abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:33 | Zajímavý projekt

    Byl představen editor MonoSketch, webová aplikace pro tvorbu diagramů, technických nákresů, flowchartů a různých dalších vizualizací, to vše jenom z ASCII znaků. Všechny operace běží pouze v prohlížeči uživatele a neprobíhá tedy žádné nahrávání dat na server. Zdrojový kód aplikace (drtivá většina Kotlin, žádné C#) je dostupný na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.7.0 multiplatformního svobodného frameworku pro zpracování obrazu G'MIC (GREYC's Magic for Image Computing, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy nových filtrů na PIXLS.US.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:00 | Komunita

    Všem na AbcLinuxu vše nejlepší k Valentýnu aneb Dni lásky ke svobodnému softwaru (I love Free Software Day, Mastodon, 𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 19:44 | Zajímavý projekt

    Eric Migicovsky představil Pebble Emulator, tj. emulátor hodinek Pebble (PebbleOS) běžící ve webovém prohlížeči. Za 6 hodin jej napsal Claude Code. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.41 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.11 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | IT novinky

    Rusko zcela zablokovalo komunikační platformu WhatsApp, řekl včera mluvčí Kremlu Dmitrij Peskov. Aplikace, jejímž vlastníkem je americká společnost Meta Platforms a která má v Rusku na 100 milionů uživatelů, podle Peskova nedodržovala ruské zákony. Mluvčí zároveň lidem v Rusku doporučil, aby začali používat domácí aplikaci MAX. Kritici tvrdí, že tato aplikace ruské vládě umožňuje lidi sledovat, což úřady popírají.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 11:44 | IT novinky

    Před 34 lety, ve čtvrtek 13. února 1992, se tehdejší Česká a Slovenská Federativní Republika oficiálně (a slavnostně) připojila k Internetu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:44 | Humor

    Agent umělé inteligence vytvořil 'útočný' článek o Scottu Shambaughovi, dobrovolném správci knihovny matplotlib, poté, co vývojář odmítl agentem navrženou změnu kódu (pull request). 'Uražený' agent autonomně sepsal a publikoval na svém blogu článek, který přisuzuje Shambaughovi smyšlené motivace, egoismus a strach z AI coby konkurence.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 28
    12.2. 20:11 | Nová verze

    Bylo vydáno Ubuntu 24.04.4 LTS, tj. čtvrté opravné vydání Ubuntu 24.04 LTS s kódovým názvem Noble Numbat. Přehled novinek a oprav na Discourse.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.2. 17:44 | Pozvánky

    V pátek 20. února 2026 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 6. Mobile Linux Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj a uživatelský prostor. Akce proběhne od 10:00 do večera. Hackday je určen všem, kteří si chtějí prakticky vyzkoušet práci s linuxovým jádrem i uživatelským prostorem, od posílání patchů například pomocí nástroje b4, přes balíčkování a Flatpak až po drobné úpravy

    … více »
    lkocman | Komentářů: 7
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (3%)
     (4%)
     (1%)
     (12%)
     (27%)
    Celkem 867 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    andree avatar 9.7.2006 02:02 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    riesit about box na zaciatku tvorby programu, to je pristup, tststs... ;-)
    David Watzke avatar 9.7.2006 02:02 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    Vždyť psal, že ho odflák :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    9.7.2006 02:52 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    On psal, že GUI Atolu je velmi bídně napsané a jako příklad hrůzy nejvyšší uvedl nějaký about dialog.

    Je tento výklad správný? (nehodící se škrtněte)

    ano/ne
    Copak toho není dost?
    David Watzke avatar 9.7.2006 03:11 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    Ne. Pochopil jsem to tak, že mluvil o GUI JXP Commanderu a hlavně psal, že kód je naopak pěkně napsaný. Jen jsou dialogy nejsou ještě nic moc. Nebo ne?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    9.7.2006 08:58 python2 | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    Jak muzes byt clovece tak ohromne nechapavy a pri tom umet psat?
    David Watzke avatar 9.7.2006 14:32 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    Nevím, asi to svedu na třetí ráno :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 9.7.2006 14:43 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    Máš pravdu, teď když to čtu znova, tak... já jsem blb.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    andree avatar 9.7.2006 10:58 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    nie, ved samozrejme - viem citat =) islo mi len o to, ze about dialog je vcelku posledna vec, ktoru by sa mal autor zaoberat (si myslim) - vzhladom na to, ze veeeeela userov mozno ani nevie ze program take nieco obsahuje (a vzhladom na to, ze ten dialog je uplne, ale uplne useless :o)) good luck...
    9.7.2006 12:29 unknown_user | skóre: 8 | blog: unknown_blog | Kamenný Újezdec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    ano
    Tento příspěvek je šířen pod licencí GNU/FDL.
    belisarivs avatar 9.7.2006 21:14 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    Nechci Vas nějak demotivovat, ale je opravdu nutné vyvíjet miliontý klon Commandera? Pokud se chcete naučit programovat, tak chápu, ale nebylo by lepší spíše nabídnout pomoc vývojáři Atolu? Já moc programovat neumím (trapná výmluva, je načase s tím něco udělat, já vím). Tak jsem mu aspoň poslal feature request a bug report. Myslím, že by bylo výborné, kdybyste spojili síly. Rozhodně lepší než tvořit program, který kromě toho, že spadá do segmentu "takřka nepotřebných" programů taky nejspíš ty konkurenční nepřekoná (ano, autor Atolu má velkou šanci zmáknout program, který si lidé nejspíš vyberou radši, než ten Váš protože je dál a jeho zdrojáky jsou na takové ůrovni, že se podle nich chcete učit, případně je okopírovat - což já pochopitelně neodsuzuji).

    Neberte to jako urážku nebo snahu Vaše, jistě dobré, úmysly shazovat. Jenom jsem chtěl nastínit můj názor. Pochopitelně Vám neúspěch nepřeju, na druhou stranu, je dobré počítat s touto alternativou.

    Mně osobně se idea OS líbí. Vážím si lidí, kteří udělají kus práce a pak ji dají na web ať z toho mají něco i ostatní (a taky se snažím jim to aspoň trochu nepřímo oplatit reportováním chyb, překladem, vlastní prací apod.), ale na druhou stranu, to vede k tomu, že je pro jeden účel příliž mnoho programů a síly komunity se tak štěpí.

    Jako příklad můžu jmenovat vypalovací programy (nebo spíš frontendy). Je opravdu nutné mít třeba pro GNOME třeba 5 programů, které dělají to samé jenom proto, že autoři to chtěli dělat po svém? Nestačil by jeden nebo dva ale opravdu kvalitní?

    Tak jsem to myslel. Proč mít 10 Commanderů? Chápu, že je dobré mít zvlášť Commandera pro KDE, zblášť pro GNOME apod. Ale když už tu je GNOME Commander, Atol a další, proč to radši nějak nesjednotit nebo aspoň nezakládat podobné projekty a podílet se na těch stávajících.

    Takovouhle roztříštěností prostě podle mě OS dost trpí.

    Tohle vše je ovšem jenom můj osobní názor. Vůbec se podle toho nemusíte rozmýšlet, ale na druhou stranu, zamyslet se nad tím byste mohl.

    Ať to dopadne jak chce, přeji Vám hodně úspěchů ve Vaší práci. Nechci abyste toho na můj popud zanechal se slovy, že je to stejně na pendrek. Jenom bych třeba byl rád, kdybyste pomohl třeba s tím Atolem, ale rozhodnutí je samozřejmě na Vás.
    IRC is just multiplayer notepad.
    9.7.2006 21:42 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    vy mi vážně pěníte krev
    belisarivs avatar 9.7.2006 22:54 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    Omlouvám se. To nebyl záměr. Nicméně, nemyslíte, že by bylo lepší spojit síly než je takhle drolit? Chtěl jsem jenom sdělit svoji myšlenku a přitom jsem se snažil být slušný jak to jenom šlo.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Josef Kufner avatar 9.7.2006 23:10 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    ... na tvém příspěvku nebylo nic špatného ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    9.7.2006 23:17 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    nebylo, ale stejně mi pění krev .. ;)
    Heron avatar 9.7.2006 21:57 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    S tím souhlasím.

    K projektu jsem se nechtěl moc vyadřovat, protože jsem to bral jako pietu pro JPX. Ale zdá se, že to dotyčný myslí vážně.

    Takže:

    Nikde jsem neviděl seznam toho, co ten program má vlastně umět (myslím skutečný seznam toho, co je potřeba naprogramovat, nemyslím plácnutí typu: "to co totalcommander"). Dále, začít psát program od gui....., mno, jestli to dotyčný myslí vážně, je to jeho problém. Zkrátka, chybí tomu celkový návrh a analýza.

    Z vlastní zkušenosti vím, že program, který začnu psát okažmitě po té, co mě napadne něco napsat, je cesta do pekel. Velice rychle se totiž dostanete do situace, že chcete doprogramovat něco, s čím ten kód vůbec nepočítá. Zbývá jediné: celé to přepsat. Nebo vlastně ještě jedna možnost: dobastlit to tam. Výsledek je jasný nepřehledný kód, kde jakákoliv změna znamená přepis na 20-ti různých místech.

    Ale možná autorovi křivdím. Přiznám se, že jeho kód jsem neviděl.

    Dále nechápu, proč psát další dvoupanelový správce souborů. Není jich dost? A pokud nevyhovují, co takhle vložit síly do rozpracovaného projektu? Třeba krusader. Ten je imho nejdál.
    belisarivs avatar 9.7.2006 23:00 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    Myslim, že na tom něco je. Já nejsem žádný velký programátor, ale když není návrh, je to těžké. Krusader je daleko, ale je pro KDE (ne každý jej používá). Někomu to třeba nevadí, ale třeba mně celkem ano. Já jsem přesvědčen o tom, že Atol je ta správná cesta pro GNOME.
    IRC is just multiplayer notepad.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.