Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia AI asistenta Lumo.
Amazon koupil společnost Bee zaměřenou na nositelnou osobní AI aktuálně nabízející náramek Pioneer (YouTube) s mikrofony zaznamenávající vše kolem [𝕏, LinkedIn].
Společnost Teufel nedávno představila svůj první open source Bluetooth reproduktor MYND.
Byla vydána verze 4.2 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
Anton Carniaux, právní zástupce Microsoft France, pod přísahou: Microsoft nemůže garantovat, že data z EU nepředá do USA bez EU souhlasu, musí dodržovat americké zákony.
Byl vydán Mozilla Firefox 141.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Lokální AI umí uspořádat podobné panely do skupin. Firefox na Linuxu využívá méně paměti. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 141 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
NÚKIB upozorňuje na kritickou zranitelnost v SharePointu. Jedná se o kritickou zranitelnost typu RCE (remote code execution) – CVE-2025-53770, která umožňuje neautentizovaný vzdálený přístup a spuštění kódu, což může vést k úplnému převzetí kontroly nad serverem. Zranitelné verze jsou pouze on-premise verze a to konkrétně SharePoint Server 2016, 2019 a Subscription Edition. SharePoint Online (Microsoft 365) není touto zranitelností ohrožen.
Společnost Valve zpřísnila pravidla pro obsah, který je možné distribuovat ve službě Steam. Současně řadu her ze Steamu odstranila. V zásadách a pravidlech přibylo omezení 15: Obsah, který by mohl porušovat pravidla a normy stanovené zpracovateli plateb a souvisejícími sítěmi platebních karet a bankami nebo poskytovateli připojení k internetu. Sem spadají zejména určité druhy obsahu pouze pro dospělé.
Dle analytics.usa.gov je za posledních 90 dnů 6,2 % přístupů k webových stránkám a aplikacím federální vlády Spojených států z Linuxu.
Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.
Uz jsem se dusevne smiril s tim, ze pokud si ten ridicak chci skutecne udelat, budu muset nastoupit na road test. Dokonce se mi podarilo domluvit si vypujceni auta, ktere si musim vzit s sebou.
Road test probiha takovym divnym zpusobem. Alespon pro nekoho, kdo je zvykly na evropsky system autoskol. V Americe totiz autoskoly prilis neleti (to tvrdi Amerikani), protoze jsou drahe a nezaplatitelne. Patri k dobre vuli rodicu naucit svoji ratolest ridit auto. Popripade lze ukecat starsiho kamarada a nebo doufat, ze vas vytrenuje zamestnavatel.
Na Aljasce muzete ridit uz od 14 let na tzv. "instruction permit" pod dohledem 21lete osoby, ktera ma prislusne opravneni. Od 16 do 18, pokud jste alespon roku vlastnili ten "permit", muzete ziskat docasny "ridicak", se kterym muzete normalne jezdit, ale nesmite vozit cestujici (nejsou-li to vasi sourozenci) a nesmite jezdit od 1 do 6 rano (nejedete-li do prace). Od 18 uz muzete ziskat normalni ridicak, o ktery mi prave jde.
Na onen "road test" si potom musite privezt vlastni auto, ve kterem budete test absolvovat. Inspektorat poskytne testera. Vzhledem k jejich systemu, kdy asi predpokladaji, ze vsichni zajemci o ridicak uz auto maji a k testu je doveze jejich zakony zastupce, se tento system zda logicky.
Nicmene, je-li vam skoro 30, nemate-li auto, a neznate nikoho, kdo ho ma a na test je ochoten vas odvezt, nemate skoro moznost si ridicak udelat. Pujcovna vam auto bez ridicaku nepujci a ridit stejne nemuzete. Kocourkov. Nastesti se mi podarilo premluvit jednoho znameho ridice z parku. Pujci auto a dalsi kamos me zaveze. Hura.
Abych nemusel opakovat, musim se poradne pripravit. Uz jsem absolvoval testovaci jizdu po jednom opustenem useku dalnice (asi 30 mil). Pujcene auto je bily (asi 15 let stary) Oldsmobile Bravada. Oproti me Felicii Kombi je to takova kravka. Tezko se bude couvat do rady stojicich vozidel (zde parallel parking). Ale snad to pujde. Ridit automatiku neni az takovy problem, jak jsem cekal, jenom mi vadi dve veci: 1. Kdyz zaradim, auto se zacne samo rozjizdet, takze musim porad stat na brzde. A pry se na krizovatce nevyrazuje. Proste se stoji na te brzde. 2. Kdyz je potreba rychle brzdit, automaticky dupnu tam, kde by mela byt spojka, ale neni. Snad se mi to podari do toho testu odstranit. Nerad bych, aby me kvuli poslali k sipku.
Tiskni
Sdílej:
PRvvn9lííííí..abu taky ne, když jsem právě přišel z hoposdft.
k autům s automatem: Kdyz jsem v rámci prácvwe (TAXI) ridil auta s autoimatem, dycky jsem sidal levou nohu bokem a ridil jen pravou.
BTW...pral bych tem nstruktorum sedet ve S120cokoli :o)) Bali by se tak, ze by jakekooi zkouseni okmazite odvolali :o)))))
PRvvn9lííííí..abu taky ne, když jsem právě přišel z hoposdft.
Panebože to je zase ostudy. A to sem šel původně na jedno ... :o)