Po více než roce vývoje od vydání verze 5.40 byla vydána nová stabilní verze 5.42 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 64 vývojářů. Změněno bylo přibližně 280 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.5 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 138. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Sniffnet je multiplatformní aplikace pro sledování internetového provozu. Ke stažení pro Windows, macOS i Linux. Jedná se o open source software. Zdrojové kódy v programovacím jazyce Rust jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj je finančně podporován NLnet Foundation.
Byl vydán Debian Installer Trixie RC 2, tj. druhá RC verze instalátoru Debianu 13 s kódovým názvem Trixie.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).
Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.
Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.
Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).
Open source mapová a navigační aplikace OsmAnd (OpenStreetMap Automated Navigation Directions, Wikipedie, GitHub) oslavila 15 let.
Vývojář Spytihněv, autor počítačové hry Hrot (Wikipedie, ProtonDB), pracuje na nové hře Brno Transit. Jedná se o příběhový psychologický horor o strojvedoucím v zácviku, uvězněném v nejzatuchlejším metru východně od všeho, na čem záleží. Vydání je plánováno na čtvrté čtvrtletí letošního roku.
u sériové produkce je problém vyřešenJak se píše v mnou nelinkovaném článku, problém vyřešen není: problém není to, že ovládání airbagu ztratí napájení a airbag vystřelí pozdě, problém je to, že při kolizi dojde ke zkratu. Že airbag vystřelí pozdě, to je až důsledek problému a ano, bylo to vyřešeno. V krajním případě tedy neumřeš na ránu do hlavy od volantu, ale uhoříš.
...ale nemyslím si, že by pravděpodobnost byla u Roomsteru nějak výrazně vyšší...Dvakrát ze dvou pokusů, to mi přijde jako dost velká pravděpodobnost. A pro výpadek napájení při kolizi mě jiný důvod, než zkrat v napájací soustavě, nenapadá
Prakticky je přímo úměrná délce kabelu mezi baterkou a pojistkami, můžeš si to změřit a spočítat sám.Chybí ti tam také. Protože jsou i další vlivy, jako například kus plechu, který se může chovat jako gilotina, pokud drát vede nějakým exponovaným místem.
ve skutečných nehodách má jedno z nejvyšších procent přežití posádky
tady jsi v soc-eu raji, na skutecnost ti kazdej dlabe, dulezity je lejstro
Tiskni
Sdílej: