abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.96.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:33 | IT novinky

    Společnosti IBM a Red Hat představily Project Lightwell s investicí 5 miliard dolarů. Jedná se o důvěryhodné clearingové centrum pro bezpečnost open source softwaru a zabezpečení dodavatelských řetězců s novým AI modelem a globální skupinou více než 20 000 softwarových inženýrů. Služby centra budou dostupné prostřednictvím komerčních předplatných. Project Lightwell staví na iniciativách jako Anthropic Glasswing nebo OpenAI Trust Access for Cyber.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 18:22 | Nová verze

    Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 26.05. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:44 | IT novinky

    Český stát by v budoucnu mohl provozovat vlastní alternativu ke komunikačním aplikacím typu WhatsApp, Signal, Telegram, Facebook Messenger a podobně. Cílem je zajistit bezpečnou datovou komunikaci pro stát a jeho důležité subjekty, jako jsou bezpečnostní složky, ministerstva a další organizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    včera 11:22 | Pozvánky

    Už za týden, ve čtvrtek 4. června, se v Národní technické knihovně v pražských Dejvicích uskuteční další konference věnovaná tématům spojeným s IPv6 - Den IPv6. Program akce a registrační formulář jsou k dispozici na webu akce. Kapacita konference je omezená, proto organizátoři doporučují, aby se vážní zájemci přihlásili včas (k dnešnímu dni zbývá přibližně 30 volných míst). Konferenci Den IPv6 2026 organizují i letos společně sdružení CESNET, CZ.NIC a NIX.CZ.

    VSladek | Komentářů: 1
    včera 05:22 | IT novinky

    Zařízení Steam Deck OLED bylo znovu naskladněno, ale vlivem rostoucích cen pamětí a úložišť má novou, vyšší cenovku. Steam Deck OLED 512 GB stojí nově 779 EUR (stál 569 EUR) a Steam Deck OLED 1 TB stojí 919 EUR (stál 679 EUR). Samotné zařízení se nijak nezměnilo a nové ceny tedy pouze odráží aktuální náklady na komponenty a další globální logistické výzvy, se kterými se potýká celá branže.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 22:22 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad zahajuje novou etapu využívání vysokofrekvenčního rádiového spektra v pásmu 26 GHz. Toto pásmo bude od 1. 7. 2026 otevřeno pro provoz moderních bezdrátových sítí, zejména sítí páté generace (5G), pevných bezdrátových přístupových sítí (FWA) a lokálních či průmyslových sítí určených například pro výrobní areály, logistická centra nebo technologické kampusy. Současně s otevřením pásma 26 GHz přistoupil ČTÚ ke zpřístupnění informací o využívání rádiových kmitočtů v tomto pásmu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    27.5. 22:11 | IT novinky

    Logitech představil myš Signature Comfort Plus M850 L s polstrovanou opěrkou dlaně pro větší pohodlí a sadu s touto myší a klávesnicí s integrovanou opěrkou dlaní Signature Comfort Plus Combo MK880.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.5. 16:33 | IT novinky

    Gaël Duval se rozepsal o novinkách a plánech Murena a /e/OS. Počet uživatelů telefonů Murena a mobilního operačního systému /e/OS bez aplikací a služeb od Googlu se blíží 100 000. Ambicí je, aby se /e/OS stal třetí mobilní platformou v Evropě i na světě, s potenciálem dostat se i na PC. Blíží se vydání nové verze 4 s funkcemi zálohování a obnova, import e-mailů z Gmailu a rozpoznávání hlasu. Murena Workspace přinese videohovory, elektronický podpis a správu zařízení (MDM).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    27.5. 15:22 | Komunita

    Dnes a zítra probíhá Ubuntu Summit 26.04. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze na YouTube. Úvodní slovo měli Mark Shuttleworth a Jon Seager.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (12%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1753 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox

    24.9.2006 16:53 | Přečteno: 1887× | Programy

    No, tak jsem se rozhodl, že sem po delší době zase něco málo nápiši. A o čem že to vlastně budu psát? Myslím, že už znázvu je patrné, že se to bude týkat desktopových prostředí. Pokud čekáte, že zde budu psát tisícíprvní příspěvek, o tom které prostředí je lepší, tak se nebojte, máte pravdu :-D.

    Je to přesně dva roky, co jsem si spustil svůj první linux. Tenkrát to bylo LiveCD jedné polské distribuce založené na Fedoře(Aurox). Tenkrát jsem k připojení k internetu používal GPRS mobilní připojení od Eurotelu(4-5 KiB/s), takže stahování 700MB iso obrazu pro mě byla záležitost na tři dny, ale musím říct, že toho nikdy nebudu litovat!

    Po prvním najetí do Auroxu mě přivítalo příjemné GUI prostředí(KDE), které mi připomínalo windows prostředí. První věci, který jsem si zprovoznil byl internet, digitální fotoaprát, direct rendering a tiskárna. Vše jsem zvládl během prvního sezení. Důvodem bylo to , že jsem se už dva týdny připravoval, takže jsem měl postahováno stovky návodů a přečteno desítky diskuzí.

    Prostředí KDE se mi líbilo a Aurox mi taky vyhovoval a tak jsem se rozhodl zehnat si plnou verzi. Už jsem psal , že jsem měl pomalou konektivitu, takže jsem se rozhodl koupit Aurox přes internet.

    Hlavním rozdílem mezi LiveCD a plnou verzi Auroxu bylo to, že Aurox jakožto odnož Fedory používal jako defaultní prostředí Gnome, ale uLiveCd bylo pužito KDE. Ze začátku mě to trosku zaskočilo, ale nakonec jsem se do gnome zamiloval. Bylo přehlednější, rychlejší a .......

    Později jsem vyzkoušel spousty distribucí(Fedora, Suse, Debian, Ubuntu, Gentoo ....). A všude jsem požíval Gnome. Tedy až na Suse, ale to jsem měl asi jen dva dny :D.

    Po delším hledání distribucí jsem nalezul ARch a u toho jsem zůstal a i z něj právě teď píši. Do nedávna jsem na něm měl Gnome. Potom jsem se rozhodl, že zkusím KDE. Zajímalo mě co se na něm změnilo. Celkem se mi líbilo, ale nějak jsem se nemohl zbavit pocitu, že je nenžraný, a tak jsem zůstal u gnome. Asi tak před dvěma týdny, se mi začalo zdát, že i Gnome je čím dál víc nenažraný. No a proto jsem zkusil nejnovjejší betaverzi XFCE. O kterém jsem slyšel, že je to příjemné nenáročné prostředí.

    ASi po týdnu testování jsem došel k závěru, že XFCE je sice oproti KDE a Gnome méně náročný, ale rozdíl nebyl až tak velký. Už jsem byl zofalý a náhle se zde objevil tento blog. Bylo to jako rána z nebe. Openbox se stal mím zamilovaným prostředím.

    Zjistil jsem, že mi plně dostčuje. Na co používat velká desktopová prostředí, když jejich hlavní funkci splní i 200kB velký prostředí?

    Nakonec jsem dám pár screenshotů, na kterých uvidítem jak se mé openbox prostředí vyvíjelo.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Shadow avatar 24.9.2006 17:22 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Openbox
    Zajímavé... možná bych to mohl zkusit nasadit u sebe na noťasu, kde mám (shodou okolností) také Arch. Díky za tip.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    Heron avatar 24.9.2006 17:27 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    Jo, a na tom úžašně malém OpenBoxu si pustíš 15 pracovních programů a zjistíš, že jsi na tom paměťově zcela stejně jako na KDE, protože si ty programy stejně natahají svoje knihovny. Čímž se mimo jiné budou i déle spouštět ;-).

    Ten tmavý styl je zdá se použitelný, ale reálná průhlednost stále nic. Snad příště.
    24.9.2006 17:35 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    hmm, taky si rikam, ze ten openbox mi umel delat jenom dekorace oken, ale rozhodne ne ikony na plose a takovyhle panel atd. ... ;)
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    kozzi avatar 24.9.2006 17:42 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    no ty ikony na plose jsem uz zavrhl zbytecnost. No a ten panel zabira v pameti celkem malo takze jsem jej tam nechal
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    24.9.2006 18:42 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    ja sem pouzival openbox nekolik let, postupne jsem pridal napriklad kicker a par dalsich veci z kde , pak jsem zacal pouzivat devilspie a pak jsem si rekl, ze asi bude lepsi rovnou pouzit kde ;)
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    kotyz avatar 24.9.2006 17:43 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    ikony na plose dodava pokud se nepletu rox-desktop. ja je mel pod icewm taky, ale pres jiny program, ktery umel jen ty ikony a nic jinyho a za zivyho boha nevim jak se menoval. ale bylo to kratky, asi 4 pismena ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 24.9.2006 17:44 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    tak uz - idesk to byl ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kozzi avatar 24.9.2006 17:50 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    jj idesk ten je pouzit i v mem pripade :D rox jsem nepouzival ale chvili jsem pouzival xfdesktop ale byl prilis narocny nakonec jsem zavrhl ikonky naplose uplne je to zbytecnost
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    kotyz avatar 24.9.2006 19:02 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    zbytecnost mozna, ale ja sem na ne zvyklej a svy oblibeny programy pres ikonku na plose mam spusteny driv nez bych to lovil nekde v menu.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kozzi avatar 24.9.2006 19:04 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    vsak se podivej na muj 4 screen sve oblibene aplikace amm na panelu
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    kotyz avatar 24.9.2006 19:15 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    to ja taky - takovy 4. ale na plose je na to vic mista. a ja kvuli tomu aby se me tam vsecko veslo nebudu mit dvoradovej panel, sice mi ho icewm nutil ze to je lepsi, ale ja si to zas prepnul na ten hubenej ;)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    24.9.2006 19:17 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    ja ich mam spustene klavesovou skratkou skor nez chytis do ruky mys :)

    a to schovavas vsetky okna, ked ti zrovna zaclanaju?
    kotyz avatar 24.9.2006 19:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    klavesovy zkratky me moc nefungujou. ale taky sem je poresil jen narychlo. no okno minimalizuju a kdyz jich je moc tak klepnu na "zobrazit plochu" a v panelu mam ty co potrebuju tak nak nejvic - firefox, terminal, psi, prehravac medii. no sem zvyklej asi z woken ktery porad este pouzivam mit ikony na plose a pouzivat je. ale snazim se jich tam mit malo aby neprekazely tapete ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 24.9.2006 19:29 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    a hlavne bych si klavesovy zkratky nepamatoval. pamatuju si dobre tak 4. to moc neni.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Josef Kufner avatar 24.9.2006 19:36 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    Klavesové zkratky se pamatují lehce, když jsou rozumě nastavené. Třeba ctrl+T na spuštění terminálu a ctrl+V na spuštění vimu. Při posledním sčítání jsem napočítal klávesových zkratek na svém desktopu něco přes 70. Je to šikovná věc.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    24.9.2006 19:38 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    wow C-t? to je strasne daleko :) ja mam Win-X
    Josef Kufner avatar 24.9.2006 20:25 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    Ono záleží na klávesnici a na klidové poloze ruky na ní. Pokud levým palcem zmáčknu ctrl+alt, tak dostat nějaký prst na téže ruce na X je celkem pracné, kdežto na T dosáhnu lehce.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Zdenek.Z avatar 24.9.2006 20:26 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    Já Pause. Je to jeden z důvodů, proč jsem rychle zavrhnul GNOME - snažilo se být chytřejší než já a jedno klávesovou zkratku mi nedovolilo, protože bych pak nemohl napsat znak Pause. (Od té doby chápu Linusův výrok o GNOME, i když by to bylo fajn prostředí, kdyby se nesnažilo o takovéhle věci.)
    kotyz avatar 24.9.2006 20:18 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    ctrl+v je pro vlozit, neprekazi si to trochu ?
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Josef Kufner avatar 24.9.2006 20:22 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    Ne, nepřekáží. Mě tam jen vypadlo +alt ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    24.9.2006 19:38 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    ja ich mam tiez len zopar na programy, ktore spustam casto alebo pravidelne (+ovladanie xmms2). na zbytok mi staci terminal alebo Alt+F2 (po jednom ci dvoch znakoch sa mi nazov doplni z historie)
    kotyz avatar 24.9.2006 19:23 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    no kazdej ma jiny chute. ja mel jeden cas 4 wm a pokazdy bootoval do jinyho. ale nakonec zustalo jen kde a icewm. kde mam radsi, je pohodlnejsi, ale icewm se me libi; xfce taky, ale je nekdy trochu problemovej; window maker se me taky libil ale problemovej byl este vic a gnome sem nesnasel po prvnim spusteni. jenom s icewm bych asi moh fungovat, ale trvalo by me plno veci dyl. pokud se pamatuju tak tak na mandrive sem v kde jen kliknul na cdrom a byl sem tam, v icewm sem ho musel primountovat v konzoli a pak az sem kliknul a byl sem tam. a kdyz sem zkusil nastavit automounter aby tohle chodilo samo tak me to pak nefungovalo vubec a ani v kde. no holt mandriva, funguje kdyz ji clovek nenastavuje ;)

    je to otazka vkusu.

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kozzi avatar 24.9.2006 17:40 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    Záleží na tom jaký programy člověk používá. Pokud člověk používá programy které využívají spousty knihoven gnome nebo KDE tak ano potom je jejich nabihani pomalejsi a ve vysledku zaberou +- stejne pameti jako kdybych pouzil GNOME nebo KDE. Ale pokud clovek vybere dobre aplikace tak se to vyplati. Ale priznam se ze zatim mam jeste dost aplikaci zavislch na gnome.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Heron avatar 24.9.2006 17:50 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    To je sice pravda, ale většinou si člověk vybírá programy podle toho, kterou práci potřebuje udělat a nikoliv podle prostředí. ;-)

    Navíc, pokud třeba edituješ 8Mpx obrázek (nebo děláš jinou pořádnou práci ;-) ), tak potřebuješ víc paměťi, než by ti sežrali všechny desktop manažery součastně, tedy neustálý hon za nejnižší paměťovou náročností taky není na místě. Jinými slovy, k čemu ti je ušetřit 400kB v RAM na WM, když ti DB zabírá 200MB.
    kozzi avatar 24.9.2006 17:53 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    Jak už jsem řekl záleží na tom kčemu člověk počítač využívá. Ale hlavním důvodem proč žijí různe *box prostředí je že si spousta lidí ráda hraje. A knim patřím i já. Proč používat prostředí kde už je vše hotový, když si to můžu udělat sám ;-)
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Heron avatar 24.9.2006 18:04 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    Jasně, proti tomu žádná. Já bych zase hrozně rád tmavý prostředí a to na shotu 3 vypadá dobře a snad i použitelně. "Snad" proto, že každý tmavý prostředí, který jsem si vytvořil nebo někde viděl něco skrývalo. Někde nebyly vidět spodní okraje tlačítek nebo oken, jinde se špatně rozlišovalo menu atd. Nemá někdo použitelný tmavý barvy pro KDE?
    Mikos avatar 24.9.2006 17:27 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    Na co používat velká desktopová prostředí, když jejich hlavní funkci splní i 200kB velký prostředí?
    To je otázka preferencí, mě třeba jednoduchý WM nestačí. Tedy né že bych ho nedokázal používat (ostatně na starém počítači jsem ani neměl jinou možnost, tam by mi žádný velký DE přijatelně nefungoval ;-)), ale plnohodnotné full-featured desktopové prostředí jako KDE mi vyhovuje nesrovnatelně více...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    kozzi avatar 24.9.2006 17:36 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    To věřím, každý má od systému jiné požadavky. Až časem dokoupím ramky tak si nainstalim KDE4 ci gnome 2.16 ale pro zatím jsem zjistil že na spuštění prohlížeče stránek, audio přehrávače, správce souborů a editoru mi opravdu stačí Openbox.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    24.9.2006 17:40 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    Na tohle ti staci i twm :-)
    freshmouse avatar 24.9.2006 17:49 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    Hmm, tohle není underground. Underground = bez X. Stejně si do *boxu nataháš mnoho knihoven, jak řekl Heron nahoře, takže to je ve výsledku (skoro) jedno, jestli máš KDE, GNOME nebo *box... Pokud tedy nejsi jeden z těch, co potřebují X jen ke správě XTermů. :-)
    kozzi avatar 24.9.2006 17:51 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    no kolikrát mám pocit že Xka mám jen proto že se mi tam vleze víc terminalu vedle sebe :D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    24.9.2006 18:27 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    On je snad někdo používá i k něčemu jinému? :-)
    kouby avatar 24.9.2006 18:28 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    Ze začátku mě to trosku zaskočilo, ale nakonec jsem se do gnome zamiloval. Bylo přehlednější, rychlejší a .......

    No nevím, já mám zkušenosti spíše opačné. Přislo mi, že Gnome je o hodně pomalejší než KDE (a to především ve vykreslování). Co se "nenažranosti" týče. Tak jsou na tom obě prostředí stejně (pozn. při výchozím nastavení - prvním spuštění). Jinak s tím, že Gnome je takové více přehlednější (čistější) mi příjde také..
    That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
    Josef Kufner avatar 24.9.2006 19:39 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    Jojo, je pomalejší. Hodně je taky znát pomalost vykreslování gtk oproti qt.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Zdenek.Z avatar 24.9.2006 21:15 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    Jednak vykreslování a pak ... zkuste si v tom skvělém GTK dialogu otevřít třeba /usr/bin (pokud toho tam máte taky tolik co já). To je na kafe. (Jakýkoliv jiný file dialog co jsem viděl je mnohokrát rychlejší než ten v GTK.)
    24.9.2006 19:27 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    No vida, já taky zrovna napsal pacman -S openbox :o) Ještě jsem ho nikdy předtím nepoužíval, ale podle screenshotů a názorů všude kolem jsem si řekl, že ho vyzkouším.

    BTW momentálně rozbíhám na svém novém laptopu Arch Linux a zatím se mi kupodivu všechno daří :o) Akorát mě děsí ta záplava unknown-ů v lshwd, ale to se snad poddá... na nějakou hibernaci zatím radši ani nemyslím :o) Asi to tady v diskuzích brzo začnu zaplavovat svými zoufalými lamerskými dotazy ;o)
    kozzi avatar 24.9.2006 19:31 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    no klidne se muzes ptat i primo me na kozzi@jabber.cz ohledne archu uz toho vim dost a z hibernaci mam taky zkusenosti jinak vse najdesn wiki.archlinux.org
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    24.9.2006 20:17 Miloš Kozák | skóre: 18 | blog: jentak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    A funguje ti dobře suspend to ram? To by jsem kapku chtěl :) na disk přes swsusp2 je easy, ale... dát obě dohromady... zatim mi to šlo jenom jednou na 2.6.16 a ted mi tp již příjde, že se mi to jen zdálo :) dik
    kozzi avatar 24.9.2006 20:31 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    jj suspendtoram mi funguje OK
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    24.9.2006 22:50 Miloš Kozák | skóre: 18 | blog: jentak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    A jak prosimtě? mám svůj build kernelu a fakt nejde.... jsem lama
    kozzi avatar 25.9.2006 14:21 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    No já používám jádro přímo od archu s beyond patchsetem (pacman -S kernel26beyond) a stim mi to jde zalezi,ale na konkretnim hw. Moje soubory s nastavenim jsou na http://kozzi.php5.cz/hibernate/ ale jestlimas Nvidii tak budes musetpridat do xorg.conf radek neco jako Option "NvAGP" "1"
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    25.9.2006 14:52 Miloš Kozák | skóre: 18 | blog: jentak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    KOukal jsem na to... suspend2ram vypadá, ale jinak než co máš ty configy.. tohle je normální suspend2disk se zepnutym PC, takže kapku zbytečnost....

    nvidia kartu mám a uspává se mi to s ní dobře:) mám v podstatě ty samé distribuční confy, jako ty :)

    Ale jestli jsem se nějak zpletl, tak mě oprav ... opravdu to uvítám :) jnak dik...
    24.9.2006 21:11 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE -> Gnome -> Xfce -> Openbox
    To by bylo super! Fakt dík! Je to pro mě celkem neznámá půda, takže kdybych měl nějaký velký potíže, tak se ozvu. On je ten ThinkPad podporovaný linuxem snad na 100%, takže to všechno určitě nějak půjde. Ale doposud jsem si s nějakým rozcházením hardwaru (kór na laptopech) nemusel dělat nějaké starosti.

    Arch je ale fakt super. Nej distro, co jsem zatím zkoušel. Jen je třeba, aby měly lamy čas a trpělivost se s ním skamarádit :o) Pak podle mě není cesty (a hlavně důvodu) zpět ;o)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.