abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    dnes 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Zajímavý projekt

    FRANK OS je open-source operační systém pro mikrokontrolér RP2350 (s FRANK M2 board) postavený na FreeRTOS, který přetváří tento levný čip na plně funkční počítač s desktopovým uživatelským rozhraním ve stylu Windows 95 se správcem oken, terminálem, prohlížečem souborů a knihovnou aplikací, ovládaný PS/2 myší a klávesnicí, s DVI video výstupem. Otázkou zůstává, zda by 520 KB SRAM stačilo každému 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    včera 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:33 | Nová verze

    Projekt Debian aktualizoval obrazy stabilní větve „Trixie“ (13.4). Shrnuje opravy za poslední dva měsíce, 111 aktualizovaných balíčků a 67 bezpečnostních hlášení. Opravy se týkají mj. chyb v glibc nebo webovém serveru Apache.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    včera 13:00 | Humor

    Agent umělé inteligence Claude Opus ignoroval uživatelovu odpověď 'ne' na dotaz, zda má implementovat změny kódu, a přesto se pokusil změny provést. Agent si odpověď 'ne' vysvětlil následovně: Uživatel na mou otázku 'Mám to implementovat?' odpověděl 'ne' - ale když se podívám na kontext, myslím, že tím 'ne' odpovídá na to, abych žádal o svolení, tedy myslí 'prostě to udělej, přestaň se ptát'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    včera 00:44 | IT novinky

    Po 8. květnu 2026 už na Instagramu nebudou podporované zprávy opatřené koncovým šifrováním. V chatech, kterých se bude změna týkat, se objeví pokyny o tom, jak si média nebo zprávy z nich stáhnout, pokud si je chcete ponechat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 00:33 | IT novinky

    V lednu byla ve veřejné betě obnovena sociální síť Digg (Wikipedie). Dnes bylo oznámeno její ukončení (Hard Reset). Společnost Digg propouští velkou část týmu a přiznává, že se nepodařilo najít správné místo na trhu. Důvody jsou masivní problém s boty a silná konkurence. Společnost Digg nekončí, malý tým pokračuje v práci na zcela novém přístupu. Cílem je vybudovat platformu, kde lze důvěřovat obsahu i lidem za ním. Od dubna se do Diggu na plný úvazek vrací Kevin Rose, zakladatel Diggu z roku 2004.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    13.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    MALUS je kontroverzní proprietarní nástroj, který svým zákazníkům umožňuje nechat AI, která dle tvrzení provozovatelů nikdy neviděla původní zdrojový kód, analyzovat dokumentaci, API a veřejná rozhraní jakéhokoliv open-source projektu a následně úplně od píky vygenerovat funkčně ekvivalentní software, ovšem pod libovolnou licencí.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 17
    13.3. 03:55 | Bezpečnostní upozornění

    Příspěvek na blogu Ubuntu upozorňuje na několik zranitelností v rozšíření Linuxu o mandatorní řízení přístupu AppArmor. Společně jsou označovány jako CrackArmor. Objevila je společnost Qualys (technické detaily). Neprivilegovaný lokální uživatel se může stát rootem. Chyba existuje od roku 2017. Doporučuje se okamžitá aktualizace. Problém se týká Ubuntu, Debianu nebo SUSE. Red Hat nebo Fedora pro mandatorní řízení přístupu používají SELinux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1085 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník

    Mikroblog: Užívateľská prívetivosť

    24.4.2012 17:19 | Přečteno: 1181× | Ostatné

    Nainštaloval som Xubuntu 12.04 (tj. Ubuntu 12.04 vo verzii Xfce)...

    a objavil som Recently used... Ak mám byť slušný, tento objav ma nepotešil.

    Ak niekoho zaujíma pozadie tejto kauzy: GtkFileChooser shows only recent documents by default

           

    Hodnocení: 33 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Recently used
     (7 %)
     (86 %)
     (7 %)
    Celkem 42 hlasů

    Obrázky

    Mikroblog: Užívateľská prívetivosť, obrázek 1

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    |🇵🇸 avatar 24.4.2012 17:21 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    Žádná velká novinka. Jo, je to napikaču. Proto Qt rulezzz!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    skunkOS avatar 24.4.2012 17:30 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    ++1;
    http://martinrotter.github.io
    Migi avatar 24.4.2012 17:59 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    mám, občas používám, funguje výborně, nechápu vyznam tohoto blogu

    Debian Wheezy XFCE 4.8
    |🇵🇸 avatar 24.4.2012 18:09 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť

    Tak pro nechápavé:

    I will second the default of $HOME.

    I, like many people, like to watch pornography on my computer. Lots of pornography. Pornography that pushes the boundaries of what is physically, morally, and socially acceptable. Contemptuous, despicable, regrettable pornography.

    I think it would be great if the GtkFileChooser did not try to announce this fact to everyone who uses my computer to save a spreadsheet.

    Thanks!

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Migi avatar 24.4.2012 18:14 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    A co teprv internet, ten je porna plnej, tak ho zcenzurujem, protože rodiče jsou lini hlidat sve parchanty.

    A ted budem mrzačit filechooser, protože nějakej idiot není schopnej zamknout svuj profil když odchazi. Osatní muzou mit svy učty, a jestli něco chteji v mem, tak to za ne udelam ja.
    |🇵🇸 avatar 24.4.2012 18:26 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    Nebo naopak debilním výchozím nastavením znepříjemníme používání lidem, kteří nejsou idioti a dovedou si udržovat systém v datech. A v rámci filosofie "GNOME je pro nekompetentní slintající kretény" pro jistotu skryjeme konfigurační volbu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    |🇵🇸 avatar 24.4.2012 18:34 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    FYI když chci synchronizovat adresáře na flešce a disku pomocí FreeFileSync, je do otravné kliknutí navíc při každém výběru lokace.

    Takže záchrana -- do .gtkrc-2.0:
    gtk-recent-files-limit=0
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    24.4.2012 18:32 anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    zcenzurujem? vzdyt otevrene priznava ze porna cim vic tim lip - akorat to nemusi kazdej vedet :-) - vsak smazat historii v browseru je obligatni
    |🇵🇸 avatar 24.4.2012 18:38 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    Obligátní? Já si teda to, co stálo za řeč (a že toho moc není), nepamatuju a nechce se mi to hledat znovu. Navíc není řeč o prohlížeči, ale péčku na disku a systémovém dialogu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    24.4.2012 19:40 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    A ted budem mrzačit filechooser, protože nějakej idiot není schopnej zamknout svuj profil když odchazi.
    Filechooser byl celou dobu v pohodě, ale teď je zmrzačenej, protože nějakej idiot si nepamatuje, kam si uložil svůj dokument.
    xkucf03 avatar 24.4.2012 18:23 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    počítač != uživatel

    Ať si založí dalšího uživatele a může používat jeden počítač k mnoha různým účelům a nebude mít tyhle „střety zájmů“ ;-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    24.4.2012 18:33 anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    seda je teorie, zeleny strom zivota - rika se to tak ne. V praxi proste lidi poustis ke svy session
    vogo avatar 24.4.2012 19:26 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť

    Potvrzuju, mám dva zcela souhromé počítače :-D

    Jinak "Poslední použité" hodnotím pozitivně.

    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    24.4.2012 18:32 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    Jediny rozumny default byl, je a bude $PWD. Cokoliv jineho je kacirstvi.
    |🇵🇸 avatar 24.4.2012 18:37 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    Upřímně řečeno: to je taky dost otravné. $HOME, jedině $HOME. Ha, teď budu inkvizicí upálen jako správný kacíř.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    xkucf03 avatar 24.4.2012 18:47 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    A když ten program spouštím ikonou z plochy/nabídky? Např. u jednoho programu, který pouštím tak jednou týdně, se mi fakt hodí, když se dialog otvírá tam, co minule – ani ne v $HOME, ani ne v $PDW, ale tam, co minule :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    24.4.2012 19:22 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    A když ten program spouštím ikonou z plochy/nabídky?

    Tak zavisi na desktopovem prostredi, v jakem pracovnim adresari je spusti. Obvykle to asi bude $HOME; pokud se pouziva nejaky integrovany desktopovy file manager, muze davat smysl poustet takto spustene programy v adresari zrovna zvolenem v tom manageru.
    Petr Tomášek avatar 24.4.2012 21:35 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    +1 (přinejmenším ve chvíli, kdy je program očividně spuštěn z příkazové řádky)...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    24.4.2012 20:20 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    No jednak nechápu, když člověk sdílí počítač s jinými, proč si na něm nedá svůj účet a svůj login.

    A za druhé rozumné "Recently used" by mělo mít volbu, jaké objekty do seznamu zařazovat a jaké ne. Pokud jsem se třeba díval na fotky a mám tam 350 položek typu p141525.jpg p141526.jpg a spreadsheed, ke kterému bych se tímto rád vrátil až zatím je to k ničemu.
    mess avatar 24.4.2012 20:23 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    Jasně. Budu zakládat účet každému, kdo mi chce jen něco ukázat/poradit nebo od koho potřebuju s něčím pomoct. Vrchol praktičnosti.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    xkucf03 avatar 24.4.2012 20:43 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    V některých distribucích se tahle funkce jmenuje „Sezení pro hosta“ a kdekoli si můžeš založit univerzálního uživatele pro návštěvy.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    mess avatar 24.4.2012 20:50 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    Víš, když potřebuju s něčím pomoct, tak to mám většinou otevřené a jsem přihlášený pod svým účtem. Je dost debilní se kvůli tomu přepínat na jiný uživatelský účet. Takže nějaké "sezení pro hosta" mě nevytrhne.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    xkucf03 avatar 24.4.2012 20:36 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    Jasně, mohlo by to mít filtr na základě regulárního výrazu, který bude zařazovat jen některé položky. Případně by mohly mít nastavenou i prioritu – některé věci by tam zůstávaly déle, jiné by rychle mizely. Teď jen k tomu vymyslet nějaké GUI pro BFU nebo aspoň rozumné výchozí nastavení…

    BTW: spíš jde asi o to, že dřív byly v „Recently used“ adresáře, zatímco teď tam budou soubory – což mi přijde trochu horší, protože často nechci úplně stejný soubor, ale jiný z téhož adresáře jako posledně.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    25.4.2012 11:13 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    Já bych to tak nekomplikoval. Regulární výrazy jsou moc fajn, ale je to jako s každým komlikovanějším jazykem. Pokud to nepoužívám pravidelně zapomínám. Myslím že dostačovalo by vyřadit soubory na základně extenze (nebo charakteristicky souboru z file) a seznamu adresářů, které nechci zařadit. Ta rozdílná doba různých souborů v "recently used" nevím, co by mi přinesla, ale hezké by bylo vybrat čas kdy je to "recently". Třeba příklad: pracoval jsem na něčem předevčírem od 13 do 16 a už si nepamatuji, co vše jsem dělal, ale chci pokračovat. Navolit tento interval a mít v "recently used" vše (a právě jen to) s čím jsem tehdy pracoval, by se mi líbilo.
    xkucf03 avatar 25.4.2012 11:41 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    Podobně je to v historii prohlížeče, navíc tam jsou různá kritéria (čas, server...). To by šlo asi i u těch souborů -- čas, přípony resp. spíš MIME typy, obecnější kategorie (fotky, video, kancelářské programy...) a k tomu různé filtrování -- ale už je to možná moc složité na obyčejné nedávné dokumenty.

    Taky by se hodila možnost vyhazovat vybrané soubory z historie, aniž by člověk musel promazat všechno -- třeba na základě přípony nebo složky (rekurzivně).

    Případně by to mohlo mít i nějakou "umělou inteligenci" -- např. by systém zjistil, že s nějakým souborem/složkou pracuji jednou týdně/měsíčně, a tak by mi ji v těch intervalech nabízel... i když to asi radši ne :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    25.4.2012 23:01 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    Už vidím jak to zařadí do Nepomuku. :-)
    24.4.2012 23:33 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    GtkFileChooser správně ví, že nechceš pracovat, ale že chceš sledovat porno :-D.
    25.4.2012 06:01 m-a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    Tak nech to porno nepozera, ak ma problem to priznat. A problem vyrieseny.
    24.4.2012 18:11 Thorby | skóre: 4 | blog: thorby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť

    No veď to. Funguje, takže sa nedá používať.

    Pre mňa je to jeden veľký nezoradený bordel, na ktorého usporiadanie podľa názvov by som musel minúť jeden klik a aj to bez záruky, že tam hľadaná položka bude.

    Bystroushaak avatar 24.4.2012 19:46 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    Celkově jsem za celý život podobnou funkci v životě použil tak třikrát, ve chvíli kdy se něco zavřelo a já to potřeboval rychle otevřít. Jinak je to imho zbytečná kravina.
    25.4.2012 07:29 Thorby | skóre: 4 | blog: thorby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    Každá takáto funkcia sa určite občas hodí, ale skutočne nechápem, prečo to musí byť pre FileChooser predvolená položka.
    24.4.2012 20:14 Vinicius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    Tahle báječná vymoženost mne donutila zobrazovat dialog pro výběr souboru takhle: gui->fcdLoad->set_current_folder(gui->fcdLoad->get_current_folder());
    int r=gui->fcdLoad->run();

    Co mne ale dostalo úplně (naštěstí to není záležitost GTK+) byl balíček, který umožňuje GTK+ aplikacím používat globální nabídku v Ubuntu. Pokud měla aplikace dvě nabídky, tak se ta druhá jednoduše nezobrazila.
    Bedňa avatar 25.4.2012 10:41 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog: Užívateľská prívetivosť
    Ďalší čo si nedokáže spraviť svoj účet v kompe, LOL.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.