abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:11 | Zajímavý software

    Vývojář Alexandre Gomes Gaigalas na GitHubu zveřejnil c89cc.sh, parser a kompilátor jazyka C89 napsaný v pouhém jediném skriptu o přibližně 8000 řádcích čistého bashe (bez dalších externích závislostí), který generuje ELF64 binárky pro x86-64. Jedná se o velmi jednoduchý kompilátor, který nepodporuje direktivy #include a dokonce ani funkci printf (lze použít puts), všechny dostupné deklarace lze nalézt v proměnné _BUILTIN_LIBC na konci skriptu. Skript je volně dostupný pod ISC licencí.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 4
    včera 23:33 | Nasazení Linuxu

    Francouzská vláda oznámila, že v rámci strategie 'digitální suverenity' zahájí 'přechod od systému Windows k počítačům s operačním systémem Linux' (sa sortie de Windows au profit de postes sous système d'exploitation Linux). DINUM (meziresortní ředitelství pro digitální technologie) požádalo ministerstva, aby do podzimu 2026 vypracovaly konkrétní plány nasazení Linuxu. Francie již dříve migrovala části státní správy na otevřená řešení.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 2
    včera 05:22 | IT novinky

    Nezisková organizace Electronic Frontier Foundation (EFF) hájící občanské svobody v digitálním světě po téměř 20 letech opouští platformu X (dříve Twitter). Na platformách Bluesky, Mastodon, LinkedIn, Instagram, TikTok, Facebook, Threads a YouTube zůstává.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 03:33 | Nová verze

    Terminálový textový editor GNU nano byl vydán ve verzi 9.0. Vylepšuje chování horizontálního posouvání pohledu na dlouhé řádky a chování některých klávesových zkratek. Více v seznamu změn.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    9.4. 19:22 | IT novinky

    Ministerstvo financí ve spolupráci s finanční správou dnes představilo beta verzi aplikace využívající umělou inteligenci pro předvyplnění daňového přiznání. Není třeba přepisovat údaje z různých potvrzení, ani hledat správné řádky, kam údaje napsat. Stačí nahrát dokumenty a využít AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.4. 18:33 | Zajímavý projekt

    Výrobce počítačových periferií Keychron zveřejnil repozitář se schématy šasi klávesnic a myší. Licence je restriktivní, zakazuje většinu komerčních užití a v podstatě jsou tak data vhodná pouze pro výukové účely, hlášení a opravy chyb, případně výrobu vlastního příslušenství.

    |🇵🇸 | Komentářů: 5
    9.4. 18:22 | Nová verze

    Správce balíčků APT, používaný v Debianu a odvozených distribucích, byl vydán ve verzi 3.2 (seznam změn). Mezi novinkami figurují nové příkazy pro práci s historií, včetně vracení transakcí.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    9.4. 14:33 | IT novinky

    Společnost Anthropic oznámila Projekt Glasswing a s ní související AI model Claude Mythos Preview. Jedná se o iniciativu zaměřenou na kybernetickou bezpečnost, do které se zapojily velké technologické společnosti Amazon Web Services, Anthropic, Apple, Broadcom, Cisco, CrowdStrike, Google, JPMorganChase, Linux Foundation, Microsoft, NVIDIA a Palo Alto Networks. Anthropic věří, že nový AI model Claude Mythos Preview dokáže

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    9.4. 13:55 | Zajímavý software

    Firma Ojective Development vydala svůj nástroj pro monitorování a řízení odchozích síťových připojení Little Snitch i pro operační systém Linux. Linuxová verze se skládá ze tří komponent: eBPF program pro zachytávání provozu a webové rozhraní jsou uvolněny pod GNU GPLv2 a dostupné na GitHubu (převážně Rust a JavaScript), jádro backendu je proprietární pod vlastní licencí, nicméně zdarma k použití a redistribuci (cena přitom normálně … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 1
    8.4. 18:44 | IT novinky

    Vojenské zpravodajství (VZ) se v březnu zapojilo do mezinárodní operace proti aktivitám hackerské skupiny APT28, která je spojovaná s ruskou vojenskou zpravodajskou službou GRU a která přes slabě zabezpečené routery prováděla kybernetické útoky na státní a další organizace v ČR i zahraničí. Operaci vedl americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI) a jejím cílem bylo odebrat útočníkům přístup k napadeným zařízením a ty následně … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 47
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1264 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Kterak si vybrat vysokou

    12.12.2006 21:31 | Přečteno: 1732× | poslední úprava: 12.12.2006 21:32

    Puvodne jsem chtel napsat jeste nekolik udernych clanku o "hošanech" z matfyzu. Ale uz me to nebavi. Mam jen par rad pro vyber vysoke a pak se vratim k blogovani o Irsku.

    Takze rady cislo jedna: prednasky jsou verejne. To znamena ze __KAZDY__ muze prijit a prednasku si poslechnout. Mozna to neni ve skolnim radu, ale aktivne se proti tomu brani jen Filozoficka Fakulta UK. Rozvrhy prednasek jsou vetsinou na webu, nebo je lze vytahnout z potencinalnich spoluzaku. Take vyucujici muze byt vstricny a sdelit kdy a kde ma hodiny, obcas je rad ze na prednasce ma vubec nekoho. Po predchozi domluve se jde obcas zucastnit i cviceni.

    Takze doporucuju hodit se na stredni marod a na dva tydny zasednout do lavic sve vysnene univerzity.

    Rada cislo dve: zkuste si precist nejaka skripta z posledniho rocniku univerzity. Rika vam to alespon neco?

    Rada cislo tri: od koho se chci ucit? Pokud nejste schopni vyjmenovat alespon tri profesory z dane skoly a necetli jste nektere jejich knihy, uz na stredni, mozna ten zajem nebude tak obrovsky.

    Rada cislo ctyri: kolik je tam holek? Neni nic horsiho nez kdyz pocitacovi pubertak prijde do sveho vysneneho prostredi a svoji pubertu rozvine do netusenych rozmeru (bez urazky, myslim to vazne). Hodne holek kolem a hospoda dela zazraky.

    Utecha na zaver: neni nic hloupeho zabalit skolu po prvnim semestru/rocniku. Blbost je to zabalit ve druhaku nebo tretaku.        

    Hodnocení: 22 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    12.12.2006 21:41 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    První tři rady jsou naprosto nesmyslné. První. Co tak zjistím? Že se nechytám? No a, po dvou týdnech? Druhá. Aha takže obor si mám vybrat už na střední, hmm. Chytat se tentokrát nebudu docela určitě. Třetí. To jsem vůbec nepochopil :-(
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    12.12.2006 21:52 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    rady cislo jedna: plný souhlas, jen ne vždy to jde...:(

    rada cislo dve: tady už je to horší... proč? Je mnoho témat, ke kterým se propracuju běhěm studia. Učím se mimo jiné také proto, abych se dozvěděl něco nového. Spíš bych koukal do skript pro prváky.

    rada cislo tri: taky nesouhlas. Jde spíš o témata, obvzláště v technice je mnoho věcí danných. Tohle možná platí, pokud člověk chce studovat filosofii, teologii, či jinou vědu, která může být ovlivněna názorem.

    rada cislo ctyri: WTF?? Proč chodím do školy? Abych se něco naučil, nebo abych potkával holky? Toho se dá dosáhnout jinak. Když někdo svůj život omezí jen na školu, tak je na tom IMHO špatně nezávisle na škole.
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    12.12.2006 21:53 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    Podle me je nesmysl jit na vysokou skolu hned po maturite.
    13.12.2006 13:02 ?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    podle me je blbost jit na vysokou pred maturitou
    15.1.2007 19:42 standa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    tak s tim souhlasim :)), ja jdu po ctyrech letech :-D
    12.12.2006 22:18 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    Přidal bych radu č. 5: pokud si představujete, že si na vysoké škole sednete, oni vám nalijí do hlavy nějaké učivo, vy jim předvedete, že jste se ho naučil(a), a odejdete s diplomem, vykašlete se na to rovnou. Nedá se bohužel vyloučit, že byste takto pasivně skutečně dospěli až k promoci - ale bylo by to jen pět (či více) let ztraceného času…
    12.12.2006 23:51 HS | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    Rada cislo jedna, naprosty souhlas, slysel jsem ji i od jinych lidi. Jenom ne vzdy to jde.

    Rada cislo dve - nedporucoval bych, protoze tomu uchazec nebude rozumet a spise ho to odradi.

    Rada cislo tri - dulezite kriterium, ale byl bych tu opatrny, protoze meialni znamost take dela sve.

    Rada cislo ctyri - kolektiv ti zprijemnuje zivot okolo, ale neni zarukou uspechu nebo neuspechu. Bral bych to jen jako pomocne kriterium.

    Jinak k utese nazaver : Pokud to trochu jde, doporucoval bych to dotahnout do leta, kvuli socialnim vyhodam. Vzhledem k tomu, jake jsou kriteria postupu do 2. semestru, vetsinou je chybou vzdani to hned behem prvniho semestru. Je lepsi byt veden jako student nez jako nezmestnany .
    12.12.2006 23:58 Petr_N | skóre: 3 | Všetaty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    ad 2: ja bych to take nedoporucoval, protoze mnohokrat by se ten nebozak ve skriptech z posledniho rocniku docetl daleko rozumejsi a zajimavejsi veci nez jake by byl nucen se ucit v predchozich 4 letech na one skole.
    13.12.2006 00:14 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    Ano, chodit dva týdny na přednášky na školu tři sta kilometrů daleko je velmi jednoduché a prostinké a müže to udělat každý.
    13.12.2006 10:34 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    K radě číslo 2: univerzita, kde jsou se i v posledním ročníku musejí vydávat skripta, velmi pravděpodobně není univerzitou (svědčí to nejspíše o neschopnosti studentů pracovat s běžnou odbornou literaturou, i když důvody mohou být různé).

    K radě číslo 3: pokud nejde čistě o IT, tak je ta rada dost na houby - spousta lidí zjistí až během studia, co jim vlastně nejvíc sedí, takže těžko předtím studuje knihy z dané oblasti...

    A k radě 4: na skoro jakékoli technické škole, která není zaměřená čistě na IT (a takové v ČR není) je děvčat dost. I na ČVUT, VUT, nebo VŠB-TU budete určitě potkávat dost studentek, minimálně z jiných fakult. Naopak není od věci, když máte čas i na jiné věci, než jsou spolužačky a hospody, technické školy mají i tak zhruba 50% ztráty studentů...
    13.12.2006 11:14 student FIT VUT
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    na skoro jakékoli technické škole, která není zaměřená čistě na IT (a takové v ČR není) je děvčat dost. I na ČVUT, VUT, nebo VŠB-TU budete určitě potkávat dost studentek, minimálně z jiných fakult.

    To byl vtip, zejo ????
    13.12.2006 13:08 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    Ale prd vtip.

    Je to tak, sem na FELu a holky se tu potkat daj, v menze se daj občas vidět i docela pěkný kousky :-)

    Ale našťestí jsem zadanej a spokojenej, takže tohle řešit nemusim :-)
    Free your mind and the ass will follow...
    Josef Kufner avatar 13.12.2006 13:15 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    Jo dají, ale je jich málo. Moc málo. Takže to chce i nějaký jiný "zdroj" :-D Ale jaký? :-(
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    13.12.2006 13:42 ?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    projít chodbou na strojárnu? ;-)
    xxx avatar 13.12.2006 15:12 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    Jdou dve holky po FELu. Jedna je oskliva a ta druha je taky ze strojarny. :-)
    Please rise for the Futurama theme song.
    13.12.2006 13:52 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    Ne, nebyl. IT obory jsou výjimka, protože jinde je jich až moc (stavárna, strojárna,...). Ono to taky není nic moc veselého, snažit se něco vysvětlovat ve skupině, kde je polovina přírodních a polovina mentálních blondýnek....
    13.12.2006 19:19 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    To Ti tedy za vsechny slecny pekne dekuju :-/
    ^D
    13.12.2006 19:48 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    Ale no tak. Já jsem to nijak špatně nemyslel...
    13.12.2006 15:25 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    Kdybych si měl vybírat podle těch tvých rad, tak kromě značných rozpaků a pocitu, že na to nemám, bych nejspíš nic nezískal.

    Ad 1) Aby to mělo smysl, musel bych přijít na některou z prvních přednášek mezi prváky (tj. už na v říjnu v oktávě/čtvrťáku) do nějakého toho úvodu. Nicméně tam bych se dozvěděl jen letmý úvod do jedné oblasti a prd z toho.

    Tohle má smysl, když už studuješ a leze ti na mozek tvůj obor a chceš se podívat, co se dělá jinde (třeba na FSS, kde je spousta hezkých holek :-D).

    Ad 2) Nevím, čo si predstavujete hen pod takým "posledním ročníkem univerzity", Kefalín. Pokud myslíš aktuální skripta pro prváky, tak není důvod to pročítat, protože to se teprve budeš učit a je tudíž pravděpodobné, že tomu zatím neporozumíš... Mnohem lepší bude naučit se na maturitu (třeba českou gramatiku ;-)). Pokud myslíš skripta z předmětů určených ke studiu před bc./mgr. zkouškou, tak to je totální hovadina.

    Ad 3) Ne každý jde na školu proto, aby se tam setkal se svým vysněným vzorem, profesorem docentem doktorem Vochmelkou CSc. Jistě je dobré si vybrat školu, kde učí lidé, kteří ve svém oboru něco znamenají a ne jen učitelé, které vyhodili odjinud nebo kteří tam právě ukončili své nepříliš plodné doktorandské studium. Nicméně to, že neznáš zpaměti jména všech pedagogů neznamená, že by to byly nuly nebo že bys měl malý zájem o obor. A s odborníky se obvykle setkávášprávě až na vysoké.

    Ad 4) Ačkoliv je jistě dobré mít kolem sebe i příjemnější zjevy než jsou ostatní páni kolegové, dá se to zvládnout i tak, že člověk navštěvuje různé mimoškolní aktivity (tj. koncerty, hospodu, studentské kluby apod.). Těžko říct, jestli množství hezkých slečen na fakultě má nějaký význam při výběru vhodného povolání...
    θηριον ειμι
    13.12.2006 19:43 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou

    Mám pocit, že jste, stejně jako většina ostatních, body 1-3 nepochopil, nebo je aspoň pochopil jinak než já. Body 1 a 2 nebyly IMHO myšleny tak, že by na přednášce resp. ve skriptech rozumět všemu, ono to tak ostatně ne vždy je i v době, kdy člověk školu skutečně studuje, některé věci je prostě potřeba si pořádně "vysedět"*. Jde spíš o to, že rozdíl mezi vysokoškolským** a středoškolským studiem je propastný, řádově větší než mezi střední a základní školou. Člověk by měl mít aspoň trochu představu, co ho čeká. Pokud student čtvrtého ročníku absolutně netuší, která bije, je to výstražné znamení, že s jeho přístupem k oboru není něco v pořádku. To ostatně souvisí s bodem 3 nebo tím, co jsem výše označil jako bod 5: jdete-li na vysokou školu s představou, že nemusíte vyvíjet žádnou vlastní iniciativu, protože "oni jsou tu od toho, aby vás to naučili", pokud vás nezajímá nic nad rámec povinných osnov, nemá to smysl.


    * - někdy s trochu nadsázky říkám, že člověk látce skutečně porozumí teprve ve chvíli, kdy ji vykládá někomu jinému

    ** - na skutečné vysoké škole hodné toho označení

    13.12.2006 20:18 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kterak si vybrat vysokou
    Ještě pár drobností - když už se chcete jít podívat na přednášku, tak na několik různých, ne jen na jednu. Na každé škole se najdou přednášející skvělí, průměrní, ale i podprůměrní(*) a může se stát, že si vyberete k návštěvě třeba toho nejhoršího na fakultě (a přitom ostatní můžou být vysoce nadprůměrní). Taky neposuzujte technické fakulty podle přednášek z matematiky, fyziky apod. pro první nebo druhý ročník - tihle lidé bývají často hodně odtržení jak od reality, tak od zbytku fakulty (výjimkám se hluboce omlouvám), proto byste si nemuseli udělat správný obrázek.

    (*) Ono bohužel platí, že nikdo není dokonalý a tak se stává, že dotyčný je vynikající odborník (třeba špička v oboru), ale předávání vědomostí už mu nejde tak dobře. Jsou lidé, kteří něco ve svém oboru opravdu dokázali, napsali i řadu knih, ale verbální projev jim opravdu nejde :-(

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.