abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:11 | Nová verze

    Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 6.1. Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení a na GitHubu. Řešeny jsou také 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:33 | Zajímavý software

    Lennart Poettering na Mastodonu představil utilitu run0. Jedná se o alternativu k příkazu sudo založenou na systemd. Bude součástí systemd verze 256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 885 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    5.5.2013 20:55 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    google +
    bambas avatar 5.5.2013 20:56 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    A na co hned webhosting? Nestacil by ucet napriklad na blogger.com? My jsme tam meli cestovatelsky blog, kdyz jsme se pohybovali po kavkazu (uz je to nekolik let a blog je stale aktivni, ackoli uz tam nikdo nic nepise). Misto dostacujici (pokud by ti to bylo malo, muzes to prolinkovat s dropboxem, google diskem, apod.), fotky tam nahrajes,....co vis potrebujes? Lide tam muzou nechavat komentare. Vzhled blogu je na par kliknuti, stejne jako zalozeni clanku, zapisku, fotky. A dokonce se to da snad ovladat z telefonu. Radeji bych sel do takove sluzby, nez resit nejaky hosting...
    5.5.2013 21:09 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Byl by prosím odkaz na ten blog o Kavkazu? ;-)
    bambas avatar 7.5.2013 10:19 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Jasne. Je tam jen par zapisku (a ani snad nejdou chronologicky za sebou), protoze pristup na net byl trochu problematicky. Ale myslim, ze je to celkem zabavne cteni ;)

    http://rockeri-pribram.blogspot.cz/
    bambas avatar 7.5.2013 10:31 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Jen jeste podotknu, ze jsem se nedostali k dopsani vyletu po Kavakzu, coz je skoda. Jinak vice fotek z Kavaku je ZDE. Bohuzel bez popisu...
    pavlix avatar 7.5.2013 11:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Pěkné i tak.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    bambas avatar 7.5.2013 12:24 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    7.5.2013 13:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    the.max avatar 5.5.2013 21:31 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Znamej se pred cca 14ti dny vratil z motovyletu po indii a nepalu, tam leteli letadlem, 'vyfasovali' klasiku. Royal Enfield Bullet a na tom tam 14 dni drandili.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    5.5.2013 21:57 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Na 4000 km výlet (2k tam a 2k zpátky, chápu to dobře?) zakládat blog? :-D To to chcete tlačit a být na cestě několik měsíců? Normálně si psal deníček a na konci to sepsal jako jeden článek, který bych publikoval na motoroute.cz nebo třeba motorkari.cz
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    6.5.2013 08:35 fuckthisshit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    No a co, veledrsný ostřílený motorkáři? Víš prd o tom, co tam chtějí dělat nebo o čem by chtěli psát. Nevím, co je na tom. I kdyby měli tu kraksnu celou cestu tlačit, jejich věc.
    6.5.2013 09:49 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Nejde jen o jeden výlet. Tohle bude první vlaštovka, jestli stroje vydrží, jestli na to máme psychicky a tak podobně.
    6.5.2013 19:29 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Aha, tak to pak chápu :-) No ať se daří…
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    vencour avatar 5.5.2013 21:57 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Jen tak pro přehled, znam lidi, co dojeli až k Bajkalu ... Little Big Adventure. Stránky maj tuším staticky.
    A pokud hledáš dobrý hosting, vpsfree se mi dost zamlouvá.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Jendа avatar 6.5.2013 05:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    A pokud hledáš dobrý hosting, vpsfree se mi dost zamlouvá.
    300 měsíčně je za hosting momentálně pro jednu stránku trošku dost.
    vencour avatar 6.5.2013 09:18 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Je v tom minimálně 60GB prostoru, moře výkonu a neomezený net. Přijde mi to slušná cena a když už, tak se může tazatel zkusit poptat, zda by někdo jeho web nevzal k sobě ... za nižší cenu než za 300 za měsíc.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Jendа avatar 6.5.2013 13:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Je v tom minimálně 60GB prostoru, moře výkonu a neomezený net.
    To na lokální blog o cestování určitě využije.
    Josef Kufner avatar 6.5.2013 14:06 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Já jsem schopný vcelku bez problému nafotit 8 GB fotek za týden. Pokud bych jel někam na delší dobu, asi bych uvažoval o průběžném zálohování.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    bambas avatar 7.5.2013 10:22 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    8GB fotek za tyden. A kolik fotek je z toho pouzitelnych? ;) Prepokladam, ze fotis zpusobem, ze jen mackas spoust... I kydbych se buhvi jak snazil, tak kdyz budu premyslet nad tim co fotim a nebudu fotit kazdou hovadinu, tak 8GB za tyden proste nedam.
    vencour avatar 7.5.2013 11:42 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Podle toho, kde jsem, tak snad i jo ... 8GB může být tak max.2000 fotek a to je tak 300 fotek denně?
    Při takovémhle tempu focení hlavně člověk nedělá nic jiného.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    bambas avatar 7.5.2013 12:25 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    300 fotek za den! :) Asi prekonas i Japonce, ktery foti fakt vsechno....
    vencour avatar 7.5.2013 12:36 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Když jsem na dovolené, tak klidně ... na horách bývá co fotit. Stejně když jedu někam na motorce daleko. I když ... zjistil jsem, že to už má větší vypovídající nebo archivní hodnotu video. Fotky jsou jen výjevy.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Jendа avatar 7.5.2013 14:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Třeba má 24 MPx foťák a fotí do 14b RAWu. Pak by měla mít fotka asi 150 MB, jestli dobře počítám.
    bambas avatar 7.5.2013 19:02 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    A k cemu je dobre fotit s 25 Mpix fotakem na cestach? To bude delat z fotek bilboardy? Ale, no tak, trochu soudnosti ;)
    Josef Kufner avatar 7.5.2013 17:52 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Zrovna jsem se podíval na fotky z minulého léta...
    Počet fotek:         3507
    Průměrná velikost:   2320KB
    Celková velikost:    7,8GB
    
    Počty fotek po dnech:
        432 *******************************************
         74 *******
        219 *********************
        177 *****************
        406 ****************************************
        256 *************************
        243 ************************
        315 *******************************
        884 ****************************************************************************************
        153 ***************
        348 **********************************
    
    #!/bin/sh
    find -type f -iname '*.jpg' -print0 \
    | xargs -0 du \
    | awk '{s += $1;} END { printf("Počet fotek: %12d\n", NR); printf("Průměrná velikost: %6dKB\n", s / NR);}'
    du -sh | awk '{printf("Celková velikost: %7sB\n", $1)}'
    echo
    echo -n 'Počty fotek po dnech:'
    for d in */
    do
      find "$d" -type f \
      | wc -l ;
    done \
    | awk '{printf("\n%7d ", $1);while (($1-=10)>0) printf("*");} END {printf("\n");}'
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    PepaSFI avatar 7.5.2013 21:20 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    a kolik těch fotek někdo někdy viděl? A to myslím včetně autora. Já si vůbec nedovedu představit že bych i jako autor prohlížel tři tisíce fotek abych jen vytřídil nepovedené. A prohlížet víc než 20 fotek z cizí dovolené jako divák, to je nelidské utrpení. Pokud je těch fotek víc než 100, tak to už zakazují mezinárodní dohody o zacházení se zajatci. A pokud jsou na těch fotkách cizí dětičky a ještě k tomu komentář maminky nebo nedej bože babičky, tak to je jedna z forem pekla.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    MMMMMMMMM avatar 6.5.2013 15:38 MMMMMMMMM | skóre: 44 | blog: unstable | Valašsko :-)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    A nemají traffic omezený na 1TB za měsíc? Hostuju na jednom svém VPS kamarádův projekt, kde umístnil jedno menší video (vlastní tvorba) a ten měsíc byl traffic lehce přes 1TB, šířilo se to jako lavina přes Facebooky a lidi se přišli mrknout. :)
    5.5.2013 21:59 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Předpokládám, že to znáš, ale možná to zaujme i ostatní: http://www.jawakolemsveta.cz
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    PepaSFI avatar 5.5.2013 22:14 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    proč byste nedojeli? To většinou říkají lidi co si na vozidle nejsou schopní vůbec nic udělat, vůbec se v tom nevyznají a podle toho soudí. Mně se kdysi taky všichni divili když jsem jel na fichtlovi 40 km tam a zpátky a vůbec nechápali že na tom nevidím nic divnýho. Vůbec nechápali že sto kilometrů jsem kolikrát najezdil v neděli odpoledne při blbnutí kolem dědiny. Samozřejmě se může stát cokoliv, vážné závady se nevyhýbají ani mnohem lepším strojům ale to bys nemohl vůbec nikam. 2000 km není tak moc, špatné cesty a špatný benzín tyhle stroje zvládnou, chce to jen trochu péče. Vždyť taková dálka se dá najezdit za pár víkendů a nikdo neřeší že by nedojel. Každopádně přeju hodně zdaru a těším se na zprávy z výpravy.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Max avatar 5.5.2013 23:01 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Pokud si nevystačíte s nějakým blogem, tak myslím, že "wedos" je na tom cenově a kvalitou dost dobře a na jeho limity si nesáhnete.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Jendа avatar 6.5.2013 05:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Furt nutěj klientům NDA?

    No jasně
    Provozovatel i Zákazník se zavazují k mlčenlivosti o skutečnostech, které se vzájemně dozvěděli v souvislosti se zřízením a provozem služeb.
    To byl důvod, proč jsem šel k FinalTeku. Ale server je na jeden web podle mě trošku overkill. Na druhou stranu, třeba to využije i jinak.
    Max avatar 6.5.2013 11:51 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    To stejně asi moc lidí nezajímá. Zatím vše, co jsem se dozvěděl, mají na wikině, takže veřejně.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Jendа avatar 6.5.2013 13:53 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Zatím vše, co jsem se dozvěděl, mají na wikině, takže veřejně.
    IP adresy, výpadky…?
    Josef Kufner avatar 6.5.2013 09:36 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Btw, pokud máš s sebou GPS a foťák, lze podle času spárovat polohu a fotku. GPS souřadnice pak mohou být uloženy do EXIF přímo ve fotce. Viz nástroj gpscorrelate. Některé fotogalerie pak umí i zobrazit polohu fotky na mapě. K tomu by se vám pak mohlo hodit i průběžně nahrávat log z GPS na web a kreslit čáru na mapě. Konkrétní nástroje však na to neznám, jen vím, že to jde ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    6.5.2013 09:51 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    třeba piwigo + pár modulů udělá tohle, gpx data z navigace spojuju v digikamu - jen je úplně nejvíc nejdůležitější mít správně čas na fotkách s navigací :) (v digikamu je na to nástroj, kde upravíš čas podle času na fotce - řeším to tak, že každý den ráno vyfotím navigaci a pak to jen spáruju)

    bohužel jsem s tím geotagováním začal pozdě a nemám ted náladu projíždět zpětně celou galerii

    6.5.2013 10:00 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    ale mám pocit, že mám buď něco blbě nastaveného, nebo galerka už nestíhá - pár fotek bylo v pohodě, ale ted mám pocit, že budu muset hledat náhradu
    Josef Kufner avatar 6.5.2013 10:24 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Na správný čas existuje jednoduchý trik. Vyfotit GPS, která ukazuje aktuální čas a pak nesahat na nastavení času ve foťáku. Z takové fotky je pak snadné zjistit rozdíl v obou časech (EXIF mínus obrázek) a zadat vhodnou korekci při párování.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    6.5.2013 10:54 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    jj, tak to dělám
    Dreit avatar 6.5.2013 16:58 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele

    K tomu by se vám pak mohlo hodit i průběžně nahrávat log z GPS na web a kreslit čáru na mapě. Konkrétní nástroje však na to neznám, jen vím, že to jde

    Pro Android znám:

    - OsmAnd - navigace využívající OpenStreetMap, možnost ukládat GPX a uploadovat aktuální polohu na net. Samozřejmě že podle GPX umí i navigovat ;-)

    - OSMTracker - ukládání trasy do GPX

     

    Předpokládám že USB má dnes na motorce každý moderní cestovatel, i kdyby jen ve formě měniče do autozapalovače :-)

    Nope
    6.5.2013 21:04 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    GPX lze přes gpsbabel vygenerovat ze všeho možného a jen pár formátů (např. KLM z Google Earth) má vlastnosti, které nejdou do GPX převést.
    Dreit avatar 6.5.2013 21:44 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele

    http://kml2gpx.com/ První link na Google. Když koukneš v texťáku na KML soubor, tak je tam zezačátku stráááášně velkej bordel a na konci je seznam bodů stejně jako u GPX, akorát je prohozená šířka a délka :-)

    Nope
    Jendа avatar 6.5.2013 22:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Jasně, souřadnice a další věci převést jdou. Ale asi tam budou i featury, které GPX neumí.
    Dreit avatar 7.5.2013 15:46 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele

    Takhle jsem nad tím neuvažoval, mě osobně seznam souřadnic bohatě stačí :-)

    Nope
    7.5.2013 01:10 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Ten seznam bodů na konci není to samé jako běžné waypointy (popř. cesta z nich vytvořená), které jsou v tom XML "bordelu" (ze kterého se generuje GPX) a označují body na křižovatkách a místech, kde se má zahnout nebo jinak změnit směr, ale tzv. linestring (v jiných typech geodat tomu říkají polyline), který je mnohem porobnější a jde pomocí něj přímo kreslit cesta na mapu, často velmi podrobně (např. v KML ze seznamích map jsou vidět i půlkroužky na místě projížděných kruhových objezdů).

    Ale s trochou snahy (v gpsbabelu přes typ (uni)CSV) jde i z něj vygenerovat cesta, i když některé programy pak mívají s desítkami tisíc bodů problémy a běžné GPS většinou nevezmou víc než 10 000 bodů, ty jednodušší dokonce ještě méně (třeba moje bere max. 128 bodů, nicméně pro "pěší turistiku" to stačí). Naštestí umí gpsbabel zjednodušovat (parametr -x simplify,count=>počet>), takže počet bodů jde snížit na požadovanou úroveň.
    Dreit avatar 7.5.2013 16:36 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele

    U navigace OsmAnd jsem to moc neřešil, tam byl linestring bohužel nutností. Netuším jak je tomu teď, někdy to vyzkouším. Při stání ma místě propojuje body vzdušnou čarou, ale když se rozjedu, tak se třeba vzpamatuje.

    Naschvál jsem teď zkoušel jak si poradí s velkým GPX souborem (11MB, snad kolem 40 tisíc bodů), bez problémů to nachroupe a snaží se navigovat :-) Samozřejmě ale že to takhle nepůjde do nekonečna :-D

    Nope
    6.5.2013 09:56 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    asi bych taky doporucil blogger.com. Pokud chces normalni hosting tak Wedos ale skoro zadnou vyhodu tim neziskas.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    6.5.2013 12:09 jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    6.5.2013 13:43 Dát smazat | skóre: 6 | blog: druhá kolej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Jsou (ve zkratce) dvě rozumné možnosti:

    1.) Najít si rozumnou službu: blogger, wordpress.com, tumblr (tady bych doporučoval ozkoušet).

    2.) Někde si rozjet CMS třeba Wordpress - na tom je super, že to má člověk pod kontrolou a může si leccos namyslet, ale zase to vyžaduje čas a skill na rozjetí a pak udržovat (aktualizovat, chránít proti spamu atd.)

    Sehnat hosting pro CMS už není těžké, u kamráda, u Wedosu nebo leckde jinde... cenové rozdíly nejssou velké, takže bych šel spíš po rozumné firmě - já mám Wedos a Onebit, oboje dobré, jen onebit má v základní ceně i zálohování.

    Na Cloud, VPS a podobně bych prděl.
    Dreit avatar 6.5.2013 17:06 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele

    Mladá generace pořád lítá na dvoutaktech, o to se nebojte ;-) Samozřejmě že se snažíme samodomo ladit motor aby řezal zatáčky a jezdil ideálně jen na vzduch, ale tím se učíme principy, hledáme slabiny, hledáme vlastní já. Někteří nepřestanou toužit po rychlosti a přelezou na 4T s katalyzátorem (FUJ!), jiní se začnou kochat krajinou. A někteří (já) by se chtěli kochat, ale jsou líní pustit se do opravy/renovace...ale už dělám první krůčky a letos chci na obou veteránech vyjet :-)

     

    Mimochodem, podle čeho se hodláte navigovat? Papírová mapa nebo GPS? Pokud GPS, tak OsmAnd (Android) umí i uploadovat na web aktuální polohu + ukládat GPX soubory....takže tím vzniká třeba možnost vytvořit si dodatečně výškovou mapu, spočítat rychlost (průměr i medián :-)), nebo skriptem generovat neomezené množství ptákovin, co lze dodatečně vložit do videa :-D Není to sice nic od věhlasných výrobců navigací, ale je to jedna z možností jak vyzkoušet přesnost OpenStreetMap. Co jsem slyšel, tak v Rusku je na OpenStreetMap chvála, protože je tam každá polní cesta :-)

    Samozřejmě existuje ještě jedna OSM navigace pro Android, vyvíjená snad Čechem, ale nevzpomenu si na jméno (to jen pro jejího propagátora, nic proti ní nemám, jen mi víc sednul OsmAnd).

    Nope
    Jendа avatar 6.5.2013 19:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    modrana?
    Dreit avatar 6.5.2013 20:01 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele

    Tak to nebude ono, ale musím říct, že mi to vzhledově připomíná Navit :-)

    Po chvilce googlení.....určitě MapFactor Navigator, ale nějak tam nevidím to open source :-D

    Nope
    6.5.2013 20:50 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Ještě nevíme. Moto mám předělané na 12V bezkontaktní zapalování, takže by nebyl problém napájet navigaci, ale papír, je prostě papír. Takže to dopadne pravděpodobně tak, že se POI naťukají do nějaké navigace, ta se strčí do batohu pro případ nouze a pojede se podle papírové mapy.. Upload na web bychom rádi měli, ale GPS zařízeníčko je otázka 5 000, které nemáme. Telefon a notebook mám od Apple, ale ani jedno sebou nechci tahat.. Takže se smíříme asi s tím, že prostě aktuální pozice nebude :(
    PepaSFI avatar 6.5.2013 21:58 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    pořiď nějakou lacinou hračku s Androidem, nějakou jednoduchou GPS aplikaci na prostý směrování ve stylu "hvězda nad Betlémem" případně něco s offline mapama. Když to rozbiješ tak toho nebude škoda, je v tom wifi a telefon, v nouzi nejvyšší se s tím dá něco jako udělat fotku, nabíjet to jde skoro z čehokoliv, akorát to na baterky většinou moc nevydrží. Nebo někde z bazaru za pár korun turistickou navigaci, ty bývají hodně blbuvzdorné. No ale kompas za stovku z armyshopu bych nepodceňoval, tomu baterky nedojdou a papírová mapa se taky neporouchá. Ještě celkem nedávno s tím jezdili i Dakar
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Dreit avatar 6.5.2013 22:18 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele

    akorát to na baterky většinou moc nevydrží

    Souhlasím, dám příklad: Samsung Galaxy Ace, běžící GPS modul a navigace OsmAnd = "až" dvě hodiny výdrže za předpokladu, že se nejede s plným jasem (ten je ale na slunečním světle nutností) a je plná baterka. Netuším jak rychle vysaje baterku s plným jasem, ale když jsem si v noci svítil na cestu a přitom používal navigaci (dehydrovaný jsem se ztratil v tom bludišti u Strahova :-D), tak to vypadalo, že hodinu by to mohlo vydržet. Naštěstí jsem se dobelhal na koleje dřív, než se baterka vyždímala. A kdybych ji nenabil, tak možná vydrží i do následujícího večera, ale už bych na to nespoléhal.

    Nope
    Jendа avatar 6.5.2013 22:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    (dehydrovaný jsem se ztratil v tom bludišti u Strahova :-D)
    Hej po pár průchodech zjistíš, že se tam nedá ztratit. Prostě když chceš na SH, tak na každé odbočce vybereš cestu vedoucí nahoru AND musíš být na správné straně lanovky (tj. musíš znát vstupní polorovinu); když chceš dolu, stačí trvale vybírat cesty vedoucí dolu. Takhle už jsem tam párkrát prošel ve tmě, bez navigace, při výpadku veřejného osvětlení :)
    Dreit avatar 7.5.2013 16:43 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele

    Tak jistě, tohle byla moje první noc v Praze a tou cestou jsem nikdy nešel. Příště už bych to zvládal určitě líp :-)

    Nope
    7.5.2013 01:40 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Nebo někde z bazaru za pár korun turistickou navigaci, ty bývají hodně blbuvzdorné. No ale kompas za stovku z armyshopu bych nepodceňoval, tomu baterky nedojdou a papírová mapa se taky neporouchá.
    Turistickou navigaci, klidně i nemapovou (stačí, když ukazuje souřadnice a umí navigovat k určenému bodu), doporučují jako záložní na několika webech o GPS, které jsem kdysi prolezl. Jde o to, že málokterý smarthpone/tablet/netbook/jiný podbný udělátor je odolný vůči vodě/prachu/nárazu/šíleným mravencům/atd., což se velmi hodí v případech nejrůznějších nehod typu "spadl jsem do rybníka a mám ve všem vodu". Mimo toho, turistické navigace (minimálně ty od Garminu) často fungují na tužkové baterky, které jsou i přes nižší hustotu energie v podobných situacích výhodnější.

    A kompas nepodceňuju od doby, kdy se mi povedlo během probíjení se mlázím poplést směr (resp. otočit se o 180° místo jen 90°) a protože bylo zataženo (typ "komopletně bílá obloha") a slunce nebylo vidět, tak jsem si ničeho nevšiml, vesele postupoval dál a prodloužil si výlet o několik kilometrů, než jsem zjistil, že jsem vylezl na opačné straně lesa než jsem chtěl. A to jsem na tom ještě celkem dobře, protože v podbné situaci někteří lídé končí tak, že chodí v kruzích ...
    Dreit avatar 6.5.2013 22:05 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele

    Chápu, někdo radši bloudí, toulá se světem a nechce se nechat vyrušovat ukecanou navigací :-)

    Ohledně uploadu - otázka je taky jestli realtime, nebo skokově. Realtime (GPRS/EDGE/...) by to asi vyšlo u operátora draho, takže se nabízí možnost generovat GPX soubory, uploadovat je třeba z WiFi v restauraci na server a tam nechat skript promítnout trasu do mapy (GPX soubor by v sobě mohl mít datum a čas vytvoření, ale nevím to jistě).

    Telefonu i notebooku by byla rozhodně škoda, to dokonale chápu. Nenapadá mě způsob jak levně sehnat GPS navigaci s exportem dat...kromě koupě staršího telefonu třeba z Aukra či podobně, ale nechci nikoho nutit investovat do "vybavení" co může být k ničemu ;-) V jednom cestopisu jsem snad i viděl zmínku o tom, že jezdec prodal topení aby měl na cestu :-D

    Nope
    8.5.2013 05:48 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Turisticka navigace by byla.. Kupoval jsem asi pred rokem Garmina eTrex 10 (černobílá, nemapová s krásnou výdrží na baterii). Hold by jsme museli tahat sebou nejaky netbook, spolehat na free wi-fi a pravidelne kazdy vecer nahravat trasu na web. Taky by to slo.
    Dreit avatar 8.5.2013 09:33 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele

    Taky možnost

    Nope
    Josef Kufner avatar 8.5.2013 15:25 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    WiFi není až tak nutná. V první trafice koupíš předplacenou SIMku a máš hotovo.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    8.5.2013 20:33 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Ted nechapu - Myslis, ze bych vyuzival mobilni net dane zeme? To by znamenalo tahat sebou telefon navic co umi tethering. Mam v planu totiz mit sebou obycejneho Samsunga co umi jen volat a SMS, ale zase vydrzi 3 tydny nabity.
    pavlix avatar 8.5.2013 20:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Mam v planu totiz mit sebou obycejneho Samsunga co umi jen volat a SMS, ale zase vydrzi 3 tydny nabity.

    Jakýho? Vyrábí se ještě něco s takto dobrou výdrží?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 8.5.2013 21:09 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Prej Samsung B271-něco (nemáš ho vlastně náhodou?), ale jinak bych si koupil něco z barazu/repas s novou baterkou.
    pavlix avatar 9.5.2013 09:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Mám B2100, pokud vím, ale nepíše se to na něm :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.5.2013 22:47 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Mam Samsung GT-e2121B. Realna vydrz je opravdu ty 3 tydny.. Kupoval si ho nedavno kolega v praci a potvrzuje to same. Kdyztak otazky zodpovim pres mail...
    pavlix avatar 9.5.2013 09:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Díky.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Josef Kufner avatar 8.5.2013 23:17 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Stačí bluetooth nebo kabel. Tohle umí i 5 let staré mobily, který ten týden vydrží.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    9.5.2013 13:44 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    kup garmina - normálního, mapovýho - nebudeš litovat

    mám už asi 5 let 60CSx a nemůžu si stěžovat - zatím se mnou přežil všechno a sloužil všude skvěle
    9.5.2013 13:44 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    a data jednou za čas přes čtečku karet někde v net kavárně pošleš dál
    9.5.2013 13:47 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    vlastně ani nepotřebuješ čtečku - stačí usb kabel
    Grunt avatar 6.5.2013 18:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 6.5.2013 19:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Po cestě určitě zadřem, upadnou nám kola, nebo vypadnou motory na prašné cestě někde v neznámé krajině
    Jinak to jsou problémy v pohodě. To se dá většinou improvizovaně opravit vedle cesty (třeba multifunkční izolačkou), ale jestli chceš fakt radu za všechny prachy, tak si kup nějaký náhradní díl z druhovýroby. Sranda zaručena.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    PepaSFI avatar 6.5.2013 22:03 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    eště jak poznat že to je druhovýroba. Nebo jinak, kde sehnat na starou motorku díl u kterýho bude jasný že to je originál.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Dreit avatar 6.5.2013 22:06 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele

    Burza, jiná spolehlivá možnost asi nebude.

    Nope
    8.5.2013 20:35 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Možností je více. Musí se hledat uloženky. Naštěstí většina dílů se dá s nějakým časovým odstupem sehnat v originálu. Poznat se to dá jak na čem. Většinou se to ale pozná na první pohled (kolečka jsou nepřesná, rozety hází a tak podobně..)
    7.5.2013 12:25 Valoun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    OnTheRoadTo - pokud se nechcete s hostingem zatěžovat.
    13.5.2013 16:55 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Přesně to jsem chtěl navrhnout. Jednoduché, aplikace i pro mobil - umožňuje psát si to "offline" a pak to nahrát zpětně, přidávat fotky, polohu, dá se použít i vlastní doména.

    7.5.2013 14:37 David
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    Dobrý den,

    můžu Vám nabídnout hosting zadarmo s nainstalovanou Joomlou (případně i koupím doménu) za určitých podmínek. Jestli máte zájem, napište mi, prosím, do 10.5. na interlingus@gmail.com.

    David
    the.max avatar 1.7.2013 19:26 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáme vhodný hosting pro cestovatele
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.