Společnost Pebble představila (YouTube) prsten s tlačítkem a mikrofonem Pebble Index 01 pro rychlé nahrávání hlasových poznámek. Prsten lze předobjednat za 75 dolarů.
Společnost JetBrains v listopadu 2021 představila nové IDE s názvem Fleet. Tento týden oznámila jeho konec. Od 22. prosince 2025 již nebude možné Fleet stáhnout.
Byl vydán Mozilla Firefox 146.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 146 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Před rokem převzala Digitální a informační agentura (DIA) vlastnictví a provoz jednotné státní domény gov.cz. Nyní spustila samoobslužný portál, který umožňuje orgánům veřejné moci snadno registrovat nové domény státní správy pod doménu gov.cz nebo spravovat ty stávající. Proces nové registrace, který dříve trval 30 dní, se nyní zkrátil na několik minut.
IBM kupuje za 11 miliard USD (229,1 miliardy Kč) firmu Confluent zabývající se datovou infrastrukturou. Posílí tak svoji nabídku cloudových služeb a využije růstu poptávky po těchto službách, který je poháněný umělou inteligencí.
Nejvyšší správní soud (NSS) podruhé zrušil pokutu za únik zákaznických údajů z e-shopu Mall.cz. Incidentem se musí znovu zabývat Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Samotný únik ještě neznamená, že správce dat porušil svou povinnost zajistit jejich bezpečnost, plyne z rozsudku dočasně zpřístupněného na úřední desce. Úřad musí vždy posoudit, zda byla přijatá opatření přiměřená povaze rizik, stavu techniky a nákladům.
Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.
Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.
Nájemný botnet Aisuru prolomil další "rekord". DDoS útok na Cloudflare dosáhl 29,7 Tbps. Aisuru je tvořený až čtyřmi miliony kompromitovaných zařízení.
Iced, tj. multiplatformní GUI knihovna pro Rust, byla vydána ve verzi 0.14.0.
, hlavne ve meste pohoda a na semaforu stiha leda tak superbike
kdyz tomu zatopim.
Bohužel klasické automaty budou mít vždycky poměrně značné ztráty....O kolik? Nejak jste se nikdo nevyjadrili k tomu, o kolik je vyssi spotreba trebas u Fordu Focus SE, ktery jsem mel loni par tydnu pujceny ve statech a projel jsem s nim Colorado, New Mexico, Arizonu a Nevadu (celkem asi 5000 mil) proti naprosto totoznemu autu s manualem. Je ta spotreba vyssi o 1 litr na sto, o 3 deci na sto, nebo o 3-4 litry na sto?
U inovaci koukam na to, co prinesou. Inovace pro inovaci nejsou mym konickem. Priznavam, ze jsem ve spouste veci konzerva a vyznavam heslo "v jednoduchosti je sila". Zaroven ale neprehlizim to, ze v urcitych podminkach maji nektere inovace svuj smysl, v jinych podminkach nikoli. Podle meho nazoru prumerneho ridice je v Evrope automaticka prevodovka jaksi na nic.
Ale jak jsme pravili oba nezavisle na sobe "proti gustu..."
A ta postarsi pani, co ji chcipla Corsa v zacpe a ja ji startoval pres kabely, ktere u sebe jako jeden z mala porad vozim na ten svuj automat taky nedala dopustit. Ono se totiz auto s automatem roztlacuje blbe.
Obecne auto, ktere je nabite elektronikou zajistujici, ze sednu a posunu paku dopredu ci dozadu a pak uz jenom kroutim volantem je muj sen. Zejmena pri pameti, jak kamaradovi kdysi pred lety jeho Xantia oznamila, ze sice nevi proc, ale proste nikam nepojede. Nezbylo nez privolat odtahovku a i tim byl problem, protoze lezela na brise. Nebo Chrysler znameho, ktery mu odmitl nastartovat. Po konzultaci se servisem a prectenim hlasky v cizim jazyce z displeje palubniho pocitace dolil vodu do ostrikovacu a auto tedy spokojene zavrnelo, ze uz pojede. Popripade nejnovejsi hit, ktery v pripade nezapnuti pasu nejdriv pripomina prohresek zvukovym signalem a pote auto sproste zastavi. Zajimave by to mohlo byt treba pri zaseklem mechanismu navijeni pasu (zazil jsem) a najezdu na dalnici.
Jak rikam, nekdo chce pouzivat veci, jejich funkcnost muze ovlivnit,nekdo se spokoji s tim, ze automatum zhruba sdeli, co by chtel udelat a pak uz jede po kolejich nalinkovanych kdysi predtim softwarovymi inzenyry. Akorat bych nepredpokladal, ze neco takoveho budu muset vysvetlovat nekomu, kdo prispiva na server zamereny na linux
Ja proste tvrdim, ze obe prevodovky maji za urcitych podminek sve opodstatneni, je nesmysl oznacovat jednu za zastaralou, jakysi ekvivalent zebrinaku (mmch v urcitych pripadech odvede svou praci nejlepe treba ten zebrinak) a jinou za progresivni.
Howgh!
), bude mít s manuálem horší spotřebu než s moderním automatem. Takový člověk prostě není s autem sehraný.
Jinak úplně nejlepší není ani automat (klasický ani s variátorem), ani robotizovaná převodovka, ale elektrický přenos. Bohužel, pro malé výkony jsou zatím ztráty příliš velké, tak se to používá jen u lokomotiv.
Bohužel, pro malé výkony jsou zatím ztráty příliš velké, tak se to používá jen u lokomotiv.No, i pro malé výkony (řádově desítky kW) se měnič dá udělat tak, že s poměrnými ztrátami na tom nebude o moc jinak než měnič do lokomotivy, potíž je hlavně v tom, že tam ty ztráty vždycky jsou a navíc to u auta (zatím) nemá takový přínos, který by vyvážil podstatné zvýšení ceny. Až budou superkondenzátory za pár kaček, pak to bude asi jiné kafe...
Potom, co jsem zazil tady si myslim, ze automaticka prevodovka kazi styl jizdy. Proste na to hamtnou a ono se to celkem slusne (ale s odpichem) rozjede. Pak jedou a dost tesne pred mistem zastaveni prudce brzdi.Jenže to není výsadou řidičů s automaty, ale špatných řidičů. Pokud je někdo tele, je úplně jedno, jestli řídí manuál nebo automat. Někdy si všimni, kolik lidí před semaforem postupně podřazuje - spousta lidí i s manuálem totiž dolétne až ke křižovatce na pětku a tam šlápnou na brzdu.
Jo dobře řídit auto neumí každý.
Tiskni
Sdílej: