IBM kupuje za 11 miliard USD (229,1 miliardy Kč) firmu Confluent zabývající se datovou infrastrukturou. Posílí tak svoji nabídku cloudových služeb a využije růstu poptávky po těchto službách, který je poháněný umělou inteligencí.
Nejvyšší správní soud (NSS) podruhé zrušil pokutu za únik zákaznických údajů z e-shopu Mall.cz. Incidentem se musí znovu zabývat Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Samotný únik ještě neznamená, že správce dat porušil svou povinnost zajistit jejich bezpečnost, plyne z rozsudku dočasně zpřístupněného na úřední desce. Úřad musí vždy posoudit, zda byla přijatá opatření přiměřená povaze rizik, stavu techniky a nákladům.
Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.
Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.
Nájemný botnet Aisuru prolomil další "rekord". DDoS útok na Cloudflare dosáhl 29,7 Tbps. Aisuru je tvořený až čtyřmi miliony kompromitovaných zařízení.
Iced, tj. multiplatformní GUI knihovna pro Rust, byla vydána ve verzi 0.14.0.
FEX, tj. open source emulátor umožňující spouštět aplikace pro x86 a x86_64 na architektuře ARM64, byl vydán ve verzi 2512. Před pár dny FEX oslavil sedmé narozeniny. Hlavní vývojář FEXu Ryan Houdek v oznámení poděkoval společnosti Valve za podporu. Pierre-Loup Griffais z Valve, jeden z architektů stojících za SteamOS a Steam Deckem, v rozhovoru pro The Verge potvrdil, že FEX je od svého vzniku sponzorován společností Valve.
Byla vydána nová verze 2.24 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia online tabulky Proton Sheets v Proton Drive.
O víkendu (15:00 až 23:00) probíha EmacsConf 2025, tj. online konference vývojářů a uživatelů editoru GNU Emacs. Sledovat ji lze na stránkách konference. Záznamy budou k dispozici přímo z programu.
Všechny zápisy v blogu jsou pod licencí Creative Commons BY-SA 3.0 CZ
Pamatujete si ještě dávné doby, kdy herní série Battle Isle byla na vrcholu slávy? Chcete znovu zažít ten adrenalin, kdy s posledním průzkumným vozítkem ujíždíte před nepřátelskou armádou a doufáte, že objevíte nestřežené skladiště plné tanků? V tom případě pro vás mám skvělou zprávu.
Ne, série Battle Isle stále ještě nevstala z mrtvých. Tenhle zápisek bude o jiné klasické hře ze stejné doby a ze stejného žánru, české tahové strategii Signus: The Artefact Wars.
Signus vyšel v roce 1998 a poprvé jsem ho hrál v roce 2002, když vyšel jako příloha na CD v časopise Computer. A jen o pár měsíců později ho původní autoři vydali částečně přeportovaný na Linux pod licencí GNU GPL, což jsem zjistil až začátkem letošního roku.
Po necelém půlroce práce je Signus opět v hratelném stavu. Původní autoři navíc pod GPL nově vydali i příběhové animace, které ve starém SVN repozitáři kvůli své velikosti chyběly, takže open source verze je teď kompletní i bez originálního CD. A narozdíl od originálního CD je open source verze ve dvou jazycích: česky i anglicky (překlad zatím trochu pokulhává). Hra detekuje jazyk automaticky podle locale.
Stále je potřeba spousta oprav a vylepšení, ale pokud si chcete opět zahrát starou klasiku, naklonujte si repozitář z GitHubu a v obou adresářích spusťte klasickou instalaci:
./bootstrap ./configure make make install
Závislosti:
Aktuální verze by už měla být plně přenositelná mezi různými architekturami a Unixovými systémy. Uložené hry z původní Windows verze půjdou načíst, ale open source verze záměrně ukládá hry v trochu jiném formátu kvůli opravě 2k38 bugu.
Přeji příjemnou zábavu.
Tiskni
Sdílej:
Ke Spellcrossu mám jenom demo z Level CD a zdrojáky nejsou open source. Ale někdo už se o remake pokusil: OpenSTLB.
Až dodělám Signus, chci se pustit do portování Command & Conquer. Petroglyph před necelým měsícem vydal původní zdrojáky bez front-endu pod GPLv3 jako SDK pro vývojáře modů. Když se ty zdrojáky vyčistí a přidá se SDL front-end, vznikne kompletní port.
OpenRA má dva zásadní problémy: