Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia AI asistenta Lumo.
Amazon koupil společnost Bee zaměřenou na nositelnou osobní AI aktuálně nabízející náramek Pioneer (YouTube) s mikrofony zaznamenávající vše kolem [𝕏, LinkedIn].
Společnost Teufel nedávno představila svůj první open source Bluetooth reproduktor MYND.
Byla vydána verze 4.2 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
Anton Carniaux, právní zástupce Microsoft France, pod přísahou: Microsoft nemůže garantovat, že data z EU nepředá do USA bez EU souhlasu, musí dodržovat americké zákony.
Byl vydán Mozilla Firefox 141.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Lokální AI umí uspořádat podobné panely do skupin. Firefox na Linuxu využívá méně paměti. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 141 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
NÚKIB upozorňuje na kritickou zranitelnost v SharePointu. Jedná se o kritickou zranitelnost typu RCE (remote code execution) – CVE-2025-53770, která umožňuje neautentizovaný vzdálený přístup a spuštění kódu, což může vést k úplnému převzetí kontroly nad serverem. Zranitelné verze jsou pouze on-premise verze a to konkrétně SharePoint Server 2016, 2019 a Subscription Edition. SharePoint Online (Microsoft 365) není touto zranitelností ohrožen.
Společnost Valve zpřísnila pravidla pro obsah, který je možné distribuovat ve službě Steam. Současně řadu her ze Steamu odstranila. V zásadách a pravidlech přibylo omezení 15: Obsah, který by mohl porušovat pravidla a normy stanovené zpracovateli plateb a souvisejícími sítěmi platebních karet a bankami nebo poskytovateli připojení k internetu. Sem spadají zejména určité druhy obsahu pouze pro dospělé.
Dle analytics.usa.gov je za posledních 90 dnů 6,2 % přístupů k webových stránkám a aplikacím federální vlády Spojených států z Linuxu.
Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.
Bohužel klasické automaty budou mít vždycky poměrně značné ztráty....O kolik? Nejak jste se nikdo nevyjadrili k tomu, o kolik je vyssi spotreba trebas u Fordu Focus SE, ktery jsem mel loni par tydnu pujceny ve statech a projel jsem s nim Colorado, New Mexico, Arizonu a Nevadu (celkem asi 5000 mil) proti naprosto totoznemu autu s manualem. Je ta spotreba vyssi o 1 litr na sto, o 3 deci na sto, nebo o 3-4 litry na sto?
Bohužel, pro malé výkony jsou zatím ztráty příliš velké, tak se to používá jen u lokomotiv.No, i pro malé výkony (řádově desítky kW) se měnič dá udělat tak, že s poměrnými ztrátami na tom nebude o moc jinak než měnič do lokomotivy, potíž je hlavně v tom, že tam ty ztráty vždycky jsou a navíc to u auta (zatím) nemá takový přínos, který by vyvážil podstatné zvýšení ceny. Až budou superkondenzátory za pár kaček, pak to bude asi jiné kafe...
Potom, co jsem zazil tady si myslim, ze automaticka prevodovka kazi styl jizdy. Proste na to hamtnou a ono se to celkem slusne (ale s odpichem) rozjede. Pak jedou a dost tesne pred mistem zastaveni prudce brzdi.Jenže to není výsadou řidičů s automaty, ale špatných řidičů. Pokud je někdo tele, je úplně jedno, jestli řídí manuál nebo automat. Někdy si všimni, kolik lidí před semaforem postupně podřazuje - spousta lidí i s manuálem totiž dolétne až ke křižovatce na pětku a tam šlápnou na brzdu.
Tiskni
Sdílej: