Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
úkoly – a v ní by byly očíslované podsložky s jednotlivými úkoly a uvnitř nich soubory s popisem, stavem, komentáři a dalšími metadaty. Nad tím by byla nějaká nadstavba (klientský software), která by umožňovala úkoly (chyby/požadavky) zobrazovat, vyhledávat v nich, přidávat komentáře, měnit stavy atd.
Výhody:
Tiskni
Sdílej:
Ale někdy přemýšlím, jestli by to nešlo i jinak – třeba pro různé malé projekty, kde se s tím člověk nechce rozcházet, nebo pro nějaké soukromé účely – jednoduchá evidence úkolů, když ani nemám ty zdrojáky na serveru a verzuji si to jen lokálně.
Trac?Mne takisto pride, ze sa objavuje koleso. Co uloha, to ticket v trac-u. V komentari sa da nalinkovat revizia, alebo branch, ktory to riesi. Problem skor vidim na opacnej strane barikady - mnohokrat mam niekolko malych dielcich uloh ( ticketov ), ktore spolocne ( nevedomky ) opravim v ramci jedneho jedineho commitu/branchu. A potom 3 tickety odkazuju na jeden bundle zmien, kde nie je exaktne jasne na prvy pohlad, ktora uprava riesi ktory ticket. Dalsou otazkou ale je, nakolko je potrebne toto nejak extrahovat a pripravovat na striebornom podnose. Nepamatam sa, ze by som niekedy nutne po sebe cital diffy. Urcite nie pravidelne. A pokial som to potreboval, tak som si precital komentar a spravil adekvatny diff.
Nemel by byt zase tak velky problem na strane gitu udelat nejaky hook co by zapisoval do (napr.) bugzilly a pridavat tam nejaky odkaz na commit.ano, co jsem videl, tak se to tak bezne dela (priklad, sice to neni s bugzillou ale jirou, ale zas je tam jeste navic ukazka IMHO velmi dobreho postupu, a to nasledneho propojeni s kontinualni integraci, ci jak se to spravne cesky nazyva)
Líbil by se mi nějaký hodně hodně lehký issue tracker integrovaný do gitu. Váš komentářUrčitě nějaký bude. Jen je otázka, jestli bude v nějaké lepší fázi než proof of concept.