Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
Já to beru jako hlavní pozitivum HD blbostí, táhne to vývoj procesorů a datových médií.No právě, ale ti vývoj nestíhají. Pak se vymýšlejí takové blbosti jako HW offloading na grafické kartě pro pár vyvolených formátů.
DVD kvalitěSchválně. Jestli si všimneš, kolikrát jsem použil v zápisku slovo
kvalita. Neříkám, že jsem našel ekvivalentní náhradu, ale… Předpokládám, že myslíš rozlišení 720x576 a plně transparentní. A jestli stačí, nestačí. To je k polemizaci. Dle mého názoru bývala často bitrate tak vysoká, že to bylo zbytečně redundantní. Hlavní chybou je zaseknout se na nějakých levelech
kvality.
Co se mne týká, rozdíl mezi DVD a BD na HD Ready (1366x768) televizi rozhodně poznám (32", vzdálenost asi 3 metry). Zkoušel jsem i rozdíl mezi stejným BD na té HD Ready a Full HD a tam už žádný zřetelný rozdíl nevidím. Pro objektivitu by se ale slušelo upozornit, že ta Full HD Sony je nějak prapodivně nastavená, protože DVB-T vysílání na ní vypadá o poznání hůř než na mém Samsungu (rodiče si na něj ale bohužel nenechají sáhnout).
Na druhou stranu, zdaleka ne každý film vyšším rozlišením získá, takže u většiny filmů mi DVD bohatě stačí a BD by mi žádný "požitek" navíc nepřineslo. Ale kdyby si dnes pořizoval (nové díly) Star Wars, Matrix nebo LotR, určitě bych sáhl po BD.
Co se mne týká, rozdíl mezi DVD a BD na HD Ready (1366x768) televizi rozhodně poznám (32", vzdálenost asi 3 metry).Rozdíly poznat budou i když se bude zvětšovat rozlišení donekonečna. Teda aspoň dokud se nenarazí na nějaký limit. Jenomže kolik harmonických frekvencí obsahuje taková dokonalá hrana? U audia se alespoň toto hledisko začalo nějak zohledňovat v podobě SBR. U obrazu zatím nevím o ničem.
Zápisek dobrý až na ten závěr (přesně takový, jaký jsem od tebe čekal).
Protože ho nepoznají ani moji rodiče. A když si sednu v obyváku do křesla, tak mám co dělat abych ho poznal i já.
Jestliže máš křeslo tak daleko jak píšeš v jiném komentáři, je jasné, že nepoznáš rozdíl. Na PC monitoru ve vzdálenosti 45cm od tebe je rozdíl mezi 720x576 a 1920x1200 partný na první pohled. Zde jde o uhlové rozlišeni. Ale to ti snad vysvětlovat nemusím.
Jestliže máš křeslo tak daleko jak píšeš v jiném komentáři, je jasné, že nepoznáš rozdíl.Přesně tak, viz článek 1080p Does Matter, který jsem odkazoval níže.
Nedělejte to, obzvlášť s jakýmkoliv dalekohledem.Proč? Člověk dostane Fourierovu transformaci v reálném čase a nebude muset pálit procesorový čas. Jen s tou normalizací to asi bude trochu drhnout.
U všeho perecptuálního je hlavní chybou vnímat něco lineárně, protože nevím o jediném jevu, který by se v mozku vyhodnocoval lineárně.Vsak on take obraz v pocitaci jas neni kodovan linearne, ale je gamma komprimovan. Napr. na zmineny kontrast 1:1000000 bys potreboval 20 bitu v pripade linearniho kodovani, pri gamma=2 si vystacis s 10 bity.
V běžných fotografických objektivech se clonové číslo mění v řadě, ve kterém je každý nasledujíci člen je &sqrt; 2-násobně větší, než předchádzející, takže poměr světelného toku mezi dvěma sousedícími clonovými čísly je dvojnásobný, respektive poloviční (tj. odpovídá 1 EV – jednomu expozičnímu stupni).
1; 1,4; 2; 2,8; 4; 5,6; 8; 11; 16; 22 atd.
Oněch 33 EV je jako poměr 1:10 000 000 000 (jehož binární logaritmus je oněch 33 a něco) uvedeno v tomto článku o lidském oku.
Filmy se točí abyNení žádná univerzální pravda o tom, proč se točí filmy. Někomu může vyšší rozlišení umocnit emoce a lépe povědět příběh. Že to zrovna tobě tak nepřipadá, neznamená, že to platí pro všechny.
Este dodam ze vidiet napriklad Planet earth od BBC v HD na 24'+ (alebo HD televizore) je zazitok.
Oproti DVD neskutocny rozdiel.Nevím jak kdo, ale já na první pohled mezi kvantizovanou verzí a originálem nepoznám rozdíl.Bez urážky, tvoje pozorovací schopnosti budou asi dost nevalné.
kvalitusrovnávají subjektivně vlastními smysly (a hlavně se vsugerovanou myšlenkou
to stačíi když na ploše 1920x1080 budou čtyři obří bloky…
hlavně že to bude HD a ještě se ušetří). U menšího rozlišení na ten puk zbude aspoň jeden pixel. Někdy méně je prostě více. Také jeden z vedlejších důvodů, proč jsem se do něčeho podobného pustil a pokusil se to trochu sepsat.
Když si sundám brejle, tak to vypadá všechno stejně A s nima vidím rozdíl cca z půl metru.Tak asi potřebuješ upgrade brejlí. Moje brejle upgrade teda potřebují taky, ale asi ne tak drastický, páč rozdíl poznám i z větší vzdálenosti (na adekvátně velkým zobrazovadle).
Ano, vysoké rozlišení má smysl dejme tomu u fotografií, ale ne u filmů.. Tam by měl panovat rozumný poměr mezi velikostí souboru a kvalitou. HD je v tomto směru zbytečný.Ostatně soudím, že...
Na webu Jana Buriana najdete za jeho souhlasem se stahováním veškeré jeho produkce také velkým písmem napsanou větu: "KOPÍROVÁNÍ ZACHRAŇUJE HUDBU!"Znám, a souvislost z HD není.
A nesmyslné štvaní za HD vede k tomu, že si čím dál menší počet lidí bude schopno udržovat své sbírky. Zbytnělé HD snímky sežerou kapacitu jejich diskových prostorů jako malinu a vytěsní tak méně profláknuté věci do /dev/null.Nesmysl. HD dostupnost méně profláklých věcí nemění.
Nesmysl. HD dostupnost méně profláklých věcí nemění.Omyl. Hodně lidí, ne-li většina si film stáhne, zkoukne a dál neřeší, dokud jim nezačne docházet místo. Pak prostě smáznou to co už viděli. Pochopitelně s převahou HD je toho místa méně a méně. Jenže tak přežijí pouze nejprofláknutější věci, ale raritky, které zajímají jen úzkou skupinu lidí ne. A tím pádem se pak stávají nedostupné zcela. Abych byl konkrétní. Rád bych zkouknul jeden film. Třebas i v té nejmizernější kvalitě. Už jen pro to, abych věděl o čem je. Jenže jediné co jsem našel bylo remasterované DVD za nehorázných 12 litrů (v přepočtu na Kč). A takový fanda abych vypláznul takový peníz za zajíce v pytli zase nejsem.
Omyl. Hodně lidí, ne-li většina si film stáhne, zkoukne a dál neřeší, dokud jim nezačne docházet místo. Pak prostě smáznou to co už viděli. Pochopitelně s převahou HD je toho místa méně a méně.Nezapomněl na fakt, že velikosti disků se neustále rapidně zvětšují?
Jenže tak přežijí pouze nejprofláknutější věci, ale raritky, které zajímají jen úzkou skupinu lidí ne. A tím pádem se pak stávají nedostupné zcela.To ale platí i bez HD - je jasné, že když nějaký film zajímá jen úzkou skupinu lidí, tak ti ostatní ho na disku mít nebudou. To plyne už z definice okrajového filmu.
Abych byl konkrétní. Rád bych zkouknul jeden film. Třebas i v té nejmizernější kvalitě. Už jen pro to, abych věděl o čem je. Jenže jediné co jsem našel bylo remasterované DVD za nehorázných 12 litrů (v přepočtu na Kč). A takový fanda abych vypláznul takový peníz za zajíce v pytli zase nejsem.Jo, a to je určitě vina HD, žejo?
HD je pouze technologie, nic víc. Opruz je posedlost touto technologií.HD je rozlišení, nic víc, nic míň. Posedlost - to souhlasím - je opruz. Ne všichni příznivci HD jsou ale posedlí...
Velikosti disků se zvětšují? No nevím. Za poslední dva roky to zase takový skok není.Tak se mrkni třeba sem.
Pokud máš nasbíraný disk právě takových raritek, tak už si sakra rozmyslíš, jestli tomu disku nadále důvěřovat, nebo ne. Takže začneš disk zrcadlit.Lol, kolik máš na disku těch raritek ty? 100? 10? 5? 2? I kdyby to bylo těch 100, nemůžeme o nějakém problému s místem mluvit - film ve velmi slušný kvalitě v SD rozlišení může mít 4GB. 100 filmů má 400GB. Je to skutečně takový problém? A kolik místa doopravdy zabírají tvoje raritky?
Jenže nestíhají sběrnice. Takže i zálohování nebo i kontrola disku trvá nekonečně dlouho.Prosím? Kontrola a zálohování trvá nekonečně dlouho? Ty asi používáš starý IDE-33 rozhraní, prehistorický disk a ext2 nebo fat16 filesystém, žejo?
Blbě se odhalují chyby v takových souborech, protože výpočet kontrolního součtu je zdlouhavý.O čem to mluvíš? Jaký chyby? Ty máš v počítači virus, který ti náhodně přepisuje soubory na disku? Nebo o čem to mluvíš? Ty si běžně počítáš hashe filmů?
Komprese na snesitelnější velikost zase žere čas a výpočetní výkon (viz výše). Udělat kvalitní rip taky není jen tak, pokud chceš aby měl více audio stop, plus titulky. Kontrola titulků a případná oprava také žere čas. A to je ten lepší případ, kdy titulky existují.Ano, starat se o sbírku filmů, zvláště raritek, není triviální, ale (ne)existencí HD se na tom nic nemění...
Celé je to jenom o tom, že si tak jako autor tohoto blogpostu myslím že HD obsese je pouze výsledkem reklamní masáže a pro normální běžné čumily jako já postačuje to co dá DVD, zkomprimované nějakým rozumným kodekem.No jasně, názor typu "Ostatně soudím, že..."
HD je pouze technologie, nic víc.HD je technologie, asi tolik jako je technologie Adidas. HD je především značka.
Ty na té odlišnoti nic nevidíš?No jasně že jo. Vždyť je to komprimované a je to je také účel. Ukazuju to jen z toho důvodu, aby bylo vidět, že:
Nevím jak ty, ale já tam zřetelně poznávám obrys Leny.To je z toho důvodu, že vyšší frekvence obsahují především šum a hrany. Ale vadí to nějak?
toho není moc třeba ve srovnání s JPEGem o QP 50No to jistě ne. Ale to pořád neznamená, že je tento rozdíl nevýznamný.
I když to vypadá jako docela zásadní informace, tak kdo by si všiml, že tam vůbec toto chybí?Třeba já. Pokud by šlo o film, tak bych si toho určitě všiml.
To je z toho důvodu, že vyšší frekvence obsahují především šum a hrany. Ale vadí to nějak?Hrany jsou velmi důležité. Ty právě s kvatizací mizí, a tím se i obraz rozostřuje.
No to jistě ne. Ale to pořád neznamená, že je tento rozdíl nevýznamný.Tak se mi to začíná líbit.
No budiž. Až budu mít někdy čas, tak si pro tebe něco připravím.Třeba já. Pokud by šlo o film, tak bych si toho určitě všiml.
Tak schválně zkus na mě slepej test, uvidíš, že to poznám rychle bez nějakýho většího zkoumání. Ale prosil bych v tom případě stejnou míru kvantizace jako u výše ukázané Leny, ne, že to jen trochu pošolícháš, aby to nebylo poznat
Hrany jsou velmi důležité. Ty právě s kvatizací mizí, a tím se i obraz rozostřuje.Důležité? To určitě ano. Ale o jejich informačním významu docela pochybuju. Třeba u takového AAC, tam je ořez na
rozlišeníkolem 5000Hz(rozsah lidského sluchu je do 20kHz a i taková lama to řeže na 16kHz, občasně i více). Zbytek se zkopíruje, vhodně vyškáluje aby signál měl sestupný charakter a podle dat z doplňkového kanálu se ten zbytek dořeže aby se trochu víc podobal originálu. A když se nebude dostávat místo pro vedlejší kanál? Kdo by si toho všiml? Tóny zabarvené jsou, tak co. Docela zajímavý je nový spektrogram v ffplay. Určitě doporučuji zkusit. No co je to vlastně ta hrana? Nekonečné množství harmonických frekvencí. Sice nemám dostatečné znalosti aby řekl jak je to v obraze, ale tak nějak intuitivně cítím, že vývoj by se i v něm měl brát tímto směrem. Vždyť zkus někdy udělat ořez brick-wall filtrem a uvidíš sám.
Důležité? To určitě ano. Ale o jejich informačním významu docela pochybuju.No vidíš, to já zase ne
Třeba u takového AAC, tam je ořez na rozlišení kolem 5000Hz(rozsah lidského sluchu je do 20kHz a i taková lama to řeže na 16kHz, občasně i více). Zbytek se zkopíruje, vhodně vyškáluje aby signál měl sestupný charakter a podle dat z doplňkového kanálu se ten zbytek dořeže aby se trochu víc podobal originálu.Naprostá většina lidí neslyší nad 16kHz. Nicméně jsem ale názoru, že u zvuku je to trochu něco jinýho. Člověk zvuk a specielně hudbu vnímá jinak než obraz, alespoň jsem toho názoru... těžko říct, jesli existuje pralela s obrazem...
Dále je nutné brát na vědomí, že s narůstajícím rozlišením krom datové náročnosti roste hlavně náročnost výpočetní. Snad i rychleji než exponenciálně. A té alespoň na současné technologické úrovni není na rozdávání.Huh? A kde? Mnoho grafickych operaci ma casovou slozitost linearni k poctu pixelu (a tedy kvadratickou k rozliseni). Tedy ne ze bych nenasel takove algoritmy, ale nenapada me zadny, ktery by mel superpolynomialni slozitost a zaroven se pouzival v beznych aplikacich. Nehlede na to, ze vstupni data ve vysokem rozliseni muzes obvykle s linearni slozitosti snadno zredukovat na data s mensim rozlisenim a pak zpracovat.
Ovšem můj čistě osobní názor, který z toho vyvozuji je takový, že pouhé hnaní se za obřími rozlišeními je holý nesmysl. A to se týká jak značky HD (a následovníků jako je 4k,Super Hi-Vision) u videa, tak obřích Megapixelů u digitálních fotoaparátů. Hlavně protože lidský vizuální systém není takové rozlišení schopný dostatečně ocenit.Jenze vysoke rozliseni ma i jine duvody, nez se koukat na video ci fotku jako celek. Zejmena moznost zazoomovat si na detail. Napr. staticka kamera s vysokym rozlisenim (a dost sirokouhla) zaznamenava celou tabuli pri prednasce a uzivatel zaznamu pri prehravani posunem nahrazuje to, ze by mohl natacet hlavu (kdyby tam byl primo a nekoukal se na zaznam). Krom toho - rozliseni (ve smyslu DPI ci jeste lepe dots/radian) vlastne neroste. Dlouhodobe je kolem 100 pixelu na palec. Driv (za dob 14tipalcovych CRTcek a rozliseni 800x600) bylo sice trochu nizsi (kolem 70 pixelu na palec), ale ten narust za tech dvacet let je nepatrny. Rozliseni ve smyslu celkoveho poctu pixelu roste zejmena kvuli tomu, ze roste zobrazovana plocha. A lide na displeje koukaji vicmene ze stejne vzdalenosti, at jde o 14tipalcove CRT 800x600, nebo 24palcove LCD 1920x1080 (mozna spis ta pozorovaci vzdalenost klesa, protoze v dobach CRT byly obavy z vyzarovani z monitoru). Takze pokud na obou takovych pripadech uzivatel sleduje video v PAL rozliseni roztazene na fullscreen, tak na modernim monitoru se mnohem vic projevi nedostatky videa. (Proto take treba ja pri sledovani videa ho obvykle neroztahuju na fullscreen, ale necham v nativni velikosti.) Tedy - pro zachovani stejne urovne 'kvality' ('hustoty' informace vzhledem k pozorovacimu uhlu) je treba, aby rozliseni videa rostlo spolu s rustem 'rozliseni' (ne ve smyslu DPI) monitoru (a ne pomaleji).
Huh? A kde? Mnoho grafickych operaci ma casovou slozitost linearni k poctu pixelu (a tedy kvadratickou k rozliseni). Tedy ne ze bych nenasel takove algoritmy, ale nenapada me zadny, ktery by mel superpolynomialni slozitost a zaroven se pouzival v beznych aplikacich.Ono je to přesně naopak. Jednotlivé algorimtmy se optimalizují tak, že až člověk hledí kam se jim daří jejich komplexnost tlačit. Nad FFT (kterou se podařilo dostat na složitost N log N) a FFTW kroutím hlavou dodnes. To bude nejspíš nějaký druh magie. Jenomže je potřeba brát na vědomí, že časem jak se vyvíjí nové standardy, tak se do nich cpe stále více a více funkcí aby byly schopny více a více tlačit a stačily tak z dobou. Doporučuji porovnat třeba takový MPEG-1 a MPEG-4 AVC. Nárůst složitosti je neporovnatelně větší. A třeba o Vlnkové transformaci a Diracu nemluvím už vůbec. Ten bych o rozlišení 1080p na své počítači v reálném čase nepřehrál asi ani na obě jádra. Ona i ta Vlnková transformace vypadá velice jednoduše, ale když se provede jen tak bez pořádné matematické magie, tak se s verzí Ingridky vůbec nedá porovnávat. A ta se zase pro změnu stejně moc právě kvůli náročnosti nepoužívá.
Jenze vysoke rozliseni ma i jine duvody, nez se koukat na video ci fotku jako celek. Zejmena moznost zazoomovat si na detail.Další ultímátní otázka, kterou bych se chtěl zabývat až budu mít čas:
Je výřez ekvivalentní optickému zazoomování?. Zatím mám jen ničím nepodložené intuitivní podezření.
Krom toho - rozliseni (ve smyslu DPI ci jeste lepe dots/radian) vlastne neroste. Dlouhodobe je kolem 100 pixelu na palec. Driv (za dob 14tipalcovych CRTcek a rozliseni 800x600) bylo sice trochu nizsi (kolem 70 pixelu na palec), ale ten narust za tech dvacet let je nepatrny. Rozliseni ve smyslu celkoveho poctu pixelu roste zejmena kvuli tomu, ze roste zobrazovana plocha. A lide na displeje koukaji vicmene ze stejne vzdalenosti, at jde o 14tipalcove CRT 800x600, nebo 24palcove LCD 1920x1080 (mozna spis ta pozorovaci vzdalenost klesa, protoze v dobach CRT byly obavy z vyzarovani z monitoru). Takze pokud na obou takovych pripadech uzivatel sleduje video v PAL rozliseni roztazene na fullscreen, tak na modernim monitoru se mnohem vic projevi nedostatky videa. (Proto take treba ja pri sledovani videa ho obvykle neroztahuju na fullscreen, ale necham v nativni velikosti.) Tedy - pro zachovani stejne urovne 'kvality' ('hustoty' informace vzhledem k pozorovacimu uhlu) je treba, aby rozliseni videa rostlo spolu s rustem 'rozliseni' (ne ve smyslu DPI) monitoru (a ne pomaleji).K tomu už jsem se vyjadřoval. (druhý odstavec od konce)
jsou samé kecy. HD tu je, osobně ho také preferuji, protože je bezpochyby lepší. To že je autor asociální fašounek, který by povolil kvalitu jen pro ty, co ji rozeznají, je velmi smutné. No hlavně že ve svých dvaceti letech má ten jediný správný názor. Já ho měl taky, tak to chápu, ale zároveň mu doporučuji: najdi si babu, vole!vs
Zápisek jsem nečetlNevím co víc k tomu ještě dodat.
dostatečnéby mě nenapadlo snad ani po pořádném výzkumu. Ale na věcech, které jsem v zápisku napsal to vůbec nic nemění.
mplayer -vo png -frames 10 -sstep 1 -ss 530 Picture.This.1080p.x264.mkv
cp 00000002.png frame.png
ffmpeg -i frame.png -y -r 30 -an -vcodec libx264 -vpre libx264-hq -cqp 0 -s 854x480 o.mp4
mplayer -vo png -frames 1 o.mp4
mv -f 00000001.png frame-upscale.png
mogrify -scale 1920x1080 -filter Cubic frame-upscale.png
Rozlišení WVGA je prakticky stejné jako PAL, ale má stejný poměr stran jako HD.Ale já ten rozdíl vidím(Také by byla chyba kdyby ne) a víc čistý nezájem.
Všimněte si, že quantizer je nula, čili bezztrátová komprese...Opravdu umí x264 bezztrátovou kompresi? Není to jako s QP 100 u JPEGu? Pokud i ale ano, klidně stačilo použít třeba yuv4mpeg.
downscale na WVGA přes x264 + upscale zpátky na FullHDNo tak to teda nebyl moc dobrý příklad. Už jen protože tento obrázek toho v těch chybějících frekvencích má strašně moc. A jinak to šklálování je snad s Nearest-neighbor interpolací. Co třeba takhle?
Poznáte rozdíl? Za sebe hlasuju že ano.Zdá se, že ze zápisku si opravdu každý vezme to co chce. Psal jsem, že snížením rozlišení dochází k ořezu frekvencí. V nichž se krom šumu nachází také harmonické frekvence hran, které se v součtu podílí na výsledné ostrosti hrany. Viz třeba toto. Správný rekonstrukční filtr s ochranným pásmem ve tvaru Gaussovi křivky by měl také Gaussovo rozostření(dokonce existuje takový škálovací algoritmus třeba v libswscale). Gaussovo rozmazání doufám představovat nemusím. Ale vypadá to jako kdybych nic takového nikdy nenapsal.
408 - Request Timeout
Když zvětším rozlišení 2x, tak to znamená, že se mi počet bodů na palec zvětší 2x, což je 2x víc dat. Což je krásně lineární.Tak to asi neumím počítat nebo co, protože mně vychází minimálně parabola.
Mám takový silný dojem, že s tím exponenciálním růstem jsi to přehnal.Přehnal. A záměrně. Je nutné si uvědomit, že krom rozlišení rostla i bitová hloubka, způsob uložení, doplňkové věci a podobně. Pokud mám srovnat nějaký SCREEN$ a dnešní 16-bitové RAWy s profily…graf růstu obrazových dat by mě opravdu zajímal. Spíš mi šlo o to vyjádřit to, že objem rostl
rychle jak sviňaa ten výraz byl první nevulgární, který mě zrovna napadl a pokud to někomu vadí, tak se omlouvám.
i když jsme volily 16 barev
vy jste ženy?
Tiskni
Sdílej: