Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »Během tradiční ceremonie k oslavě Dne vzniku samostatného československého státu (28. října) byl vyznamenán medailí Za zásluhy (o stát v oblasti hospodářské) vývojář 3D tiskáren Josef Průša. Letos byly uděleny pouze dvě medaile Za zásluhy o stát v oblasti hospodářské, druhou dostal informatik a manažer Ondřej Felix, který se zabývá digitalizací státní správy.
Tor Browser, tj. fork webového prohlížeče Mozilla Firefox s integrovaným klientem sítě Tor přednastavený tak, aby přes tuto síť bezpečně komunikoval, byl vydán ve verzi 15.0. Postaven je na Firefoxu ESR 140.
Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 43. Ve finální verzi vychází šest oficiálních edic: Fedora Workstation a Fedora KDE Plasma Desktop pro desktopové, Fedora Server pro serverové, Fedora IoT pro internet věcí, Fedora Cloud pro cloudové nasazení a Fedora CoreOS pro ty, kteří preferují neměnné systémy. Vedle nich jsou k dispozici také další atomické desktopy, spiny a laby. Podrobný přehled novinek v samostatných článcích na stránkách Fedora Magazinu: Fedora Workstation, Fedora KDE Plasma Desktop, Fedora Silverblue a Fedora Atomic Desktops.
Uz jsem se dusevne smiril s tim, ze pokud si ten ridicak chci skutecne udelat, budu muset nastoupit na road test. Dokonce se mi podarilo domluvit si vypujceni auta, ktere si musim vzit s sebou.
Road test probiha takovym divnym zpusobem. Alespon pro nekoho, kdo je zvykly na evropsky system autoskol. V Americe totiz autoskoly prilis neleti (to tvrdi Amerikani), protoze jsou drahe a nezaplatitelne. Patri k dobre vuli rodicu naucit svoji ratolest ridit auto. Popripade lze ukecat starsiho kamarada a nebo doufat, ze vas vytrenuje zamestnavatel.
Na Aljasce muzete ridit uz od 14 let na tzv. "instruction permit" pod dohledem 21lete osoby, ktera ma prislusne opravneni. Od 16 do 18, pokud jste alespon roku vlastnili ten "permit", muzete ziskat docasny "ridicak", se kterym muzete normalne jezdit, ale nesmite vozit cestujici (nejsou-li to vasi sourozenci) a nesmite jezdit od 1 do 6 rano (nejedete-li do prace). Od 18 uz muzete ziskat normalni ridicak, o ktery mi prave jde.
Na onen "road test" si potom musite privezt vlastni auto, ve kterem budete test absolvovat. Inspektorat poskytne testera. Vzhledem k jejich systemu, kdy asi predpokladaji, ze vsichni zajemci o ridicak uz auto maji a k testu je doveze jejich zakony zastupce, se tento system zda logicky.
Nicmene, je-li vam skoro 30, nemate-li auto, a neznate nikoho, kdo ho ma a na test je ochoten vas odvezt, nemate skoro moznost si ridicak udelat. Pujcovna vam auto bez ridicaku nepujci a ridit stejne nemuzete. Kocourkov. Nastesti se mi podarilo premluvit jednoho znameho ridice z parku. Pujci auto a dalsi kamos me zaveze. Hura.
Abych nemusel opakovat, musim se poradne pripravit. Uz jsem absolvoval testovaci jizdu po jednom opustenem useku dalnice (asi 30 mil). Pujcene auto je bily (asi 15 let stary) Oldsmobile Bravada. Oproti me Felicii Kombi je to takova kravka. Tezko se bude couvat do rady stojicich vozidel (zde parallel parking). Ale snad to pujde. Ridit automatiku neni az takovy problem, jak jsem cekal, jenom mi vadi dve veci: 1. Kdyz zaradim, auto se zacne samo rozjizdet, takze musim porad stat na brzde. A pry se na krizovatce nevyrazuje. Proste se stoji na te brzde. 2. Kdyz je potreba rychle brzdit, automaticky dupnu tam, kde by mela byt spojka, ale neni. Snad se mi to podari do toho testu odstranit. Nerad bych, aby me kvuli poslali k sipku.
Tiskni
Sdílej:
PRvvn9lííííí..abu taky ne, když jsem právě přišel z hoposdft.
k autům s automatem: Kdyz jsem v rámci prácvwe (TAXI) ridil auta s autoimatem, dycky jsem sidal levou nohu bokem a ridil jen pravou.
BTW...pral bych tem nstruktorum sedet ve S120cokoli :o)) Bali by se tak, ze by jakekooi zkouseni okmazite odvolali :o)))))
PRvvn9lííííí..abu taky ne, když jsem právě přišel z hoposdft.
Jenom nevim komu tim prospejete. Sam mam Schade120,a uplne bezne stojim na krizovatce patou na brzde a spickou na plynu-pac musim dobijet:)
Kdo ma Shade vi.... Ja VIM....
Panebože to je zase ostudy. A to sem šel původně na jedno ... :o)
automat rulezzz