abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:00 | Komunita

    Blender Studio nedávno oznámilo plán vytvořit svůj první otevřený (open source) celovečerní film. Film by se měl jmenovat Overgrown (YouTube). Film vznikne, pokud se zajistí financování. Prvním krokem je získat 7 000 předplatitelů Blender Studia. Cena je od 11,50 eur měsíčně. Aktuálně počet předplatitelů je 5 289. Předplatné pokryje 20 % nákladů. Zbytek, 80 % nákladů, má být financován externími producenty nebo distributory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:11 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.6, tj. šestá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.15, tj. poslední patnáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm, k dispozici je LTS. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 16:11 | Bezpečnostní upozornění

    V jádře Linux byla nalezena a v upstreamu již byla opravena kritická zranitelnost GhostLock aneb CVE-2026-43499. Lokálnímu uživateli umožňuje získat práva roota a také obejít kontejnerovou izolaci. Zranitelnost existovala v Linuxu 15 let, tj. od roku 2011, od Linuxu verze 2.6.39.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    10.7. 13:55 | IT novinky

    Evropská komise předběžně shledala, že návykový design aplikací Instagram a Facebook od americké společnosti Meta porušuje unijní nařízení o digitálních službách (DSA). Návykový design zahrnuje například takzvané nekonečné posouvání, automatické přehrávání videí, tzv. push notifikace, kdy aplikace uživatele vybízí k návratu do jejího prostředí, či vysoce personalizovaný algoritmus, který rychle pozná, co uživatele baví a snaží

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    10.7. 12:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.97.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 05:00 | IT novinky

    Švýcarská společnost Punkt. má nově v nabídce telefon Punkt. MC03. Telefon byl navržen ve Švýcarsku s důrazem na soukromí a digitální suverenitu a vyroben v Německu. V telefonu běží operační systém AphyOS (Apostrophy OS) založený na AOSP (Android Open Source Project) 15. Cena telefonu je 745 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    10.7. 04:44 | Nová verze

    TypeScript (Wikipedie), tj. JavaScript rozšířený o statické typování a další atributy, byl vydán v nové verzi 7.0. Kompilátor byl kvůli výkonu přepsán z TypeScriptu do Go.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.7. 17:00 | IT novinky

    Europarlament podpořil pozměněnou verzi výjimky známé jako „chat control 1.0“ umožňující firmám skenovat soukromou komunikaci na internetu kvůli ochraně dětí před zneužitím. Pozměňovací návrhy přijaté europoslanci však počítají s tím, že z výjimky bude vyřazena šifrovaná komunikace. Výjimka přestala platit začátkem dubna poté, co se Evropský parlament a Rada EU nedokázaly shodnout na jejím prodloužení. Rada následně přijala

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    9.7. 04:44 | Bezpečnostní upozornění

    Nejnovější X.Org X server 21.1.24 a Xwayland 24.1.13 řeší 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.7. 04:22 | Komunita

    Clement "Clem" Lefebvre publikoval souhrn dění v Linux Mintu za červen 2026. Vypíchnuta je vylepšená podpora Waylandu. Už není považována za experimentální. V příští verzi Linux Mintu, plánována je na Vánoce, bude běh Cinnamonu plně podporován na X11 i Waylandu. V květnu na vývoj Linux Mintu přispělo 611 dárců celkovou částkou 19 612 dolarů. Dalších 2 326 patronů přispělo na Patreonu celkovou částkou 5 334 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (10%)
     (7%)
     (2%)
     (17%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (2%)
     (16%)
     (25%)
    Celkem 2103 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    JXP Commander - atol inspirací

    9.7.2006 01:47 | unknown_category

    Vyzkoušel jsem atol, o kterém někdo básnil pod minulím blogpostem. A? Musím říci, že start i načítání adresářů je opravdu velmi rychlé, umí to procházet archivy, jenom s ftp to má (alespoň u mně) problémy - za boha jsem se nemohl připojit na žádný ftp server. To GUI je takové "chatrné", dialogy jsou dělané "narychlo" (hlavně ten about). Místo toho, aby se po kliknutí na vršek panelu (na ten pruh nad seznamem souborů) panel aktivoval, vyskočí nějaké menu záložek. Ale co, zdroják je nádherně napsaný, dobře se mi čte a dobře se mi z něj kopíruje :). Zítra (tedy vlastně dnes) se kouknu na to, jak řeší výpisy těch adresářů, procházení archivů a zkusím sesmolit vfs pro JXP Commander. Ale teď už jdu zavítat do své postele, která už na mě křičí, ať jdu spát.

           

    Hodnocení: 20 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    andree avatar 9.7.2006 02:02 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    riesit about box na zaciatku tvorby programu, to je pristup, tststs... ;-)
    David Watzke avatar 9.7.2006 02:02 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    Vždyť psal, že ho odflák :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    9.7.2006 02:52 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    On psal, že GUI Atolu je velmi bídně napsané a jako příklad hrůzy nejvyšší uvedl nějaký about dialog.

    Je tento výklad správný? (nehodící se škrtněte)

    ano/ne
    Copak toho není dost?
    David Watzke avatar 9.7.2006 03:11 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    Ne. Pochopil jsem to tak, že mluvil o GUI JXP Commanderu a hlavně psal, že kód je naopak pěkně napsaný. Jen jsou dialogy nejsou ještě nic moc. Nebo ne?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    9.7.2006 08:58 python2 | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    Jak muzes byt clovece tak ohromne nechapavy a pri tom umet psat?
    David Watzke avatar 9.7.2006 14:32 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    Nevím, asi to svedu na třetí ráno :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 9.7.2006 14:43 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    Máš pravdu, teď když to čtu znova, tak... já jsem blb.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    andree avatar 9.7.2006 10:58 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    nie, ved samozrejme - viem citat =) islo mi len o to, ze about dialog je vcelku posledna vec, ktoru by sa mal autor zaoberat (si myslim) - vzhladom na to, ze veeeeela userov mozno ani nevie ze program take nieco obsahuje (a vzhladom na to, ze ten dialog je uplne, ale uplne useless :o)) good luck...
    9.7.2006 12:29 unknown_user | skóre: 8 | blog: unknown_blog | Kamenný Újezdec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    ano
    Tento příspěvek je šířen pod licencí GNU/FDL.
    belisarivs avatar 9.7.2006 21:14 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    Nechci Vas nějak demotivovat, ale je opravdu nutné vyvíjet miliontý klon Commandera? Pokud se chcete naučit programovat, tak chápu, ale nebylo by lepší spíše nabídnout pomoc vývojáři Atolu? Já moc programovat neumím (trapná výmluva, je načase s tím něco udělat, já vím). Tak jsem mu aspoň poslal feature request a bug report. Myslím, že by bylo výborné, kdybyste spojili síly. Rozhodně lepší než tvořit program, který kromě toho, že spadá do segmentu "takřka nepotřebných" programů taky nejspíš ty konkurenční nepřekoná (ano, autor Atolu má velkou šanci zmáknout program, který si lidé nejspíš vyberou radši, než ten Váš protože je dál a jeho zdrojáky jsou na takové ůrovni, že se podle nich chcete učit, případně je okopírovat - což já pochopitelně neodsuzuji).

    Neberte to jako urážku nebo snahu Vaše, jistě dobré, úmysly shazovat. Jenom jsem chtěl nastínit můj názor. Pochopitelně Vám neúspěch nepřeju, na druhou stranu, je dobré počítat s touto alternativou.

    Mně osobně se idea OS líbí. Vážím si lidí, kteří udělají kus práce a pak ji dají na web ať z toho mají něco i ostatní (a taky se snažím jim to aspoň trochu nepřímo oplatit reportováním chyb, překladem, vlastní prací apod.), ale na druhou stranu, to vede k tomu, že je pro jeden účel příliž mnoho programů a síly komunity se tak štěpí.

    Jako příklad můžu jmenovat vypalovací programy (nebo spíš frontendy). Je opravdu nutné mít třeba pro GNOME třeba 5 programů, které dělají to samé jenom proto, že autoři to chtěli dělat po svém? Nestačil by jeden nebo dva ale opravdu kvalitní?

    Tak jsem to myslel. Proč mít 10 Commanderů? Chápu, že je dobré mít zvlášť Commandera pro KDE, zblášť pro GNOME apod. Ale když už tu je GNOME Commander, Atol a další, proč to radši nějak nesjednotit nebo aspoň nezakládat podobné projekty a podílet se na těch stávajících.

    Takovouhle roztříštěností prostě podle mě OS dost trpí.

    Tohle vše je ovšem jenom můj osobní názor. Vůbec se podle toho nemusíte rozmýšlet, ale na druhou stranu, zamyslet se nad tím byste mohl.

    Ať to dopadne jak chce, přeji Vám hodně úspěchů ve Vaší práci. Nechci abyste toho na můj popud zanechal se slovy, že je to stejně na pendrek. Jenom bych třeba byl rád, kdybyste pomohl třeba s tím Atolem, ale rozhodnutí je samozřejmě na Vás.
    IRC is just multiplayer notepad.
    9.7.2006 21:42 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    vy mi vážně pěníte krev
    belisarivs avatar 9.7.2006 22:54 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    Omlouvám se. To nebyl záměr. Nicméně, nemyslíte, že by bylo lepší spojit síly než je takhle drolit? Chtěl jsem jenom sdělit svoji myšlenku a přitom jsem se snažil být slušný jak to jenom šlo.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Josef Kufner avatar 9.7.2006 23:10 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    ... na tvém příspěvku nebylo nic špatného ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    9.7.2006 23:17 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    nebylo, ale stejně mi pění krev .. ;)
    Heron avatar 9.7.2006 21:57 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    S tím souhlasím.

    K projektu jsem se nechtěl moc vyadřovat, protože jsem to bral jako pietu pro JPX. Ale zdá se, že to dotyčný myslí vážně.

    Takže:

    Nikde jsem neviděl seznam toho, co ten program má vlastně umět (myslím skutečný seznam toho, co je potřeba naprogramovat, nemyslím plácnutí typu: "to co totalcommander"). Dále, začít psát program od gui....., mno, jestli to dotyčný myslí vážně, je to jeho problém. Zkrátka, chybí tomu celkový návrh a analýza.

    Z vlastní zkušenosti vím, že program, který začnu psát okažmitě po té, co mě napadne něco napsat, je cesta do pekel. Velice rychle se totiž dostanete do situace, že chcete doprogramovat něco, s čím ten kód vůbec nepočítá. Zbývá jediné: celé to přepsat. Nebo vlastně ještě jedna možnost: dobastlit to tam. Výsledek je jasný nepřehledný kód, kde jakákoliv změna znamená přepis na 20-ti různých místech.

    Ale možná autorovi křivdím. Přiznám se, že jeho kód jsem neviděl.

    Dále nechápu, proč psát další dvoupanelový správce souborů. Není jich dost? A pokud nevyhovují, co takhle vložit síly do rozpracovaného projektu? Třeba krusader. Ten je imho nejdál.
    belisarivs avatar 9.7.2006 23:00 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JXP Commander - atol inspirací
    Myslim, že na tom něco je. Já nejsem žádný velký programátor, ale když není návrh, je to těžké. Krusader je daleko, ale je pro KDE (ne každý jej používá). Někomu to třeba nevadí, ale třeba mně celkem ano. Já jsem přesvědčen o tom, že Atol je ta správná cesta pro GNOME.
    IRC is just multiplayer notepad.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.