Do 16. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2025 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.
Apple na své vývojářské konferenci WWDC25 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: designový materiál Liquid Glass, iOS 26, iPadOS 26, macOS Tahoe 26, watchOS 26, visionOS 26, tvOS 26, nové funkce Apple Intelligence, …
Organizátoři konference LinuxDays 2025, jež proběhne o víkendu 4. a 5. října 2025 v Praze na FIT ČVUT, spustili přihlašování přednášek (do 31. srpna) a sběr námětů na zlepšení.
Po roce byla vydána nová stabilní verze 25.6.0 svobodného multiplatformního multimediálního přehrávače SMPlayer (Wikipedie).
DNS4EU, tj. evropská infrastruktura služeb DNS založená na vysoce federovaném a distribuovaném ochranném ekosystému, byla spuštěna v testovacím režimu [𝕏]. Na výběr je 5 možností filtrování DNS.
Skriptovací programovací jazyk PHP (PHP: Hypertext Preprocessor, původně Personal Home Page) dnes slaví 30 let. Přesně před třiceti lety, 8. června 1995, oznámil Rasmus Lerdorf vydání PHP Tools (Personal Home Page Tools) verze 1.0.
Ve středu v 17:00 byl ve Francii zablokován přístup k PornHubu a dalším webům pro dospělé. K 17:30 došlo k nárůstu počtu registrací Proton VPN o 1 000 % [𝕏]. Dle nového francouzského zákona jsou provozovatelé těchto webů povinni ověřovat věk uživatelů prostřednictvím průkazu totožnosti nebo platební karty.
Před 32 lety, 6. června 1993, byl spuštěn první český WWW server (ještě pod TLD .cs), pro potřeby fyziků zabývajících se problematikou vysokých energií.
Střílečku Borderlands 2 lze v rámci výprodeje série Borderlands na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do 8. června 19:00.
Byla vydána nová verze 2.22 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Diskuse byla administrátory uzamčena.
Generují náhodné číslo pro něž ověří je-lis jistou pravděpodobností
prvočíslo, pokud není generují znovu.
((prvočíslo * prvočíslo) + 1)
věřím, že by se to dalo ještě vylopšit, ačkoliv už nevím jak
Wikipedie se u Eratosthenova síta zmiňuje o urychlování pomocí kruhové faktorizace, tak to můžeš zkusit
Tvůj program je ± Eratosthenovo síto, to co je na wikipedii pod heslem wheel factorization je ale jedna z metod rychlých odhadů prvočíselnosti. (podobné používají třeba kryptografické programy při generování klíčů - teprve pokuď projde číslo některým z těchto testů, zkouší se dál, jestli je to skutečně prvočíslo)
#!/usr/bin/env ruby nRozsah = 10000 puts (2..nRozsah).inject((2..nRozsah).to_a) {|res, i| res.select{|n|n==i||n%i!=0} }
#include <stdio.h>
#include <math.h>
#include "error.h"
#define N 100000000LU
#define UI \
(unsigned int)
#define SIZE(num) \
(num / (sizeof(long) * 8) + 2)
#define BITS \
(sizeof(long) * 8)
#define BITPOS(index) \
((index % BITS) + 1)
#define ArrayPos(index) \
(UI index/BITS+1)
#define OutArrayError(pole, index) \
Error("Index %ld mimo rozsah 0..%ld", (long) index, (long) pole[0])
#define OutArray(pole, index) \
(index < 0 || index > pole[0]) ? OutArrayError(pole, index),0 :
#define BitArray(jmeno_pole, velikost) \
unsigned long jmeno_pole[SIZE(velikost)] = {0}; \
jmeno_pole[0] = velikost
#ifndef USE_INLINE
#define GetBitIn(jmeno_pole, index) \
(jmeno_pole[ArrayPos(index)] & (1LU << BITPOS(index)) ? 1 : 0)
#define GetBit(jmeno_pole, index) \
OutArray(jmeno_pole, index) GetBitIn(jmeno_pole, index)
#define SetBit(pole, index, vyraz) \
if(!(index >= 0U && index <= pole[0]))\
OutArrayError(pole, index);\
if(vyraz != 0) \
pole[ArrayPos(index)] |= 1LU << BITPOS(index); \
else \
pole[ArrayPos(index)] ^= GetBit(pole, index) << BITPOS(index)
#endif
#ifdef USE_INLINE
inline int GetBit(unsigned long pole[], long index)
{
if(index < 1 || index > pole[0])
Error("Index %ld mimo rozsah 0..%ld", (long) index, (long) pole[0]);
return pole[ArrayPos(index)] & ((1LU << BITPOS(index)) ? 1 : 0);
}
inline void SetBit(unsigned long pole[], long index, int vyraz)
{
if(index < 0 || index > pole[0])
Error("Index %ld mimo rozsah 0..%ld", (long) index, (long) pole[0]);
if(vyraz != 0)
pole[ArrayPos(index)] |= 1LU << BITPOS(index);
else
pole[ArrayPos(index)] ^= GetBit(pole, index) << BITPOS(index);
}
#endif
int main()
{
BitArray(eSito, N);
SetBit(eSito, 0, 1);
SetBit(eSito, 1, 0);
for(unsigned int i = 2; i < N; i++)
{
SetBit(eSito, i, 0);
}
unsigned long sqrt_n = sqrt(N);
for(unsigned int i = 2; i < sqrt_n; i++)
{
if(GetBit(eSito, i) == 0)
{
for(unsigned int j = i * i; j < N; j += i)
{
SetBit(eSito, j, 1);
}
}
}
int count = 0;
int prvocisla[10] = {0};
for(unsigned int i = N - 1; i > 1; i--)
{
if(GetBit(eSito, i) == 0)
{
prvocisla[count] = i;
count += 1;
if(count == 10)
break;
}
}
for(int i = 0; i < 10; i++)
printf("%d\n", prvocisla[9-i]);
return 0;
}
Funkcni by to byt melo, nejrychlejsi je to pri pouziti maker, inlive funkce jsou tam pro porovnani (bylo v zadani) a je to cca o 1s pomalejsi. Jeste dodam, ze se vypisuje jen poslednich 10prvocisel, vypisovat vsechno by bylo pochopitelne znacne pomalejsi, kuli io operacim.
Tiskni
Sdílej: