Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »
Ale někdy přemýšlím, jestli by to nešlo i jinak – třeba pro různé malé projekty, kde se s tím člověk nechce rozcházet, nebo pro nějaké soukromé účely – jednoduchá evidence úkolů, když ani nemám ty zdrojáky na serveru a verzuji si to jen lokálně.
Trac?Mne takisto pride, ze sa objavuje koleso. Co uloha, to ticket v trac-u. V komentari sa da nalinkovat revizia, alebo branch, ktory to riesi. Problem skor vidim na opacnej strane barikady - mnohokrat mam niekolko malych dielcich uloh ( ticketov ), ktore spolocne ( nevedomky ) opravim v ramci jedneho jedineho commitu/branchu. A potom 3 tickety odkazuju na jeden bundle zmien, kde nie je exaktne jasne na prvy pohlad, ktora uprava riesi ktory ticket. Dalsou otazkou ale je, nakolko je potrebne toto nejak extrahovat a pripravovat na striebornom podnose. Nepamatam sa, ze by som niekedy nutne po sebe cital diffy. Urcite nie pravidelne. A pokial som to potreboval, tak som si precital komentar a spravil adekvatny diff.
Nemel by byt zase tak velky problem na strane gitu udelat nejaky hook co by zapisoval do (napr.) bugzilly a pridavat tam nejaky odkaz na commit.ano, co jsem videl, tak se to tak bezne dela (priklad, sice to neni s bugzillou ale jirou, ale zas je tam jeste navic ukazka IMHO velmi dobreho postupu, a to nasledneho propojeni s kontinualni integraci, ci jak se to spravne cesky nazyva)
Líbil by se mi nějaký hodně hodně lehký issue tracker integrovaný do gitu. Váš komentářUrčitě nějaký bude. Jen je otázka, jestli bude v nějaké lepší fázi než proof of concept.
Tiskni
Sdílej: