Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Mít doma JAWU, nebo ČZ je prý diagnóza. Dnešní generace mladých hledá rychlost, vůně dvoutaktních motorů jim nic neříká a starých fandů ubývá stejně, jako originálních dílů.
Když jsem si před rokem pořídil další starou Čezetu a pustil se do renovace netušil jsem, že si zároveň začnu plnit sny. Teď jsme po půl roce příprav stroje a trasy na prahu první cesty za hranice přes malebné Rakousko, Maďarsko do panenské přírody Rumunska, až k Černému moři a kdo ví, možná až do exotické Ankary..
Jedna cesta kolem 2000 km, jedna ČZ 175 a jedna MZ 150. Prý nedojedem. Po cestě určitě zadřem, upadnou nám kola, nebo vypadnou motory na prašné cestě někde v neznámé krajině. Prostě tyhle motorky se hodí leda na lítačky kolem komína... Tak tohle slyšíme všude. Ale kdo ví?
Ale protože tu necháváme naše rodiny, kolegy z práce a pochybovačné jedince, kteří se nám na naše motorky prostě nevejdou, potřebujeme konečně stránky.. Motorku si zgenerálkuji, napnu správně řetěz a smíchám olej s benzínem, ale v tomhle mi tak nějak ujel vlak a já se v nabídkách nevyznám :) Takže poradíte někdo dobrý hosting pro nasazení redakčního systému? Stačí nám malý prostor v řádu stovek MB, PHP a MySQL plus doménu
Všem děkujeme :)
Tiskni
Sdílej:
A pokud hledáš dobrý hosting, vpsfree se mi dost zamlouvá.300 měsíčně je za hosting momentálně pro jednu stránku trošku dost.
Je v tom minimálně 60GB prostoru, moře výkonu a neomezený net.To na lokální blog o cestování určitě využije.
Počet fotek: 3507 Průměrná velikost: 2320KB Celková velikost: 7,8GB
Počty fotek po dnech: 432 ******************************************* 74 ******* 219 ********************* 177 ***************** 406 **************************************** 256 ************************* 243 ************************ 315 ******************************* 884 **************************************************************************************** 153 *************** 348 **********************************
#!/bin/sh find -type f -iname '*.jpg' -print0 \ | xargs -0 du \ | awk '{s += $1;} END { printf("Počet fotek: %12d\n", NR); printf("Průměrná velikost: %6dKB\n", s / NR);}' du -sh | awk '{printf("Celková velikost: %7sB\n", $1)}' echo echo -n 'Počty fotek po dnech:' for d in */ do find "$d" -type f \ | wc -l ; done \ | awk '{printf("\n%7d ", $1);while (($1-=10)>0) printf("*");} END {printf("\n");}'
Provozovatel i Zákazník se zavazují k mlčenlivosti o skutečnostech, které se vzájemně dozvěděli v souvislosti se zřízením a provozem služeb.To byl důvod, proč jsem šel k FinalTeku. Ale server je na jeden web podle mě trošku overkill. Na druhou stranu, třeba to využije i jinak.
K tomu by se vám pak mohlo hodit i průběžně nahrávat log z GPS na web a kreslit čáru na mapě. Konkrétní nástroje však na to neznám, jen vím, že to jde
Pro Android znám:
- OsmAnd - navigace využívající OpenStreetMap, možnost ukládat GPX a uploadovat aktuální polohu na net. Samozřejmě že podle GPX umí i navigovat
- OSMTracker - ukládání trasy do GPX
Předpokládám že USB má dnes na motorce každý moderní cestovatel, i kdyby jen ve formě měniče do autozapalovače
http://kml2gpx.com/ První link na Google. Když koukneš v texťáku na KML soubor, tak je tam zezačátku stráááášně velkej bordel a na konci je seznam bodů stejně jako u GPX, akorát je prohozená šířka a délka
Takhle jsem nad tím neuvažoval, mě osobně seznam souřadnic bohatě stačí
linestring
(v jiných typech geodat tomu říkají polyline
), který je mnohem porobnější a jde pomocí něj přímo kreslit cesta na mapu, často velmi podrobně (např. v KML ze seznamích map jsou vidět i půlkroužky na místě projížděných kruhových objezdů).
Ale s trochou snahy (v gpsbabelu
přes typ (uni)CSV
) jde i z něj vygenerovat cesta, i když některé programy pak mívají s desítkami tisíc bodů problémy a běžné GPS většinou nevezmou víc než 10 000 bodů, ty jednodušší dokonce ještě méně (třeba moje bere max. 128 bodů, nicméně pro "pěší turistiku" to stačí). Naštestí umí gpsbabel
zjednodušovat (parametr -x simplify,count=>počet>
), takže počet bodů jde snížit na požadovanou úroveň.
U navigace OsmAnd jsem to moc neřešil, tam byl linestring bohužel nutností. Netuším jak je tomu teď, někdy to vyzkouším. Při stání ma místě propojuje body vzdušnou čarou, ale když se rozjedu, tak se třeba vzpamatuje.
Naschvál jsem teď zkoušel jak si poradí s velkým GPX souborem (11MB, snad kolem 40 tisíc bodů), bez problémů to nachroupe a snaží se navigovat Samozřejmě ale že to takhle nepůjde do nekonečna
Mladá generace pořád lítá na dvoutaktech, o to se nebojte Samozřejmě že se snažíme samodomo ladit motor aby řezal zatáčky a jezdil ideálně jen na vzduch, ale tím se učíme principy, hledáme slabiny, hledáme vlastní já. Někteří nepřestanou toužit po rychlosti a přelezou na 4T s katalyzátorem (FUJ!), jiní se začnou kochat krajinou. A někteří (já) by se chtěli kochat, ale jsou líní pustit se do opravy/renovace...ale už dělám první krůčky a letos chci na obou veteránech vyjet
Mimochodem, podle čeho se hodláte navigovat? Papírová mapa nebo GPS? Pokud GPS, tak OsmAnd (Android) umí i uploadovat na web aktuální polohu + ukládat GPX soubory....takže tím vzniká třeba možnost vytvořit si dodatečně výškovou mapu, spočítat rychlost (průměr i medián ), nebo skriptem generovat neomezené množství ptákovin, co lze dodatečně vložit do videa
Není to sice nic od věhlasných výrobců navigací, ale je to jedna z možností jak vyzkoušet přesnost OpenStreetMap. Co jsem slyšel, tak v Rusku je na OpenStreetMap chvála, protože je tam každá polní cesta
Samozřejmě existuje ještě jedna OSM navigace pro Android, vyvíjená snad Čechem, ale nevzpomenu si na jméno (to jen pro jejího propagátora, nic proti ní nemám, jen mi víc sednul OsmAnd).
Tak to nebude ono, ale musím říct, že mi to vzhledově připomíná Navit
Po chvilce googlení.....určitě MapFactor Navigator, ale nějak tam nevidím to open source
akorát to na baterky většinou moc nevydrží
Souhlasím, dám příklad: Samsung Galaxy Ace, běžící GPS modul a navigace OsmAnd = "až" dvě hodiny výdrže za předpokladu, že se nejede s plným jasem (ten je ale na slunečním světle nutností) a je plná baterka. Netuším jak rychle vysaje baterku s plným jasem, ale když jsem si v noci svítil na cestu a přitom používal navigaci (dehydrovaný jsem se ztratil v tom bludišti u Strahova ), tak to vypadalo, že hodinu by to mohlo vydržet. Naštěstí jsem se dobelhal na koleje dřív, než se baterka vyždímala. A kdybych ji nenabil, tak možná vydrží i do následujícího večera, ale už bych na to nespoléhal.
(dehydrovaný jsem se ztratil v tom bludišti u StrahovaHej po pár průchodech zjistíš, že se tam nedá ztratit. Prostě když chceš na SH, tak na každé odbočce vybereš cestu vedoucí nahoru AND musíš být na správné straně lanovky (tj. musíš znát vstupní polorovinu); když chceš dolu, stačí trvale vybírat cesty vedoucí dolu. Takhle už jsem tam párkrát prošel ve tmě, bez navigace, při výpadku veřejného osvětlení :))
Tak jistě, tohle byla moje první noc v Praze a tou cestou jsem nikdy nešel. Příště už bych to zvládal určitě líp
Nebo někde z bazaru za pár korun turistickou navigaci, ty bývají hodně blbuvzdorné. No ale kompas za stovku z armyshopu bych nepodceňoval, tomu baterky nedojdou a papírová mapa se taky neporouchá.Turistickou navigaci, klidně i nemapovou (stačí, když ukazuje souřadnice a umí navigovat k určenému bodu), doporučují jako záložní na několika webech o GPS, které jsem kdysi prolezl. Jde o to, že málokterý smarthpone/tablet/netbook/jiný podbný udělátor je odolný vůči vodě/prachu/nárazu/šíleným mravencům/atd., což se velmi hodí v případech nejrůznějších nehod typu "spadl jsem do rybníka a mám ve všem vodu". Mimo toho, turistické navigace (minimálně ty od Garminu) často fungují na tužkové baterky, které jsou i přes nižší hustotu energie v podobných situacích výhodnější. A kompas nepodceňuju od doby, kdy se mi povedlo během probíjení se mlázím poplést směr (resp. otočit se o 180° místo jen 90°) a protože bylo zataženo (typ "komopletně bílá obloha") a slunce nebylo vidět, tak jsem si ničeho nevšiml, vesele postupoval dál a prodloužil si výlet o několik kilometrů, než jsem zjistil, že jsem vylezl na opačné straně lesa než jsem chtěl. A to jsem na tom ještě celkem dobře, protože v podbné situaci někteří lídé končí tak, že chodí v kruzích ...
Chápu, někdo radši bloudí, toulá se světem a nechce se nechat vyrušovat ukecanou navigací
Ohledně uploadu - otázka je taky jestli realtime, nebo skokově. Realtime (GPRS/EDGE/...) by to asi vyšlo u operátora draho, takže se nabízí možnost generovat GPX soubory, uploadovat je třeba z WiFi v restauraci na server a tam nechat skript promítnout trasu do mapy (GPX soubor by v sobě mohl mít datum a čas vytvoření, ale nevím to jistě).
Telefonu i notebooku by byla rozhodně škoda, to dokonale chápu. Nenapadá mě způsob jak levně sehnat GPS navigaci s exportem dat...kromě koupě staršího telefonu třeba z Aukra či podobně, ale nechci nikoho nutit investovat do "vybavení" co může být k ničemu V jednom cestopisu jsem snad i viděl zmínku o tom, že jezdec prodal topení aby měl na cestu
Taky možnost
Mam v planu totiz mit sebou obycejneho Samsunga co umi jen volat a SMS, ale zase vydrzi 3 tydny nabity.Jakýho? Vyrábí se ještě něco s takto dobrou výdrží?
Po cestě určitě zadřem, upadnou nám kola, nebo vypadnou motory na prašné cestě někde v neznámé krajiněJinak to jsou problémy v pohodě. To se dá většinou improvizovaně opravit vedle cesty (třeba multifunkční izolačkou), ale jestli chceš fakt radu za všechny prachy, tak si kup nějaký náhradní díl z druhovýroby. Sranda zaručena.
Burza, jiná spolehlivá možnost asi nebude.