abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    5.6. 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.7 multiplatformní digitální pracovní stanice pro práci s audiem (DAW) Ardour. Přehled novinek, vylepšení a oprav v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 18:22 | Komunita

    Vývojáři webového prohlížeče Ladybird dnes oznámili, že mění způsob vývoje. S blížícím se vydáním alfa verze přestávají přijímat veřejné pull requesty. Všechny otevřené veřejné pull requesty budou uzavřeny. Tým nedokáže garantovat bezpečnost AI generovaných pull requestů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.6. 17:33 | Zajímavý software

    OpenLogi (GitHub) je open source náhrada aplikace Logi Options+ pro přizpůsobení myší od společnosti Logitech. Zatím běží pouze na macOS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.6. 04:33 | Nová verze

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za květen (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    4.6. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Úřad pro ochranu osobních údajů řeší desítky stížností na jednotné měsíční hlášení zaměstnavatele, které stát spustil počátkem dubna. Systém, jenž má firmám odlehčit od desítek formulářů, nejenže výrazně zatížil jejich účetní oddělení, ale docházelo v něm i k únikům osobních dat zaměstnanců k firmám, kde nepracovali. Podle ministerstva práce a sociálních věcí stála za problémem technická chyba. „Incident se týkal několika stovek

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    4.6. 10:46 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏, Bluesky) nová verze 22.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 04:33 | Nová verze

    Vim Classic byl vydán ve verzi 8.3. Drew DeVault oznámil tento fork editoru Vim (verze 8.2.0148, tj. těsně před zavedením Vim9 skriptování) v březnu letošního roku. Důvodem forku bylo, že vývojáři editorů Vim a Neovim začali při vývoji využívat LLM.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    4.6. 03:44 | Komunita

    Open source konference DevConf.CZ 2026 proběhne 18. a 19. června v Brně na FIT VUT. Publikován byl program a spuštěna byla registrace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.6. 19:44 | Nová verze

    Společnost JetBrains uvolnila verzi 2 svého open-source velkého jazykového modelu (LLM) pro vývojáře Mellum.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.6. 14:44 | IT novinky

    Probíhá konference Microsoft Build 2026. Microsoft představuje své novinky: kvantový čip Majorana 2, Surface Laptop Ultra a Surface RTX Spark Dev Box s NVIDIA RTX Spark, Intelligent Terminal, Coreutils for Windows (fork Rust Coreutils), AI modely MAI, AI agenta Scout, platformu pro agent-first zařízení Project Solara, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (12%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
     (31%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (15%)
     (26%)
    Celkem 1838 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    AbcLinuxu:/ Blogy / / nic /  
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

     

    7.6.2010 23:04 | nic | poslední úprava: 31.12.2018 16:25

    Cupiditate sit voluptatibus architecto minus voluptatem quia et in. Facere repellendus natus ullam sunt eius non. Tempore inventore et nihil alias. Possimus sequi voluptates repellat odio quia suscipit dolores. Et nihil nihil dolore nemo harum qui quidem excepturi. Sit ut ipsa eum.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    7.6.2010 23:43 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    13 sekund? to je snad cela vecnost nie, kuk sem (2 roky stary intel atom, najlacnejsi 250 gb disk, 1GB ram, aktualna opera)
    8.6.2010 00:25 Dr. Eddy | skóre: 9 | blog: glog | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    a za jak dlouho bootujes ty?

    Ja jsem se kdysi take snazil omezit boot, z nedostatku casu jsem vsak neuspel. A kdyz uz jsme u toho, nemate nekdo tipy, jak zrychlit boot? Krome tech typickych, jako je zkompilovat custom jadro, povypinat zbytecne sluzby apod. ...
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.6.2010 00:35 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Bootuj system z EPROMek :-D
    8.6.2010 00:38 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    To musí bejt radost aktualizovat :-)
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.6.2010 00:43 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    jj, osmimegovka se 15-20 minut maže a 8 minut nahrává... :-D
    8.6.2010 13:35 wike | skóre: 19 | blog: experimental
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Skús SSD
    Václav 8.6.2010 13:52 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    On je fakt, že nějaký 32 GB na systém už se dá sehnat celkem slušně.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    8.6.2010 16:32 Dr. Eddy | skóre: 9 | blog: glog | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    ano, o SSD jsem uz premyslel, ale kdyz pak vysel clanek na rootu o vlastnostech SSD, jak se to casem zmrvi, tak jsem si to rozmyslel. Myslim si, ze se da cas nahanet i na jinych mistech...
    8.6.2010 22:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Tohle by mě taky zajímalo. Například Ubuntu, jakkoli ho nemusim, tak musim uznat, že startuje opravdu rychle. Jak to dělaj? Je tam nějaká paralelizace startování služeb, nebo něco?
    7.6.2010 23:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Vítej do klubu. A díky za tip na Mirage, ten bazmek zvaný Gwenview bych opravdu už dál nesnesl...
    |🇵🇸 avatar 8.6.2010 09:35 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Gwenview je náhodou fajn!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Limoto avatar 8.6.2010 09:40 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    +1
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.6.2010 10:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    +1
    8.6.2010 00:34 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Možná už nastal čas vyzkoušet Midori znova. Rychlost byla skvělá, ale ta stabilita... Mirage neznám, ale na obrázky už dlouho používám GQview, což mi přijde lehkotonážní dost (když to funguje svižně i na stařičkém Thinkpadu). Schválně někdy zkusím změřit start mého Slackwaru s fluxboxem v kombinaci se SLiM. Nikdy jsem to neměřil, ale pokud zrovna nezáleží na každé vteřině, tak počítač zapnu a když se za chvíli podívám znova, tak už na mě pokukuje login :-) SLiM je fajn a taky mě to věčné startx přestalo bavit.

    A Night in the Opera je dobrej kousek, ale myslím že lepší album než Imagination From the Other Side už bardi asi nikdy nenatočí. Ovšem, And Then There Was Silence z Opery asi taky ne, protože to je naprosto geniální
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    |🇵🇸 avatar 8.6.2010 09:42 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux

    Nebyl GQview nahrazen Geeqie? To mi pro změnu vůbec nesedlo, mj. moc voleb a přitom žádná editace.

    Midori mi zatím nespadlo až na první start AbcLinuxu.

    A Night in the Opera je dobrej kousek, ale myslím že lepší album než Imagination From the Other Side už bardi asi nikdy nenatočí. Ovšem, And Then There Was Silence z Opery asi taky ne, protože to je naprosto geniální

    Já mám teda rád po Opeře spíš to ze Silmarillionu (prostě Tolkien...). Time stand still at the Iron Hill je skvělé.

    (Odpověď i na jiné:) 13 sekund je mi celkem ukradených (pokud je to pod 20, ale bez tunění je to fajn), jenom jsem byl překvapen. OpenBox a tyhle aplikace tam mám jenom dočasně, pak něco takového hodím na netbook, ale sem půjde regulérní E17 a pak případně KDE -- třeba se SLiMem.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    8.6.2010 14:46 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux

    Nebyl GQview nahrazen Geeqie? To mi pro změnu vůbec nesedlo, mj. moc voleb a přitom žádná editace.

    Byl, ale v distribuci je vyměnili až teď v nejnovějším vydání. Až zaktualizuju systém, vyzkouším. Mě to vyhovuje takhle, že prohlížím obrázky v jednom (GQview/Geeqie) a upravuju v druhém (GIMP) programu, ale proti gustu žádný dišputát.
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    |🇵🇸 avatar 8.6.2010 15:08 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Mě to vyhovuje takhle, že prohlížím obrázky v jednom (GQview/Geeqie) a upravuju v druhém (GIMP) programu, ale proti gustu žádný dišputát.

    No jo, když ale obrázky vytáhnu z karty, pustím prohlížeč, abych je promazal a případně ořezal nebo pootáčel a nazdar. Mirage umí i tu hromadnou editaci (mno, převlečený třeba ImageMagick). GIMP je pomalá sviňa a třeba na netbookový displej se moc nehodí, takže ho pouštím jenom v nouzi.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    8.6.2010 13:12 vita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Taky používám SLiM + Fluxbox a nic mi nechybí (login manager jsem hledal dlouho, na každém mi něco vadilo, až SLiM sednul dokonale).

    Na prohlížení obrázků používám qiv - umí procházet obrázky v adresáři vpřed/vzad, zmenšit/zvětšit je na fullscreen a rotovat je. Další jeho funce ani neznám, protože je u prohlížeče obrázků nepotřebuju:)
    8.6.2010 02:33 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Problémy s X3100 grafikou? Tu mám taky a funguje naprosto bez problému i s modesettingem a ovladačem intel. Pravda, mám Debian ale Arch jsem taky kdysi provozoval a šlo to bez problémů... Asi soudruzi někde udělali chybu. Reportovals?
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    |🇵🇸 avatar 8.6.2010 09:52 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Myslím, že už to bylo reportováno (i vyřešeno). nomodeset je prý třeba při instalaci i třeba určité verze Ubuntu (na ten dell). A KMS jsem pak akorát musel pustit.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    mikirc avatar 8.6.2010 07:34 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    No uz chvili premyslim jestli na notas gentoo nebo zkusit arch, jelikoz emerge neovladam tak dobre jak by bylo asi zapotrebi. Ale asi dam teda sanci Archu a pohraju si s nim na druhem PC a uvidime. :)
    Byl jednou jeden...
    Amarok avatar 8.6.2010 08:28 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Neni to divny, porovnavat start v Archu do openboxu vs. start v Kubuntu do KDE? Jinak dobra volba, jen bych ti radil zkusit PekWM, u toho jsem po dlouhe dobe zakotvil, konfiguraci ma "lidstejsi" nez openbox a stale se vyviji (na rozdil od Fluxboxu, skoda).
    GNUniverse - May the source be with you...
    8.6.2010 14:56 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Jinak dobra volba, jen bych ti radil zkusit PekWM, u toho jsem po dlouhe dobe zakotvil, konfiguraci ma "lidstejsi" nez openbox a stale se vyviji (na rozdil od Fluxboxu, skoda).
    Umí PekWM spouštět při startu různé aplikace na různé plochy? Tohle je snad jediná věc, co jsem ve Fluxboxu nedokázal nastavit. XML konfiguráky mě od OpenBoxu dost odrazují.
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    Amarok avatar 8.6.2010 15:51 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    To bych se divil, kdyby to neslo, musim se na to podivat. Vseobecne ma PekWM jeste o trochu vic moznosti nez Flux. Openbox je silenost, to souhlasim, XML se proste needituje rucne, to programatori OB nejak spatne pochopili.
    GNUniverse - May the source be with you...
    8.6.2010 16:37 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Ano umí.
    8.6.2010 08:41 retroslava | skóre: 9 | blog: TryCatch | Žižkoff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    HAL je depricated

    Myslíš deprecated ?
    Pozor! Jsem naprostý idiot. Co jsem napsal včera dnes už dávno neplatí. Zavazuji se, že budu diskutovat nezávazně.
    |🇵🇸 avatar 8.6.2010 09:46 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Jo, no. Na displej už jsem neviděl a když píšu v češtině, cizí slova velmi často komolím do fonetického tvaru.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Limoto avatar 8.6.2010 08:56 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    HAL: nainstaluj si xorg z testingu, tam už je udev
    Těch 13s není zas tak málo, zkoušels spouštět služby na pozadí (@ v rc.conf)?
    |🇵🇸 avatar 8.6.2010 09:49 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Ano i ne. Network mám v pozadí, cron asi taky... ostatní ne. Ale skoro nic tam nemám.

    Za ten xorg díky. (Ale do testingu se mi výhledově moc nechce.)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Václav 8.6.2010 10:00 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Jet z testingu v Archu je celkem dobrodružství.... Ale když si z něj stáhneš jenom ten xorg a závislosti pro něj, mělo by to být v pohodě.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Limoto avatar 8.6.2010 12:41 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Ono už by to stejně pomalu mělo jít do core/extra...
    danaketh avatar 8.6.2010 10:59 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Už vím proč zůstanu u Debianu ;) S Archem bych notebook asi dřív prohodil oknem než bych to dal dohromady. Ale mám tu kompík pro rodinu přítelkyně, tak tam asi prdnu Arch. Má to víceméně normální hardware, tak bych se snad nemusel potýkat s ničím nepředvídaným.
    8.6.2010 13:49 wike | skóre: 19 | blog: experimental
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Ty si uzivatel GNU/Linuxu a chces zostat na Debiane, kvoli privetivosti systemu. Priatelke, ktora pravdepodobne nie je Linux guru, das Arch ? Nerozumiem. BFU by som odporucal "safe" distribucie (Debian, Ubuntu, Mint, Mandriva, openSUSE atd.), nie cutting edge. Arch je podla mna pre ludi, ktori sa radi hraju so systemom a nastaveniami (neratam pouzitie na servery).
    8.6.2010 15:55 vita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Pro BFU Arch stačí jednou nakonfigurovat, občas aktualizovat a je bez problémů vystaráno (mám to tak na čtyřech počítačích členů rodiny cca dva roky).
    8.6.2010 13:45 mich | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem si nainstaloval Arch Linux
    Ten EmelFM2je sice fajn, ale stávalo se mi, že "ztrácel konfiguraci". Už si to nepamatuju přesně (je to cca půl roku, pak jsem ho přestal používat), ale myslím, že špatně pracoval s konfiguračním souborem a občas se mu ho podařilo promazat. Proto jsem si po nakonfigurování udělal zálohu toho konfiguráku. To jen taková malá rada:-)
    je to teď v módě, na žive o tom furt píšou

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.