abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 05:33 | Pozvánky

    Protože je už po aprílu, můžou strahováci opět zveřejnit program další Virtuální Bastlírny, aniž by připravená témata působila dojmem, že jde o žert. Vězte tedy, že již v úterý 7. dubna od 20:00 proběhne VB, kde se setkají bastlíři, technici, učitelé i nadšenci do techniky a kde i vy se můžete zapojit do družného hovoru, jako by všichni seděli u pomyslného piva. Co mají bastlíři tento měsíc na srdci? Pravděpodobně by nás musel zasáhnout meteorit

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    5.4. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 26.1 aneb čtvrtletní aktualizace open source počítačového planetária Stellarium (Wikipedie, GitHub). Vyzkoušet lze webovou verzi Stellaria na Stellarium Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.4. 23:00 | Zajímavý projekt

    VOID (Video Object and Interaction Deletion) je nový open-source VLM model pro editaci videa, který dokáže z videí odstraňovat objekty včetně všech jejich fyzikálních interakcí v rámci scény (pády, kolize, stíny...) pomocí quadmaskingu (čtyřhodnotová maska, která člení pixely scény do čtyř kategorií: objekt určený k odstranění, překrývající se oblasti, objektem ovlivněné oblasti a pozadí scény) a dvoufázového inpaintingu. Za projektem stojí výzkumníci ze společnosti Netflix.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 7
    5.4. 05:22 | Zajímavý software

    Design (GitHub) je 2D CAD pro GNOME. Instalovat lze i z Flathubu. Běží také ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    5.4. 04:11 | Zajímavý software

    Příspěvek na blogu herního enginu Godot představuje aplikaci Xogot přinášející Godot na iPad a iPhone. Instalovat lze z App Storu. Za Xogotem stojí Miguel de Icaza (GitHub) a společnost Xibbon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    4.4. 04:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za březen (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    3.4. 16:44 | Nová verze

    ESP-IDF (Espressif IoT Development Framework), tj. oficiální vývojový framework pro vývoj aplikací na mikrokontrolérech řady ESP32, byl vydán v nové verzi 6.0. Detaily na portálu pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.4. 12:33 | Nová verze

    DeepMind (Alphabet) představila novou verzi svého multimodálního modelu, Gemma 4. Modely jsou volně k dispozici (Ollama, Hugging Face a další) ve velikostech 5-31 miliard parametrů, s kontextovým oknem 128k až 256k a v dense i MoE variantách. Modely zvládají text, obrázky a u menších verzí i audio. Modely jsou optimalizované pro běh na desktopových GPU i mobilních zařízeních, váhy všech těchto modelů jsou uvolněny pod licencí Apache 2.0. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 13
    3.4. 03:55 | Nová verze

    Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 3. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.4. 19:55 | Zajímavý projekt

    Průkopnická firma FingerWorks kolem roku 2000 vyvinula vícedotykové trackpady s gesty a klávesnice jako TouchStream LP. V roce 2005 ji koupil Apple, výrobu těchto produktů ukončil a dotykové technologie využil při vývoji iPhone. Multiplatformní projekt Apple Magic TouchstreamLP nyní implementuje funkcionalitu TouchStream LP na současném Apple Magic Trackpad, resp. jejich dvojici. Diskuze k vydání probíhá na Redditu.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (1%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1227 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    7.6.2010 23:43 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    13 sekund? to je snad cela vecnost nie, kuk sem (2 roky stary intel atom, najlacnejsi 250 gb disk, 1GB ram, aktualna opera)
    8.6.2010 00:25 Dr. Eddy | skóre: 9 | blog: glog | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    a za jak dlouho bootujes ty?

    Ja jsem se kdysi take snazil omezit boot, z nedostatku casu jsem vsak neuspel. A kdyz uz jsme u toho, nemate nekdo tipy, jak zrychlit boot? Krome tech typickych, jako je zkompilovat custom jadro, povypinat zbytecne sluzby apod. ...
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.6.2010 00:35 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Bootuj system z EPROMek :-D
    8.6.2010 00:38 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    To musí bejt radost aktualizovat :-)
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.6.2010 00:43 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    jj, osmimegovka se 15-20 minut maže a 8 minut nahrává... :-D
    8.6.2010 13:35 wike | skóre: 19 | blog: experimental
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Skús SSD
    Václav 8.6.2010 13:52 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    On je fakt, že nějaký 32 GB na systém už se dá sehnat celkem slušně.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    8.6.2010 16:32 Dr. Eddy | skóre: 9 | blog: glog | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    ano, o SSD jsem uz premyslel, ale kdyz pak vysel clanek na rootu o vlastnostech SSD, jak se to casem zmrvi, tak jsem si to rozmyslel. Myslim si, ze se da cas nahanet i na jinych mistech...
    8.6.2010 22:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Tohle by mě taky zajímalo. Například Ubuntu, jakkoli ho nemusim, tak musim uznat, že startuje opravdu rychle. Jak to dělaj? Je tam nějaká paralelizace startování služeb, nebo něco?
    7.6.2010 23:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Vítej do klubu. A díky za tip na Mirage, ten bazmek zvaný Gwenview bych opravdu už dál nesnesl...
    |🇵🇸 avatar 8.6.2010 09:35 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Gwenview je náhodou fajn!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Limoto avatar 8.6.2010 09:40 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    +1
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.6.2010 10:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    +1
    8.6.2010 00:34 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Možná už nastal čas vyzkoušet Midori znova. Rychlost byla skvělá, ale ta stabilita... Mirage neznám, ale na obrázky už dlouho používám GQview, což mi přijde lehkotonážní dost (když to funguje svižně i na stařičkém Thinkpadu). Schválně někdy zkusím změřit start mého Slackwaru s fluxboxem v kombinaci se SLiM. Nikdy jsem to neměřil, ale pokud zrovna nezáleží na každé vteřině, tak počítač zapnu a když se za chvíli podívám znova, tak už na mě pokukuje login :-) SLiM je fajn a taky mě to věčné startx přestalo bavit.

    A Night in the Opera je dobrej kousek, ale myslím že lepší album než Imagination From the Other Side už bardi asi nikdy nenatočí. Ovšem, And Then There Was Silence z Opery asi taky ne, protože to je naprosto geniální
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    |🇵🇸 avatar 8.6.2010 09:42 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux

    Nebyl GQview nahrazen Geeqie? To mi pro změnu vůbec nesedlo, mj. moc voleb a přitom žádná editace.

    Midori mi zatím nespadlo až na první start AbcLinuxu.

    A Night in the Opera je dobrej kousek, ale myslím že lepší album než Imagination From the Other Side už bardi asi nikdy nenatočí. Ovšem, And Then There Was Silence z Opery asi taky ne, protože to je naprosto geniální

    Já mám teda rád po Opeře spíš to ze Silmarillionu (prostě Tolkien...). Time stand still at the Iron Hill je skvělé.

    (Odpověď i na jiné:) 13 sekund je mi celkem ukradených (pokud je to pod 20, ale bez tunění je to fajn), jenom jsem byl překvapen. OpenBox a tyhle aplikace tam mám jenom dočasně, pak něco takového hodím na netbook, ale sem půjde regulérní E17 a pak případně KDE -- třeba se SLiMem.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    8.6.2010 14:46 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux

    Nebyl GQview nahrazen Geeqie? To mi pro změnu vůbec nesedlo, mj. moc voleb a přitom žádná editace.

    Byl, ale v distribuci je vyměnili až teď v nejnovějším vydání. Až zaktualizuju systém, vyzkouším. Mě to vyhovuje takhle, že prohlížím obrázky v jednom (GQview/Geeqie) a upravuju v druhém (GIMP) programu, ale proti gustu žádný dišputát.
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    |🇵🇸 avatar 8.6.2010 15:08 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Mě to vyhovuje takhle, že prohlížím obrázky v jednom (GQview/Geeqie) a upravuju v druhém (GIMP) programu, ale proti gustu žádný dišputát.

    No jo, když ale obrázky vytáhnu z karty, pustím prohlížeč, abych je promazal a případně ořezal nebo pootáčel a nazdar. Mirage umí i tu hromadnou editaci (mno, převlečený třeba ImageMagick). GIMP je pomalá sviňa a třeba na netbookový displej se moc nehodí, takže ho pouštím jenom v nouzi.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    8.6.2010 13:12 vita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Taky používám SLiM + Fluxbox a nic mi nechybí (login manager jsem hledal dlouho, na každém mi něco vadilo, až SLiM sednul dokonale).

    Na prohlížení obrázků používám qiv - umí procházet obrázky v adresáři vpřed/vzad, zmenšit/zvětšit je na fullscreen a rotovat je. Další jeho funce ani neznám, protože je u prohlížeče obrázků nepotřebuju:)
    8.6.2010 02:33 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Problémy s X3100 grafikou? Tu mám taky a funguje naprosto bez problému i s modesettingem a ovladačem intel. Pravda, mám Debian ale Arch jsem taky kdysi provozoval a šlo to bez problémů... Asi soudruzi někde udělali chybu. Reportovals?
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    |🇵🇸 avatar 8.6.2010 09:52 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Myslím, že už to bylo reportováno (i vyřešeno). nomodeset je prý třeba při instalaci i třeba určité verze Ubuntu (na ten dell). A KMS jsem pak akorát musel pustit.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    mikirc avatar 8.6.2010 07:34 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    No uz chvili premyslim jestli na notas gentoo nebo zkusit arch, jelikoz emerge neovladam tak dobre jak by bylo asi zapotrebi. Ale asi dam teda sanci Archu a pohraju si s nim na druhem PC a uvidime. :)
    Byl jednou jeden...
    Amarok avatar 8.6.2010 08:28 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Neni to divny, porovnavat start v Archu do openboxu vs. start v Kubuntu do KDE? Jinak dobra volba, jen bych ti radil zkusit PekWM, u toho jsem po dlouhe dobe zakotvil, konfiguraci ma "lidstejsi" nez openbox a stale se vyviji (na rozdil od Fluxboxu, skoda).
    GNUniverse - May the source be with you...
    8.6.2010 14:56 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Jinak dobra volba, jen bych ti radil zkusit PekWM, u toho jsem po dlouhe dobe zakotvil, konfiguraci ma "lidstejsi" nez openbox a stale se vyviji (na rozdil od Fluxboxu, skoda).
    Umí PekWM spouštět při startu různé aplikace na různé plochy? Tohle je snad jediná věc, co jsem ve Fluxboxu nedokázal nastavit. XML konfiguráky mě od OpenBoxu dost odrazují.
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    Amarok avatar 8.6.2010 15:51 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    To bych se divil, kdyby to neslo, musim se na to podivat. Vseobecne ma PekWM jeste o trochu vic moznosti nez Flux. Openbox je silenost, to souhlasim, XML se proste needituje rucne, to programatori OB nejak spatne pochopili.
    GNUniverse - May the source be with you...
    8.6.2010 16:37 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Ano umí.
    8.6.2010 08:41 retroslava | skóre: 9 | blog: TryCatch | Žižkoff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    HAL je depricated

    Myslíš deprecated ?
    Pozor! Jsem naprostý idiot. Co jsem napsal včera dnes už dávno neplatí. Zavazuji se, že budu diskutovat nezávazně.
    |🇵🇸 avatar 8.6.2010 09:46 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Jo, no. Na displej už jsem neviděl a když píšu v češtině, cizí slova velmi často komolím do fonetického tvaru.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Limoto avatar 8.6.2010 08:56 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    HAL: nainstaluj si xorg z testingu, tam už je udev
    Těch 13s není zas tak málo, zkoušels spouštět služby na pozadí (@ v rc.conf)?
    |🇵🇸 avatar 8.6.2010 09:49 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Ano i ne. Network mám v pozadí, cron asi taky... ostatní ne. Ale skoro nic tam nemám.

    Za ten xorg díky. (Ale do testingu se mi výhledově moc nechce.)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Václav 8.6.2010 10:00 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Jet z testingu v Archu je celkem dobrodružství.... Ale když si z něj stáhneš jenom ten xorg a závislosti pro něj, mělo by to být v pohodě.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Limoto avatar 8.6.2010 12:41 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Ono už by to stejně pomalu mělo jít do core/extra...
    danaketh avatar 8.6.2010 10:59 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Už vím proč zůstanu u Debianu ;) S Archem bych notebook asi dřív prohodil oknem než bych to dal dohromady. Ale mám tu kompík pro rodinu přítelkyně, tak tam asi prdnu Arch. Má to víceméně normální hardware, tak bych se snad nemusel potýkat s ničím nepředvídaným.
    8.6.2010 13:49 wike | skóre: 19 | blog: experimental
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Ty si uzivatel GNU/Linuxu a chces zostat na Debiane, kvoli privetivosti systemu. Priatelke, ktora pravdepodobne nie je Linux guru, das Arch ? Nerozumiem. BFU by som odporucal "safe" distribucie (Debian, Ubuntu, Mint, Mandriva, openSUSE atd.), nie cutting edge. Arch je podla mna pre ludi, ktori sa radi hraju so systemom a nastaveniami (neratam pouzitie na servery).
    8.6.2010 15:55 vita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Pro BFU Arch stačí jednou nakonfigurovat, občas aktualizovat a je bez problémů vystaráno (mám to tak na čtyřech počítačích členů rodiny cca dva roky).
    8.6.2010 13:45 mich | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Ten EmelFM2je sice fajn, ale stávalo se mi, že "ztrácel konfiguraci". Už si to nepamatuju přesně (je to cca půl roku, pak jsem ho přestal používat), ale myslím, že špatně pracoval s konfiguračním souborem a občas se mu ho podařilo promazat. Proto jsem si po nakonfigurování udělal zálohu toho konfiguráku. To jen taková malá rada:-)
    je to teď v módě, na žive o tom furt píšou

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.