Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Dalsi den jsme se nalodili na autobus (zde motorcoach) - Bohus by rekl "kurva parnik" a vyrazili na sever, do narodniho parku Denali. Cesta probihala vcelku pohodlne, autobus byl klimatizovany a vicemene odpovidal narocnosti americkych duchodcu.
Byl to dost rozdil oproti tomu, co jezdi tady v parku. Mistni dopravu obstaravaji dosti opotrebovane dychavicne kramy, ktere odpovidaji zhruba nasim starym Karosam, ktere uz se na silnicich nevidaji.
Autobusy maji jenom jedny nastupni dvere, vpredu, a ridic je ovlada takovou tou tahaci pakou, jak je mozno zahlednout u skolniho autobusu v The Simpsons. Vsechny autobusy maji automatickou prevodovku a diky tomu je jejich ridici vedou stylem brzda plyn, coz me spolehlive privede na pokraj pobliti uz po 20 minutove jizde.
Oproti nasim podminkam musi take kazdy autobus na zeleznicnim prejezdu zastavit a otevrit dvere a okno, aby slysel, kdyby se blizil vlak. Je treba ale podotknout, ze nekteri ridici to pekne sidi, dvere otevrou a zavrou, a prijizdejici vlak by neslyseli ani kdyby jim projizdel hlavou.
Auta na Aljasce asi nijak nevybocuji z americkeho prumeru, jenom tu jezdi velmi malo takovych tech krasnych starych aut. Par jich nicmene lze zahlednout. Vetsinou jsou tu k videni ruzna SUVcka a podobne "trucky", tedy auta, ktera maji 5-6 mist k sedeni a jeste loznou plochu pro naklad vzadu. 99% jich ma opet automat. Dale jsou k zahlednuti mala auta, prevazne japonske provenience. Pokud nejaka Evropa, tak Mercedes.
Z motoru nekterych aut visi elektricka snura. Samozrejme me zajimalo, k cemu to je. Puvodne jsem myslel, ze si to v zime pripoji doma k proudu a dobiji si baterku. Duvod je ovsem prozaictejsi - v mnoha mistech neni k dispozici elektrina, tak si ji Aljaskane vyrabeji pomoci svych automobilu, ktere pripoji k rozvodu, nastartuji (podle potreby asi zatizi cihlou) a uz se muzou divat treba na svuj oblibeny sportovni ci reality program.
Tiskni
Sdílej:
Bohužel klasické automaty budou mít vždycky poměrně značné ztráty....O kolik? Nejak jste se nikdo nevyjadrili k tomu, o kolik je vyssi spotreba trebas u Fordu Focus SE, ktery jsem mel loni par tydnu pujceny ve statech a projel jsem s nim Colorado, New Mexico, Arizonu a Nevadu (celkem asi 5000 mil) proti naprosto totoznemu autu s manualem. Je ta spotreba vyssi o 1 litr na sto, o 3 deci na sto, nebo o 3-4 litry na sto?
Bohužel, pro malé výkony jsou zatím ztráty příliš velké, tak se to používá jen u lokomotiv.No, i pro malé výkony (řádově desítky kW) se měnič dá udělat tak, že s poměrnými ztrátami na tom nebude o moc jinak než měnič do lokomotivy, potíž je hlavně v tom, že tam ty ztráty vždycky jsou a navíc to u auta (zatím) nemá takový přínos, který by vyvážil podstatné zvýšení ceny. Až budou superkondenzátory za pár kaček, pak to bude asi jiné kafe...
Potom, co jsem zazil tady si myslim, ze automaticka prevodovka kazi styl jizdy. Proste na to hamtnou a ono se to celkem slusne (ale s odpichem) rozjede. Pak jedou a dost tesne pred mistem zastaveni prudce brzdi.Jenže to není výsadou řidičů s automaty, ale špatných řidičů. Pokud je někdo tele, je úplně jedno, jestli řídí manuál nebo automat. Někdy si všimni, kolik lidí před semaforem postupně podřazuje - spousta lidí i s manuálem totiž dolétne až ke křižovatce na pětku a tam šlápnou na brzdu.