abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Nová verze

    Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Nová verze

    OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 23:55 | Humor

    Spouštět webový prohlížeč jenom kvůli nákupu kávy? Nestačí ssh? Stačí: ssh terminal.shop (𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.4. 18:11 | Nová verze

    Yocto Project byl vydán ve verzi 5.0. Její kódové jméno je Scarthgap. Yocto Project usnadňuje vývoj vestavěných (embedded) linuxových systémů na míru konkrétním zařízením. Cílem projektu je nabídnou vývojářům vše potřebné. Jedná se o projekt Linux Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:56 | Nová verze

    Operační systém 9front, fork operačního systému Plan 9, byl vydán v nové verzi "do not install" (pdf). Více o 9front v FQA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 13:11 | Nová verze

    Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 6.1. Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení a na GitHubu. Řešeny jsou také 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (22%)
     (22%)
     (33%)
     (22%)
    Celkem 9 hlasů
     Komentářů: 1, poslední dnes 10:56
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    19.3.2010 08:27 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    pojisteni proti pokute - jezdit podle predpisů nestačí?
    19.3.2010 08:57 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Ne, k tomu abys nedostal pokutu pac nejakej typek musi vykazovat cinnost jezdit podle predpisu dost casto nestaci.
    19.3.2010 11:15 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    někdy je to krajně nepohodlné a nákladné ... zvlášť jestliže si auto od někoho půjčuješ, kontroluješ pokaždé, jestli nemá v lékárničce ani jeden prošlý obvaz atd.?
    19.3.2010 11:35 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Nekontroluju nic. Spoléhám, že je všechno v pořádku. Ale dobrá poznámka. Na delší cestu si pořídím svoji lékarničku.
    19.3.2010 12:46 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    to byl jen příklad ... chtěl jsem říct, že vyhnout se pokutě nemusí být vždy jednoduché a přímočaré

    co třeba špeky jako kolmé parkování na/u chodníku? - možný výklad příslušné značky je takový, že auto musí stát zadkem do silnice ... jenže v tom případě, pokud je auto v řadě aut tak, že není dobře vidět na obě strany, tak jsi povinen si zajistit pomoc druhé poučené osoby při couvání na silnici ... to je často nereálné, takže s kombíkem/dodávkou radši na chodník nacouváš, abys vyjížděl popředu a viděl ... stačí pak aktivní důchodce, kterému vadí výfuk pod oknem, horlivý anebo spřátelený policajt, a jedno auto v řadě má pak za stěračem bloček ...
    19.3.2010 14:04 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    možný výklad příslušné značky je takový, že auto musí stát zadkem do silnice ...

    To jsem ještě neslyšel...
    19.3.2010 14:20 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Uz se to nekde stalo?
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.3.2010 15:15 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    já měl stání v protisměru
    19.3.2010 16:43 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    ano, stalo ... policajt na DI na to kouknul, nevěřícně zakroutil hlavou, nechal si vysvětlit situaci, a případ uzavřel udělením pokuty ve výši 0 Kč čili domluvou :-)

    ale taky bylo možné narazit na idiota (nebo něčího známého), a pak nevím, co bych dělal ... asi bych se bránil nějakými těmi paragrafy proti úřední zlovůli (fotka+svědci že v době těsně po čase uvedeném na bločku na tom chodníku stála zadkem k domům tak třetina aut a bloček jsem měl jenom já ...)
    19.3.2010 17:37 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Tak s tim chlapcem bych se nechal vyfotit a asi bych si o tom popovidal ve spolecnosti jeho nadrizeneho :-)
    20.3.2010 02:19 bezpečnostní poradce ADR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Bránit se, nesouhlasit, nesouhlasit s pokutou (zavolat DASku) u soudu se to ukáže :)
    19.3.2010 16:53 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    možný výklad příslušné značky je takový, že auto musí stát zadkem do silnice
    Takový výklad se provádí z karet nebo z kávové sedliny?
    21.3.2010 16:32 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    z prováděcí vyhlášky 30/2001 Sb., která praví:
    poloha vozidla při kolmém nebo šikmém stání musí odpovídat poloze vyjádřené symbolem uvedeným na značce nebo na dodatkové tabulce
    pak je otázkou výklad slova "poloha" ...
    21.3.2010 16:49 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Ono se z té dodatkové tabulky dá poznat, kde to auto má předek a kde zadek?
    21.3.2010 18:09 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Ano.
    21.3.2010 18:20 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Na dodatkové tabulce se používá také tento symbol, ne? To bych teda chtěl vidět, jak by to někdo obhájil, že na té značce je něco přední část a něco zadní část a že auto stálo opačně…
    Luk avatar 21.3.2010 18:45 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Také jsem zvědav, co by říkali na to, kdyby tam parkovalo (ať už v libovolném směru) třeba toto nebo toto ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.3.2010 19:10 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Na téhle je jednoznačně zadek vlevo. Ale řeč byla o částečném stání na chodníku, to je jiná.
    21.3.2010 23:26 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    nikoli částečném
    Luk avatar 19.3.2010 12:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    kontroluješ pokaždé, jestli nemá v lékárničce ani jeden prošlý obvaz atd.?
    Mám pocit, že na přestupky tohoto typu se zrovna pojištění nevztahuje.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    19.3.2010 08:35 Tomáš Pěnička
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Myslím, že zrovna toto pojištění je spíš zlatý důl pro pojišťovny. Pokud jezdíš málo, tak asi nebudeš moc vyježděný a nebudeš prasit jako někdo, kdo najezdí denně 100km. Při přechodu na vyšší level spíš pořiď antiradar a správnou autolékárničku jakožto obranu před nejčastější buzerací. To pojištění se Ti asi zatím nevyplatí. Osobně taky jezdím málo a toto pojištění nemám a neznám nikoho, kdo by ho měl.
    19.3.2010 08:46 pan Klobouk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Ehm... Proč by měl někdo kdo denně najezdí 100 km a priori prasit? Jezdím svižně, tam kde to (striktně mimo obec a ve skutečně přehledném místě) skutečně lze, jedu "na dva body" (o méně než 20 km/h nad limit). Lékárničku a žárovky mám vzorné, v GPS bodíky z www.poi.cz a za celou dobu trvání bodového systému jsem při ročním cca 40 Mm (=40 tkm) ročním nájezdu nasbíral dva již dávno opět smazané body. za 8 let co aktivně řídím byly jestli dobře počítám 2 pokuty - ta jedna za rychlost, druhá za pásy. Přijde mi že 1500 je trochu drahá sranda na (při troše přípravy a predikce) nepříliš pravděpodobnou pokutu.
    19.3.2010 08:58 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Pokud jezdíš málo, tak asi nebudeš moc vyježděný a nebudeš prasit jako někdo, kdo najezdí denně 100km.

    To není tak úplně pravda, právě řidiči s nedostatkem praxe, zejména tzv. dušičkáři, dokáží na silnici vymyslet neuvěřitelné věci a hlavně jsou na rozdíl od klasických pirátů silnic těžko předvídatelní. Takže bych rozhodně netvrdil, že nezkušení nebo nejezdící řidiči neprasí, rozdíl je jen v tom, že to nedělají úmyslně. Na druhou stranu je pravda, že i když jsou leckdy nebezpeční sobě i okolí, většinou se, snad až na nějaké přehlédnuté zákazové značky (a stopky, velký to hit posledních let), nedopouštějí přestupků, na kterých má policie ve zvyku honit tržby.

    19.3.2010 09:20 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Přiznávám se, že tam, kde už jsem dřív jezdil, tak moc nehledím na značky. Prostě jezdím podle zvyku. Když někdo vymění značku, je zle.

    Že se někde nesmí parkovat, si kolikrát všimnu, až když vylezu z auta.
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.3.2010 09:23 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    já už neparkuju, já mam 4 dřevotřískový destičky a auto instaluju - zábor veřejného prostranství ;-)
    19.3.2010 13:25 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    O necem takovem slyspim poprve ... zkus se o tom trosku rozepsat ...

    Nebo to je specialita pro .pl?

    diky

    Yokotashi

    chapadla.cz
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.3.2010 13:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Pražská specialita ze začátků bodového systému, položíš, najedeš - neparkuješ - vystavuješ...
    19.3.2010 13:40 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    ...kočky...
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.3.2010 13:44 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    ...starou 3.14ču kočky, auto woe! :-D
    19.3.2010 13:47 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Auto nemůžeš takto vystavovat bez viditelných koček uvnitř nebo na kapotě !
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.3.2010 13:53 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    ...kočky už jsou pod kapotou, výkon mýho auta je uváděnej v kočičích silách ;-)
    kotyz avatar 19.3.2010 17:16 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    to jich musis mit statisice ... :-D nechtel by nekdo udelat prevodni tabulky z konu na kocky? ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    19.3.2010 17:36 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Takovy prevod je nomzny, protoze jde o naprosto nesoumeritelne veliciny. Kdyz to reknu polopate, pokud mi nekdo rekne, pet konskych sil, tak si predstavim kone v petisprezi, jak tahnou. Ale kdyz reknu stodvacet kocicich sil... dokaze si nekdo predstavit sto dvacet kocek jak TAHNE a navic jeste STEJNYM SMREM? Ja ne... Na kocky totiz uz neplati nase fyzika, ale relativisticka. Tezko hovorit o tom, kde kocka je, maximalne tak o oblasti, kde se s nejvetsi pravdepodobnosti vyskytuje.

    Budte prosim shovivavi, fyziku jsem jiz dlouho nemel a to nanejvys stredoskolskou, verim, ze zde na abicku je dvestectyricet lidi povolanejsich nez ja.
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.3.2010 18:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    dokaze si nekdo predstavit sto dvacet kocek jak TAHNE a navic jeste STEJNYM SMREM?
    ...a můžu si k nim představit tuňáka?
    19.3.2010 18:41 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Pri stodvaceti bude aspon jedna, ktera tunaka nerada :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.3.2010 18:58 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    ...ale bylo by to hustý, říct třeba: moje auto má 262kC (kiloCat) :-D
    kotyz avatar 20.3.2010 10:31 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    a moje by melo 200 tygru :-D 1 tygr = 1 kilokocka :-D :-D :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    23.3.2010 08:42 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    No, ale dofám že kilo počítáš jako 1024.
    kotyz avatar 23.3.2010 22:07 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    jak jinak, mam rad pekne kulaty cisla :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    19.3.2010 17:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Nevím, kolik koní má kočka, ale jsem si jist, že podobně jako u 'horsepower' bude mít 1 skutečná živá kočka sílu != 1 kočky...

    Jak je to s koněm? Pokud se dobře pamatuju, kůň má krátkodobě až 14 koní, ne?
    19.3.2010 17:56 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    To nevím, ale učili jsme se, že "Lidská síla" je 1/10 koňské síly.
    20.3.2010 02:06 vodák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    No a nás zase učili, že člověk stabilně (během prac. doby) může na "něco" působit silou 150 W (Watt), velice krátkodobě lze "některého" "nešťastníka" nechat na "něco" působit silou až 500 W. Kůn = cca 0,75 KW. ... Zajímalo by mě, jestli Vám náhodou nejde o tu kočičí sílu, jako když v baru působím na nějakou kočku a i ona na mě působí "nějakou" silou. Zpátky k autúm, začínám mít pochopení pro zloděje aut, některá na ně skutečně působí kočičí silou a to přímo neuvěřitelnou :D
    20.3.2010 07:43 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Položme otázku jinak. Kolik koček musíme zapřáhnout, aby odtáhly auto ?

    kotyz avatar 20.3.2010 10:35 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    podle tohohle staci mensi dav kocek (200 - 300) a muzou s nim rovnou i odletet do paralelniho sveta :-D :-D :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.3.2010 11:08 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Joj, animovaný film, něco další Whisper of the Heart.
    tsLnox avatar 20.3.2010 12:36 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Položme otázku jinak. Kolik koček musíme zapřáhnout, aby odtáhly auto ?

    Tak to si ani nezaslouží odpověď :-D
    20.3.2010 09:37 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Mám vyzkoušeno, že jsem krátkodobě dokázal generovat 800W a to rukama i nohama, což mě překvapilo. Čekal jsem, že nohama dokážu generovat víc. Takže krátkodobě má člověk výkon cca jednoho koně.

    Obecně se uvádí, že běžný netrénovaný člověk je trvale schopen generovat cca 100W a sportovec cca 200W.

    U koně se výkon přesně měří špatně, protože na rozdíl od člověka ho nepřinutíte šlapat na šlapkách připojených na generátor. Nicméně lze ho odhadnout. Aby dosáhl skútr rychlosti 70km/h potřebuje cca 5 koní a váží i s jezdcem 200kg. Kůň běžící tryskem v horším terénu také dosáhne těch cca 60-70, takže odhad potřebného výkonu 10-15 koní by mohl odpovídat.
    20.3.2010 09:50 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Jak se měřilo těch 800 W ?
    26.3.2010 21:04 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Generátorem v jednom technickém muzeu. Jeden byl připojen na šlapky, jiný na jiném místě na propojených klikách pro ruce. Primárně to bylo určeno pro mládež, takže se to při těch 800 W docela prohýbalo :-) , takže skutečný výkon by možná mohl být i větší.
    27.3.2010 13:20 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    No ale jestli se ten výkon měřil na konci generátoru a generátor má účinnost <1, pak skutečnej výkon člověka byl vyšší...
    27.3.2010 14:33 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    To jistí směšovací kalorimetr :)
    kotyz avatar 20.3.2010 10:37 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    takze potrebujes tak 6 bab aby utahli povoz pro jednoho kone (vcera sem koukal na borata) :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.3.2010 23:31 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Velmi kratkodobe(nekolik desitek sekund asi?) se mi povedlo 1200 W, ale nikomu to nepreju. Chudinky nozicky.
    21.3.2010 10:47 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Jak si to měřil, těch 1200 W ?
    Jendа avatar 21.3.2010 13:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Idea (proveditelná bez speciální aparatury): pokus se zdolat převýšení do prudkého kopce (na kole)/schodů a potom ΔEp = m * g * Δh.
    Jendа avatar 21.3.2010 13:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Nějak jsem si neuvědomil, že chceš znák výkon. Takže Ep = W a P = W / t, tudíž P = m * g * Δh / t.
    22.3.2010 18:08 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    A já jsem si myslel, že si na to měl nějaký složitý zařízení a měřáky.

    Neměl by ten pohyb být přesně svisle nahoru ? Například něco jako lezení po žebříku nebo šplhání na laně ?
    22.3.2010 18:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    To je celkem jedno, ať to uděláte tak nebo tak, vždycky dostanete jen dolní odhad, lišit se to bude jen v tom, jak bude přesný.
    =^..^= AmigaPower® avatar 22.3.2010 19:04 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Aha, ale pořád mi teda ještě není jasný, kolik je jedna koňská síla těch kočičích sil?
    Jendа avatar 22.3.2010 20:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Můžeš provést měření…
    =^..^= AmigaPower® avatar 22.3.2010 21:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    jak jako?
    Jendа avatar 22.3.2010 21:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Zapřáhnout kočku?
    =^..^= AmigaPower® avatar 22.3.2010 22:24 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    za co?
    Jendа avatar 22.3.2010 22:27 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    To je jedno. Nejlépe za něco, co půjde snadno měřit (čerpání vody ze studny, tahání nákladu kladkou).
    =^..^= AmigaPower® avatar 22.3.2010 22:30 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    A kde mam tady vzít kladku, nebo studnu? Mam Voltmetr a pravítko.
    Jendа avatar 22.3.2010 22:47 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    (tak to asi nepůjde… ještě zkusit běh do schodů, případně se zátěží) Taková ta kola jako pro křečky se asi pro kočky nedělají, co?
    =^..^= AmigaPower® avatar 22.3.2010 22:51 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    ne, leda z něčeho zbastlit...
    23.3.2010 08:40 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Kola se pro kočky se nedělají. To bude tím, že kočka je autonomní zvíře na rozdíl od křečka, který žije v kleci a má málo pohybu.
    default avatar 23.3.2010 09:40 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Mam Voltmetr a pravítko.
    V tom případě se můžeš inspirovat tady.
    23.3.2010 10:48 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Hlazením nabijete kočku elektrickým nábojem a šup s ní do vysokého napětí. Pak stačí zvyšovat napětí, dokud se kočka dokáže udržet na místě. V tom okamžiku integrujete průběh elektrické síly působící na kočku přes čas a získáte distribuci výkonu jedné standardní kočky.
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.3.2010 10:51 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Ale když já mam právě ty nestandartní kočky... :-(
    23.3.2010 08:00 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Za koně, opačným směrem. A kočky budete přidávat do té doby, než se síly vyrovnají :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.3.2010 08:02 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    ...alá já mam momentálně jen tři :-(
    23.3.2010 08:41 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Koně nebo kočky ?
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.3.2010 09:35 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    koně, vole... ;-)
    Jendа avatar 23.3.2010 16:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Třeba bude muset přidávat koně :-).
    Jendа avatar 23.3.2010 16:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Výsledek: 480 W po dobu 30 s.
    29.3.2010 15:07 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Není jasné, k čemu to patří. Nepochopil jsem, při jaké činnosti je těch 480W po dobu 30s.
    19.3.2010 14:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Pokuta za neoprávněný zábor veřejného prostranství je nižší než pokuta za špatné parkování?
    frEon avatar 19.3.2010 14:53 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    mam pocit, ze auto ti pak nemuzou odtahnout
    Talking about music is like dancing to architecture.
    19.3.2010 14:54 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    U záboru VP to bude spíš poplatek než pokuta.
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.3.2010 15:18 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    bloková pokuta za přestupek do 500 na MÚ, nebo asi i ten poplatek za pronájem místa.
    19.3.2010 18:08 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Jestli to chápu, tak pokuta + poplatek jako přirážka.
    19.3.2010 12:38 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    To není tak úplně pravda, právě řidiči s nedostatkem praxe, zejména tzv. dušičkáři, dokáží na silnici vymyslet neuvěřitelné věci a hlavně jsou na rozdíl od klasických pirátů silnic těžko předvídatelní. Takže bych rozhodně netvrdil, že nezkušení nebo nejezdící řidiči neprasí, rozdíl je jen v tom, že to nedělají úmyslně. Na druhou stranu je pravda, že i když jsou leckdy nebezpeční sobě i okolí, většinou se, snad až na nějaké přehlédnuté zákazové značky (a stopky, velký to hit posledních let), nedopouštějí přestupků, na kterých má policie ve zvyku honit tržby.
    přesně tak ... když si na svojí denní dojížděcí trase budu všímat nějakýho auta, na těch devíti kilometrech mu typicky napočítám tři nebo čtyři různý přestupky, jen občas někdo(*) vyjde s čistým skóre (a i já často ledacos poruším, většinou ovšem v důsledku chování ostatních) - ale tím se policajti nezalamujou, důležitejší je sedět za bukem u značky omezující rychlost na širokým rovným přehledným neobydleným úseku anebo řešit expiraci lékárniček :-/

    (*) do statistiky plácnu "muž ve věku 30-60" - zjevně vyježděnej a bez potřeby si něco dokazovat ... ženská prakticky ani jedna, ať si o jejich "bezpečné" jízdě říká kdo chce co chce ... nejčastěji blinkry, jízda v pruzích a bezdůvodně pomalá jízda, bezpečná vzdálenost, bránění předjíždění, nastavení světel, na každém zúžení pravidlo zipu, najíždění nebo naopak nenajíždění do křižovatky ...
    19.3.2010 23:20 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    nejčastěji ... nastavení světel ...
    tohle uz mi delsi dobu vrta hlavou. Jizda v noci je pro me vcelku utrpeni(*), protoze snad dobra polovina protijedoucich aut me oslnuje. Z teto poloviny tak minimalne jedna tretina az polovina ma opravdu dalkova svetla (kdyz taky pusti dalkove, tak prepnou na tlumene). Vrta mi hlavou, co ten zbytek, jestli ma skutecne tolik aut neserizena svetla nebo ja mam nejake precitlivele oci, ci co? Jaka je vase zkusenost?
    (*)utrpeni castene kvuli tomu oslneni, ale z nemale casti je to i utrpeni psychicke, protoze kdyz potkavam pate auto v rade s dalkovymi a na tlumene neprepne dokud na nej nezablikam nebo taky nepustim dalkove, tak uz jsem rozzureny do bela:-(
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.3.2010 23:28 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    to sou xenony woe :-D
    20.3.2010 02:13 voják
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Tak si je strč ... až ti mezi ně najedu starým autem, já budu mít škodu za 5000 (lepší auto na to nevezmu), a jakou škodu budeš mít Ty?
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.3.2010 05:58 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    já je nemam a celý mý auto nemá hodnotu 5k :-D
    20.3.2010 07:28 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Něco jako Škoda 1000 MB ???
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.3.2010 21:20 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    ne, něco jako C-51
    21.3.2010 10:48 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    C-51 je autobus Carosa.
    =^..^= AmigaPower® avatar 21.3.2010 19:39 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Carosa! :-D LOL! :-D Crůta s Capustou a Cnedlíkem! :-D
    21.3.2010 22:09 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    A co cecky? :-D
    23.3.2010 12:05 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    kekky? - divné ...
    23.3.2010 10:08 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    To je tou angličtinou, kterou ve škole nemám, ale vím, že C se prostě čte jako K, například:

    CAT [kæt] - kočka

    =^..^= AmigaPower® avatar 23.3.2010 10:53 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Z toho si nic nedělej, já tady před tejdnem vyrukoval s "Niconem" :-D
    23.3.2010 12:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    A Cinderella se čte [kindərela]? :-)
    23.3.2010 13:08 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Re: Cinderella

    Jo, tak tuto německou aplikaci nepoužívám. Je to napsaný v Javě, proti který mám výhrady. Nevím, jak to ti Němci čtou.
    default avatar 23.3.2010 13:12 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Je to napsaný v Javě, proti který mám výhrady.
    Ty radši Mono. Přiznej se. ;-)
    kotyz avatar 23.3.2010 22:10 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    stereo, jedine stereo ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    23.3.2010 23:41 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Praštil si hřebík na hlavičku. Mono, to je ono, to chci. A nejlepší přehrávač na světě Banshee.
    24.3.2010 12:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Dalo by se najít hafo jiných příkladů, namátkou:
    city, cinema, centipede, citation, incident, cinamon,... nejlepší je 'cycle', tam se čte c jednou jako s, podruhý jako k :-D
    Je na tom vidět, jak je angličtina splácáná z vícero jazyků...
    29.3.2010 15:04 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    No, vždyť je to taky světový jazyk a pěkně těžký. Někdo přijede asi po dvaceti letech pobytu z VB ale stejně pořád neumí dobře jejich jazyk.
    20.3.2010 09:28 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    jo, nastaveni svetel nikdo nepouziva, proc taky, hlavne ze vidim JA! podle me by melo byt povinne automaticke nastaveni, jako u xenonu. kdyz me nekdo oslni, tak na nej rozsvecuju rampu s "pracovnim osvetlenim" o svetelnym vykonu 5x vetsim nez je dovolenej. radsi ho oslnim ja, nez abych sejmul nejakyho chodce ci cyklistu protoze jsem nic nevidel! jejich boj, at se treba poserou, maj mit serizeny svetla...
    21.3.2010 17:01 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    jo, nastaveni svetel nikdo nepouziva,
    ale používá, naopak skoro každej - tak, že si to při první příležitosti vytočí co nejvejš
    proc taky, hlavne ze vidim JA!
    hm, to je analogické k tomu "hlavně že jsem vidět já", aneb povinné svícení furt ...
    kdyz me nekdo oslni, tak na nej rozsvecuju rampu s "pracovnim osvetlenim" o svetelnym vykonu 5x vetsim nez je dovolenej. radsi ho oslnim ja, nez abych sejmul nejakyho chodce ci cyklistu protoze jsem nic nevidel! jejich boj, at se treba poserou, maj mit serizeny svetla...
    jen víc takovejch ... už jsem uvažoval o nějakým odvetným opatření jako fotografická výbojka nebo tak

    což mi připomíná jednoho blbečka, co mi to onehdá pral do zrcátek, tak když mě předjel, pustil jsem mu dálkovky, no tak se pěkně rozčiloval :-)

    - problém ovšem je, že tihle vocasi budou mít za blbce tebe nebo mě, a ani v nejskrytějším koutku duše je nenapadne, že je to jenom odvetný opatření, že ten problém je v nich, že to oni začali oslňovat, že my se jen bráníme ... :-/
    21.3.2010 21:18 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    tak, že si to při první příležitosti vytočí co nejvejš
    U normalne serizenych svetel je to podle mne v poradku. Samozrejme, neni v poradku, kdyz to tak necham i pri nalozeni nakladu do auta.
    Luk avatar 21.3.2010 21:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    ale používá, naopak skoro každej - tak, že si to při první příležitosti vytočí co nejvejš
    Za normálních okolností (myšleno obsazení řidičem nebo řidičem+spolujezdcem) je to právě vytočeno nejvýš. Když se obsadí i zadek nebo se naloží do kufru vzadu těžký náklad, pak se to musí nastavit níž, protože zadek klesne.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.3.2010 23:33 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    řidič a spolujezdec bohužel nejsou normální okolnosti - normální je obsazení pouze řidičem, takže by to mělo být trošku sklopeno
    Luk avatar 21.3.2010 23:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    normální je obsazení pouze řidičem, takže by to mělo být trošku sklopeno

    To bych paušálně netvrdil. Záleží na tom, jak je rozložena hmotnost a kde řidič a spolujezdec sedí. V typických případech se domnívám, že řidič a spolujezdec sedí přibližně uprostřed (z hlediska hmotnostního) a proto se (ne)přítomností spolujezdce naklopení v mediánní rovině nijak významně nezmění.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.3.2010 11:40 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    já si tedy myslím, že v typickém osobáku sedí řidič i spolujezdec tak, že zatěžují více přední nápravu než zadní, tzn. auto neklesá rovnoměrně ale sklápí příď

    ale nemám to nijak technicky podloženo studiem rozměrů na výkresech ... výcházím spíše z úvahy, že spousta aut takto oslňuje, a nevěřím, že by tyto z výroby nebo ze servisu byly tak často nastaveny tak, že nejvyšší možné vyklopení by bylo významně (na oslnění) výš než odpovídá maximálnímu sklopení předku ... může se třeba zapomenout seřídit světla po výměně tlumičů apod., ale jak často se to stane, vhledem k tomu, kolik takových aut jezdí, a že nejbližší technická kontrola, co dva roky, by to měla srovnat?
    =^..^= AmigaPower® avatar 22.3.2010 11:50 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Hele! :-D Když tady mam takový dva odborníky na dopravu: když mam céčko a nikoho nevezu, tak si můžu autobusem jezdit jak chci, ne? :-D
    22.3.2010 11:52 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Ne. Kdysi to tak snad bylo, ale par let zpet jsem se na to ptal a nezalezi na poctu osob, proste ten bus je typovanej jako vic nez 9 mist a musis k nemu mit odpovidajici opravneni.
    =^..^= AmigaPower® avatar 22.3.2010 11:56 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    a když vyrvu sedačky?
    22.3.2010 12:08 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Leda bys je umazal z technicaku :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 22.3.2010 12:11 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    ...tak to je ale potom ale v 3.14či :-(
    Luk avatar 22.3.2010 20:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Vzhledem k těm nesrovnalostem ohledně hmotností (už jsme to tu kdysi řešili u H1) možná ano. Bez hodně dobrého právníka bych to ale neriskoval ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 22.3.2010 20:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Nemám pocit, že by jezdilo moc aut, která vysloveně oslňují špatně seřízenými světly. Nejčastěji oslňují staré náklaďáky (Avie) a všemožné hustokáry (u kterých se majitel vynasnažil, aby světla svítila co nejvýš). Další věc je, že starší auta víc oslňují i při relativně dobrém seřízení, protože mají (oproti novějším) méně ostrý přechod mezi osvětlenou a neosvětlenou zónou (stačí porovnat Favorit a Felicii, ten rozdíl je dost znatelný).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.3.2010 20:43 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    o náklaďákách nemluvím - a moje zkušenost je opačná, právě novější auta (u kterých předpokládám, že jdou světla ovládat) oslňují častěji ... koneckonců, ohledně ostrého přechodu, na tom to právě je vidět dobře, když takový auto jede za mnou, a jasná hranice jeho světel končí před mými, anebo se mi houpe po stropě (což by se u normálně seřízených světel mohlo stát jen v pravotočivé zatáčce)
    21.3.2010 16:40 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Vrta mi hlavou, co ten zbytek, jestli ma skutecne tolik aut neserizena svetla
    ano, viz níže
    19.3.2010 08:38 hajoucha | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    nepojištovat. Riziko pokuty je mnohem mnohem menší. 1500,- je zatraceně hodně peněz.
    19.3.2010 09:43 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    1500,- je zatraceně hodně peněz.

    Pravda, a brigády se dnes těžko shání, ale přítelka argumentuje klidem na duši...
    19.3.2010 10:56 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Pravda, a brigády se dnes těžko shání, ale přítelka argumentuje klidem na duši...
    Tímhle přítulky argumentují vždycky...
    19.3.2010 11:01 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Snad v případném manželství už to bude jinak...
    19.3.2010 11:07 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    :-D
    Ale já jsem to nemyslel jako kritiku, tak to prostě je, obvykle ženy raději bezpečí a klid, chlapi riziko a adrenalin, jsou sice výjimky, ale většinou to takhle afaik platí a je to normální...
    default avatar 21.3.2010 11:33 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    V tom případě jsem buď ta výjimka nebo žena. :-D Pro pocit bezpečí totiž nemám ani ten řidičák. :-D
    19.3.2010 11:23 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Nebude. A co nevychovas ted, pak uz nedokazes :-)
    19.3.2010 11:53 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Na prvním místě musí být vždycky dohoda těch dvou.

    Zelenou dívku zatím na pozadí mám...
    19.3.2010 12:02 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    To moc jako dohoda nevypadalo. A co mas na pozadi zajima mozna Zaluda, nas ne ;-)
    19.3.2010 12:19 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Tos fakt přehnal
    19.3.2010 08:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Kámoš má něco takovýho, jako je na obrázku

    Když jsem tu větu četl, bylo autíčko schované pod dolním okrajem obrazovky, takže jediný viditelný obrázek by tu chvíli ten vpravo… :-)

    19.3.2010 09:16 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    No, obrázky mi na jednom notebooku s malým displejem zalézají dolů taky.

    19.3.2010 09:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Mám 1600x1200, takže v tom bych problém neviděl. Ale nemám okno přes celou šířku, takže obrázek se mi umístil až pod pravý sloupec.
    19.3.2010 09:40 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Aha, tak to je jiná situace.
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.3.2010 09:47 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    mam taky 1600x1200 a mam ho normálně...
    19.3.2010 10:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Jak už jsem psal před chvílí, nemám okno přes celou šířku obrazovky.
    19.3.2010 10:38 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Nejde to nějak udělat, aby se ten obrázek sám zmenšoval ? Může to nějak udělat autor zápisu ? (html není zrovna můj obor)
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.3.2010 11:05 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    dát velikost procentama, ale nevim jestli to ábíčko schroupne... ;-)
    19.3.2010 11:15 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Měl by se vyjádřit někdo z abc..
    19.3.2010 12:38 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Jenže procenta se vztahují k velikosti obrázku, takže to by nepomohlo. Dalo by se to (obecně) udělat třeba nastavením minimální a maximální velikosti nebo zadáním velikosti v jednotkách relativních k velikosti písma – ale nevím, zda by některá z těchto variant přicházela v úvahu u layoutu Abíčka.
    19.3.2010 12:46 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Učitelka na střední nám kdysi říkala a předváděla, že procenta se vztahují k šířce stránky. Ne k velikosti obrázku.

    Ale jak říkám, můj obor je jiný, o html toho opravdu moc nevím.

    19.3.2010 12:51 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    to záleží na kontextu, ve kterém je použiješ

    a ještě navíc některé browsery mají ve zvyku procenta v některých případech ignorovat a vrazit tam fixní hodnotu, a ještě mají tu drzost, když na to člověk nahlásí bug, tvrdit, že chyba není u nich, a že vlastně dát tam tu konstantu je výhoda, jinak že prý by to nešlo vůbec ...
    19.3.2010 13:38 letec | skóre: 5 | blog: txt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Máš pravdu.

    V samotném Firefoxu (když zkouším pokusný html soubor z disku) to zadávání v procentech funguje perfektně.

    Stačí zadat šířku obrázku např. takto: width="45%" (šířka obrázku = 45% šířky stránky). Výška se nemusí takto určovat, nastavuje se sama.

    Abclinuxu ovšem tvrdošíjně chce, abych zadal i hodnotu height, a to už potom jaksi není ono.

    Prostě, na abclinuxu to funguje jen částečně, a to je velká škoda.
    19.3.2010 14:43 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Jedná-li se o atribut width elementu img, pak hodnota v procentech neznamená procenta z šířky stránky, ale procenta z nativní šířky obrázku. Mimochodem, ve Firefoxu to funguje dost prapodivně - zadáte-li v procentech jeden z atributů width, height a druhý neuvedete, přeškáluje v příslušném poměru oba rozměry. Pokud zadáte oba v procentech, přeškáluje oba rozměry podle jednoho z atributů (z hlavy si nepamatuji podle kterého).
    19.3.2010 15:28 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Je to podle šířky stránky. Vidím, že si to nezkoušel.

    Např. obrázek auta nahoře má nativně šířku 600 pixelů. Pokud zadám šířku 100%, obrázek se roztáhne na celou šířku stránky, např. 1200 pixelů.

    Ale, jak jsem psal, nedá se to moc dobře zkoušet na abclinuxu. Mám na to pokusný html soubor na disku.
    19.3.2010 15:46 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Máte pravdu, a je to tak správně podle standardu.
    19.3.2010 15:56 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Pro jistotu jsem si to teď ještě našel.

    Šířku a výšku obrázku lze kromě pixelů zadat také jako procenta. Jako sto procent se bere šířka stránky a výška okna (šířka často také závisí na šířce okna prohlížeče). Při zadání obou parametrů se obrázek zdeformuje, a tak je dobré v případě procent zadávat rozměr jen jeden.

    Píšou to například na na této stránce.

    Škoda, že ta poslední věta citátu neplatí pro abclinuxu.
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.3.2010 16:03 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!

    *

    19.3.2010 16:12 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Jo, dobrý, jak píšu níž, hvězdičku to vezme. Ale celý problém tím pořád není vyřešený.

    Při zmenšování šířky stránky se obrázek zmenší jenom trochu a pak stejně skočí dolů.

    Prostě, na abclinuxu to funguje jinak, než při pokusech se zkušebním html souborem.
    19.3.2010 16:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    To není zrovna specifikace, že? Ve skutečnosti nemáme pravdu ani jeden, jen jsme to oba zkoušeli pouze na takových speciálních příkladech, které potvrzovaly naše hypotézy: vy pravděpodobně v situaci, kdy rodičem obrázku byl přímo element body, já v situaci, kdy rodičovský element měl šířku jen o málo větší, než byla nativní šířka obrázku.
    19.3.2010 16:18 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Vidím, že jsi nečetl ani příspěvek Filipa Jirsáka, který mluví o standardu. Škoda, že nedal nějaký odkaz.
    19.3.2010 16:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!

    Četl jsem nejen příspěvek Filipa Jirsáka, ale i ten standard, přišlo mi to rozumnější, než se spoléhat na různé převyprávěné verze. Zkuste si to sám:

    <div style="display: block; width: 500px; height: 1000px; background: #80A0C0">
    <img src="f-01.jpg" width="50%">
    </div>
    

    Obrázek bude mít za šířku polovinu šířky modrého obdélníku, ne celé stránky. Tedy přinejmenším v aktuálních verzích Firefoxu, Konqueroru i Opery, MSIE jsem nezkoušel.

    29.3.2010 14:58 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Ten příklad je zajímavý (díky), ale bavíme se tady jenom o prostředním řádku toho kódu. Netřeba odbočovat jinam.
    29.3.2010 15:44 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Vy snad máte vždy všechny obrázky umístěné tak, že jejich rodičem je přímo body?
    19.3.2010 16:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    To bych neřekl. Specifikace HTML 4.01 uvádí, že se procenta vztahují ke "space currently available", což je dost mlhavé, ale výklad, že se tím za všech okolností myslí vždy rozměry viewportu, mi připadá hodně přitažený za vlasy (a autorům prohlížečů nejspíš také).
    19.3.2010 16:32 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Fajn, že si to našel. Neučím se sice angličtinu, ale pojem "space currently available" mi nepřipadá jako procenta z nativní šířky obrázku, což jsi vehementně tvrdil kousek výše.
    19.3.2010 18:10 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Netvrdil jsem to nijak vehementně, rozhodně ani zdaleka tak vehementně jako vy to svoje. Prostě jsem si to špatně pamatoval. Ono je to především úplně jedno, protože bych si radši naplácal přes ruce, než bych použil atributy width a height s jinými než nativními rozměry obrázku (tj. jen jako hint pro předalokování potřebného místa). Kvalita škálování obrázků v prohlížečích se sice oproti minulosti dost zlepšila, ale pořád to není ono.
    19.3.2010 16:35 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Není to vzhledem k velikosti viewportu, ale vzhledem k velikosti nadřazeného bloku.
    19.3.2010 16:49 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Dobře. A jak teda situaci s proměnlivou velikostí obrázku řešit v zápisech na abclinuxu ? Prostě, aby se obrázek zmenšoval a neskočil dolů, když někdo např. zmenší okno prohlížeče ?
    19.3.2010 16:56 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Zkuste dát šířku obrázku 100 %, ale nevím, zda to bude fungovat. Ono na takovéhle hrátky není současné HTML a CSS (standardy) připraveno, takže se to musí řešit různými hacky, které je možné použít jenom někdy.
    19.3.2010 17:26 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Nastavení width="100%" nedpovídá nativní šířce obrázku.

    Musel jsem nastavit width="70%", aby velikost aspoň zhruba odpovídala.

    Pokusy dělám s obrázkem v tomto starém zápisu.

    Když zmenším šířku okna prohlížeče, obrázek se opravdu napřed zmenšuje, ale pak skočí dolů a je konec.

    19.3.2010 17:36 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Neodpovídá, vždyť jste to sám psal. Šířka 100 % by měla být šířka dostupného prostoru. Pokud byste chtěl obrázek zobrazit v nativním rozlišení a v případě potřeby jej zmenšovat (ale nezvětšovat), dá se toho docílit jedině pomocí stylů. Těch 70 % odpovídalo zrovna pro vaše nastavení prohlížeče, jinde to bude jinak. Na Abíčku může být problém ještě s tím, že pravý sloupec je udělaný jako plovoucí blok, takže se nepočítá do šířky sloupce. Takže ta velikost 70 % asi způsobila, že vedle obrázku zbylo ještě dost místa na plovoucí sloupec. Při postupném zmenšování ale těch 30 % prostředního sloupce přestalo na pravý sloupec stačit. Dalo by se to řešit jedině v případě, kdy by prostřední i pravý sloupec Abíčka měly pevnou šířku zadanou ve stejných jednotkách. Jinak je na tohle současné CSS krátké.
    19.3.2010 17:51 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Takže to asi nepůjde a nastavení rozměrů v procentech nepomůže. Škoda.
    19.3.2010 20:03 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Jj, je. Kdyz jsem neco podobneho resil (fotogalerie stylem, ze obrazek se zobrazi na celou plochu stranky (tedy 100%), ale kdyz je zobrazeny prostor vetsi, necha se nativni velikost, pouzil jsem javascript. Kdyz tak tady. Je to pekne zprasene reseni, ale funguje to (pouzitelne i bez js) :).
    Baník pyčo!
    20.3.2010 08:51 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Tady na abc je problém v tom, že obrázky skočí dolů a bez velkého rolování vůbec nejsou vidět.

    Stane se to, když někdo má malý displej nebo prostě zmenší okno prohlížeče.

    =^..^= AmigaPower® avatar 22.3.2010 10:52 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Já mam 1600x1200 :-D mně je to jedno ;-)
    23.3.2010 08:29 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Jenomže, někdo nemá 1600x1200 ale míň a někdo si zase zmenšuje okno, aby viděl i na něco jiného a pak ten obrázek skočí dolů jak skokan, místo aby se jenom zmenšil.
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.3.2010 15:47 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Abclinuxu ovšem tvrdošíjně chce, abych zadal i hodnotu height
    taktam dej height="*".
    19.3.2010 16:04 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Hvězdičku to vezme.
    19.3.2010 09:03 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Samozrejme ze nepojistovat! Pojistit se je jako hrat v kasinu - pojistovna na vas vzdycky vydela, at delate co delate. U prirodnich katastrof to ma jakztakz smysl, protoze tam se prece jenom jedna o mimoradnou udalost, ktera se vam osobne nemusi stat. Ale pokud existuje realna sance, ze se vam to kdy v zivote stane, je lepsi proste ty penize mit nasetrene, nez se nechat pojistit.

    P.S. Nevite nekdo, zda u nas neexistuje nejaka "druzstevni" pojistovna - takova, ktera skutecne funguje jako fond pro mimoradne udalosti, a ne jako vyrobna na penize pro vlastnika?
    19.3.2010 09:56 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Někde jsem četl, že pojišovny musejí být akciovky. Musela by to být taková družstevní pojišťovna - nepojišťovna, aby se to nějak obešlo...
    19.3.2010 15:25 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Hm, to je skoda. Vubec bych se nedivil, kdyby si pojistovny takovy zakon samy prosadily.
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.3.2010 09:13 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Nesmysl, jezdim jako prase, dělám 30 000 za rok a platim tak 1-2x ročně drobnou částku okolo 2-4k, nevyplatí se to.
    19.3.2010 10:07 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    platim tak 1-2x ročně drobnou částku okolo 2-4k

    To je skoro na nový monitor 1600x1200 nebo Western Digital disk 1T (1000G).
    19.3.2010 11:19 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Hmm, jenže kdo by chtěl WD že jo... :-)
    19.3.2010 11:30 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    V obchodě mi tvrdili, že WD je mnohem spolehlivější než Seagate. Seagate prý mají moc reklamací...
    19.3.2010 14:17 wqee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Chtěli se zbavit Wd, i když eagate měl nedávno jednu řadu vadných disků.
    19.3.2010 18:06 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Seagate teď už dokonce vůbec neprodávají. Mají jenom Western Digital.
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.3.2010 11:24 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    ...njn, život je holt otázkou priorit...
    19.3.2010 09:19 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Já jsem tohle pojištění dostal zdarma k povinnému ručení, ale za prachy bych si ho nikdy nepořídil, je to pitomost...

    Moje pokuty za rok se sotva dostanou přes 1500 Kč. A navíc se to vztahuje jen na správní řízení...

    Prostě pitomost. Nejsem ani klobouk, ani sváteční jezdec, najezdím přes 20 tkm ročně. Policajty nepotkám jak je rok dlouhej...
    Free your mind and the ass will follow...
    19.3.2010 09:23 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Přesně nevím, ale správní řízení z nezaplacené pokuty může být vždycky, když odmítneš zaplatit.

    Ale v Praze prý toho mají orgány moc, takže se to někdy promlčí.
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.3.2010 09:25 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    ...ne, ty jim to hlavně nesmíš podepsat a pak to hrát na prolčení, protože neexistuje způsob kterym by ti dokázali že jsi se zdržoval v ČR, na místě svýho TB.
    19.3.2010 09:29 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Nevyznám se v tom tolik, nechápu souvislosti.
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.3.2010 09:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Souhlasíte s pokutou-podpis, nesouhlasíte-podpis - žádnej podpis-žádná pokuta, kapiš? ;-)
    19.3.2010 09:46 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Mám jenom obavy, že když nepodepíšeš, tak tě budou na místě nějak buzerovat...
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.3.2010 10:13 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Jsou to jenom úředníci, myslíš že se jim se mnou někdy chtělo nějak extra se srát?? Ne, práce navíc...
    19.3.2010 10:33 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Úlně stačí, když budeš někam spěchat a oni tě kvůli tomu podpisu budou zdržovat...
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.3.2010 11:06 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    fakt nezdržujou...
    20.3.2010 23:35 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Staci rict, ze nesouhlasis s prestupkem a chces to do spravniho a je vymalovano...
    21.3.2010 10:52 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Tak to jo. A třeba v Praze ani nebudou mít čas to vyřídit, protože prý toho mají moc. Je tam nějaké lhůta.
    19.3.2010 10:36 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Ridicak mam standardne od nejakych osmnacti tzn. nejakych 8 let. Aktivne cca. do 40 tis. km/rok jezdim zhruba 5 let. Loni jsem vymenil auto za lepsi a svadelo to, takze 200 kmph na dalnici nebyl problem. Ted jsem zjistil, ze kdyz jedu napr. Praha-Brno, tak kdyz na to slapu a subjektivne tam mam treba furt 170 kmph, tak casove usetrim jen nejakych 20, 30 minut, a spotrebu mam o nekolik litru vetsi, nez kdyz jedu 130. Takze me dny blaznive jizdy minuli a jezdim podle predpisu. 20 minut me nevytrhne, ptz stejne jsem tech 20 minut stravil na pumpe na kafi a cigaru.
    No a co se tyce pokut, tak za celou dobu tech 8mi let jsem nezazil jedinou silnicni kontrolu. A policejni hlidku jsem potkal asi 2x ve smeru kam jsem jel i ja. (Coz mj. ukazuje i na aktivitu nasi dopravni policie)Jedina pokuta, ktera mi kdy prisla byl ten zku*** radar v Melniku na te vlecce. Tehdy jsem to jeste ukecal na osobu blizkou a nejak to asi zahodili, ptz se o tom zacinalo mlit v mediich. Takze pojisteni proti pokutam je totalni blbost a vychytrale pojistovny zase ser*** lidem na hlavu.
    19.3.2010 10:51 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Radar v Melniku ? Neni to tohle ? Nechce se mi verit, ze tam vydelaji tech 25 milionu za tyden na pokutach ...
    19.3.2010 11:13 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    podle toho co je vidět na tom obrázku, tak ta škatule zakrývá dopravní značku. Potřeba hromadně vybombardovat odbor dopravy stížnostma. Ale opravdu hromadně, zavalit je takovou hromadou až se z toho někdo potento. Na buzeraci je potřeba odpovídat stejným kalibrem.
    19.3.2010 11:52 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Jo, to je presne on. Dlouho jsem v Melniku nebyl, tak nevim. Mel jsem dojem ze to uz odstranili.
    29.3.2010 14:51 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Podle všeho to neodstranili.
    19.3.2010 11:32 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Najezdim rocne 15-25 tkm, vsim moznym, od corsy az po landrovera ci tranzita s vlekem. Pokutu jsem platil za ty leta jen parkrat, kdsi, jeste s trabosem jsem u sebe nemel obcanku, to bylo za pade, pak jsem v Opave vjel do zakazu vjezdu, to bylo za dve kila, jednou jsem ve Valasskych Kloboukach parkoval na parkovisti u uradu a vylozil jsem si dodatkovou ceduli jinak nez mistni mestaci (a navic jsem nemel na aute ZL nebo VS) a kilo me stalo, kdyz mne chytli na pujcenem simsonu bez helmy a papiru. Jednou jsem neplatil, protoze jsem v cizine nemel prachy (prehlidnul jsem za kamionem schovanou 50 na ctyrproudovce, namerili mi 83).

    jinak nic, takze si osobne myslim, ze staci nejezdit jako prase a riziko pokuty je minimalni. Pokud ovsem nemate smulu a nenarazite na vyklesteneho samce skotu domaciho, ktery si potrebuje privydelat (tu slavnou lekarnicku mi kontrolovali jednou, cerstve po zacatku platnosti toho zakona).
    19.3.2010 11:46 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Velmi podstatná nevýhoda není zmíněna. Podle článku na iDnes je spoluúčast 2000 Kč.
    19.3.2010 12:05 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    To je špatný. Zajímavé je, že formulace "Uhradí dopravní pokuty ve správním řízení" převzatá odtud vypadá, jakoby hradili všechny pokuty.

    19.3.2010 21:45 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Cize je to vyhodne ako svina :D

    Ked clovek nejazdi ako prasa, tak je velmi mala pravdepodobnost pokuty. Za 3 roky som dosal jednu - zaparkoval som o jedno miesto vedla a bolo to za 300. A aj to bolo dost sporne, lebo zo znacenia nebolo jasne, ktore miesta su rezervovane a ktore nie.
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.3.2010 22:02 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    A těch 300, to bylo ještě v šušních, nebo už v €?
    19.3.2010 22:19 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Cize je to vyhodne ako svina

    Proč si lidi pořád myslí, že když se v reklamě mluví o výhodné nabídce, tak to znamená, že ta nabídka bude výhodná pro ně? :-)

    30.3.2010 00:48 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Protože my lidi jsme důvěřiví tvorové. A ten kdo něco nabízí, někdy ty nevýhody schovává.
    19.3.2010 22:14 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Zaráží mi časté tvrzení, že stačí nejezdit jako prase a pokuty nehrozí. To opravdu na všech mnoha 50, 30, 20 jedete tohle a méně? 6ádná malinko přejetá plná čára? Vždycky si všimnete pruhu pro bus? Žádný zastavení kde se nesmí, ani na chvíli?

    Panejo!!! :-)

    P.S. Zrovna těch 3O jsem včera viděl chytat...
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.3.2010 22:23 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    ...než pít a řídit, rači kouřit a lítat... ;-)
    20.3.2010 07:25 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Když lítat, tak jedině v balónu nebo vzducholodi...
    20.3.2010 09:44 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    jezdim 50k ročně, většinou s autem, co viditelně nesplňuje předpisy (červený blinkry, žádná zadní mlhovka a podobný píčoviny), jezdim podle rozhledu, když předjíždim houfek dětí tak klidně přibrzdim, ale jinak rychlost moc neřešim. za 12 let jsem potkal asi tři hlídky, jednej jsem ujel (jediná hlídka v okrese, navíc šulini ve feldě maj fakt hodně respeku...) a další dvě mě nestavěly. radary člověk pozná vokem, antiradar není potřeba. jezdim ohleduplně, ale nevim proč bych měl fašisticky dodržovat kdejakou zkurvenou značku, semafor, závory nebo čáru, nasrat... řikal jsem si, že předpisy začnu dodržovat po první pokutě nebo sebranym řidičáku/techničáku, ale při tomhle tempu by to musela bejt kurva náhoda...

    tim chci říct, že i kdyby to pojištění nebylo tak viditelně nevýhodný, tak je to píčovina pro tragédy, co se neuměj pohybovat po silnicích!
    20.3.2010 09:57 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    ...Já jsem tohle pojištění dostal zdarma k povinnému ručení...

    Když je to zdarma k povinnému ručení, tak je to dobrý.
    20.3.2010 11:39 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    nic není "zdarma", ať si s tim vytřou a o ten litr mi daj nižší ručení...
    20.3.2010 12:26 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Ručení o litr levnější ? No, někdo by na ně mohl poštvat antimonopolní úřad.
    Jendа avatar 20.3.2010 21:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Pojištění proti odevzdání řidičáku (když postupně nasbíráte 12 trestných bodů) se platí zvlášť.
    Přečetl jsem si zápisek i diskuzi a musím říct, že mi asi něco uniká. To jako fakt jde?! Jako že pravidelně cáluješ a bodový systém se na tebe nevztahuje?
    20.3.2010 21:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    To těžko. Předpokládám, že to bude podobné jako s pojištění proti úrazu - to taky nezabrání tomu, aby si člověk zlomil ruku. Pojištěnec nejspíš v případě, že přijde o řidičák, dostane nějakou finanční kompenzaci.
    21.3.2010 11:03 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Když seberou pojištěné osobě řidičák, pojišťovna cáluje podle výše pojistné částky 100 Kč až 500 Kč za každý den.
    rufuss avatar 21.3.2010 13:13 rufuss | skóre: 7 | blog: prckolo | Olomouc/Zlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    České záhadné místo je Moravská Třebová? Ale jdi ty brepto. Už podle názvu ti musí být jasné, že je to na Moravě, ne v Čechách.
    Aktivně Stella & Win7 / Na serveru mám CentOS :D / Nésu Čech a nikdy jim nebudu!
    21.3.2010 13:29 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Jaké je tedy přídavné jméno od „Česko“ nebo „Česká republika“?
    21.3.2010 17:52 šohaj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Přídavné jméno od "Česko" je posraný, poblitý, zjebaný, zasraný, úchylný
    Jendа avatar 22.3.2010 17:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Jendа avatar 21.3.2010 13:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    České od Česko, ne od Čechy.
    21.3.2010 14:49 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Přesně tak jsem to myslel.
    rufuss avatar 21.3.2010 15:43 rufuss | skóre: 7 | blog: prckolo | Olomouc/Zlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Česko není Morava! Nebo snad třeba Zlín je východní Česko? Kurnik, vždyť to snad do očí bije... Ale chápu, že někteří pražáci s tím můžou mít problém.
    Aktivně Stella & Win7 / Na serveru mám CentOS :D / Nésu Čech a nikdy jim nebudu!
    21.3.2010 15:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Nebo snad třeba Zlín je východní Česko?
    Jistě, Zlín leží ve východní části Česka, čili v oblasti, která nese jméno Morava. Podívej se do mapy a zjistíš, že to tak je.

    Mimochodem, proč si tihle fanatičtí moravští vlastenci myslí, že všichni Češi jsou Pražáci?
    21.3.2010 16:22 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Česko je jednoslovný název pro Českou republiku. A Morava je pokud vím stále ještě jednou z částí ČR.
    21.3.2010 17:03 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Česko se prý moc lidem nelíbilo, když se to začalo používat. Prostě je to jednoslovný název - něco jako třeba Polsko.

    A taky první část bývalého názvu republiky: ČESKO-SLOVENSKO.
    rufuss avatar 21.3.2010 17:20 rufuss | skóre: 7 | blog: prckolo | Olomouc/Zlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    V tom názvu se na Moravu jaksi zapomnělo. (Doporučuju zajet např. do Baskicka a začít tam lidem "tlouct" do hlavy, že to jsou Španělé a žijí ve Španělsku. Kdo se vrátí bez fyzické újmy, může si gratulovat.)
    Aktivně Stella & Win7 / Na serveru mám CentOS :D / Nésu Čech a nikdy jim nebudu!
    Jendа avatar 21.3.2010 17:27 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    A jaký název se tedy má používat a jak zní přídavné jméno od něj?
    21.3.2010 17:29 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    A v názvu „Amerika“ se zapomnělo na „státy“ a „spojené“… Jestli nevidíte mezi slovy „Čechy“ a „Česko“ rozdíl, pak je mi to líto, ale není to problém těch slov, jsou to opravdu dvě různá slova.
    21.3.2010 23:34 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    ano, dvě různá slova, a shodou okolností synonyma :-D
    Jendа avatar 21.3.2010 23:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Můžeš to prosím opravit na Wikipedii?
    22.3.2010 11:49 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    a co mám opravovat? - tady se poněkud květnatěji uvádí totéž, co říkám
    Jendа avatar 22.3.2010 17:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Heslo Česká republika vytrvale přesměrovává na Česko.
    22.3.2010 20:17 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    aha, tohle

    já myslel, že jde o fakta a ne o vkus sekty wikipedistů chtějících být opět papežštější než papež ... rozhodně se do předem prohrané revertovací války s partou magorů neschopných dodržovat vlastní pravidla pouštět nehodlám
    Jendа avatar 22.3.2010 20:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Takže jednoslovný název nemáme. Nevím, vždycky mi přijde strašně hloupé, že je v atlasech, na mapách i v knihách snad u úplně všech států Německo, Rakousko, Francie, Rusko, Kongo, Mexiko… jenom my musíme být Česká republika.

    A s přídavným jménem český, kterým začala tato diskuze, souhlasíš?
    23.3.2010 08:55 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    no, máme a nemáme ...

    vzniklo to historicky, tohle území prostě nikdy nebylo jednotné a přitom samostatné, až po poslední revoluci a rozdělení, takže do té doby se název neřešil, naposled jsme byli Czechoslovakia ("čekoslovak? - yeah, yeah, good samopal and traktor" :-)) a při občasném samostatném užití nevadil delší název ČR ...

    názvy Česko i Čechy jsou stejně dobré, z původního významu českého království přejaty na všechny země koruny české, resp. na republiku, podle zvyku označovat celek dle jeho největší (nejvýznamnější) části (viz Linux jako jádro vs OS/distribuce)

    jenže vzhledem k zaprděnosti některých "utlačovaných" (viz začátek tohoto threadu) snaha respektovat přirozená pravidla prostě narazila na to, že "já su Moravák a nežiju v Čechách!" ... tak nějaká moudrá hlava vymyslela fígl, že z "Československo" vezme to "Česko", na který jsou v tomto kontextu zvyklí všichni, a bude tvrdit, že to je korektní název pro republiku

    doposud dobrý, chceme se nějak jmenovat a ČR nás nebaví říkat, tak si zvolme "Česko" ... jenže ta hlava pomazaná šla tak daleko, že po vybrání "Česko" jako oficiální zkrácené podoby "Česká Republika" navíc o slově Česko začala šířit blud, že to vůbec nemůže znamenat pouze území odpovídající království českému, a naopak že slovo Čechy nemůže vůbec znamenat celou republiku

    to je lež, pokud se někdo s takovým užitím nesetkal osobně(*), tak alespoň viz zmíněná citace ÚJČ, to se holt nevokecá - a absolutně nechápu občany běžné, v politických intrikách zdánlivě nezainteresované, proč ze sebe dělají užitečné idioty (terminus technicus, nikoli urážka některých účastníků této diskuse ;-)) a tuto lež se snaží neustálým opakováním učinit pravdou, a nebetyčně mě toto jejich chování nasírá ... ano, možná konflikt významů slov Česko a Čechy po čase vymizí a lidé budou používat pouze a výhradně to prvé pro republiku a to druhé výhradně pro území bývalého království, jazyk se s časem mění, ale v současnosti tomu tak není, a v minulosti nebylo, tak proč o tom lhát?

    (*) krásně je to vidět v jazyce příbuzném leč nedotčeném tímto intrikařením posledních let, když naši bratia vravia, že idú za robotou do Čiech, a nikoliv do "Česka", ačkoliv jedou jen do Brna, tedy na Moravu

    ohledně začátku této diskuse, je to místo "české", obdobně jako "evropské", případně "pozemské" ...
    23.3.2010 09:09 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Vaše teorie je zajímavá, má jedinou chybu – neodpovídá realitě.
    29.3.2010 14:54 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Myslím, že by se měl asi najít jiný jednoslovný název než Česko. Ale nedovedu si ho představit. Česko je krátké a podobné názvům sousedních zemí (Polsko, Slovensko, Maďarsko). A dost se už používá v médiích. Ale máme taky například Českomoravský fotbalový svaz. Ale Českomoravsko by byl divný název, rači už Čechomor, když tak.
    22.3.2010 09:20 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Doporučuji zakoupit nějaký český slovník, abyste se poučil. Česko je synonymum pro ČR, Čechy jsou západní část Česka, na východě sousedí s Moravou a Slezskem.
    22.3.2010 12:02 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    doporučuji odložit slovník sekty zetistů a srážku s realitou :-)

    ČR jako současný státní útvar je jediný význam, který má slovo "Česko" oproti slovu "Čechy" navíc, a tento byl uměle zaveden teprve na sklonku minulého století

    dalo by se tedy úplně stejně říct "Česko je západní část Čech, na východě sousedí s Moravou a Slezskem", a tak to bude dokud -skohujeři neumlátí poslední pamětníky z dob před současným znásilňováním jazyka

    kdo je přesvědčen, že to tak není, nechť běží opravit výše zmíněný článek :-p
    22.3.2010 12:37 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    ČR jako současný státní útvar je jediný význam, který má slovo "Česko" oproti slovu "Čechy" navíc
    Česko a Čechy jsou dvě různá slova s různým významem, Čechy jsou součástí Česka.
    byl uměle zaveden teprve na sklonku minulého století
    Protože předtím nebyl moc potřeba, tak se moc nepoužíval. Nepoužíval se ale ani ve významu Čechy.
    22.3.2010 20:32 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    ČR jako současný státní útvar je jediný význam, který má slovo "Česko" oproti slovu "Čechy" navíc
    Česko a Čechy jsou dvě různá slova s různým významem,
    jediný rozdíl ve významu je ten, který jsem výše uvedl a zde je podruhé citován
    Čechy jsou součástí Česka.
    a stejně tak "Česko je součástí Čech"

    já jsem zdroj uvedl - máš ty něco jiného než odkaz na literaturu vycucaný z prstu?
    Nepoužíval se ale ani ve významu Čechy.
    ÚJČ tvrdí něco jiného: "Název Česko není nový. Nejstarší zachycený doklad pochází z r. 1777: Tak vidíme při zemích německých Česko, Moravu, Rakouské Slezsko… V tomto dokladu je slova Česko užito jako synonyma ke staršímu Čechy ..."

    takže buď nám ÚJČ lže a jeho zdroj z roku 1777 je smyšlený, anebo nám lže pan Jirsák, a slovo Česko se ve stejném významu jako Čechy používalo ... co si vybereme?
    23.3.2010 08:05 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    jediný rozdíl ve významu je ten, který jsem výše uvedl a zde je podruhé citován
    Já ale mluvím o češtině. Ve vašem jazyce ta slova možná mají význam, jaký jste uvedl, v češtině ale mají různý význam. Stačí se podívat do libovolného slovníku. Pro český jazyk jsou rozhodující slovníky, ne co si někdo napíše na internetu.
    akže buď nám ÚJČ lže a jeho zdroj z roku 1777 je smyšlený, anebo nám lže pan Jirsák, a slovo Česko se ve stejném významu jako Čechy používalo ... co si vybereme?
    Rok 1777 je na sklonku minulého století? Kde to žijete?
    23.3.2010 09:10 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    jediný rozdíl ve významu je ten, který jsem výše uvedl a zde je podruhé citován
    Já ale mluvím o češtině. Ve vašem jazyce ta slova možná mají význam, jaký jste uvedl, v češtině ale mají různý význam. Stačí se podívat do libovolného slovníku. Pro český jazyk jsou rozhodující slovníky, ne co si někdo napíše na internetu.
    ÚJČ není jen tak "někdo"

    ohledně tvých "argumentů" ... "důkaz si laskavý čtenář najde v literatuře"
    takže buď nám ÚJČ lže a jeho zdroj z roku 1777 je smyšlený, anebo nám lže pan Jirsák, a slovo Česko se ve stejném významu jako Čechy používalo ... co si vybereme?
    Rok 1777 je na sklonku minulého století? Kde to žijete?
    ještě jednou ocituji včetně kontextu, z čeho je to "minulé století" vytržené:
    ČR jako současný státní útvar je jediný význam, který má slovo "Česko" oproti slovu "Čechy" navíc, a tento byl uměle zaveden teprve na sklonku minulého století
    Česká republika, aby mohla být původním významem slov Česko a případně Čechy, dle tvojeho výkladu mých slov existovala v roce 1777 - bravo, opravdu machr na překrucování!
    23.3.2010 09:29 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Máte v tom zmatek. Použití slova Česko bylo zaznamenáno v roce 1777, ve významu dnešního Čechy. To slovo se ale skoro nepoužívalo (takže zřejmě není jasné, jaký by případně mělo přesně význam), až v druhé polovině dvacátého století se objevilo ve slovníku právě v jeho současném významu (tj. západní část Československa, která na východě sousedí se Slovenskem), i tehdy se to slovo ale používalo výjimečně. Používat víc se začalo až v době kolem rozdělování ČSFR, pak o tom byly různé spory, někdo tvrdil, že je to slovo špatně utvořené (není) nebo že je to novotvar (doložené použití v roce 1777 tvrdí opak). Dnes už se slovo Česko běžně používá (jako zkrácený název ČR), ti, kterým se to slovo nelíbí, už utichli. A pak je tu ještě Kavol, který tvrdí, že Česko může mít (dnes) i význam „Čechy“, naštěstí je ale z celého Česka jediný.
    23.3.2010 12:03 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Použití slova Česko ...
    bylo zaznamenáno v roce 1777, ve významu dnešního Čechy.
    Nepoužíval se ale ani ve významu Čechy.
    hmmm ...
    ... až v druhé polovině dvacátého století se objevilo ve slovníku právě v jeho současném významu (tj. západní část Československa, která na východě sousedí se Slovenskem),
    z toho implicitně plyne, že v jiném významu tam nebylo, ale
    ... význam užší, Čechy, a kdy o význam širší, české země. V obou významech uvádí Česko také SSJČ v prvním vydání (1960)
    dalších pokusů o diskusi myslím není zapotřebí - u Jirsáků mají zjevně zcela jiné slovníky než ostatní (včetně jazykovědné autority), a ani přímé upozornění na nekorektní argumentaci nezabírá, to bych se stejně tak mohl bavit s rádiem, taky si bude mlít to svoje
    23.3.2010 12:48 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Ten odkaz na odpověď v jazykové poradně vám doporučuji k přečtení. Vycházel jsem z něj a doplnil jsem jej o informace z dalších zdrojů, které uvádějí, že se v polovině dvacátého století slovo Česko prakticky neužívalo a tehdejší uvedení ve slovníku nemělo opodstatnění.
    bylo zaznamenáno v roce 1777, ve významu dnešního Čechy.
    Zapomněl jste zvýraznit ještě to 1777, to opravdu není druhá polovina 20. století.
    Nepoužíval se ale ani ve významu Čechy.
    Nepoužíval, 1777 není dvacáté století.
    . význam užší, Čechy, a kdy o význam širší, české země. V obou významech uvádí Česko také SSJČ v prvním vydání (1960)
    Kompletní citace zní takto:
    V obou významech uvádí Česko také SSJČ v prvním vydání (1960), a to jako výraz zastaralý (tj. takový, který už vyšel z užívání) právě s odkazy na autory z doby národního obrození, např. na J. Kollára.
    Tady výraz, který se (v té době) nepoužívá, a v době národního obrození se používal v jistém významu. Opět, 18. století je pro používání slova ve dvacátém století nepodstatné.
    24.3.2010 09:54 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Tady máte výtah ze slovníků (středníkem odděluji jednotlivá hesla):
    • SSČ, Academia 1994: Čechy – hist. úz. v ČR; Česko – Česká republika
    • Slovník českých synonym a antonym, Lingea 2007: Čechy ani Česko neuvádí
    • PČP, školní vydání, SPN 1974: Čechy ani Česko neuvádí
    • PČP, Lingea 2008: Čechy, příklad severní, jižní Čechy; Česko
    • SSJČ, Academia 1960, 2. nezměněné vydání 1989: Čechy, starý historický územní celek, země česká; dnes záp. územní část Československé republiky; † [zastaralý výraz] Česko, Čechy, Čechy a Morava (na rozdíl od Slovensko) (Koll. aj.); nově ČSR (od r. 1969); Morava, část Československé republiky, dř. země ležící mezi Čechami a Slovenském
    22.3.2010 14:36 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Zajímalo by mě, kdo ty články na Wikipedii píše. Aspoň kdyby byl nějaký nick. Nikde ho tam nevidím. U fotek to bývá, ale u textů nic.
    default avatar 22.3.2010 14:38 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Tak například Petr Tomeš. :-D
    =^..^= AmigaPower® avatar 22.3.2010 14:39 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Zajímalo by mě, kdo ty články na Wikipedii píše.
    žejo! PT taky říkal! :-D
    22.3.2010 14:51 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Autora wiki neznám žádného. A redaktora znám jenom tohoto, protože má celkem velkou publicitu, ale to je zahraniční wiki. S naší wiki má těžko něco společného.
    21.3.2010 21:17 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Stalo se, prezil jsem.
    22.3.2010 07:11 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    A říkal si jim to španělsky nebo baskicky ?
    22.3.2010 07:50 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    No, to byla takova legracni smes cestiny, spanelstiny, anglisctiny, francouzstiny. Jednou jsme se totiz na jarnim soustredeni v jizni Francii primotali k k zavodum, ktery tam poradali a zaroven s nami i par dni bydleli. Normalne to pro nas byli Spanele. Ze je neco jinak jsem si uvedomil az o tech zavodech, "Copa de Euskadi".

    Asi jsem mel stesti na tolerantni lidi ;-)
    21.3.2010 22:17 tsk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moravská!!!
    Moravská Třebová je možná zatím v Čechách, ale vše ukradené se musí vrátit. Je jen otázkou času, kdy budou zrušeny současné komunistické kraje z 50. let minulého století!
    21.3.2010 23:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moravská!!!
    Asi byste měl trochu sledovat, co se děje… Ty "komunistické kraje" už byly dávno s velkou pompou zrušeny, načež se za pár let zjistilo, že to byla blbost, tak aby to moc nebilo do očí, zavedly se místo nich kraje nové, trochu jiné. Samozřejmě i proto, aby jich bylo víc, protože to tak oběma velkým stranám víc vyhovuje s ohledem na volební systém.
    Luk avatar 21.3.2010 23:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moravská!!!
    Ono to navíc bylo ještě tak, že původní komunistické kraje (zavedené od 1.1.1949 a zhruba odpovídající dnešnímu členění) moc dlouho nevydržely. Konkrétně jen do roku 1960, kdy byla struktura krajů přeorána do oné nevhodné podoby, která vydržela v některých resortech (např. spravedlnosti, tedy ve formě krajských soudů a státních zastupitelstev) až dodnes.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.3.2010 10:29 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moravská!!!
    Ty dnešní kraje bývají často kritizované, že jsou moc malé, což prý je špatné, kvůli dotacím z EU.
    22.3.2010 15:41 Ondřej Kubečka | skóre: 29 | blog: datlovo | Ulm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moravská!!!
    To, jak jsou malinke, je spatne (i) z jinych duvodu. Rozumne decentralizovat statni moc a delegovat ji na takhle male uzemicka jevi se mi ponekud nerealne. Takze krome vytvoreni "pracovnich" mist na uradech v danem rozdeleni moc uzitecnosti nevidim. Jako reforma VUSC dle meho vylozene debakl. Dalsi motivaci tusim byla pojistka proti potencialnim brnenskym separatistickym tendencim a preorani statni spravy tak, aby nove krajicky ani zhruba nepripominaly hranice historickych zemi - zejmena kraj Vysocina. (Okres Svitavy, kam tusim patri i Moravska Trebova, a jeho zemsky presun je opravdu starsi zalezitosti.)
    Dalibor Smolík avatar 22.3.2010 16:55 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moravská!!!
    Když se ustanovily tyto nové (podle mě dost nesmyslné) kraje, divím se, že neprotestovali Moraváci. Elegantě totiž se původní moravské země rozpracelovaly - v kraji Vysočina je jí velký kus spolu s jižními i východními Čechy :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    23.3.2010 08:24 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moravská!!!
    No, ale některé obce se nechaly přesunout z kraje Vysočina do Jihomoravského kraje, myslím.
    Dalibor Smolík avatar 21.3.2010 14:24 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Fajn. Předplatím si ročně 1500 Kč a budu jezdit všude jako prase. Další zlepšení stavu na českých silnicích se dá očekávat vzápětí. :-;
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    21.3.2010 14:48 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojistěte se proti pokutám máte klid!
    Při takovém jezdění se dá očekávat odebrání řidičáku.

    Toto pojištění se platí zvlášť, minimálně 1350 Kč ročně a pojistná částka dělá 36 500 Kč za rok.

    AsciiWolf avatar 16.10.2010 18:16 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazáno

    Pokuta za dopravní přestupek nebo odebrání řidičáku je hrozná věc, která dokáže člověka pořádně naštvat.


    Zaplatím pojištění 1500 Kč ročně a mám klid. Pojišťovna uhradí dopravní pokuty. Když nebudou pokuty, po roce můžu dostat bonus 30% a po dvou letech dokonce 50% částky.

    Jenomže, má to nějaké háčky:

    Pojištění se nevztahuje na blokové pokuty, musí proběhnout správní řízení.

    Pojištění proti odevzdání řidičáku (když postupně nasbíráte 12 trestných bodů) se platí zvlášť.

    Pojištění právních služeb (zastupování právníkem před správním orgánem) se taky platí zvlášť.

    Přitom já jezdím málo, protože si musím od někoho pokaždé půjčit auto. Kámoš má něco takovýho, jako je na obrázku, ale novější verzi a dělali mu tam ještě navíc upgrade.


    ww

    Fotka je z Wiki



    Pokutu za dopravní přestupek jsem ještě nedostal a mám nula bodů. Přitelka neřídí skoro vůbec, ale ráda se vozí. Přemluvil jsem ji, abysme se o prázninách zastavili na tom českém záhadném místě (Moravská Třebová) diskutovaném tady.

    Nejvíc jezdím v létě o prázdninách, ale během roku jenom občas. Tak nevím, jak s tím pojištěním. Přítelka říká pojistit, já zatím nevím.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.