abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání nové verze 8.1 "Hoare" kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Doprovodný příspěvek na blogu Khronosu rozebírá kódování a dekódování videa pomocí Vulkan Compute Shaders v FFmpeg.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Zajímavý projekt

    Byl představen open-source a open-hardware prototyp nízkonákladového raketometu kategorie MANPADS, který byl sestaven z běžně dostupné elektroniky a komponent vytištěných na 3D tiskárně. Raketa využívá skládací stabilizační křidélka a canardovou stabilizaci aktivně řízenou palubním letovým počítačem ESP32, vybaveným inerciální měřicí jednotkou MPU6050 (gyroskop a akcelerometr). Přenosné odpalovací zařízení obsahuje GPS,

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Vědci z univerzity La Sapienza v Římě vyvinuli systém, který dokáže identifikovat jednotlivce pouze na základě toho, jak narušují signály Wi-Fi. Autoři tuto novou technologii nazvali WhoFi. Na rozdíl od tradičních biometrických systémů, jako jsou skenery otisků prstů a rozpoznávání obličeje, nevyžaduje tato metoda přímý fyzický kontakt ani vizuální vstupy. WhoFi může také sledovat jednotlivce na větší ploše než kamera s pevnou polohou; stačí, je-li k dispozici Wi-Fi síť.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 04:22 | Nová verze

    SuperTux (Wikipedie), tj. klasická 2D plošinovka inspirovaná sérií Super Mario, byl vydán v nové verzi 0.7.0. Videoukázka na YouTube. Hrát lze i ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 03:11 | Zajímavý projekt

    Ageless Linux je linuxová distribuce vytvořená jako politický protest proti kalifornskému zákonu o věkovém ověřování uživatelů na úrovni OS (AB 1043). Kromě běžného instalačního obrazu je k dispozici i konverzní skript, který kompatibilní systém označí za Ageless Linux a levné jednodeskové počítače v ceně 12$ s předinstalovaným Ageless Linuxem, které se chystají autoři projektu dávat dětem. Ageless Linux je registrován jako operační

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    15.3. 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    15.3. 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    15.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    FRANK OS je open-source operační systém pro mikrokontrolér RP2350 (s FRANK M2 board) postavený na FreeRTOS, který přetváří tento levný čip na plně funkční počítač s desktopovým uživatelským rozhraním ve stylu Windows 95 se správcem oken, terminálem, prohlížečem souborů a knihovnou aplikací, ovládaný PS/2 myší a klávesnicí, s DVI video výstupem. Otázkou zůstává, zda by 520 KB SRAM stačilo každému 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    14.3. 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    14.3. 21:33 | Nová verze

    Projekt Debian aktualizoval obrazy stabilní větve „Trixie“ (13.4). Shrnuje opravy za poslední dva měsíce, 111 aktualizovaných balíčků a 67 bezpečnostních hlášení. Opravy se týkají mj. chyb v glibc nebo webovém serveru Apache.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1095 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Typografická?

    30.3.2005 17:11 | První linie

    Je to spíš na dotaz v diskusi, ale když vidím, jak to Leoš dostal za svůj monitor, tak to raději píchnu sem :-).

    Jde mi o to, jestli můžu tím pitomým :-) smajlíkem nahrazovat iterpunkční znaménka, nebo zcela obecně - jaký mají význam ve větě. Ignorovat není řešení, to si může dovolit ÚJČ, já je chci používat.

    Takže, pokud použiju ve větě ksicht tak, že za ním má následovat čárka, mám ji tam psát? Za druhé, končím-li větu ksichtem, mám za ni napsat tečku? Tečku vynechám, čárku píšu. Nicméně je to trochu nekonzistentní přístup a navíc, v situaci kdy není ksicht zároveň koncem odstavce to může být nejednoznačné nebo to nemusí vypadat hezky.

    Máma mele maso ;-) Hrozný hrozen hrozivě hrozí. Trochu divné. Velká voda vzala val :-(. Přišel pozdě, proto platil pokutu. Hnusné.

    Co vy na to?

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Jednoznačně preferuji druhou možnost. Ten smajlík považuji za něco srovnatelného třeba s citoslovcem. Je to prostě součást věty. A za tu patří tečka.
    30.3.2005 18:01 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    30.3.2005 18:07 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    Na to bych ještě navázal další věcí, na níž jsem zapoměl. Totiž v jaké situaci, pokud vůbec, lze začít větu malým písmenem. Ukázková věta:

    ls vypisuje obsah adresáře.

    Dám-li velké písmeno, je to blbost, ten příkaz bude špatně. V tomhle případě tam mohu dát třeba Příkaz ls, ale někdy se tomu nevyhnu. Řešit se to dá třeba oblíbeným tagem code, což mi celkem vyhovuje, ale také to není dokonalé a vždy možné.

    Co s takovou větou?
    Copak toho není dost?
    30.3.2005 18:22 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    Tato otázka byla dávno zodpovězena. V technickém textu má sémantika přednost. Budeš-li však o ls psát sonety, piš na začátku strofy Ls.
    30.3.2005 18:54 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    Jako třeba tady? :-) No, zatím vím o lepších tématech, ale proč to nezkusit ;-)
    Copak toho není dost?
    30.3.2005 19:01 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    Jinak, tuhle část Jargonu znám, ale přeci jen, mám-li napsat třeba:

    Všichni jsou mrtví, Dave. ls vypisuje obsah adresáře.

    vypadá to trochu nezvhledně. Ale srozumitelnost je nadevše.
    Copak toho není dost?
    30.3.2005 19:05 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    Ano, v situaci, kdy potřebuješ napsat:

    Všichni jsou mrtví, Dave. ls vypisuje obsah adresáře.

    je to opravdu problém.

    BTW jak dokážeš v Hacklesovi něco najít? Jednou jsem si řekl, že vypíši texty ze všech stripů, ale vypsal jsem je asi z třiceti a přestalo mě to bavit ;-)
    30.3.2005 19:10 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    Na tohle jsem se už ptal já vás :-) První jsem chytl přes Google na slovo love (ačkoliv jsem ho nehledal), ten druhý (který jsem hledal) jsem nalistoval ve výpisu jednotlivých roků.

    Chtělo by to zneužít nějaké OCR, případně levnou pracovní sílu. Nějaký ten hůgl je ale potřeba :-)
    Copak toho není dost?
    30.3.2005 19:16 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    Levná pracovní síla by asi byla jednodušší. Nebo kooperace velkého počtu poměrně líných lidí ;-)

    Protože když už jsem to vypisoval, vypisoval jsem i to, které postavy se kde vyskytují a která říká co. To je pro OCR docela problém. Obzvlášť rozeznat, který tučňák je Pete a který Percy.
    30.3.2005 19:26 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    Jak se pozná, který je Pete a který Percy? :-)

    Tak kdo by se připojil k takové bohulibé snaze? :-D
    Copak toho není dost?
    30.3.2005 20:04 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    ;-)
    Math, as Barbie says, is hard.
    30.3.2005 20:31 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    Někdo, kdo umí s GIMPem (já ne ;-)), by měl autorovi českého Hacklese poslat přeložený strip a při té příležitosti poprosit o anglické texty těch přeložených. Teda jestli si to opisovali, ale snad jo.

    BTW, jestli závorka ve smajlíku plní funkci uzavírací závorky, to už se probíralo? ;-)
    30.3.2005 21:28 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    Ten jejich projekt vypadá teď zrovna lehce neživě. Ale má-li jako vedlejší produkt vzniknout český překlad (a bez práce), tak proč ne :-)

    Probíralo neprobíralo, holt neplní, to jsem si jist :-)
    Copak toho není dost?
    30.3.2005 21:58 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    (end of life occured in group level 81232 ;-)
    30.3.2005 21:54 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    To jste mi zase neco ukazali ;-)

    Sakra, maji tam botu: ty uz proflakle standarty.
    30.3.2005 22:01 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    Hm, takže krom toho, že jsou mrtví tak tam mají ještě Chybu, která se neodpouští™ :-)
    Copak toho není dost?
    30.3.2005 22:01 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    Ani o tom nezačínej. Mají tam chybu skoro v každé bublině. Nemá cenu si kazit hezký dojem.
    30.3.2005 20:40 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    BTW, třicet je dobrý začátek, dej to někam na web (s linkama na hackles.org/archive.pl...) a třeba se toho někdo chytí. Kdyby každý opsal jeden strip, tak máme za chvíli... dalších deset :o)
    30.3.2005 21:34 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    http://trific.ath.cx/Ftp/yeti/hackles.db

    Není to s linky ani s ničím jiným. Takhle to píšu, protože se mi to takhle dobře píše. Ale je to parsovatelné.
    30.3.2005 21:58 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    To je ještě docela pěkný :-) Někdo jiný už by běhal na W3C a pracoval na standardizace nového XHCDF 1.0 (XML Hackles Cartoon Description Format).
    Copak toho není dost?
    30.3.2005 22:01 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    Jo, a konfigurák pro zvýraznění syntaxe ve vimu se dá stáhnout kde? :-)
    Copak toho není dost?
    30.3.2005 18:24 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    Doporučuji nahlédnout do pravidel českého pravopisu.

    Velké písmeno píšeme na začátku každého větného celku ukončeného tečkou, vykřičníkem nebo otazníkem.

    Velké písmeno píšeme na začátku větného celku uvedeného uvnitř jiné věty jako heslo.

    Ad smajlíky: Smajlíky se dají brát jako značky (pro citoslovce) a ty nenahrazují interpunkci.
    Math, as Barbie says, is hard.
    30.3.2005 18:28 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    Z toho by plynulo, že ls na začátku věty prostě napsat nemohu, protože napsat ho Ls je chyba ekvivalentní hrubce.
    30.3.2005 18:33 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    To jsem našel v pravidlech z roku 1994/95. Pokud se za těch deset let v tomto směru nic nezměnilo, tak musíš svoje věty upravit dle potřeb jazyka nebo svědomí. Btw. před ls můžeš vždy napsat třeba "příkaz".
    Math, as Barbie says, is hard.
    30.3.2005 18:41 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    Viz odkaz na Hacker dictionary. Tento styl psaní je proti pravidlům kdejakého jazyka, který neumožňuje na začátku věty odlišit malé písmeno.

    A nemohu tam pokaždé psát ,příkaz`, to by ty věty vypadaly...

    Stejně tak je problém kam psát interpunkci u výpisů, jako je tento:
    cd .
    
    Podle pravidel by za . měla být tečka ještě jedna, čímž by se z toho ale stalo cd ... U matematických vztahů se takhle interpunkce píše, protože nekoliduje s významem, ale u příkazů to nelze.
    30.3.2005 18:32 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    Smalíky běžně píši i mimo věty. Mám snad namísto

    Ble! ;-(

    psát

    Ble! ;-(!

    ?
    30.3.2005 18:34 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    Ble :-(!
    Math, as Barbie says, is hard.
    30.3.2005 18:36 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    Ale to je něco úplně jiného, než jsem napsal já (kromě toho, že to vypadá odporně). Já řeknu ,Ble!` a pak se zašklebím -- až věta skončí.
    30.3.2005 18:40 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    Ale to je něco úplně jiného, než jsem napsal já (kromě toho, že to vypadá odporně).
    To jsem čekal:-) Potom Ble! :-(.(!,?)
    ... až věta skončí.
    To mi připomíná jeden můj sen, ve kterém všichní mluvili v HTML a já jsem se divil, jak to dokážou.
    Math, as Barbie says, is hard.
    30.3.2005 18:41 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    To jsem čekal:-) Potom Ble! :-(.(!,?)
    To je chyb v jedné větě;-)! :-(!
    Math, as Barbie says, is hard.
    18.4.2005 14:07 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 2
    Co se tyce grafickych smajliku tak u nich je to jedno, je to jeden znak. Da se za nej tedy psat jakakoliv interpunkce vcetne zavorek za nej. V sazbe bych stejne textovou podobu smajliku ve vete nepouzil. Textove smajliky povazuji za pripad tecky a konce zavorky v cestine. Napr. take ukoncujes vetu jenom jednou tedy veta v zavorce.) Tecka se zde nezdvojuje, smajlika tedy beru jako ukonceni (pripadne zacatek :−) zavorky. Pokud pises textovy smajlik, ktery neni soucasti vety, nemusis nic resit. Pokud je soucasti vety, povazuji za mensi zlo udelat interpunkci hned za smajlikem. Pokud tedy nejsi nemec, ktery vetu ukoncuje tremi vykricniky :-). Pokud bys precijen sazel textovou podobu smajliku a chtel ho oddelit od vety, tak ti pomuze uzka mezera (ale opravdu uzka, ne ceska zuzena) pred interpunkci a sirsi za interpuknci.

    ls uvozujici vetu minuskou nevadi, pokud je psano strojopisem. Pokud neni psane odlisene tak musis premyslet :-). Prikaz ls je jedna z cest jak z toho ven. Priklad na cd (cd .) je na tom podobne a osobne bych ho budto pouzil strojopisne v zavorce ci jednoduche uvozovce nebo jako strojopisny priklad na novem radku. Rozhodne bych ho nepouzival jen tak ve vete.

    Honzo, k Tve otazce v uvodu blogu se rozhodne pripojuji s vykrikem neignorovat! A diky za tu uvahu, urcite nas prinuti poradne premyslet.
    -djz

    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    30.3.2005 18:18 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Interpunkce
    Jednoznačně první možnost. Smajlík nahrazuje libovolnou interpunkci (mám tedy na mysli obyčejné ASCII smajlíky, grafické potvory neřeším). Smajlíky s bradavicemi a dalšími interpunkčními vadami jsou neestetické.
    30.3.2005 18:57 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Interpunkce
    Taky si říkám, že ta tečka vypadá spíš jako piha. Ale nevím :–).

    Hm, fakt je to divný.
    Copak toho není dost?
    30.3.2005 18:18 neO
    Rozbalit Rozbalit vše co ja na to?
    imho je nejlepsi psat za ksichtama tecky a carky..
    tato veta bude koncit :D, ale az ted : -).
    ja v tom problem nevidim. vetsi roblem bych videl s ksichtama v zavorkach. protoze kdyz napisu:
    ...a to je cely (i kdyz ne nejvetsi : -)) problem...
    tak je otazka jestli jsem zavorku uzavrel nebo prodrouzil ksichta...
    ...a to je cely (i kdyz ne nejvetsi : -) ) problem...
    vypada hnusne, ale asi je to lepsi.. nebo ne? pozn.:smajliky maj nos mezerou oddelenej aby mi je to neprehodilo :)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.