abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 21:11 | IT novinky

    Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:55 | Nová verze

    AlmaLinux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4 (Mastodon, 𝕏). S kódovým názvem Seafoam Ocelot. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:11 | IT novinky

    Před 50 lety, 5. května 1974 v žurnálu IEEE Transactions on Communications, Vint Cerf a Bob Kahn popsali protokol TCP (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 717 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:00 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 00:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 22:22 | IT novinky

    Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (62%)
     (8%)
     (15%)
     (15%)
    Celkem 117 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 4.5. 08:25
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    18.6.2006 10:43 hanulak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    Tesim se na vase dalsi zazitky...
    18.6.2006 11:10 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    to, ze amici preferujou automat ma logiku, preci uz je rok 2006 a švrdlad šaltrklackem v rodinnem osobnim aute je přinejmenším srandovní.
    18.6.2006 12:47 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    Tak tak. Vždycky se usmívám nad těmi borci, kteří tvrdí, že s automatem je to hrozné, že se auto nedá ovládat atp. Nejde-li o sporťák, je spojka jen pro lidi, kteří to mají jako hobby. Mám kamaráda, který dlouho jezdil automobilové závody, takže umí řídit kdejaké dělo, ale v rodinném autě nedá dopustit na automat.
    Luk avatar 18.6.2006 14:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    Ještě připomenu, že většina městských busů, které jezdí v českých městech, má také automatickou převodovku. Mívaly ji i ty staré Karosy (aut. převodovka značky Praga - podle řidičů prý velmi poruchová).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    18.6.2006 16:20 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    Ono už z principu kdž je neco složitější tak je to poruchovější. Protože když se ti podělá automatická převodovka v autě tak případná oprava stojí neuvěřitelný prachy...
    nway avatar 18.6.2006 18:17 nway | skóre: 17 | Česká Lípa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    Mam Escorta (1997) automat - variator a krom te spotreby uplna pohoda, v jedne ruce zmrzlina, v druhe volant, zadne starosti s razenim :-), hlavne ve meste pohoda a na semaforu stiha leda tak superbike :-) kdyz tomu zatopim.
    18.6.2006 19:45 Billy The Pilgrim | skóre: 1 | blog: Swamp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    no, a to je prave to co mi na automatech vadi - "ta spotreba"
    JiK avatar 18.6.2006 19:50 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    kolik je rozdil?
    18.6.2006 20:09 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    hydraulicky "variator" sezere okolo 15% výkonu motoru. jinak moderní automaty spotrebu jeste snizuji, protoze elektronika vi presne kdy ma radit (na rozdil od ridice, co nevi jestli driv tocit volantem, slapat na spojku nebo kvedlat satrpakou) :-D
    Luk avatar 18.6.2006 20:41 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    Bohužel klasické automaty budou mít vždycky poměrně značné ztráty (i když se to už dnes běžně řeší přemosťováním hydroměniče po ustálení rychlosti na nejvyšší stupeň).

    Proto se čím dál víc rozšiřují tzv. robotizované převodovky. Je to prostě normální převodovka, kde ale s "řadicí pákou" hýbou servomotory. Dá se to udělat jak automatické (samozřejmě s různými charakteristikami, podle programu), tak ruční s tlačítky na volantu á la Formule 1. Mají to už běžně hlavně evropské vozy, včetně "nákupních tašek".
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    18.6.2006 20:55 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    no spíše je zvykem dělat automaty pomocí planetových převodů. je to celek zajímavé řešení a hlavně nezabírá moc místa. :-)
    JiK avatar 18.6.2006 21:11 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    Bohužel klasické automaty budou mít vždycky poměrně značné ztráty....
    O kolik? Nejak jste se nikdo nevyjadrili k tomu, o kolik je vyssi spotreba trebas u Fordu Focus SE, ktery jsem mel loni par tydnu pujceny ve statech a projel jsem s nim Colorado, New Mexico, Arizonu a Nevadu (celkem asi 5000 mil) proti naprosto totoznemu autu s manualem. Je ta spotreba vyssi o 1 litr na sto, o 3 deci na sto, nebo o 3-4 litry na sto?
    Luk avatar 18.6.2006 21:23 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    Tohle ti tady asi nikdo přesně nezodpoví (a když, tak na základě nějakých obskurních informací). Muselo by se totiž porovávat stejné auto, jednou s manuálem a podruhé s automatem. A stejně by se to pro každého řidiče lišilo (zkušený řidič by byl s manuálem výrazně úspěšnější než začátečník).

    Zrovna u toho Forda ti to neřeknu ani přibližně, ale obvyklý rozdíl u dnešních aut je v průměru okolo 1 litru na 100 km. Občas i méně (u takových aut může mít sváteční řidič s automatem i nižší spotřebu než s manuálem), ale rozhodně to nejsou ty 3-4 litry.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    18.6.2006 21:09 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    Coz je jeden z duvodu proc je automaticka prevodovka na pikacu. Prevodovka obecne slouzi k tomu, aby motor pracoval co nejcasteji v optimalnich otackach vzhledem ke stylu jizdy, zatizeni etc. Styl jizdy ovlivnuje ridic a kdyz mu do razeni keca nejaky automat nastaveny "od-do" (byt uz dnesni automaticke prevodovky maji urcitou prizpusobivost) tak nikdy nedosahne takove "souhry" jako s manualni prevodovkou. Samozrejme elektronikou se da dohnat leccos, ale je to drbani levou rukou za pravym uchem. Co ziskate za vice penez, drazsi provoz, vetsi poruchovost a drazsi opravy? Moznost drzet v ruce zmrzlinu. Skvele. Samozrejme pomijim borce, co jim dela problemy synchronizace pohybu koncetin, pro ty je automat vysvobozenim. Rozsireni automatu v USA ma podle mne taky svuj duvod v jejich podminkach. Relativne rovne silnice, ridsi osidleni a tak, z toho plynouci mensi cetnost razeni.
    JiK avatar 18.6.2006 21:13 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    pote, co jsem zrovna v US najezdil asi 5000 mil uvazuju o koupi auta s automatem i tady. Proste je to pohodlnejsi a funkcnejsi, jako Mac.
    18.6.2006 21:29 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    No vzdyt o tom ale pisu, Je neco jineho jet 100 mil Coloradem a neco jineho 160 kilometru po Evrope (pomijim dalnice), kde se silnice z ruznych duvodu krouti, kazdou chvili vesnice a tak. Stuttgart na tom bude mozna lepe nez nas dvorecek, ale i tak. Podle toho, co jsem se docetl na netu (uz nevim kde, musel bych pohledat), tak je spotreba vyssi v prumeru o litr az dva, alespon u auta, ktere mam (R21 Nevada, motor 2,2l benzin), ja jezdim okolo deviti litru.

    A s tim pohodlim, proti gustu, zadny disputat, ale co bych delal s druhou rukou, radio tak casto neladim ;-)
    Luk avatar 18.6.2006 21:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    Dají se ladit i jiné věci :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    18.6.2006 21:47 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    Tak o tom zadna :-D
    19.6.2006 08:32 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    Automat je naopak vhodný především do měst, protože je bezpečnější. Většině řidičů sice nedělá jízda s manuálem problémy, ale s automatem mají prostě o starost méně, což se odráží na počtu kiksů např. v různých vypjatých situacích.
    JiK avatar 19.6.2006 09:53 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    souhlasim!
    18.6.2006 21:26 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    proč tedy nejezdíš na žebřiňáku, he? a kecy o souhre ridice s autem? ha ha absolutni vetsina ridicu ani netusi jake ma jejich motor prubehy vykonu/krouticiho momentu. u moderni prevodovky jsou kecy o poruchovosti a drazsim provozu opravdu jen kecy, precti si princip takove prevodovky DSG, co se montuje do octavii a musi ti byt jasne, ze se pletes.

    ale proti gustu zadny disputtat, koneckoncu zakaznik urcuje, co se bude prodavat. asi to souvisi s evropskou mentalitou - usetrit (vydelat) za kazdou cenu, ze je to nepohodlne ci zastarale a deti je kvuli tomu budou nenavidet je naprosto vedlejsi (plati i v politice)
    18.6.2006 21:39 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    Pokud ti prijde manualni razeni nepohodlne ci zastarale, mas asi problem ;-)

    U inovaci koukam na to, co prinesou. Inovace pro inovaci nejsou mym konickem. Priznavam, ze jsem ve spouste veci konzerva a vyznavam heslo "v jednoduchosti je sila". Zaroven ale neprehlizim to, ze v urcitych podminkach maji nektere inovace svuj smysl, v jinych podminkach nikoli. Podle meho nazoru prumerneho ridice je v Evrope automaticka prevodovka jaksi na nic.

    Ale jak jsme pravili oba nezavisle na sobe "proti gustu..."
    18.6.2006 21:49 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    promin, ale ja automat nepovazuju za inovaci, ale za naprosto jasnou soucast normalniho osobniho auta - zaradis dopredu ci dozadu a jen kroutis volantem. kdyz uz automobilky museji do svych vyrobku cpat trapny pistovy moturek s pro automobil naprosto nevhodnou a proklate tvrdou charakteristikou at mi alespon necpu do hlavy prehazovani poddimezovanych kolecek necitlivym klackem, s kterym u prumernyho mrnavyho evropskyho auta mlatim do kolena spolujezdce. az si budu chtit zakvedlat, koupim si sportovni auto.

    navic prumerny ridic - tedy ten, ktery rizeni nema jako konicek - jednoznacne automat uvita. tomu se rika evoluce a pomalu to lide v okoli zacinaji zjistovat. hlavne zeny na automat nedaji dopustit.
    18.6.2006 22:06 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    Na ten necitlivy klacek existuje jedina odpoved. Jak u koho :-D

    A ta postarsi pani, co ji chcipla Corsa v zacpe a ja ji startoval pres kabely, ktere u sebe jako jeden z mala porad vozim na ten svuj automat taky nedala dopustit. Ono se totiz auto s automatem roztlacuje blbe.

    Obecne auto, ktere je nabite elektronikou zajistujici, ze sednu a posunu paku dopredu ci dozadu a pak uz jenom kroutim volantem je muj sen. Zejmena pri pameti, jak kamaradovi kdysi pred lety jeho Xantia oznamila, ze sice nevi proc, ale proste nikam nepojede. Nezbylo nez privolat odtahovku a i tim byl problem, protoze lezela na brise. Nebo Chrysler znameho, ktery mu odmitl nastartovat. Po konzultaci se servisem a prectenim hlasky v cizim jazyce z displeje palubniho pocitace dolil vodu do ostrikovacu a auto tedy spokojene zavrnelo, ze uz pojede. Popripade nejnovejsi hit, ktery v pripade nezapnuti pasu nejdriv pripomina prohresek zvukovym signalem a pote auto sproste zastavi. Zajimave by to mohlo byt treba pri zaseklem mechanismu navijeni pasu (zazil jsem) a najezdu na dalnici.

    Jak rikam, nekdo chce pouzivat veci, jejich funkcnost muze ovlivnit,nekdo se spokoji s tim, ze automatum zhruba sdeli, co by chtel udelat a pak uz jede po kolejich nalinkovanych kdysi predtim softwarovymi inzenyry. Akorat bych nepredpokladal, ze neco takoveho budu muset vysvetlovat nekomu, kdo prispiva na server zamereny na linux ;-)

    Ja proste tvrdim, ze obe prevodovky maji za urcitych podminek sve opodstatneni, je nesmysl oznacovat jednu za zastaralou, jakysi ekvivalent zebrinaku (mmch v urcitych pripadech odvede svou praci nejlepe treba ten zebrinak) a jinou za progresivni.

    Howgh!
    18.6.2006 22:23 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    ten treti odstavec jsou jen situace, ke kterym vubec nemelo dojit. a jinak - jak chces ovlivnit funkcnost prevodovky? budto misto tebe bude radit elektronika (coz muze byt pro nekoho dobre) a nebo budes radit sam (coz muze byt pro nekoho dobre). ale kdyz ti kiksne, tak si to doma stejne nespravis. proc bych mel ovlivnovat neco, co funguje perfektne?

    a to, ze zebrinak odvede nejakou praci nejlepe je naprosto bez pochyb, ale proc lide pouzivaji zebrinak i na rodinne nedelni vylety?
    Luk avatar 18.6.2006 23:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    Hlavně jde o to, že poruchy kvůli softwaru jsou většinou zaviněné prasáckou prací vývojářů. Nikdo mi nenakecá, že se při vývoji SW pro taková zařízení, jako je řídicí jednotka motoru, důsledně dodržují i ta nejzákladnější pravidla.

    Ostatně, když se nedávno někde ptali vývojářů softwaru pro letadla, zda by si do toho stroje sedli, pokud by bylo ovládáno pouze jejich softwarem (bez možnosti přechodu na ruční řízení), kolikpak jich asi odpovědělo, že sedli? :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    19.6.2006 06:24 Jar-Jar Blinks | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    ...ale spravis() ... jen se toho nesmis bat -) ... opravit se da skoro vsechno (pokud mas alespon zakladni dily ... trochu sroutu, naradi a hodne fantasie -)) ... pravda nekdy je to jen na dojeti ... nas obytny barkas projel pulku evropy ... a i na tu prevodovku doslo

    pravda ja se v autech rochnim rad ... a s laskou ... skoro jako ve svem debianu ... ale u tech (moc) novych mas(/mate) smolika .. jedine naradi, ktere je k necemu je telefon a kreditka -)))

    toz tak -)))
    Luk avatar 18.6.2006 21:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    Řidič, který ročně najede 2-3 tisíce km (což je typický nájezd průměrného majitele Š 120 ;-)), bude mít s manuálem horší spotřebu než s moderním automatem. Takový člověk prostě není s autem sehraný.

    Jinak úplně nejlepší není ani automat (klasický ani s variátorem), ani robotizovaná převodovka, ale elektrický přenos. Bohužel, pro malé výkony jsou zatím ztráty příliš velké, tak se to používá jen u lokomotiv.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    19.6.2006 07:40 Jan Přech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    Bohužel, pro malé výkony jsou zatím ztráty příliš velké, tak se to používá jen u lokomotiv.
    No, i pro malé výkony (řádově desítky kW) se měnič dá udělat tak, že s poměrnými ztrátami na tom nebude o moc jinak než měnič do lokomotivy, potíž je hlavně v tom, že tam ty ztráty vždycky jsou a navíc to u auta (zatím) nemá takový přínos, který by vyvážil podstatné zvýšení ceny. Až budou superkondenzátory za pár kaček, pak to bude asi jiné kafe...
    Godot používá GNU/Hurd.
    Luk avatar 19.6.2006 09:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    U některých hybridů už se to používá (ale s akumulátory, ne s kondenzátory). Ale zatím je to dost drahá legrace, takže není ani moc zájem. Až bude benzin 50-70 Kč/litr, bude už situace trochu jiná.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    msk avatar 20.6.2006 11:01 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    Prejde sa na inu surovinu. Napriklad EU ma plan do roku 2020 na podstatne zvysenie poctu aut na pohon CNG. Ked dojde zemny plyn, prejde sa zase na nieco ine. Ekologicke, nic extra nezracie auta mozeme ocakavat tak za 200 rokov.
    xvasek avatar 19.6.2006 16:23 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    V podstatě ano. Pokud má motor plochou křivku krouťáku, tak to může automat celkem obsloužit, ale pokud má motor "vrch" a "spodek", tak se automat nechytá. Měli jsme tady WV Sharan 3.0 s automatem a tam to bylo obzvlášť tristní - motor už do vyšších otáček nechtěl jít (už měl svoje najeté), takže se nejlepšího zrychlení muselo dosahovat jízdou "na půl plynu", aby se motor moc nevytáčel a automat nepodřazoval, protože pak už to jenom řvalo a nic.

    Většina větších moderních motorů (1,8 a níc) už má křivku krouťáku plochou, takže se to dá použít, ale u malého motoru automat prostě negunguje. Když se třeba podívám na svoje GSko, tak dostanu 3000-4500 "na spotřebu", 4500-7000 "na krouťák" a 7000-11000 "na výkon", tady by si s tím automat opravdu neporadil. A ta převodovka tam je kvůli tomu, že si můžu mezi těma režimama vybírat.
    19.6.2006 06:50 Sodalite | skóre: 18 | blog: tucnakov | Břeclav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    Potom, co jsem zazil tady si myslim, ze automaticka prevodovka kazi styl jizdy. Proste na to hamtnou a ono se to celkem slusne (ale s odpichem) rozjede. Pak jedou a dost tesne pred mistem zastaveni prudce brzdi. Takhle si jizdu v aute nepredstavuju, pac mi to dela dost spatne.

    Samotneho me rizeni uspokojuje tak, jak je. S kvedlanim. A to je muj nazor.
    Absolutní pravda je nepoznatelná. Všechny ostatní jsou jenom soukromé lži.
    19.6.2006 08:29 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    Potom, co jsem zazil tady si myslim, ze automaticka prevodovka kazi styl jizdy. Proste na to hamtnou a ono se to celkem slusne (ale s odpichem) rozjede. Pak jedou a dost tesne pred mistem zastaveni prudce brzdi.
    Jenže to není výsadou řidičů s automaty, ale špatných řidičů. Pokud je někdo tele, je úplně jedno, jestli řídí manuál nebo automat. Někdy si všimni, kolik lidí před semaforem postupně podřazuje - spousta lidí i s manuálem totiž dolétne až ke křižovatce na pětku a tam šlápnou na brzdu.
    19.6.2006 10:30 Rootan | skóre: 5 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    Tak, a ještě při tom podřazování šetří brzdy. BTW to byla jedna z prvních věcí, kterou jsem v autoškole s instruktorem cvičil. Člověk se alespoň naučí zacházet se spojkou, což je (nejen) podle mne u manuálu základ.

    Stejně mne vždycky dostane, když z auta vyleze nějaká slečna/paní s jehlovými podpadky od délce autoantény. ;-)

    Jo dobře řídit auto neumí každý.
    19.6.2006 13:08 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    třeba ta slečna má automat:-D
    19.6.2006 17:31 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    Nejak tu nikdo nezminil ze v mnoha zemich (a myslim ze i v USA) muzete dostat ridicak na automat snaze, pripadne v nizsim veku. Takze vetsina lidi, kdyz nechteji machrovat, ze oni jezdit umi, udela jen ten jednodussi a levnejsi ridicak a nikdy s jinym autem nejezdi. Kamaradka rikala, ze v te pokrocile byla jedina zenska.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    msk avatar 20.6.2006 11:06 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    Ci to nebude mat suvis s tym, ze su to totalni debili, ktori sa v urcitom veku ani nedokazu naucit preradovat. Osobne suhlasim z nazorom, ze automat trosku dokaze za urcitych okolnosti (poskakovanie v zapche) usetrit nervy, ale obecne skor plati, ze s automatom jazdia ludia, ktori by za normalnych okolnosti na ceste nemali co porabat (bez urazky).
    20.6.2006 11:59 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    On automat s tempomatem neskodi ani na hodne dlouhe cesty po dalnici. V mem pripade ale nastava nekdy po 200 km velmi nebezpecna situace, tim ze v aute na nic nesaham a ono jede uplne samo, zacinam usinat. Coz se mi jinak nikdy nestava.

    A co se tyce neschopnych ridicu, tak tam je asi lepsi kdyz maji s rizenim alespon mene prace. Sance ze by se na silnicich neobjevovali neni.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    19.3.2007 10:50 cec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americke auta a busy
    co som si ja vsimol, tak vacsina ludi co im "nevonaju" automati s automatom bud ani nejazdila alebo si na nom spravila jednio kolecko okolo baraku.... kym som nemal automat tiez som furt hovoril ze automatika je pre debilov ktory nevedia pouzivat spojku, ale.... teraz na automat nedam dopustit, komfort jazdy je neporovnatelny a nezda sa mi ze by prevadzka bola drahsia ako na manuale, lebo ked si zratate cenu vymeny klasickej spojky a kolko krat ju musite menit a vymenu lamiel na automate do ktoreho rypete tak 1-2 krat za zivotnost auta tak je to to iste.... a spotreba? ten 1l/100km tomu pohodliu rad obetujem verdikt: ak mate sportaka s ktorym sa nahanate po uliciach a ohrozujete vsetkych na okolo, slapte na spojku.... ale ak ste leniva svina jak ja a vozite sa v rodinnom aute alebo limuzine, jednoznacne stavte na automat! :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.