Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více »Ahoj, chtěl bych se naučit programovat pomocí knihoven gtk+ nebo gtkmm a libglade nebo libglademm, ale nemůžu najít pro mně srozumitelný návod. Dosud jsem programoval ve Windows v Borlandu a tam vytvořit grafickou aplikaci a přidat funkce k událostem, např. tlačítka, bylo jednoduché. Zkouknul jsem pár tutoriálů co jsem vygooglil, ale moc z těch slotů a signálů a vůbec té syntaxe nejsem rozumný. A už vůbec nepobírám integraci projektu v glade do zdrovojého souboru.
Neznáte někdo nějakou www stránku nebo knihu, kde by to bylo srozumitelně vysvětlné a pokud možno v češtině?
Tiskni
Sdílej:
Třeba __closure :)
Ale to je tím, že jsem zvyklý na C++.
Podobny problem jsem resil pul roku nazpatek a ackoliv umim rozumne pachat kod v i C++, usoudil jsem, ze bude snazsi si usetrit praci se studovanim syntaktickych obezlicek GTK v C a radsi venovat cas pochopeni zakladu Pythonu a PyGTK. Rychlost slusna, komfort nesrovnatelnej, za pomoci Glade a PyGTK FAQ se clovek docela rychle rozkouka. Doporucil bych si stahnout zdrojaky necehoi podobnyho tomu, co hodlas naprgat (treba GJots2 apod.) a mrknout se, jak kod vypada.
Hodne stesti a malo bugu!