Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Eugen Rochko, zakladatel Mastodonu, tj. sociální sítě, která není na prodej, oznámil, že po téměř 10 letech odstupuje z pozice CEO a převádí vlastnictví ochranné známky a dalších aktiv na neziskovou organizaci Mastodon.
Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.
Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
VKD3D-Proton byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se fork knihovny vkd3d z projektu Wine pro Proton. Knihovna slouží pro překlad volání Direct3D 12 na Vulkan. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora AMD FSR 4 (AMD FidelityFX Super Resolution 4).
Poštovní klient Thunderbird byl vydán v nové verzi 145.0. Podporuje DNS přes HTTPS nebo Microsoft Exchange skrze Exchange Web Services. Ukončena byla podpora 32bitového Thunderbirdu pro Linux.
U příležitosti státního svátku 17. listopadu probíhá na Steamu i GOG.com již šestý ročník Czech & Slovak Games Week aneb týdenní oslava a také slevová akce českých a slovenských počítačových her.
Byla vydána nová verze 9.19 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček BirdNET-Go, tj. AI řešení pro nepřetržité monitorování a identifikaci ptáků.
, hlavne ve meste pohoda a na semaforu stiha leda tak superbike
kdyz tomu zatopim.
Bohužel klasické automaty budou mít vždycky poměrně značné ztráty....O kolik? Nejak jste se nikdo nevyjadrili k tomu, o kolik je vyssi spotreba trebas u Fordu Focus SE, ktery jsem mel loni par tydnu pujceny ve statech a projel jsem s nim Colorado, New Mexico, Arizonu a Nevadu (celkem asi 5000 mil) proti naprosto totoznemu autu s manualem. Je ta spotreba vyssi o 1 litr na sto, o 3 deci na sto, nebo o 3-4 litry na sto?
U inovaci koukam na to, co prinesou. Inovace pro inovaci nejsou mym konickem. Priznavam, ze jsem ve spouste veci konzerva a vyznavam heslo "v jednoduchosti je sila". Zaroven ale neprehlizim to, ze v urcitych podminkach maji nektere inovace svuj smysl, v jinych podminkach nikoli. Podle meho nazoru prumerneho ridice je v Evrope automaticka prevodovka jaksi na nic.
Ale jak jsme pravili oba nezavisle na sobe "proti gustu..."
A ta postarsi pani, co ji chcipla Corsa v zacpe a ja ji startoval pres kabely, ktere u sebe jako jeden z mala porad vozim na ten svuj automat taky nedala dopustit. Ono se totiz auto s automatem roztlacuje blbe.
Obecne auto, ktere je nabite elektronikou zajistujici, ze sednu a posunu paku dopredu ci dozadu a pak uz jenom kroutim volantem je muj sen. Zejmena pri pameti, jak kamaradovi kdysi pred lety jeho Xantia oznamila, ze sice nevi proc, ale proste nikam nepojede. Nezbylo nez privolat odtahovku a i tim byl problem, protoze lezela na brise. Nebo Chrysler znameho, ktery mu odmitl nastartovat. Po konzultaci se servisem a prectenim hlasky v cizim jazyce z displeje palubniho pocitace dolil vodu do ostrikovacu a auto tedy spokojene zavrnelo, ze uz pojede. Popripade nejnovejsi hit, ktery v pripade nezapnuti pasu nejdriv pripomina prohresek zvukovym signalem a pote auto sproste zastavi. Zajimave by to mohlo byt treba pri zaseklem mechanismu navijeni pasu (zazil jsem) a najezdu na dalnici.
Jak rikam, nekdo chce pouzivat veci, jejich funkcnost muze ovlivnit,nekdo se spokoji s tim, ze automatum zhruba sdeli, co by chtel udelat a pak uz jede po kolejich nalinkovanych kdysi predtim softwarovymi inzenyry. Akorat bych nepredpokladal, ze neco takoveho budu muset vysvetlovat nekomu, kdo prispiva na server zamereny na linux
Ja proste tvrdim, ze obe prevodovky maji za urcitych podminek sve opodstatneni, je nesmysl oznacovat jednu za zastaralou, jakysi ekvivalent zebrinaku (mmch v urcitych pripadech odvede svou praci nejlepe treba ten zebrinak) a jinou za progresivni.
Howgh!
), bude mít s manuálem horší spotřebu než s moderním automatem. Takový člověk prostě není s autem sehraný.
Jinak úplně nejlepší není ani automat (klasický ani s variátorem), ani robotizovaná převodovka, ale elektrický přenos. Bohužel, pro malé výkony jsou zatím ztráty příliš velké, tak se to používá jen u lokomotiv.
Bohužel, pro malé výkony jsou zatím ztráty příliš velké, tak se to používá jen u lokomotiv.No, i pro malé výkony (řádově desítky kW) se měnič dá udělat tak, že s poměrnými ztrátami na tom nebude o moc jinak než měnič do lokomotivy, potíž je hlavně v tom, že tam ty ztráty vždycky jsou a navíc to u auta (zatím) nemá takový přínos, který by vyvážil podstatné zvýšení ceny. Až budou superkondenzátory za pár kaček, pak to bude asi jiné kafe...
Potom, co jsem zazil tady si myslim, ze automaticka prevodovka kazi styl jizdy. Proste na to hamtnou a ono se to celkem slusne (ale s odpichem) rozjede. Pak jedou a dost tesne pred mistem zastaveni prudce brzdi.Jenže to není výsadou řidičů s automaty, ale špatných řidičů. Pokud je někdo tele, je úplně jedno, jestli řídí manuál nebo automat. Někdy si všimni, kolik lidí před semaforem postupně podřazuje - spousta lidí i s manuálem totiž dolétne až ke křižovatce na pětku a tam šlápnou na brzdu.
Jo dobře řídit auto neumí každý.
Tiskni
Sdílej: