Google Chrome 140 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 140.0.7339.80 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
LeoCAD (Wikipedie) je svobodná multiplatformní aplikace umožňující také na Linuxu vytvářet virtuální 3D modely z kostek lega. Vydána byla verze 25.09. Zdrojové kódy a AppImage jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
RubyMine, tj. IDE pro Ruby a Rails od společnosti JetBrains, je nově zdarma pro nekomerční použití.
Český LibreOffice tým vydává překlad příručky LibreOffice Calc 25.2. Calc je tabulkový procesor kancelářského balíku LibreOffice. Příručka je ke stažení na stránce dokumentace.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) vývojová verze 3.1.4 příští stabilní verze 3.2 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání.
Zakladatel ChimeraOS představil další linuxovou distribuci zaměřenou na hráče počítačových her. Kazeta je linuxová distribuce inspirována herními konzolemi z 90. let. Pro hraní hry je potřeba vložit paměťové médium s danou hrou. Doporučeny jsou SD karty.
Komunita kolem Linuxu From Scratch (LFS) vydala Linux From Scratch 12.4 a Linux From Scratch 12.4 se systemd. Nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů přichází s Glibc 2.42, Binutils 2.45 a Linuxem 6.15.1. Současně bylo oznámeno vydání verze 12.4 knih Beyond Linux From Scratch (BLFS) a Beyond Linux From Scratch se systemd.
Organizátoři konference LinuxDays ukončili veřejné přihlašování přednášek. Teď je na vás, abyste vybrali nejlepší témata, která na letošní konferenci zaznějí. Hlasovat můžete do neděle 7. září. Poté podle výsledků hlasování organizátoři sestaví program pro letošní ročník. Konference proběhne 4. a 5. října v Praze.
Byla vydána verze 11.0.0 vizuálního programovacího jazyka Snap! (Wikipedie) inspirovaného jazykem Scratch (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma. Vypíchnout lze, že v Plasmě byl implementován 22letý požadavek. Historie schránky nově umožňuje ohvězdičkovat vybrané položky a mít k ním trvalý a snadný přístup.
Protože si spousta lidí stěžovala na pomalé načítání JXP Commanderu, upouštím od gtkmm a přepisuju ho do gtk. Nadále ale hodlám používat C++. Také budu používat vlákna, takže by výpis souborů a ostatní I/O operace neměly zdržovat načítání ani běh programu. Také veškeré stringy píšu v angličtině a používám na řetězce funkci (nebo je to makro?) gettext, takže by to pak mělo jít překládat i do jiných jazyků, jak je u většiny GNU programů zvykem. Také přemýšlím o použití cmake pro překlad programu, ale na to je zatím čas. Tak to je pro dnešek vše.
Tiskni
Sdílej:
Je pravda, že kompilovat C++ v gcc je vždycky zážitek.O RLY?
...kolikrát za den znovu spouštíte filemanager?...kdyz startuje pomalu, tak ani jednou! prikladem budiz docela pekny filemanager mucommander, jeden z mala, ktery je pro OS X, aniz bych musel nejak instalovat knihovny a kompilovat trebas mc nebo krusader. Je fajn, ale poooooooomaaaaluuuu to startuje, takze to radsi ani nespoustim...
...kolikrát za den znovu spouštíte filemanager?...kdyz startuje pomalu, tak ani jednou!
k
položek, můžeš obsah adresáře zobrazit v čase O(n + k*log(k))
, kde n
počet souborů v adresáři a k
je počet zobrazených řádků. Zbytek už můžeš třídit "na pozadí" v čase, kdy se uživatel teprve rozkoukává Myslim si, ze na to ale budes muset tech n polozek nejdriv setridit nebo sehnat alespon k-prvkovou podmnozinu polozek, ktere budou zarucene na zacatku setrideneho vypisu :)Třídit to celé opravdu nemusím: 1) budu mít haldu velikosti k (nazačátku zaplněnou třeba nekonečny) 2) vezmu prvek, porovnám s maximem na vrcholu, pokud je menší odeberu maximum, vložím prvek, obnovím haldu - to potrvá tedy nejvýše
O(log(k))
takže vybrání k nejmenších umím v O(n*log(k))
, potom už jenom setřídit těch k-prvků O(k*log(k))
, takže dohromady skutečně O((n + k) * log(k))
jxp-cmdr-0.0.1alpha1-src.tar.gz
. Fandim titerminate called after throwing an instance of 'Glib::ConvertError' Nespesne ukoncen (SIGABRT)
Také budu používat vlákna, takže by výpis souborů a ostatní I/O operace neměly zdržovat načítání ani běh programu.Vzpomeň na Johanku a její varování. S vlákny si může člověk pořádně nabít hubu. Zvlášť pokud se jedná o aplikaci s GUI. Nic proti vláknům, ale je to ošemetné - sice nevím, jak je na tom GTK+ z hlediska vláknové bezpečnosti, ale třeba pro javovský Swing platí docela přísná pravidla. Být tebou, dám si pozor
Vzpomeň na Johanku a její varování. S vlákny si může člověk pořádně nabít hubu. Zvlášť pokud se jedná o aplikaci s GUI. Nic proti vláknům, ale je to ošemetné - sice nevím, jak je na tom GTK+ z hlediska vláknové bezpečnosti, ale třeba pro javovský Swing platí docela přísná pravidla. Být tebou, dám si pozorPak ovšem toto nechápu. Z Lukova komentáře se mi zdá, že i když někdo práci s vlákny rozumí, dopadne to většinou špatně. Pokud tomu tak není, je ten komentář naprosto zbytečný a zavádějící...
Programovat nějaké paralelní procesy se dá i bez vláken, ale potom to vypadá... všelijak...On to zase až takový problém není. Pokud se používá framework s aspoň trochu rozumným mechanismem pro obsluhu událostí (např. Qt), tak si pak stačí jen hlídat, aby se běh nikde nezdržoval příliš dlouho. Každopádně je to mnohem jednodušší než se peklit se špatně fungujícím vláknovým kódem.
Nicméně vícevláknové aplikace existují a podle mých pozorování řada z nich funguje dobřeO tom není sporu. Velice ovšem záleží na tom, jaký charakter mají tyto aplikace. Pokud se sdílí jen málo prostředků a nepoužívají se žádné záludnější konstrukce, opravdu nebývají problémy. Nemohu ovšem nevzpomenout známý HTTP server Apache, který ve vláknové verzi (worker) funguje velice problematicky. Hlavním problémem jsou moduly, které většinou nejsou připraveny na multithreading - jenže Apache bez modulů (ve kterých je dnes víc než 90 % funkcionality) jaksi není to pravé ořechové. A něco podobného může nastat i zde (kromě problémů s GUI). Jakmile chceme do budoucna připustit používání pluginů, je potřeba myslet i na toto.
tím, že se tomu moduly zatím nestihli přizpůsobitMám silný pocit, že třeba PHP se ani moc přizpůsobit nesnaží. Přitom je to zrovna jeden z nejdůležitějších modulů.
Předpokládám přitom, že chování „threadoidního“ kódu v interpretujících virtuálních strojích se dá nějak rozumně srovnat do latě.Zase připomenu moji oblíbenou Javu