Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za květen (YouTube).
Byly publikovány informace (txt) o zranitelnostech CVE-2025-5054 v Apport a CVE-2025-4598 v systemd-coredump. Lokální uživatel se může dostat k výpisu paměti programu (core dump) s SUID a přečíst si tak například /etc/shadow.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,69 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 30,95 %. Procesor AMD používá 68,77 % hráčů na Linuxu.
Byla vydána verze 4.0 open source programu na kreslení grafů Veusz (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Proběhla portace na Qt 6.
Dibuja je jednoduchý kreslící program inspirovaný programy Paintbrush pro macOS a Malování pro Windows. Vydána byla verze 0.26.0.
Byla vydána nová verze 9.13 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Byla vydána nová stabilní verze 3.22.0, tj. první z nové řady 3.22, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory. Stavebnice Brian byla navržená speciálně pro potřeby populární Robosoutěže. Jde ale také o samostatný produkt, který si může koupit každý fanoušek robotiky a programování od 10 let, ideální je i pro střední školy jako výuková pomůcka. Jádro stavebnice tvoří programovatelná řídicí jednotka, kterou vyvinul tým z FEL ČVUT ve spolupráci s průmyslovými partnery. Stavebnici
… více »Ubuntu bude pro testování nových verzí vydávat měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Patří sen do blogu? Odpovím si sám - patří. V tom mém snu se mi zdá o systému, který by umožnil zadání libovolného stranově a uzlově ohodnoceného grafu a jeho 2D zobrazení. Grafem myslím množinu uzlů pospojovaných šipkami. Data by měla být uložena v databázi, aby bylo umožněno vyhledávání pomocí databázových konstrukcí. 2D zobrazení by mělo být automaticky generováno tak, aby to bylo rozumně vidět.
Ale protože od automatu nelze čekat, že to namaluje hezky, byla by možnost čtverečky ručně přesunovat, dávat do popředí a pozadí a posunovat popisky. Tahle zobrazovací data by se taky ukládala společně s daty aplikačními.
To máme čistě textové popisky ke hranám a uzlům. Že by uzly mohly být libovolné objekty třeba pythonské instance a mohly by mít třeba i různé způsoby zobrazení podle typu, a popisky hran by taky mohly být objekty, to je snad docela přirozené pokračování snu, ne?
Já vám nevím, ale mám pocit, že takováhle věcička by řešila snad všecky problémy, se kterými jsem si kdy nevěděl rady. Struktura webu - odkud kam vede link a jak se jmenuje soubor obsahující stránku. S automatickým porovnáním se skutečností. Struktura sítě - topologie, poznámky o fyzickém umístění a status jednotlivých přípojek. Struktura NFS mountů i s možností třeba jednoduchým prográmkem generovat fstab.
Jóó škoda že to byl jenom sen.
Tiskni
Sdílej:
hehe, ja prave vyvyjam webovy system zalozeny na stromovej strukture. web ma deti stranky. Stranky maju deti bloky (menu, text, novinkovy modul). Vsetko riesene vztahmi modulov. :)
Takže si myslíš, že správná struktura webu je strom? Nebo aspoň strom s drobnýma výjimkama? Já si to tak úplně nemyslím. Jeden se potřebuje doklikat ke hlíně přes kytičky, druhý třeba přes mrtvoly.
Každopádně kdyby se mi sen vyplnil, měl bys to asi snadnější.