abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:43 | IT novinky

    Evropská komise (EK) předběžně shledala čínskou sociální síť pro sdílení krátkých videí TikTok návykovým designem v rozporu s unijním nařízením o digitálních službách (DSA). Komise, která je exekutivním orgánem Evropské unie a má rozsáhlé pravomoci, o tom informovala v tiskovém sdělení. TikTok v reakci uvedl, že EK o platformě vykreslila podle něj zcela nepravdivý obraz, a proto se bude bránit.… více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 18:33 | Nová verze

    Offpunk byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se o webový prohlížeč běžící v terminálu a podporující také protokoly Gemini, Gopher a RSS. Přibyl nástroj xkcdpunk pro zobrazení XKCD v terminálu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:22 | Zajímavý projekt

    Promethee je projekt, který implementuje UEFI (Unified Extensible Firmware Interface) bindingy pro JavaScript. Z bootovacího média načítá a spouští soubor 'script.js', který může používat UEFI služby. Cílem je vytvořit zavaděč, který lze přizpůsobit pomocí HTML/CSS/JS. Repozitář se zdrojovými kódy je na Codebergu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Bezpečnostní upozornění

    Zpráva Justičního výboru Sněmovny reprezentantů upozorňuje na cenzurní kampaň Evropské komise, mířenou proti svobodě projevu na sociálních sítích. V dokumentu se uvádí, že se Evropská komise během posledních šesti let účastnila více než 100 uzavřených jednání, během nichž po platformách požadovala úpravy pravidel moderování obsahu, přičemž toto úsilí Komise zahrnovalo i cenzuru politických názorů a pravdivých informací. Výbor zdůrazňuje, že tento přístup Bruselu ohrožuje ústavou zaručená práva Američanů na svobodu projevu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    včera 04:33 | Nová verze

    Linus Torvalds vydal jádro Linux 6.19. Podrobný výčet změn je ke zhlédnutí na stránce Kernel Newbies, stručné výběry v LWN (část první, druhá).

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    8.2. 03:33 | IT novinky

    Do prodeje jde tichá bezdrátová herní myš Logitech PRO X2 SUPERSTRIKE s analogovými spínači s haptickou odezvou (HITS, Haptic Inductive Trigger System). Cena je 4 459 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    7.2. 21:00 | Zajímavý projekt

    Microsoft na GitHubu zveřejnil zdrojový kód projektu LiteBox, jedná se o 'knihovní operační systém' (library OS) zaměřený na bezpečnost, využívající systémovou architekturu LVBS k ochraně jádra před útoky z uživatelského prostoru. LiteBox je napsán v Rustu a uvolněný pod licencí MIT. Projekt je teprve v rané fázi vývoje.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    7.2. 16:11 | Zajímavý software

    BreezyBox je open-source shell a virtuální terminál pro populární jednočip ESP32. Nabízí základní unixové příkazy, sledování aktuálního pracovního adresáře (CWD), jednoduchý instalátor a spouštěč aplikací v podobě ELF binárních souborů, zabudovaný HTTP server nebo třeba ovládání WiFi - ukázka použití coby 'malého osobního počítače'. Ačkoliv je BreezyBox inspirovaný BusyBoxem, oproti němu má tento projekt několik externích závislostí, zejména na ESP-IDF SDK. BreezyBox je dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    7.2. 16:00 | Humor

    Byl představen cross-assembler xa.sh, napsaný čistě v Bourne shell skriptu. Tento nástroj umožňuje zpracovávat assemblerový kód pro Intel 8080, přičemž je možné snadno přidat podporu i pro další architektury, například 6502 a 6809. Skript využívá pouze různé běžné unixové příkazy jako jsou awk, sed nebo printf. Skript si lze stáhnout z GitHubového repozitáře projektu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    6.2. 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 24
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (5%)
     (0%)
     (11%)
     (26%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (28%)
    Celkem 819 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    gtz avatar 18.3.2012 16:42 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Stát je dojná kráva pro lidi pobírající dávky.

    Stát je dojná kráva pro firmy dodávající do státního prostředí

    Stát je dojná kráva pro zdravotnictví

    Stát je dojná kráva pro všechny lidi politicky živé a aktivní

    ještě něco?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    18.3.2012 16:50 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Další možnost je omezit náklady na krávu, nejlépe tak, že jí přestaneme krmit.
    18.3.2012 16:55 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Zapomínám, polopatě. Kráva pak chcípne.

    Ovšem kdo je tady ta Kráva? Bejk? Jalovice? Vůl?

    Inu kráva je souhrn "veřejného statku", tedy "ekonomika země, ale nejem ekonomika, neb ze země neplyne jen peníz (já vim je to šok). Bejci jsou ti, co s tim umí dobře vyjebat a zařídí se. Jsou vcelku zbyteční. Jalovice jsou jalové teorie jak by to bylo, kdyby. Volové pak entita zvaná "národ" která ve většině tahá a tahá, nic z toho nemá a zachce-li se, jde na jatka.
    18.3.2012 17:38 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.

    Viete čo boli zmoci? Ľudia sa starali o svoje kravičky, narobili sa okolo nich ako kone -a ony nedojili. (Tí, čo nemali zmoka boli technologicky a ekonomicko-teoreticky zaostalí a preto mali nízku produkciu mlieka.)Kravy tých, čo mali zmoka, plnili plán na 200% a tak si mohli ich gazdovia dovoliť dokonca zamestnávať krmičov spomedzi tých, čo zmoka nemali.Krmiči museli mať kalorický príjem aspoň na bazálny metabolizmus,aby ich majitelia zmokov udržali nažive a mali komu predávať predražený cmar a srvátku,keď zobrali z mlieka smotanu, namútili maslo a narobili tučný tvaroh pre vlastnú potrebu. A nazvali to sociálny štát.

    koniec

    18.3.2012 18:01 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Zapomínám, polopatě. Kráva pak chcípne.
    Jo, lidi toho naslibujou a nakonec nic. :-)
    Agent avatar 20.3.2012 11:51 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Dojná kráva jsme my, daňoví poplatníci. Stát nás vydojí až nám nic nezůstane. Že chcípnem? Koho to zajímá?
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Dalibor Smolík avatar 20.3.2012 16:16 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Omyl. To není stát, co nás dojí. To jsou mafiáni na svých úřednických místech, lobisté a úplatní politici. Stát pak nutné peníze musí vzít jinde.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    20.3.2012 16:20 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Ano!
    Migi avatar 18.3.2012 17:10 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    To, že bychom přestali krmit krávu (stát) až do stavu, že by chcípla (přestaly by v podstatě fungovat a aexistovat státní instituce) je nesmysl. Stát je správní celek nějak (penězi, či silou) zajišťující chod své ekonomiky.

    Pokud stát odstraníme, převezme tuto činnost opět nějaký jiný "celek". A opět bude uplatňovat nějaký systém vlády (prosazovaný ekonomicky nebo silově). Např. kraje. Pokud odstraníme krajské vlády a pak i ty okresní, co nám zbude?

    Spousta lidí bez institucí zajišťujících "nějaký" chod. A tenhle chaos bude užitečný jen k tomu, aby někdo disponující silou nebo statky opět zavedl další systém vlády. Takže každou krávu, kterou přestane lid krmit nahradí další kráva, nebo stádečko telat.

    Taky můžeme stát (včetně vládnoucího aparátu) privatizovat. Prostě nahoře bude někdo, kdo nebude mít žádnou povinnost se zpovídat lidem dole, protože on je "majitel" .... ale kurva, neříká se tomuhle diktatura?

    Náš stát prostě kurevsky nefunguje, ale furt je to stát.
    18.3.2012 17:22 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Když kráva chcípne, může se snadno stát to, co se děje v Somálsku. Ony tam sice jsou jakoby městské státy, ale reálně je to akorát bordel.
    18.3.2012 17:40 Robotník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.

    Kanadský filozof a zakladateľ Freedomain rádia Stefan Molyneux hovorí: “Ak by som mal dostať desať centov za každý e-mail s argumentom, že anarchia nemôže fungovať – lebo Somálsko, mohol by som to robiť na plný pracovný úväzok… ou moment, veď aj robím.” :-)

    Z článku Somálsko ako zlý argument
    Migi avatar 18.3.2012 17:43 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Ok, mame argument proti. A máme i argument pro?
    Migi avatar 18.3.2012 17:55 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    fuck, ignorujte ten můj koment výše, ten odkazovany članek (jestli je to pravda) je naprosta bomba. Až se divím, že i ostatní země rozdělené na kmenová území nezkusí stejný systém. Vždycky se jeden klan rozhodne ovládnout všechny ostatní a je z toho pár krásných let diktatury.

    Jinak druhá strana Somálska z toho článku. Člověk bez rodiny nebo silných vazeb na klan se tam asi se zlou potáže, když se nedokáže prosadit.
    Migi avatar 18.3.2012 18:16 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Trocha střízlivější pohled z druhé strany, ale stejně zajimave.

    18.3.2012 21:28 Robotník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.

    Pravda bude, ako sa často stáva, niekde uprostred. Ono predsalen pokus vybudovať štát v krajine, kde ľudia považujú dane za zlodejstvo a represívne zložky za zbytočné (v článku je to naznačené), alebo nebezpečné (viz ich históriu), vyžaduje určité osobnostné predpoklady a určitý svetonázor.

    K tomu fungovaniu v iných krajinách. Ono to všetko vychádza z miestneho zvykového práva a nedá sa len tak preniesť do inej kultúry a niektoré prvky (trebárs tie klany, ale aj prístup k súkromnému vlastníctvu pôdy) sú problematické alebo rovno škodlivé. Nakoniec, ono to vidno už pri porovnaní s územiami bývalého Britského Somálska, kde koloniálna správa viac menej rešpektovala miestne právo a na druhej strane územia bývalého Talianského Somálska, kde koloniálna správa presadzovala kontinentálne právo.

    18.3.2012 18:01 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    OMG, ten článek je solidně mimo. Takže ty boje mj. o základní zdroje (voda) vlastně vůbec neprobíhají?
    18.3.2012 18:06 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Mimochodem k tématu The Wacky Molestation Adventure.
    18.3.2012 21:12 Robotník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.

    Napísal si o nejakej skapatej krave a že to môže skončiť ako v Somálsku. To je však zlé prirovnanie, pretože tamojšia vojenská "komunistická" diktatúra si to zaslúžila a jej skapatie je možné vnímať ako pozitívum.

    18.3.2012 22:51 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Takže místo v sračkách jsou v hovnech. Super.
    19.3.2012 07:25 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Jo, sračky se ti rozlezou všude, hovna drží tvar, můžeš se jim vyhýbat.
    gtz avatar 18.3.2012 17:48 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    ale no tak Davide, kapři si přece nevypustí svůj rybníček
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    18.3.2012 17:27 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Pokud odstraníme krajské vlády a pak i ty okresní, co nám zbude?

    Organizovane instituce snazici se resit nektere funkce statu na ryze privatni bazi - tedy jinymi slovy mafie.
    18.3.2012 17:32 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Stačí tomu dát pár století a budou z nich zase státy. A ty se pak zase demontují, a tak pořád dokola.
    Migi avatar 18.3.2012 17:40 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    A proto je potřeba sestavit Reapery jako v Mass Effectu :-D . Jednou za čas se prostě vládnoucí elity odstraní, aby se v ně mohli postupně vyvinout jiní, kteří zas budou odstraněni atd. atd.
    18.3.2012 19:40 polesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Zatím jsme si (jako Homo .*) vystačili sami.
    18.3.2012 17:31 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Všechno toto už zde bylo. Současná podoba státu nevznikla sama od sebe, byly k tomu určité důvody.

    Je otázka, zda má smysl dnes udržovat společenskou organizaci navrženou pro účely (masové) války. Jenomže to nikoho vcelku nezajímá, lepší je hádat se kdo je blbější a kdo může za to že to bez těch válek nějak není ono.
    18.3.2012 21:30 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Tak nejak jste opomenul, ze uz mame system, ktery se ke statu takto chova. Cely financni system stoji na tom, ze se umele vytvareji nove penize, a temi se lide motivuji k investicim. Kdyby se to nedelalo, meli bychom podstatne nizsi hospodarsky rust, protoze by proste lide nemeli dost kapitalu na investice. Stinnou stranku tohoto systemu je ovsem tendence k zadluzovani, financnim bublinam a socialni nerovnosti, a vznika nerovnovaha na strane poptavky. Takze, vysypat dalsi penize do poptavky ten problem resi. Sice mozna divne, ale resi.

    Potiz je, ze vetsina lidi penize nechce utracet, ale drzet je. Kdyz je stat (nebo jina socialni struktura) nebude motivat ke spotrebe a investicim, nebude zadny hospodarsky rust.
    19.3.2012 08:54 petrfree
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Základní otázkou ovšem je, k čemu je ekonomický růst? Potřebujeme ho vůbec? Není ekonomický růst zdrojem nerovnováhy mezi nabídkou a poptávkou, kdy nabídka výrazně převyšuje poptávku, čímž to nabídku degraduje, aby se vůbec dala prodat a tak dále... To podle mého názoru není cesta. Jestliže potřebuju bochník chleba denně, k čemu mi je mít denně tři bochníky a dva nechat ztvrdnout? Potřebuju vyrobit jen tolik, kolik doopravdy spotřebuju. Nic víc, ale taky nic míň. Všechno ostatní je k ničemu.
    19.3.2012 11:11 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Me to vyhovuje, ekonomicky rust, pokud to neni na ukor zivotniho prostredi. Investovat je navic potreba porad, protoze existuje entropie.

    Co se tyce tech bochniku je ovsem pravda (ja bych byl dokonce pro to, zakazat zakonem situaci, aby nejaky prodejce neco vyhodil nebo znehodnotil nez to dal k dispozici lidem zadarmo). Ale rust neznamena vyrobit vic bochniku chleba, ale treba nejaka zarizeni, ktera nam usnadnuji zivot.
    Dalibor Smolík avatar 19.3.2012 17:00 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Me to vyhovuje, ekonomicky rust, pokud to neni na ukor zivotniho prostredi.
    Nejen to. Já se dokonce domnívám, že v současné době ekonomický růst možný není. Došli jsme určitého stropu v daných technicko-ekonomických podmínkách. Další růst bude možný až s revolučním technickým skokem, již jsem se o této teorii zmiňoval. Osídlíme třeba Měsíc a nastane nový ekonomický boom, ale v současné době to není reálné.
    Ale rust neznamena vyrobit vic bochniku chleba, ale treba nejaka zarizeni, ktera nam usnadnuji zivot.
    Jo, přesně tohle jsem měl na mysli.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Člověk z Horní Dolní avatar 19.3.2012 17:48 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Záleží, jak se definuje růst... růst HDP nemusí znamenat, že roste životní úroveň.

    Bhútán měří hrubé národní štestí - nějakou takovou veličinu (konkrétně průměrné štěstí na obyvatele) by se měl stát snažit maximalizovat, měl by to mít jako primární cíl, od kterého se odvíjí všechna rozhodnutí.
    Dalibor Smolík avatar 21.3.2012 09:16 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Bhútán měří hrubé národní štestí
    To není zas takový problém, na to stačí trocha trávy. :-))
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    18.3.2012 21:45 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    V dalším levelu zvyšování produkce, si půjčíme peníze a krávu dáme do zástavy. Za tyto peníze pak nakoupíme mléko a vykážeme ho jako zvýšenou produkci. Zaplacení dluhu nás nepálí, to už budeme za vodou.
    To je bod, kde ti uniká to podstatné.

    Dokud máš krávu, máš mléko které můžeš ředit a prodávat. Ve chvíli kdy dáš krávu do zástavy už NEMÁŠ co ředit. Naopak si za ty peníze koupíš již naředěné mléko. Takže nemáš co bys dále ředil a prodával, protože tví bývalí kupci si teď to ředěné mléko kupují tam, kde jsi krávu zastavil.

    A to je přesně dnešní situace ČR.
    19.3.2012 08:52 cazfe | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Pokud by se za tyto prachy postavilo pár jaderek a elektrika se exportovala do "zeleného" Německa, je návratnost daleko lepší.
    Za ty prachy by jsi určitě pár jaderek nepostavil, to jen tak mimochodem. Návratnost takové investice je také diskutabilní viz. dostavba temelína. Cena elektřiny se posledních pár let pohybuje jako na houpačce, například při současné ceně by se nevrátila ani investice do dostavby temelína. A to jak se staví a za kolik, si každý může zjistit viz. Finsko a Francie. Bavit se o tom můžeme ale argumenty typu "postavíme pár jaderek" a bude pohoda bych vynechal.
    19.3.2012 09:36 kutr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Přesně tak. ČEZ už přišel s tím, že chce garantovanou cenu odkupu elektřiny z dalších bloků Temelína. Navíc nechápu jak naší ekonomice pomůže vývoz primárních zdrojů (el. energie).
    19.3.2012 10:30 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Jasne, ale my dnes uz vime, ze Nemecko bude potrebovat spoustu elektriny a vlastni levne jaderne zdroje si odstrihne.
    19.3.2012 13:05 kutr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    ... levne jaderne zdroje ...
    Není v tom slovním spojení trochu rozpor?
    19.3.2012 13:22 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    ..na provoz..
    19.3.2012 21:15 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Mimo toho, stavět jadernou elektrárnu je teď v Evropě otázka nejméně dvaceti let, přitom velkou část zabere "papírování" a to ještě za předpokladu, že obyvatelstvo netrpí jadernou fóbií a že během postupu nepřijde vláda, pro které bude výhodné stavbu zastavit. Metoda "postavíme pár elektráren a bude pohoda" jde aplikovat leda u plynových elektráren, které se staví sice rychle (jsou to vlastně obří spalovací turbogenerátory, takže nepotřebují na stavbu náročný kotel ani obří komín), ale jsou drahé na provoz. A "rychle" jsou i v tomto případě alepoň dva roky ...
    19.3.2012 22:57 cazfe | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Jenže vysvětlujte to ve státě, kde se na ministra průmyslu kvalifikuje člověk co považuje za super nápad postavit 18 jaderných reaktorů. Myslím že všichni zasvěcení se tenkrát museli hodně pobavit :-)
    xkucf03 avatar 19.3.2012 16:46 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Také většina firem a bank v Česku má zahraničního vlastníka, pokud jim stát poskytne dotace, ta bude obratem vyvedena do ciziny jako zisk.
    A nejde jen o dotace. Obecně by se v politice častěji mělo mluvit o hrubém národním produktu, ne o hrubém domácím produktu. Protože politik se uchází o hlasy voličů, občanů dané země – je tedy relevantní HNP. Pokud se totiž ženeme za vyšším HDP, dopadá to tak, že místní občan/volič z toho nic nemá, přestože číslo vesele roste – v podnicích pracují cizinci, zisk odchází do zahraničí a ani se zaplacenými daněmi to není slavné (úlevy nebo dokonce dotace + daňová optimalizace).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Dalibor Smolík avatar 19.3.2012 16:56 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stát není dojná kráva.
    Existuje teorie že stát nemůže zbankrotovat, ale ta je dávno vyvrácená.
    Nevím, jestli je vyvrácená. Jsou tady jedinci, kteří v nemožnost bankrotu státu skápopevně věří.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.