abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:43 | IT novinky

    Evropská komise (EK) předběžně shledala čínskou sociální síť pro sdílení krátkých videí TikTok návykovým designem v rozporu s unijním nařízením o digitálních službách (DSA). Komise, která je exekutivním orgánem Evropské unie a má rozsáhlé pravomoci, o tom informovala v tiskovém sdělení. TikTok v reakci uvedl, že EK o platformě vykreslila podle něj zcela nepravdivý obraz, a proto se bude bránit.… více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 18:33 | Nová verze

    Offpunk byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se o webový prohlížeč běžící v terminálu a podporující také protokoly Gemini, Gopher a RSS. Přibyl nástroj xkcdpunk pro zobrazení XKCD v terminálu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:22 | Zajímavý projekt

    Promethee je projekt, který implementuje UEFI (Unified Extensible Firmware Interface) bindingy pro JavaScript. Z bootovacího média načítá a spouští soubor 'script.js', který může používat UEFI služby. Cílem je vytvořit zavaděč, který lze přizpůsobit pomocí HTML/CSS/JS. Repozitář se zdrojovými kódy je na Codebergu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Bezpečnostní upozornění

    Zpráva Justičního výboru Sněmovny reprezentantů upozorňuje na cenzurní kampaň Evropské komise, mířenou proti svobodě projevu na sociálních sítích. V dokumentu se uvádí, že se Evropská komise během posledních šesti let účastnila více než 100 uzavřených jednání, během nichž po platformách požadovala úpravy pravidel moderování obsahu, přičemž toto úsilí Komise zahrnovalo i cenzuru politických názorů a pravdivých informací. Výbor zdůrazňuje, že tento přístup Bruselu ohrožuje ústavou zaručená práva Američanů na svobodu projevu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    včera 04:33 | Nová verze

    Linus Torvalds vydal jádro Linux 6.19. Podrobný výčet změn je ke zhlédnutí na stránce Kernel Newbies, stručné výběry v LWN (část první, druhá).

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    8.2. 03:33 | IT novinky

    Do prodeje jde tichá bezdrátová herní myš Logitech PRO X2 SUPERSTRIKE s analogovými spínači s haptickou odezvou (HITS, Haptic Inductive Trigger System). Cena je 4 459 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    7.2. 21:00 | Zajímavý projekt

    Microsoft na GitHubu zveřejnil zdrojový kód projektu LiteBox, jedná se o 'knihovní operační systém' (library OS) zaměřený na bezpečnost, využívající systémovou architekturu LVBS k ochraně jádra před útoky z uživatelského prostoru. LiteBox je napsán v Rustu a uvolněný pod licencí MIT. Projekt je teprve v rané fázi vývoje.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    7.2. 16:11 | Zajímavý software

    BreezyBox je open-source shell a virtuální terminál pro populární jednočip ESP32. Nabízí základní unixové příkazy, sledování aktuálního pracovního adresáře (CWD), jednoduchý instalátor a spouštěč aplikací v podobě ELF binárních souborů, zabudovaný HTTP server nebo třeba ovládání WiFi - ukázka použití coby 'malého osobního počítače'. Ačkoliv je BreezyBox inspirovaný BusyBoxem, oproti němu má tento projekt několik externích závislostí, zejména na ESP-IDF SDK. BreezyBox je dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    7.2. 16:00 | Humor

    Byl představen cross-assembler xa.sh, napsaný čistě v Bourne shell skriptu. Tento nástroj umožňuje zpracovávat assemblerový kód pro Intel 8080, přičemž je možné snadno přidat podporu i pro další architektury, například 6502 a 6809. Skript využívá pouze různé běžné unixové příkazy jako jsou awk, sed nebo printf. Skript si lze stáhnout z GitHubového repozitáře projektu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    6.2. 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 24
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (5%)
     (0%)
     (11%)
     (26%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (28%)
    Celkem 819 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    12.12.2006 21:41 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    První tři rady jsou naprosto nesmyslné. První. Co tak zjistím? Že se nechytám? No a, po dvou týdnech? Druhá. Aha takže obor si mám vybrat už na střední, hmm. Chytat se tentokrát nebudu docela určitě. Třetí. To jsem vůbec nepochopil :-(
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    12.12.2006 21:52 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    rady cislo jedna: plný souhlas, jen ne vždy to jde...:(

    rada cislo dve: tady už je to horší... proč? Je mnoho témat, ke kterým se propracuju běhěm studia. Učím se mimo jiné také proto, abych se dozvěděl něco nového. Spíš bych koukal do skript pro prváky.

    rada cislo tri: taky nesouhlas. Jde spíš o témata, obvzláště v technice je mnoho věcí danných. Tohle možná platí, pokud člověk chce studovat filosofii, teologii, či jinou vědu, která může být ovlivněna názorem.

    rada cislo ctyri: WTF?? Proč chodím do školy? Abych se něco naučil, nebo abych potkával holky? Toho se dá dosáhnout jinak. Když někdo svůj život omezí jen na školu, tak je na tom IMHO špatně nezávisle na škole.
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    12.12.2006 21:53 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    Podle me je nesmysl jit na vysokou skolu hned po maturite.
    13.12.2006 13:02 ?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    podle me je blbost jit na vysokou pred maturitou
    15.1.2007 19:42 standa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    tak s tim souhlasim :)), ja jdu po ctyrech letech :-D
    12.12.2006 22:18 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    Přidal bych radu č. 5: pokud si představujete, že si na vysoké škole sednete, oni vám nalijí do hlavy nějaké učivo, vy jim předvedete, že jste se ho naučil(a), a odejdete s diplomem, vykašlete se na to rovnou. Nedá se bohužel vyloučit, že byste takto pasivně skutečně dospěli až k promoci - ale bylo by to jen pět (či více) let ztraceného času…
    12.12.2006 23:51 HS | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    Rada cislo jedna, naprosty souhlas, slysel jsem ji i od jinych lidi. Jenom ne vzdy to jde.

    Rada cislo dve - nedporucoval bych, protoze tomu uchazec nebude rozumet a spise ho to odradi.

    Rada cislo tri - dulezite kriterium, ale byl bych tu opatrny, protoze meialni znamost take dela sve.

    Rada cislo ctyri - kolektiv ti zprijemnuje zivot okolo, ale neni zarukou uspechu nebo neuspechu. Bral bych to jen jako pomocne kriterium.

    Jinak k utese nazaver : Pokud to trochu jde, doporucoval bych to dotahnout do leta, kvuli socialnim vyhodam. Vzhledem k tomu, jake jsou kriteria postupu do 2. semestru, vetsinou je chybou vzdani to hned behem prvniho semestru. Je lepsi byt veden jako student nez jako nezmestnany .
    12.12.2006 23:58 Petr_N | skóre: 3 | Všetaty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    ad 2: ja bych to take nedoporucoval, protoze mnohokrat by se ten nebozak ve skriptech z posledniho rocniku docetl daleko rozumejsi a zajimavejsi veci nez jake by byl nucen se ucit v predchozich 4 letech na one skole.
    13.12.2006 00:14 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    Ano, chodit dva týdny na přednášky na školu tři sta kilometrů daleko je velmi jednoduché a prostinké a müže to udělat každý.
    13.12.2006 10:34 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    K radě číslo 2: univerzita, kde jsou se i v posledním ročníku musejí vydávat skripta, velmi pravděpodobně není univerzitou (svědčí to nejspíše o neschopnosti studentů pracovat s běžnou odbornou literaturou, i když důvody mohou být různé).

    K radě číslo 3: pokud nejde čistě o IT, tak je ta rada dost na houby - spousta lidí zjistí až během studia, co jim vlastně nejvíc sedí, takže těžko předtím studuje knihy z dané oblasti...

    A k radě 4: na skoro jakékoli technické škole, která není zaměřená čistě na IT (a takové v ČR není) je děvčat dost. I na ČVUT, VUT, nebo VŠB-TU budete určitě potkávat dost studentek, minimálně z jiných fakult. Naopak není od věci, když máte čas i na jiné věci, než jsou spolužačky a hospody, technické školy mají i tak zhruba 50% ztráty studentů...
    13.12.2006 11:14 student FIT VUT
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    na skoro jakékoli technické škole, která není zaměřená čistě na IT (a takové v ČR není) je děvčat dost. I na ČVUT, VUT, nebo VŠB-TU budete určitě potkávat dost studentek, minimálně z jiných fakult.

    To byl vtip, zejo ????
    13.12.2006 13:08 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    Ale prd vtip.

    Je to tak, sem na FELu a holky se tu potkat daj, v menze se daj občas vidět i docela pěkný kousky :-)

    Ale našťestí jsem zadanej a spokojenej, takže tohle řešit nemusim :-)
    Free your mind and the ass will follow...
    Josef Kufner avatar 13.12.2006 13:15 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    Jo dají, ale je jich málo. Moc málo. Takže to chce i nějaký jiný "zdroj" :-D Ale jaký? :-(
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    13.12.2006 13:42 ?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    projít chodbou na strojárnu? ;-)
    xxx avatar 13.12.2006 15:12 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    Jdou dve holky po FELu. Jedna je oskliva a ta druha je taky ze strojarny. :-)
    Please rise for the Futurama theme song.
    13.12.2006 13:52 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    Ne, nebyl. IT obory jsou výjimka, protože jinde je jich až moc (stavárna, strojárna,...). Ono to taky není nic moc veselého, snažit se něco vysvětlovat ve skupině, kde je polovina přírodních a polovina mentálních blondýnek....
    13.12.2006 19:19 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    To Ti tedy za vsechny slecny pekne dekuju :-/
    ^D
    13.12.2006 19:48 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    Ale no tak. Já jsem to nijak špatně nemyslel...
    13.12.2006 15:25 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    Kdybych si měl vybírat podle těch tvých rad, tak kromě značných rozpaků a pocitu, že na to nemám, bych nejspíš nic nezískal.

    Ad 1) Aby to mělo smysl, musel bych přijít na některou z prvních přednášek mezi prváky (tj. už na v říjnu v oktávě/čtvrťáku) do nějakého toho úvodu. Nicméně tam bych se dozvěděl jen letmý úvod do jedné oblasti a prd z toho.

    Tohle má smysl, když už studuješ a leze ti na mozek tvůj obor a chceš se podívat, co se dělá jinde (třeba na FSS, kde je spousta hezkých holek :-D).

    Ad 2) Nevím, čo si predstavujete hen pod takým "posledním ročníkem univerzity", Kefalín. Pokud myslíš aktuální skripta pro prváky, tak není důvod to pročítat, protože to se teprve budeš učit a je tudíž pravděpodobné, že tomu zatím neporozumíš... Mnohem lepší bude naučit se na maturitu (třeba českou gramatiku ;-)). Pokud myslíš skripta z předmětů určených ke studiu před bc./mgr. zkouškou, tak to je totální hovadina.

    Ad 3) Ne každý jde na školu proto, aby se tam setkal se svým vysněným vzorem, profesorem docentem doktorem Vochmelkou CSc. Jistě je dobré si vybrat školu, kde učí lidé, kteří ve svém oboru něco znamenají a ne jen učitelé, které vyhodili odjinud nebo kteří tam právě ukončili své nepříliš plodné doktorandské studium. Nicméně to, že neznáš zpaměti jména všech pedagogů neznamená, že by to byly nuly nebo že bys měl malý zájem o obor. A s odborníky se obvykle setkávášprávě až na vysoké.

    Ad 4) Ačkoliv je jistě dobré mít kolem sebe i příjemnější zjevy než jsou ostatní páni kolegové, dá se to zvládnout i tak, že člověk navštěvuje různé mimoškolní aktivity (tj. koncerty, hospodu, studentské kluby apod.). Těžko říct, jestli množství hezkých slečen na fakultě má nějaký význam při výběru vhodného povolání...
    θηριον ειμι
    13.12.2006 19:43 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou

    Mám pocit, že jste, stejně jako většina ostatních, body 1-3 nepochopil, nebo je aspoň pochopil jinak než já. Body 1 a 2 nebyly IMHO myšleny tak, že by na přednášce resp. ve skriptech rozumět všemu, ono to tak ostatně ne vždy je i v době, kdy člověk školu skutečně studuje, některé věci je prostě potřeba si pořádně "vysedět"*. Jde spíš o to, že rozdíl mezi vysokoškolským** a středoškolským studiem je propastný, řádově větší než mezi střední a základní školou. Člověk by měl mít aspoň trochu představu, co ho čeká. Pokud student čtvrtého ročníku absolutně netuší, která bije, je to výstražné znamení, že s jeho přístupem k oboru není něco v pořádku. To ostatně souvisí s bodem 3 nebo tím, co jsem výše označil jako bod 5: jdete-li na vysokou školu s představou, že nemusíte vyvíjet žádnou vlastní iniciativu, protože "oni jsou tu od toho, aby vás to naučili", pokud vás nezajímá nic nad rámec povinných osnov, nemá to smysl.


    * - někdy s trochu nadsázky říkám, že člověk látce skutečně porozumí teprve ve chvíli, kdy ji vykládá někomu jinému

    ** - na skutečné vysoké škole hodné toho označení

    13.12.2006 20:18 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    Ještě pár drobností - když už se chcete jít podívat na přednášku, tak na několik různých, ne jen na jednu. Na každé škole se najdou přednášející skvělí, průměrní, ale i podprůměrní(*) a může se stát, že si vyberete k návštěvě třeba toho nejhoršího na fakultě (a přitom ostatní můžou být vysoce nadprůměrní). Taky neposuzujte technické fakulty podle přednášek z matematiky, fyziky apod. pro první nebo druhý ročník - tihle lidé bývají často hodně odtržení jak od reality, tak od zbytku fakulty (výjimkám se hluboce omlouvám), proto byste si nemuseli udělat správný obrázek.

    (*) Ono bohužel platí, že nikdo není dokonalý a tak se stává, že dotyčný je vynikající odborník (třeba špička v oboru), ale předávání vědomostí už mu nejde tak dobře. Jsou lidé, kteří něco ve svém oboru opravdu dokázali, napsali i řadu knih, ale verbální projev jim opravdu nejde :-(

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.