abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:22 | IT novinky

    Google v pátek spustil v Česku Vyhledávání Live. Tato novinka umožňuje lidem vést plynulou konverzaci s vyhledávačem v češtině. A to prostřednictvím hlasu, nebo prostřednictvím toho, na co ukážou svým fotoaparátem či kamerou v mobilu. Rozšíření této multimodální funkce je možné díky nasazení Gemini 3.1 Flash Live, nového hlasového a audio modelu, který je od základu vícejazyčný, takže umožňuje lidem po celém světě mluvit na vyhledávač přirozeně a v jazyce, který je jim nejbližší.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Zajímavý software

    Jsongrep je open-source nástroj, který efektivně prohledává JSON dokumenty (editovat je neumí). Kompiluje regulérní jazyk dotazu do podoby deterministického konečného automatu (DFA), díky čemuž prochází strom JSON dokumentu pouze jednou a je v tom tedy rychlejší než jiné nástroje jako jsou například jq, JMESPath nebo jql. Jsongrep je napsaný v programovacím jazyce Rust, zdrojový kód je dostupný na GitHubu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    28.3. 05:55 | Komunita

    O víkendu probíhá v Praze na Karlově náměstí 13 konference Installfest 2026. Na programu je celá řada zajímavých přednášek a workshopů. Vstup na konferenci je zcela zdarma, bez nutnosti registrace. Přednášky lze sledovat i online na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    28.3. 05:22 | Komunita

    Mozilla a společnost Mila oznámily strategické partnerství za účelem rozvoje open source a suverénní AI. Cílem je ukázat, že open source AI může konkurovat uzavřeným systémům. Obě organizace chtějí posílit technologickou suverenitu a snížit závislost na hrstce velkých technologických firem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    28.3. 04:00 | Humor

    Adam Rice předvedl, že pomocí DNS lze distribuovat a spustit kompletní hru DOOM. Rozdělil WAD soubory a binárky do téměř 2000 DNS záznamů v Cloudflare zóně (jeden TXT záznam v DNS může nést okolo 2000 znaků textu). Ty pak stáhl PowerShellem, dekomprimoval a spustil přímo v paměti počítače bez nutnosti zápisu na disk, což prakticky dokazuje, že DNS může sloužit jako distribuované úložiště dat a možný kanál pro načítání kódu. Repozitář projektu je na GitHubu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 7
    27.3. 13:00 | Komunita

    Dnes a zítra probíhají Arduino Days 2026. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze od 17:00 na YouTube. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. Dnes v Poličce v městské knihovně a zítra v Praze na Matfyzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    27.3. 12:11 | Nová verze

    Byla vydána beta verze Ubuntu 26.04 LTS s kódovým názvem Resolute Raccoon. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Dle plánu by Ubuntu 26.04 LTS mělo vyjít 23. dubna 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    27.3. 02:22 | Komunita Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    26.3. 23:22 | Komunita

    Ubuntu plánuje v budoucích verzích nahradit tradiční nástroje pro synchronizaci času (chrony, linuxptp a gpsd) novým, v Rustu napsaným ntpd-rs, který nabídne vyšší bezpečnost a stabilitu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    26.3. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.6 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Správce hesel KeePassXC byl nahrazen správcem hesel GNOME Secrets. Bitcoinová peněženka Electrum byla povýšena na verzi 4.7.0. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.8. Další novinky v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (5%)
     (1%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1182 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Skromný nápad

    23.7.2006 21:35 | První linie

    Navrhuji, abychom vytvořili databázi flamewarů :-) U každého záznamu by bylo uvedené téma a další data podle chuti. Mohli bychom z toho dělat krásné grafy jak se flamuje v čase, které témata zrovna frčí a milión dalších skvělých věcí co běžný prací prášek neumí. Udržovat databázi by neměl být problém, jakmile flame vypukne, určitě se najde někdo kdo ho nahlásí.

    Návrhy? Kdo se postará o realizaci?

           

    Hodnocení: 92 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.7.2006 21:43 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    na nějaký flejmy ti kašlu, protože je nad slunce jasné, že nejlepší kombinace je amd + ati + seagate + mandriva + kde!!!
    David Watzke avatar 23.7.2006 21:44 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Na to ti zase kašlu já, protože každý ví, že nejlepší je AMD + nVidia + SeaGate + Gentoo + KDE! :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    23.7.2006 21:46 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    prosimte meles z hladu, di si kompilovat :-D
    David Watzke avatar 23.7.2006 21:48 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    LOL :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    23.7.2006 21:48 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Kecáte oba, při letmym pohledu na benchmarky a ceníky je aktuálně lepší Intel, rozdíl je v řádu jednotek procent výkonu a tisíců korun ceny.
    JiK avatar 23.7.2006 22:07 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    vubec nerozumis procesorum, budoucnost je jedine v aluminiu (a v architekture PPC) A proto je nejlepsi CPU na svete G4 v mem iBooku :-D asi o 1334%
    23.7.2006 22:32 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    No, v životě jsem ho neviděl, ale dovedu si představit, že na některý operace dobrej bejt může. Koneckonců, v autech taky nejsou x86 čipy, ačkoliv by se to udělat dalo.
    24.7.2006 14:22 Krígl | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Kam se ztratila ta zbývající tři procenta, jde o přelkep nebo Ti je nějaký script kiddie smáznul?
    freshmouse avatar 23.7.2006 21:48 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Víš houby, protože všichni ví, že nejlepší je Intel + nVidia + Ubuntu* + Gnome.

    * -- za korektní považuji ještě FC.
    David Watzke avatar 23.7.2006 21:50 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Tak tenhle byl dobrej, kámo :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    23.7.2006 21:49 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Máte v tom zmatek chlapci. Snad každý ví, že nejlepší se Intel + integrovaná intelská grafárna + Hitachi + zatim nevím + KDE!
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    23.7.2006 21:55 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Neni Hitachi ten odpad od IBM? :-D
    24.7.2006 08:54 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Je. Nedavno jsem jeden byl nucen vyklopit z NB.
    23.7.2006 21:57 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Samý plky, kupte si PIC 16F84, připojte sedmisegmentovku, data máte přímo v procesoru, software si napíšete vlastní a jako uživatelské prostředí si můžete dejme tomu připojit dvě tlačítka.
    Copak toho není dost?
    23.7.2006 22:14 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Z80 rulez, jako bývalý Spektrista nemohu jinak :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.7.2006 22:17 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    No jo, ale co cena, dostupnost a programátor?
    Copak toho není dost?
    23.7.2006 22:23 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    To my flameři přece nemusíme řešit Z80 rulez :-D

    BTW: Zilog prodává mimo mikrokontroleru eZ80 ještě nějaké Z8, možná by to stálo za "hřích" :-).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.7.2006 22:48 Petr Bayer | blog: NIL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Cozeeee? Jedine *51 ! Hodne prijemnej assembler, na rozdil od toho @#$%! od Microchipu :-)
    Kill the poor!
    24.7.2006 11:22 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    BTW: Zilog prodává mimo mikrokontroleru eZ80 ještě nějaké Z8, možná by to stálo za "hřích" :-).
    Nejenom nějaké, mikrokontrolérů mají celou řadu a nestojí jen za hřích :-), však je také Zilog vyvíjí už někdy od devadesátých let, co si pamatuji. Jejich výhoda, že se starou Z80 neusnuli na vavřínech ale jedou stále dál.

    Hm, někdo tu mluvil o programátoru, to je dneska mládež, oproti Intelové 8080 Z80 potřebujete polovinu externích obvodů a jím se to stále ještě nelíbí... 8048 na Vás :-)! (I když, ta s úpravami ve Willemu jedé také).
    -djz

    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    23.7.2006 22:45 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    nVidia saje.
    Josef Kufner avatar 23.7.2006 23:13 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Ale aspoň funguje...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    24.7.2006 00:52 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Nevsiml jsem si, ze by mi moje matroxka nefungovala a cipset, co topi vic nez procesor, fakt nemusim :P
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.7.2006 01:13 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Matroxka není pro pořádné pařany...
    24.7.2006 01:33 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Není-li pařením myšleno pití piva, potom jde o pokleslou zábavu nehodnou jakékoli zmínky. :-)
    24.7.2006 17:38 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Čert ví, na co potřebuje grafiku při pití piva :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    24.7.2006 18:17 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Čekal bych spíš, pokládání půllitrů přímo na grafiku, aby se tato tím pivem chladila. :-)
    23.7.2006 21:51 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Z obvyklých roznětek chybějí webový prohlížeč a filesystém. :-)
    David Watzke avatar 23.7.2006 21:52 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Konqueror + XFS a reiserfs :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    23.7.2006 21:53 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Konqueror? ten bych neinstaloval ani nejvetsimu nepriteli. Mozilla rulezzz!!!
    David Watzke avatar 23.7.2006 21:55 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Ubohý bloatware :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    23.7.2006 21:56 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Ano, konqueror se hodně zlepšil. Už ho používám i já.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    23.7.2006 21:57 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Já jsem odkojen Živě.cz ;-)
    David Watzke avatar 23.7.2006 21:53 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    ... a Vim :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    23.7.2006 21:54 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    mcedit!
    23.7.2006 21:55 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Ono emacs vs. vim už dneska tolik netáhne, troufám si tvrdit, že nemalá část dnešních uživatelů emacs nikdy neviděla, mnozí nejspíš ani žádný klon vi
    freshmouse avatar 23.7.2006 22:00 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    To je fakt... V případě Emacsu se ani není čemu divit. :-D
    23.7.2006 22:01 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    23.7.2006 22:49 Petr Bayer | blog: NIL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Jak ze ne? Mam ho v dualbootu :-D
    Kill the poor!
    freshmouse avatar 23.7.2006 22:57 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    LOL!
    23.7.2006 22:39 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    To asi jo, ale zase napr. muj vedouci diplomove prace z emacsu dela naprosto vse (skoro) a je v nem cely den.
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
    23.7.2006 23:42 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    elvis ftw
    freshmouse avatar 23.7.2006 21:53 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Firefox. Samozřejmě, že Firefox.
    23.7.2006 22:21 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Nejlepší je Intel + intel + nevím + ubuntu + KDE a to celé zabaleno do černé krabičky s nápisem HP Compaq. Jo a myška a batoh na notebook je Trust.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    clipper avatar 23.7.2006 21:55 clipper | skóre: 23 | blog: Nic než tohle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Neblbněte a běžte se raději proběhnout :-D
    Když selžou všechny pokusy uvést zařízení do provozu, je dobré přečíst si návod.
    23.7.2006 21:56 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Ale jedine v botach znacky Hi-tec. No mozna jeste Puma by sla, ale rozhodne ne tri prouzky pro teplousky :-D
    23.7.2006 22:05 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Kdepak, lepší jsou Reebook, anebo Nike. Pro fajnšmekry ovšem Prestige ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.7.2006 22:01 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Zapomněli jste na hádky politické, třeba na tuhle. :-)
    23.7.2006 22:02 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Zapomínáte řešit, jestli má cenu tu databázi dělat nebo ne :-)
    Copak toho není dost?
    23.7.2006 22:20 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Nenamáhal jsem se zkoumat třeba databázi a zdrojáky ábíčka, ale myslím si, že přiřadit vláknům příznak (ne)hádky podobně, jako příznak (ne)vyřešenosti, by mohlo pro začátek stačit. Zbývá jen, aby si každý prošel vlákna, do nichž přispěl, a hlasoval. :-)

    Vyhnodnocení by pak mohlo být prováděno nějakým automatem.
    23.7.2006 22:40 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Nestačí se podívat na počet příspěvků? Nehořlavá diskuse přeleze stovku jen velmi zřídka…
    23.7.2006 22:48 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    "Tak copak Gentoo" aspiruje na největší flame v dějinách tohoto serveru. Rozhodně vyhrává cenu o největší OT hádku, možná už i o nejpravicovější příspěvek ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.7.2006 22:50 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Tenhle server
    hrozně diskriminuje
    levici.
    Copak toho není dost?
    24.7.2006 01:42 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Řekl bych, že na tohle to nemá.
    Quando omni flunkus moritati
    24.7.2006 02:01 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Btw. přijde mi, že jedno slovo na řádek je při čtení textu docela nepříjemné na pohled (špatně se to čte). Nevíte někdo o nějakém fíglu, jak posunout text, když přeleze za pravý okraj stránky?
    Quando omni flunkus moritati
    24.7.2006 02:24 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Roztáhnout okno prohlížeče :-)
    Copak toho není dost?
    23.7.2006 22:43 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Ale ne, jen ne databáze. Nebo z toho zase bude brutální flame mezi zastánci TheirSQL a propagátory skutečných databází… :-)
    23.7.2006 22:45 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Navrhnout databázi flamů bez flamu by nebyl takový zážitek.
    Copak toho není dost?
    23.7.2006 22:55 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Je fakt, že mě nedávno zastánce jisté GPL databáze přesvědčoval, že když ji používá NASA, tak rozhodně pro svoje TB databáze. Horší to bylo, když jsem se ho zeptal, jak je dlouho venku verze 5, která v podstatě přinesla potřebné vlastnosti a proč by proboha NASA najednou všechny své databáze převáděla na MySQL :-D.

    Já klidně věřím, že v NASA MySQL používají, ale moc bych se divil, kdyby na něco víc, jak na webové aplikace (kde častokrát svými schopnostmi stačí). I když Oracle je Oracle ;-).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.7.2006 23:44 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    No, ona MySQL nebude as takovy odpad vzhledem k tomu, ze treba SAP pobezi v dalsi verzi na MySQL a da prednost pred Oracle...
    24.7.2006 08:57 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    link?
    24.7.2006 12:11 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Staci googlit Mysql+SAP, viz. napr. tady nebo tady.
    24.7.2006 14:34 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Takže je to přesně opačně, tedy nikoli, že SAP poběží nad MySQL, ale MySQL bude jako jeden ze storage enginů používat SAP DB.
    24.7.2006 17:05 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Aha. Tohle už zní podstatně pravděpodobněji…
    24.7.2006 17:39 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Jmenuje se to MaxDB
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    24.7.2006 23:34 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Neni to presne naopak, viz. tady a take tady. Ve firme mame SAP a takrka denne jsme v kontaktu s lidmi z S&N (technicka podpora SAPu v CR), takze ty informace bych si nevymyslel :)
    25.7.2006 08:32 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Ale to pořád znamená, že se vzala MaxDB (dříve SAP DB), ta se integrovala do MySQL a nyní se bude používat tato integrovaná verze (přičemž předpokládám, že SAP bude jako storage engine používat přednostně MaxDB).

    To, čemu tady říkáte MySQL je "univerzální" databázový stroj, který používá různé storage enginy. Některé z nich umí transakce a jiné ne, některé jsou rychlejší a jiné pomalejší atd. Onen samotný databázový stroj pro výkon a charakteristiku databáze není moc podstatný.

    Je to asi stejné, jako byste porovnávali jízdní vlastnosti (především výkonové – max. rychlost, zrychlení) Škody Superb, a přitom ignorovali fakt, že jednou je to škodovácký motor, jednou motor VW, jednou třeba Audi (nevím, jaké motory Superb používá ve skutečnosti). Pak by se rozhodlo Ferrari začít montovat svoje motory do škodovky, a vy z toho začnete vyvozovat, že když do toho montuje motory i Ferrari, tak musí být Škoda i se škodováckým motorem rychlé a výkonné auto. (A to je přirovnání k autům ještě dost nepřesné, protože storage engine je pro databázi mnohem víc určující, než je motor pro auto.)
    25.7.2006 09:06 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    A ja jsem rikal neco jineho? O storage enginech jsem nerekl ani slovo, natoz ze MySQL beru jako jeden z nich... Nicmene jsem rikal, ze SAP da v dalsi verzi prednost MySQL pred Oracle, a MaxDB bude/je soucasti MySQL, takze jsem netvrdil nic co neni pravda.
    25.7.2006 11:32 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    MySQL je jen SQL engine, Oracle je SQL engine + storage, takže je porovnávat je zvláštní… SAP nedá v další verzi předost MySQL před Oracle, ale integruje MaxDB do MySQL, takže je logické, že Pak MaxDB nezahodí a nepřejdou k Oracle, ale budou dál používat MaxDB pod hlavičkou MySQL.

    Sice možná netvrdíte nic, co není pravda, ale je to dost zavádějící.
    23.7.2006 22:52 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Piš to v php & mysql. Není nad LAMP.
    Only Sith deals in absolutes.
    23.7.2006 22:53 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Já bych to viděl na J2EE a Oracle :-)
    Copak toho není dost?
    23.7.2006 22:59 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    To možná jenom proto, že v Javě neděláš :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.7.2006 23:03 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Java je silný zážitek. Ale při trošce štěstí tam bude víc XML konfiguráků než kódu.
    Copak toho není dost?
    Josef Kufner avatar 23.7.2006 23:18 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Ano, Java je opravdu hodně silný zážitek...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    freshmouse avatar 23.7.2006 23:44 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Spíš silná káva, ne? ;-)
    Josef Kufner avatar 24.7.2006 00:17 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Vzhledem k tomu, že kávu nemám rád, tak by to nebylo až tak špatné přirovnání, jen trochu slabé...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    23.7.2006 23:20 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    V JSP 2.0 je při psaní tagů možné místo dvojice java bean a popisný XML soubor napsat pouhý JSP soubor okořeněný trochou EL. Nedokážu uvěřit, že něco tak jednoduše použitelného mohlo v Sunu vůbec vzniknout.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.7.2006 23:23 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Tak to samo je důvod proč se do toho pustit :-) Zítra čekejte THG_flamer-0.0.1preview1 ;-)
    Copak toho není dost?
    23.7.2006 22:54 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Už je to tady… :-)
    23.7.2006 22:57 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Myslíš Linux, Apache, Python a PostgreSql?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.7.2006 23:07 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    A co by to bylo? S nějakým frameworkem? Django? CherryPy? Turbogears? Zope? Twisted? Karrigell? Nebo bez?
    Copak toho není dost?
    23.7.2006 23:16 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Jak to mám vědět, já se ptal, co myslí tím LAMP.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.7.2006 22:04 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Pche, tohle nebyla žádná pořádná politická hádka!
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    23.7.2006 22:23 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Tahle taky nebyla špatná: Kill communist for your mother. :-)
    freshmouse avatar 23.7.2006 22:24 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Včetně nácků...
    23.7.2006 22:27 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    To bylo o té diskriminaci otců? :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    23.7.2006 23:18 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Nemusíš předstírat, žes to už zapomněl, z toho se nevyvlíkneš. :-)
    Filip Dominec avatar 23.7.2006 22:18 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Anebo rovnou vytvořit interaktivního single-player flamewarbota na zadané téma... něco jako databázi obvyklých odpovědí jedné strany... na logiku se stejně moc nehledí... :)
    JiK avatar 23.7.2006 22:32 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    :-D stejne by tady polovina diskutujicich neprosla turingovym testem
    23.7.2006 22:51 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    OT, moje myšlenky na vylepšení abíčka:
    1) mně napadlo, že by se na abíčku mohl vytvořit systém třeba jaký je na xchatu - "přátelé" a "nepadl mi do oka" :)
    2) A nebo třeba levely znalostí: BFU, noob, lamer, hacker, expert - v profilu
    3) Nebo taky vytvořit systémek, něco jako blog kam by se uživatelé dělili o myšlenky, například jako na myšlenky.cz
    23.7.2006 22:53 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Ad 2. Kdo by o tom rozhodoval? Nějaká komis?
    23.7.2006 22:58 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Nějaký 150 členný revoluční výbor, kde by měl každý právo veta.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.7.2006 22:59 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Tak to by bylo velmi revoluční prostředí :-)
    Copak toho není dost?
    23.7.2006 23:02 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Tak to doufám, že by se scházeli v reálu a že by se z toho dělal videostream… :-)
    Josef Kufner avatar 23.7.2006 23:28 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skromný nápad
    Horor na dobrou noc? :-D

    Jinak další značky: "flame/diskuze", "má to smysl číst/plácají tu kraviny" a nějaké další by určitě byly fajn. A byly by to jen dvoustavové ikonky (je tam/není tam), nikoli tří stavové (je tam jeden/není tam/je tam druhý) jako jsou "otázka byla/nebyla vyřešena".
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.