Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.
Joel Severin v diskusním listu LKML představil svůj projekt linuxového jádra ve WebAssembly (Wasm). Linux tak "nativně" běží ve webovém prohlížeči. Potřebné skripty pro převod jsou k dispozici na GitHubu.
Byla vydána nová verze 25.10.31 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025 (Stream). Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.
Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Protože si spousta lidí stěžovala na pomalé načítání JXP Commanderu, upouštím od gtkmm a přepisuju ho do gtk. Nadále ale hodlám používat C++. Také budu používat vlákna, takže by výpis souborů a ostatní I/O operace neměly zdržovat načítání ani běh programu. Také veškeré stringy píšu v angličtině a používám na řetězce funkci (nebo je to makro?) gettext, takže by to pak mělo jít překládat i do jiných jazyků, jak je u většiny GNU programů zvykem. Také přemýšlím o použití cmake pro překlad programu, ale na to je zatím čas. Tak to je pro dnešek vše.
Tiskni
Sdílej:
).
Vtipné bylo, že dokumentace hrdě oznamovala (možná ještě oznamuje, zase tak dávno to není), že je to jenom thin wrapper
Je pravda, že kompilovat C++ v gcc je vždycky zážitek.
Je pravda, že kompilovat C++ v gcc je vždycky zážitek.O RLY?
...kolikrát za den znovu spouštíte filemanager?...kdyz startuje pomalu, tak ani jednou! prikladem budiz docela pekny filemanager mucommander, jeden z mala, ktery je pro OS X, aniz bych musel nejak instalovat knihovny a kompilovat trebas mc nebo krusader. Je fajn, ale poooooooomaaaaluuuu to startuje, takze to radsi ani nespoustim...
...kolikrát za den znovu spouštíte filemanager?...kdyz startuje pomalu, tak ani jednou!
nezlob se, ale to je nehorazna kravina. Lubos naznacoval, ze takovy program se spouzti treba jednou za den a ze tedy pokud s nim produktivita uzivatele vzroste, tak dlouhe spusteni neni na zavadu.
Stejne je to s Eclipse. Startuje hrozne pomalu, ale je to paradni IDE na vsechno mozne. A jednou ho rano pustit, to me nezabije.
k položek, můžeš obsah adresáře zobrazit v čase O(n + k*log(k)), kde n počet souborů v adresáři a k je počet zobrazených řádků. Zbytek už můžeš třídit "na pozadí" v čase, kdy se uživatel teprve rozkoukává
Myslim si, ze na to ale budes muset tech n polozek nejdriv setridit nebo sehnat alespon k-prvkovou podmnozinu polozek, ktere budou zarucene na zacatku setrideneho vypisu :)Třídit to celé opravdu nemusím: 1) budu mít haldu velikosti k (nazačátku zaplněnou třeba nekonečny) 2) vezmu prvek, porovnám s maximem na vrcholu, pokud je menší odeberu maximum, vložím prvek, obnovím haldu - to potrvá tedy nejvýše
O(log(k))
takže vybrání k nejmenších umím v O(n*log(k)), potom už jenom setřídit těch k-prvků O(k*log(k)), takže dohromady skutečně O((n + k) * log(k))
jxp-cmdr-0.0.1alpha1-src.tar.gz. Fandim ti
terminate called after throwing an instance of 'Glib::ConvertError' Nespesne ukoncen (SIGABRT)
Také budu používat vlákna, takže by výpis souborů a ostatní I/O operace neměly zdržovat načítání ani běh programu.Vzpomeň na Johanku a její varování. S vlákny si může člověk pořádně nabít hubu. Zvlášť pokud se jedná o aplikaci s GUI. Nic proti vláknům, ale je to ošemetné - sice nevím, jak je na tom GTK+ z hlediska vláknové bezpečnosti, ale třeba pro javovský Swing platí docela přísná pravidla. Být tebou, dám si pozor
Vzpomeň na Johanku a její varování. S vlákny si může člověk pořádně nabít hubu. Zvlášť pokud se jedná o aplikaci s GUI. Nic proti vláknům, ale je to ošemetné - sice nevím, jak je na tom GTK+ z hlediska vláknové bezpečnosti, ale třeba pro javovský Swing platí docela přísná pravidla. Být tebou, dám si pozorPak ovšem toto nechápu. Z Lukova komentáře se mi zdá, že i když někdo práci s vlákny rozumí, dopadne to většinou špatně. Pokud tomu tak není, je ten komentář naprosto zbytečný a zavádějící...
Horší je, že jsem se ani nedostal k tomu, abych to pořádně vyzkoušel.
Programovat nějaké paralelní procesy se dá i bez vláken, ale potom to vypadá... všelijak...On to zase až takový problém není. Pokud se používá framework s aspoň trochu rozumným mechanismem pro obsluhu událostí (např. Qt), tak si pak stačí jen hlídat, aby se běh nikde nezdržoval příliš dlouho. Každopádně je to mnohem jednodušší než se peklit se špatně fungujícím vláknovým kódem.
Nicméně vícevláknové aplikace existují a podle mých pozorování řada z nich funguje dobřeO tom není sporu. Velice ovšem záleží na tom, jaký charakter mají tyto aplikace. Pokud se sdílí jen málo prostředků a nepoužívají se žádné záludnější konstrukce, opravdu nebývají problémy. Nemohu ovšem nevzpomenout známý HTTP server Apache, který ve vláknové verzi (worker) funguje velice problematicky. Hlavním problémem jsou moduly, které většinou nejsou připraveny na multithreading - jenže Apache bez modulů (ve kterých je dnes víc než 90 % funkcionality) jaksi není to pravé ořechové. A něco podobného může nastat i zde (kromě problémů s GUI). Jakmile chceme do budoucna připustit používání pluginů, je potřeba myslet i na toto.
tím, že se tomu moduly zatím nestihli přizpůsobitMám silný pocit, že třeba PHP se ani moc přizpůsobit nesnaží. Přitom je to zrovna jeden z nejdůležitějších modulů.
)
Předpokládám přitom, že chování „threadoidního“ kódu v interpretujících virtuálních strojích se dá nějak rozumně srovnat do latě.Zase připomenu moji oblíbenou Javu
Tam by se měl vláknový kód psát vždycky tak, aby vyhověl jakékoli implementaci vláken, tedy green threads i native threads (pro různé OS!). Takže zde platí, že o nějakém srovnávání do latě nemůže být ani řeč. Prostě je potřeba počítat se vším.
) nothing“ a zvýšení robustnosti.
Ale budiž u SAPu jde hodně o jméno a o marketink.