Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
kdyz to nesdilis ani dal nesiris (a neni to film uniklej este pred premierou) tak to je legalni (je to v autorskym zakone pod vytvorenim rozmnozeniny dila pro vlastni potrebu).a musím k tomu přidat jednu jedinou věc: [citation needed], protože by mě dost zajímalo odkuď to je a na co se ten další zase odvolá.
Já nechápu co s tím furt máte. I když 1000x budeš opakovat lež, tak z ní pravdu neuděláš. Já furt čtu jen jedno a to samé:Autorský zákon, §30, odst.1, třeba tady:kdyz to nesdilis ani dal nesiris (a neni to film uniklej este pred premierou) tak to je legalni (je to v autorskym zakone pod vytvorenim rozmnozeniny dila pro vlastni potrebu).a musím k tomu přidat jednu jedinou věc: [citation needed], protože by mě dost zajímalo odkuď to je a na co se ten další zase odvolá.
Za užití díla podle tohoto zákona se nepovažuje užití pro osobní potřebu fyzické osoby, jehož účelem není dosažení přímého nebo nepřímého hospodářského nebo obchodního prospěchu, nestanoví-li tento zákon jinak.
i kdyby, u soudu se z toho s právníkem celkem lehce vyvléknete.Čti: Zanějaký ten pakatel jako pár desítek až stovek tisíc
nekde jsem cetl oficialni stanovisko ke stahovani filmu a mp3 apod.Nebylo to žádné oficiální stanovisko, ale jednou si na zas lŽivě zahráli na právníky a doteď to všichni papouškují. Stahování DVDRipů, BDRipů a všeho podobného je protizákonné už jenom kvůli DMCA, EUCD a nebo WIPO CT, která platí téměř v celém civilizovaném světě. Ale jinak náš autorský zákon je mnohem obsáhlejší a věřím, že nějaký paragraf se najde na každý případ.
Sice se to opakuje neustále dokola, ale to ještě neznamená, že je to pravda. Ta podmínka „pro vlastní potřebu“ není jediná, kterou je nutné splnit. A také se na to vztahují obecná ustanovení občanského zákoníku – možná, že je to pořád ještě na hraně a ne až za ní, to bych ale stejně nenazýval „naprosto OK“.Cituji usnesení Nejvyššího soudu ČR číslo 5 Tdo 234/2009 z 25.3.2009 Dále považuje Nejvyšší soud za nutné uvést, že jak také vyplývá ze znění ustanovení § 30 odst. 1 písm. a) autorského zákona, nelze z něj dovozovat, že se omezení autorského práva pro pořizování rozmnoženiny díla pro osobní potřebu vztahuje pouze na pořízení rozmnoženiny z originálu díla nebo z jeho legálně zakoupené kopie pořizovatelem rozmnoženiny, neboť v rámci omezení autorského práva pro pořizování rozmnoženin pro osobní potřebu nestanoví toto ustanovení nic o právní povaze zdroje, ze kterého je možno rozmnoženinu díla pro osobní potřebu pořizovat. Může se tedy jednat jak o originál, tak i o rozmnoženinu díla, přičemž není bez dalšího nikterak vyloučeno, aby zdrojová rozmnoženina, ze které si zhotovitel pořídí vlastní rozmnoženinu pro osobní potřebu, byla pořízena i na základě jednání, které je v rozporu s autorským zákonem. Tato skutečnost nemůže sama o sobě, pokud autorský zákon nestanoví jinak, změnit právní povahu aktu pořízení rozmnoženiny díla pro osobní potřebu, jež je autorským právem aprobované, což samozřejmě nemá žádný vliv na vznik autorskoprávní a případně i trestní odpovědnosti za předchozí porušení autorského práva. Ustanovení § 30 autorského zákona totiž ani nestanoví podmínku „oprávněného uživatele“ jak to činí autorský zákon v jiných ustanoveních, např. § 36 nebo § 66 (srovnej Telec, I., Tůma, P. Autorský zákon. Komentář. 1. vydání. Praha: C. H. Beck, 2007, s. 347, 348).
To, že je AZ zákonem speciálním, ještě neznamená, že se na činnost spojenou s AZ žádné jiné zákony nevztahují. Takže třeba takové neoznámení trestného činu nebo bezdůvodné obohacení může platit i pro nakládání s autorskými díly, přestože to není řešeno speciálním zákonem (AZ), ale zákonem obecným.Neoznameni TC rozhodne nepripada v uvahu, staci si precist vycet TC, kterych se oznamovaci povinnost tyka § 368 odst. 1 TZ. Vysi bezduvodneho obohaceni resi AZ, konkretne § 40 odst. 4 (dvojnasobek odmeny, ktera by byla za ziskani licence obvykla v dobe neopravneneho nakladani s dilem), takze opet vystrel vedle. Takze ke konkretnim prikladum nelegalniho stahovani se z vasi strany asi nedostaneme, ze? Ale mlzit, mlzit a mlzit, to je taky osvedcena taktika. :-P
Podle autorského zákona je stahování AV obsahu pro vlastní potřebu naprosto OK.Já to teda slyšel zatít jenom v tom jejich
právním rozboruna lŽivě a od té doby se to jen donekonečna opakuje jako fakt, ale opravdu doporučuji si autorský zákon přečíst. Když už teda vůbec nic, tak:
§ 43V US se díky obdobě tohoto paragrafu v DMCA už úspěšně stahují z oběhu(prej dokonce i Google) kdejaké Ripy. Dokonce se mi stalo, že jsem chtěl stáhnout nějaké Péčko a místo souboru jsem dostal oznámení o tom, že na základě DMCA bylo požadované video zamítnuto. U nás sice o žádném podobném případě nevím, ale to neznamená, že se na ně tento paragraf nevztahuje. Proto tyto DMCA, EUCD a podobné bastly nemá nikdo rád.…
- Do práva autorského neoprávněně zasahuje ten, kdo obchází účinné technické prostředky ochrany práv podle tohoto zákona.
- Do práva autorského neoprávněně zasahuje také ten, kdo vyrábí, dováží, přijímá, rozšiřuje, prodává, pronajímá, propaguje prodej nebo pronájem nebo drží k obchodnímu účelu zařízení, výrobky nebo součástky nebo poskytuje služby, které
- jsou za účelem obcházení účinných technických prostředků nabízeny, propagovány nebo uváděny na trh,
- mají vedle obcházení účinných technických prostředků jen omezený obchodně významný účel nebo jiné užití, nebo
- jsou určeny, vyráběny, upravovány nebo prováděny především s cílem umožnit nebo usnadnit obcházení účinných technických prostředků.
- Účinnými technickými prostředky podle tohoto zákona se rozumí jakákoli technologie, zařízení nebo součástka, která je při své obvyklé funkci určena k tomu, aby zabraňovala nebo omezovala takové úkony ve vztahu k dílům, ke kterým autor neudělil oprávnění, jestliže užití díla může autor kontrolovat uplatněním kontroly přístupu nebo ochranného procesu jako je šifrování, kódování nebo jiná úprava díla nebo uplatněním kontrolního mechanismu rozmnožování.
CSS neni ucinna ochrana
ji porusil ten kdo to tam uploadovalPak doporučuji zjistit si něco víc o RTMP. To je teprve kupa sraček. A to doslova. Na začátku toho polo-binárního hnusu se začíná s handshakem, který pozůstává z výměny pár tajných klíčů. Jenomže ti ******* z Adobe považují výměnu těchto jinak reverzně vykutaných klíčů (mimochodem zveřejněných ve specifikaci) za aktivní ochranný prvek a na každého kdo se snaží ten jejich ****** protokol obechcat(nepoužitím jejich <tamtadadá> Adobe Flashplayeru) sešlou DMCA takedown notice. A přitom oproti tomu je CSS jako nebe a dudy. To víš, dneska už není nutné najímat dobré a drahé kryptografy. Dneska místo toho stačí najmout bandu blbých právníků, dát si do protokolu text
tento text považujeme za aktivní ochranua je vystaráno. Vyjde to levnější a ještě je to účinnější. A schválně bych chtěl vidět jak by to dopadlo kdyby se rtmpdumer fakt víc rozšířil i mezi běžné lamky. To by bylo ohně na střeše. U nás třeba jenom kvůli debilní Nově.cz.
rtmpdump is an open-source command-line tool that is designed to dump the full RTMP stream. It implements the RTMPE protocol, which Adobe believes to be an encryption and copyright protection scheme: however analysis of RTMPE shows that RTMPE is nothing of the kind. rtmpdump was removed from its original SourceForge page due to Adobe issuing a Digital Millennium Copyright Act takedown notice, which Sourceforge did not have the resources to contest, and could not place any other sourceforge projects at risk. flvstreamer is a fork of rtmpdump which removes all the code that Adobe believed was in violation of the DMCA (due to the belief by Adobe that RTMPE is an encryption mechanism(!)). flvstreamer still allows users to download a stream of audio or video content from all RTMP servers, as long as RTMPE is not enabled on the server. rtmpdump development was restarted in October 2009 and is hosted at the MPlayer site[5]. It has much improved functionality and has been rewritten in C (was C++).[1]
Protected Streaming is a DRM technology by Adobe.
…SWF verification
The Adobe Flash player uses a well-known constant, appended to information derived from the SWF file (a hash of the file and its size), as input to HMACSHA256. The HMACSHA256 key is the last 32 bytes of the server's first handshake packet. Flash Media Server uses this to limit access to those clients which have either had access to the SWF file (or have been given a copy of the hash and the size of the SWF file).
All officially allowed clients (which are in fact *.swf Files) need to be placed on the Flash Media Server. Any unknown client requesting a connection will receive a "connection reject".
The combination of both techniques ensures that streams cannot be sniffed and stored into a local file. SWF verification is intended to prevent manipulated clients from accessing the content, but does not achieve this goal. Third party clients are free to write the unencrypted content to a file simply by knowing the hash of the SWF file and its size. Adobe's own implementation of Flash Player is one client which does not allow saving into local files.
Thus, the only possible way left to restrict connections to the Flash Media Server is to use a list of known hosts, to avoid that the whole player (the Flash client) is placed on a foreign site. Even this has no real benefit for mass-distributed files, as any one of the known hosts could take a copy of the data and re-distribute it at will. Thus, the "known host" security is only useful when the known hosts can in fact be trusted not to re-distribute the data.[2]
rtmpdump pouzivam, taky kvuli nove a vsim sem si ze kvuli tomu byl jakysi povyk, ze se stranka se zdrojakama prestehovala nekam do ruska. ale na funkci to nemelo vliv.
DMCA snad u nas neplati, ta plati jen v "zemi svobody" nebo se pletu?DMCA je jen americká implementace WIPO CT, která je v EU implementovaná jako EUCD(a nebo možná i nějaká jiná, je v tom dost bordel) a kterou implementuje výslovně i náš zákon dodatkem zákona.
rtmpdump pouzivam, taky kvuli noveNo, však jim o tom napiš do redakce. Bych byl fakt zvědaví co by to bylo za manévry kdyby se přišlo na to, že většina lidí je schopná si stáhnout
Oridnaci v růžové zahraděnebo
Ulici.
a vsim sem si ze kvuli tomu byl jakysi povyk, ze se stranka se zdrojakama prestehovala nekam do ruska. ale na funkci to nemelo vliv.Přesunulo se to do Anglie(kde mimo jiné tento zákon platí také) a jediný vliv, který to má, že je držení takového nástroje u nás protizákonné.
nezkopirovatelny obrazky z idnesu zase najdu v ~/.mozilla/firefox/zmetznaku/Cache a ten jejich javascriptovej prohlizec se muze jit klouzat (kvuli tomu me furt otravuje jeden lempl kterej si to neumi sam stahnout ani kdyz mu udelam obrazkovej navod)Zobrazení → Styl stránky → Bez stylu
A zmínili se ti ty příslušní o tom, že krom jednoho paragrafu má ten zákon asi dalších tisíc paragrafů, které to dále upravují a že i ten samotný paragraf má ještě nějaké odstavce navíc? Ten důležitý jsem schválně podtrhl. A schválně se podívejme třeba na takový odstavec numero 25:§30 Volná užití
- Za užití díla podle tohoto zákona se nepovažuje užití pro osobní potřebu fyzické osoby, jehož účelem není dosažení přímého nebo nepřímého hospodářského nebo obchodního prospěchu, nestanoví-li tento zákon jinak.
- Do práva autorského tak nezasahuje ten, kdo pro svou osobní potřebu zhotoví záznam, rozmnoženinu nebo napodobeninu díla.
- Nestanoví-li tento zákon dále jinak, užitím podle tohoto zákona je užití počítačového programu či elektronické databáze i pro osobní potřebu fyzické osoby či vlastní vnitřní potřebu právnické osoby nebo podnikající fyzické osoby včetně zhotovení rozmnoženiny takových děl i pro takovou potřebu; stejně je užitím podle tohoto zákona zhotovení rozmnoženiny či napodobeniny díla architektonického stavbou i pro osobní potřebu fyzické osoby či vlastní vnitřní potřebu právnické osoby nebo podnikající fyzické osoby (§ 30a) a pořízení záznamu audiovizuálního díla při jeho provozování ze záznamu nebo jeho přenosu (§ 20) i pro osobní potřebu fyzické osoby.
- Rozmnoženina nebo napodobenina díla výtvarného zhotovená pro osobní potřebu fyzické osoby podle odstavce 1 musí být jako taková vždy zřetelně označena.
- Rozmnoženina nebo napodobenina díla výtvarného zhotovená pro osobní potřebu fyzické osoby podle odstavce 1 nesmí být použita k jinému než tam uvedenému účelu.
- Ustanovení § 25, 43 a 44 nejsou odstavcem 1 dotčena.
Ano, asi ti neukážu nějaký paragraf, který by výslovně zakazoval stahování (už jenom kvůli stylu jakým je celý zákon psaný a jak snadno se v něm vyhledává pomocí CTRL+F), ale klidně ti můžu říct, že kdykoliv může po tobě teď chtít autor vymáhat peníze za ušlé zisky na základě§25 Právo na odměnu v souvislosti s rozmnožováním díla pro osobní potřebu a vlastní vnitřní potřebu
- U zveřejněných děl, která lze rozmnožovat
má autor právo na odměnu v souvislosti s takovým rozmnožováním díla.
- pro osobní potřebu fyzické osoby či vlastní vnitřní potřebu právnické osoby či podnikající fyzické osoby (§ 30 a 30a) pomocí přístroje k zhotovování tiskových rozmnoženin na papír nebo podobný podklad, anebo
- pro osobní potřebu fyzické osoby (§ 30) na podkladě zvukového, zvukově obrazového nebo jiného záznamu či rozhlasového nebo televizního vysílání jejich přenesením pomocí přístroje na nenahrané nosiče záznamu,
užití pro osobní potřebu, protože má na to právo(Jen tak mimochodem, ten další paragraf se vztahuje právě na obcházení účinných technických prostředků). Což je IMHO ještě lepší než jen zákaz.
no jinak ten zakon je tak formulovanej, ze se da vykladat ruzne, o tom nemuze bejt sporu.
Oprava: …v podobných opatřeních nevidím smysl.
Ještě bych dodal, že míra "společenské nebezpečnosti" těchto příspěvků není IMHO taková, aby mělo smysl se jimi zabývat.
V roce 2000 stála filmová DVD přibližně tolik co dnes BD, dokonce spíš víc - méně atraktivní BD se dnes už dají pořídit za 300-400 Kč, to bylo tehdy u DVD nemyslytelné. Máte pocit, že tehdy byla filmová produkce o tolik kvalitnější?
A co tím slovem "kvalitní" vlastně rozumíte? Umělecky kvalitní (ať už to znamená cokoli) těžko, protože umělecká kvalita nijak nesouvisí s tím, zda u filmu divák ocení kvalitnější obraz. A technicky kvalitních, tedy právě takových, u kterých má smysl přidaná hodnota v podobě vyšší obrazové a často i zvukové kvality BD, se točí dost, IMHO spíš víc než dříve.
ale chce to poradnou plasmu a bedinky.A nebo nevypláchnutý mozek.
Nie vážne ono ten rozdiel je vidieť aj na obyčajnom 22'' widescreen monitore aj z tej vzdialenosti 2.5 - 3 metre. Pokiaľ rozdiel nie je vidno, tak si zožeňte ten istý film aj v DVD kvalite a skúšajte.Tak 23″ LCD mám teď vedle sebe a na 3 metry (jsem si na to schválně vzal metr) jsem vůbec rád když rozpoznám rozdíl mezi 1080p a PALem. Vždyť to je pomalu šířka mého pokoje.
DVD kvalitu a naspäť na HD kvalituJe urážlivé poukázat na to, že rozlišení a
kvalitajsou dva rozdílné pojmy?
Ale keď sa downscaluje obraz a znovu upscaluje - tak strata kvality je bezprostredná a nevyhnutná.Ještě jednou uslyším slovo
kvalita, tak už asi začnu masově vraždit. Je nevyhnutná, ale leda tak ořezání frekvencí (viz. Nyquist–Shannon), ty co zůstanou jsou úplně stejné. Teda samozřejmě ± v závislosti na použitém škálovacím filtru a jeho frekvenční odezvě.
akých 8Mbps je optimálne, ale samozrejme čim viac tým lepšieNechci do toho kecat, ale to co je uloženo na DVD má většinou bitrate 9-15Mbps.
aké filmy teda pozeráte, že vám obsah dnešných filmov nepostačuje?Asi jsem jiný (asociálně-paranoidní linuxák
Veď stačí si pozrieť posledný trhák - 2012panezboze to je sracka :)
Není. Protože televizi mám 32" a koukám na ni ze vzdálenosti 2.5-3 m (podle toho, jak se uvelebím). Abych využil něco "lepšího", musel bych tu televizi mít minimálně dvojnásobnou. A taky bych musel sedět minimálně dvakrát dál. Což je v běžným obýváku těžko realizovatelný.Přesně toto měl být jeden z bodů argumentace. Ve skutečnosti toto
vysoké rozlišení(v uvozovkách, protože ekvivalent pro _jedno_ lidské zdravé oko je kolem 576Mpix, v kombinaci snad ještě mnohem více) je jen na velice malé ploše oka a valná většina toho vysokého rozlišení je na cipa, protože se ani nedostane do mozku. Druhým bodem argumentace je spektrogram škálovaného obrázku prohnaného vhodným filtrem.
80 cm byla donedávna veliká TV.
V zásadě souhlasím, ale pro pořádek je třeba upozornit, že 80 cm úhlopříčka při poměru stran 4:3 je něco trochu jiného než 80 cm úhlopříčka při poměru stran 16:9.
Táta má ~40" plasmu a ze vzdálenosti ~2-3 m je to otrava
Ono dost záleží na tom, co si na tom člověk pouští. Na 1080p se klidně dá koukat i z těch 2-3 metrů, koneckonců v běžném multikině, pokud člověk zrovna nesedí v poslední řadě, je ten pozorovací úhel dost možná i větší. Ale když u svých rodičů vidím na 40" FullHD pouštět UPC Direct, tak to je opravdu utrpení.
V zásadě souhlasím, ale pro pořádek je třeba upozornit, že 80 cm úhlopříčka při poměru stran 4:3 je něco trochu jiného než 80 cm úhlopříčka při poměru stran 16:9.
Na to jsem zapomněl. Na nových (širokoúhlých) TV se nedá koukat na staré pořady v 4:3, navíc ta kvalita na tom vypadá fakt blbě.
Ono dost záleží na tom, co si na tom člověk pouští.
Třeba digitalizovanou TV. ^_^
Na nových (širokoúhlých) TV se nedá koukat na staré pořady v 4:3
Dá, akorát je ta úhlopříčka pochopitelně patřičně kratší - tedy aspoň u nás, kdo nejsme fandové placatých hlav. (Hanba Primě!)
Třeba digitalizovanou TV.
My máme "jen" 32" HD-Ready (1366x768) a tam je české DVB-T v pohodě. Problém vidím spíš v tom, že je dost znát, jak starý je daný pořad. Na té 40" FullHD už je znát, že to není úplně ono, ale proti tomu UPC Direct je to pořád rozdíl několika tříd.
je třeba upozornit, že 80 cm úhlopříčka při poměru stran 4:3 je něco trochu jiného než 80 cm úhlopříčka při poměru stran 16:9
To bylo první, co mě napadlo, když jsem si 16:9 přivezl domů. A schválně jsem si to hned změřil. Obraz formátu 4:3 má na mojí televizi úhlopříčku 63 cm.
Každopádně mi těch 32" připadá pro pozorovací vzdálenost 2.5-3 m tak akorát (první týden nebo dva se mi to zdálo příliš velký, pak jsem si zvykl).
Praveze s vyssim rozlisenim muze/by mel clovek sedet bliz!Přesně tak. Nejlépe nacpanou hlavu téměř v obrazovce dokuď jsou ještě textury ostře viditelné (což se většinou týká jen animací, protože v reálném světě jsou tak vysoké frekvence vyfiltrované). Ale zase u nějaké velké obrazovky sedět metr od toho není moc ono.
je to rozplzlePak je použit špatný škálovací filtr. Ideálně by škálovaný obraz měl vypadat jako po Gaussovském rozostření nebo něco tomu hodně podobného.
kvalita,
obří plazmaa
pořádné bedýnkybez větších technických znalostí v kombinaci s mozkovým klystýrem co nám tu kolem tzv.
technologiízatížených nějakou značkou poskytují dnešní markeťáci, tak to vypadá minimálně úsměvně. Z těch rozlišení jde prostě strach.
Hmm, tak hlavne ze Ty tomu rozumis Grunte...To jsem nikde neřekl.
No podle toho, co pises, vypadas ze jsi odbornik, resp. ze si na nej hrajes.Nejsem odborník. Ne bez patřičného vzdělání a nikdy bych se to ani nesnažil tvrdit.
Zkus se podivat na Wiki, tam najdes informace o DVD a BD, mozna zjistis se BD valcuje DVD na plne careDVD je nosič, BD je nosič. Nic víc, nic míň. (Michalu Kubečkovi se omlouvám, původně jsem měl v plánu reagovat zde, jen jsem se v diskusi ztratil a on byl první kdo přišel při následném CTRL + F a vyhledání fráze pod ránu)
Jesli si myslis, ze BD je horsi nebo stejne kvalitni, pak si to mysli dale. Nebudu Ti to vymlouvat. Stejne by to nemelo cenu. Me mozna stalo kom. kino hodne, ale mam rad kvalitu ne kvantitu. Takze si radeji koupim kvalitni a drazsi plasmu nez jendo male, hnusne a nekoukatelne LCD...Ano a přesně toto, je ta největší hrůza která může nastat. Sice neznám ani jméno, zato už vím kolik stálo domácí kino(mám snad až takový dojem, že si ho ani někdo nekupuje pro sebe, ale spíš proto aby o tom mohl dát vědět ostatním). Teda mně osobně je to naprosto šumák, ale horší je to, když to dotyčný začne nutit ostatním v podobě takovýchto keců. A naprosto největší katastrofa je, pokud tuto odezvu zaznamenají markeťáci. Je to pro ně znamení, že je o to zájem. K naprostému šestí chybí už jenom pokud o tématu pustí nějaké
odbornémédia jež se specializují na tlačení takovýchto tlachů pod vysokým tlakem do hlavy (proto též má reakce pod uvedením HDmagu – naštěstí jsem zjistit, že jde jen o recenze děl a ne technologií). Pak vzniká podobné náboženství, které jenom omezuje svojí existencí ostatní. A to tak, že každý milimetr v pokroku je vykoupen obrovskými sumami peněz, čehož důvodem je, že zpomalí na největší možné minimum. Celý ten koncept rastrové rekonstrukce obrazu na ploše je špatně. Oko není CCD snímač. Navíc má spoustu vlastností, které by se daly exploitovat, tak aby v případě nějakých brýlí ala Sixth Day s výrobní cenou pár dolarů člověk nepoznal rozdíl mezi skutečností a ještě by se to dalo zpracovat i s běžným výkonem dnešní techniky. A co se týče zvuku, tak to je naprosto to samé. Už nějakou dobu je znám algoritmus pro exploitování určování směru zvuku, tak aby se dal rekonstruovat na dvou hrčácích za pár korun, ale ten se do praxe nesmí dostat, protože to by to kazilo kšefty společnosti Dolby (další skupina zmrdů, která by vydala tak na blog) s jejich systémy.
To je snad horší než propagace nacismu. Za chvíli bude mít svoji značkovou technologii každý šroub, kterým je smontovaný počítač dohromady, ne?18,4″ Full HD multimediální notebook
… a notebook je vybaven mechanikou Blu-Ray ReWritable. Algoritmus Resolution+ je schopen převádět v reálném čase videa a filmy DVD ze standardního rozlišení do úrovně blízké vysokému rozlišení. Stereoreproduktory…
Jéžiš, to je přece normální marketingovej zmrdspeakA přesně něco takového mě dovede rozpálit doběla. Co jsem si o tom něco hledal, tak to není nic jiného jen skupina filtrů s ideální impulzní odezvou ve frekvenční doméně a nějakých doostřovačů. Je to něco co by mělo být naprosto běžně implementované(proto také takové problémy s kvalitou a rozlišeními) v každém adaptéru, který používá Xv. Mimo jiné je to také naprosto běžná věc třeba v Mplayeru, jen s tím problémem, že 99% lidí o tom ani nemá ponětí. A zas přijde nějaký zmrd, odznačkuje si to, copyrightuje si to a já nevím co ještě, provede průplach veřejnosti a ještě se najdou tací co to po nich papouškují. Viz ty kecy:
Toshiba’s unique and critically-acclaimed Resolution+ upscaling technology takes everyday standard definition content and instantly improves edge detail and texture, enhancing it to virtually high definition picture quality. Even for the untrained eye, the difference between standard and high definition picture quality is plain to see. Resolution+ drastically improves standard definition picture quality, bringing it close to the level of clarity which only high definition content can achieve. With Resolution+, your Toshiba LCD Television will produce near high definition picture quality on all standard definition TV, DVD and downloaded content you watch while still delivering the most pure and stunning picture quality possible from all high definition sources. Watch as your favourite movies, programmes and games become clearer, richer and sharper than ever before with Toshiba, and Resolution+. …Už jenom čekám kdy zase naběhne nějaký blb s tím, že libswscaler porušuje jejich patent nebo něco podobného. No nic, jdu pod studenou vodu než nastane Core meltdown.
Tak já teda jestliže mám na výběr mezi sluchátky + ekvivalentem pro oči a reprobednami + obrazovkou, tak určitě volím to druhé. Je to mnohem příjemnějšíTak jsem to nemyslel. Myslel jsem to tak, že místo toho aby se řešili technické problémy a implementovali výsledky jejich řešení, tak se se neřeší nic a implementují se kraviny. Dolby je toho zářným příkladem. I když máme dvě uši, tak se
prostorovost(v uvozovkách protože ještě ke všemu nefunguje tak jak má) zvuku řeší přidáváním kanálů aneb 4.0, 5.1, 7.1, … (to 22+2 ve třech vrstvách to je jako opravdu nebo to je vtip?). Přitom stačí použít dva mikrofóny ve vzdálenosti uší, vhodný algoritmus a člověk nepozná pomalu rozdíl od reality (viz některé ukázky v tom článku co jsem odkázal výše jako je Virtual Barbershop nebo třeba Voice). A jestli se to implementuje jako sluchátka nebo jako dva úzce směrové reproduktory už je jen nepodstatný technický detail. U sluchátek je jen výhoda, že s přidáním dvou dalších snímačů je možné posluchače naprosto odfiltrovat od vnějšího prostředí.
Ale jinak douhlasim, že Blu-Ray, Dolby apod. jsou tu jen a jen pro to, aby rejžovali, rejžovali a zase rejžovali.O rejžování ani tak nejede (nech si rejžuje kdo chce co chce, to je mi šumák, když nerejžuje na mě). Spíš jde o jeho vliv na pokrok. Záměrně se nedělá vůbec nic jen se každý cyklus přilepí nějaké pozlátko(viz) a vyvolá se obrovský Huráá s nějakou značkou a ten se drží do té doby než Huráá opadne(a spadne vyšťavování trhu tak, že už nemá zájem a netečou peníze) a pak se jen třeba přepne rozlišení, vydá se nová značka a udělá se nové Huráá a takto stále dokola se vyšťavňuje trh(s vyšším rozlišením mnohanásobně vzroste i výpočetní náročnost a zdá se, že do optimalizace se radši nikdo ani moc nemá, protože vytvořit X krát silnější HW je levnější) místo toho aby se setina z utržených bilionů vrazila do vývoje a skoky byly opodstatněné.
Ehm... A odkudpak se asi ty MKV soubory berou?Ja vim, ze MKV ripy vznikaj z Blu-Ray, ale to jaksi nic nemeni na skutecnosti, ze Blu-Ray je sileny bastl. Proc myslis, ze to pirati prevadej do MKV? Kdyby bylo Blu-Ray ok, nechali by to v Blu-Ray...
valita se ztratí vždy, když se tímto způsobem manipuluje se zdrojovými datyKdyž se nesnižuje bitrate tak se neztratí.
nejedná se přece jen o změnu kontejneru, to by musela zůstat datová velikost video streamuNo však když se nesníží bitrate, datová velikost se taky nesníží.
1080p -> 720p snad také není ztráta kvality?No samozřejmě že jo, ale o tom přece vůbec řeč není. Nemusím to nutně downsamplovat, stejně jako nemusím nutně snižovat bitrate, když nechci.
kvalitaa ví bůh co si pod tím představit. Jako subjektivní srovnání? Z čistě matematického pohledu IMHO nebude ani pixel od pixelu stejný jako u originálu i při stejné bit-rate. Vždyť i u takového JPEGu jeden soubor otevíraný různými programy dává jiné výsledky, tak jak to potom může vypadat u zpracování celého filmu?
No samozřejmě že joA já zas říkám, že ne. A kdo má pravdu?
Nicméně abychom se vrátili k tématu ankety: proč bych měl stahovat MKV, když si prostě můžu koupit Blu-ray originál se všemi bonusy? Jen pro ten pocit? Nebo že je to zadarmo? Proč bych to sakra dělal?No existuje několik důvodů:
Je to OK, protože žádné nevýhody nevidím. Vezmu Blu-ray, strčím ho do přehrávače a stisknu PLAY.Jj. Nevím ale, proč se zapojuješ do diskuse o výhodách a nevýhodách formátů Blu-Ray a MKV, když stejně nakonec řekneš "Já nevýhody nevidim, mně Blu-Ray stačí". Porovnávání technologie formátů totiž není vůbec o tom, jestli tobě stačí nebo nestačí zandat disk a zmáčknout PLAY.
Předpokládám, že kdyby se tu před deseti lety objevila anketa nazvaná "DVD?", tak by reakce vypadaly podobně, takže se vlastně ničemu nedivím.P5esně, DVD je podobný bastl jak Blu-Ray, a už ve své době bylo.
Ve skutečnosti po zmáčknutí PLAY musí člověk shlédnout několik upozornění ohledně zákazu kopírování, několik log výrobců/producentů/atd., případně pár reklam a to jen proto aby se dostal do (obvykle dost debilního) menu, kterým je potřeba se proklikat.
Abychom byli přesnější, tohle je ještě před tím, než přehrávač vůbec dovolí nějaký čudlík zmáčknout. U některých disků pak následuje ještě druhá série výhrůžek po "přehrát film" a u některých pro jistotu ještě jedna po skončení filmu (ale to bývalo spíš dřív, asi si už výrobci všimli, že titulky skoro nikdo do konce nedokoukává).
Nic, sejdeme se tady za deset let, já budu obhajovat výhody 4K 3D domácí projekce a zbytek bude debatovat o 32" LCD televizích. Souhlas?Hm, nevim, to má být přirovnání na MKV vs. Blu-Ray?
Nic, sejdeme se tady za deset let, já budu obhajovat výhody 4KNo a jsme zas u toho.3Ddomácí projekce a zbytek bude debatovat o 32" LCD televizích.
čím větší, tím víc negr,
čím plošší, tím kchůlovější, ale ve skutečnosti je to přesně naopak(s tou plochostí) a jak už jsem řekl,
na velikosti nezáleží.
Vždycky je to jen o penězích, o ničem jiném. Kdyby nevznikaly pořád nové a nové distribuční formáty (myslím všeobecně - VHS, LaserDisc, DVD, Blu-ray, cokoliv dalšího), tak by ty starší nemohly drasticky zlevňovat a stát se tak přístupnější běžným masám. Ty je totiž teprve pak přijmou, ale to už je k dispozici dávno něco jiného, pokročilejšího, lepšího... a dražšího.No jo no. Imho přesně to, o čem mluvil Grunt.
Blu-ray není vyspělá technologie, protože je za ni potřeba platit?Ne.
Těžko říct, já si prostě strašně nerad komplikuju život.Problém je v tom, že ne MKV, ale Blu-Ray je komplikace života. Akorát to ještě nechápeš
a ne abych je po večer převáděl do něčeho "technologicky vyspělejšího". To mi přijde - bez prominutí - jako krávovina.Aha, takže to, že chci skladovat film jako jeden soubor na disku je krávovina?
Jak s čímkoliv tady souvisí datum narození?S chováním. Něco podobného sleduju u svého otce. Ten byl podobný
DVD nadšeneca důvod, který jsem vypozoroval byl jakýsi pomatený materialismus vštípený právě v období socialismu ala
Co je v rukách, to se počítá a už nikdo nevezme. Z nějaké správy virtuálních dat typu DLNA a NAS dostává přímo zimnici.
Alebo používa iný kalendár. Alebo inú číselnú sústavu
Na materialismu jako takovém nevidím nic špatného a vůbec se za to nestydím.No jenomže z mého pohledu je to jen zbytečné omezování se. Data neexistují jen jako snadno fyzicky manipulovatelné cosi. Z mého pohledu je virtuální manipulace s nimi ještě mnohem snazší a to distribucí počínaje, sdílením konče.
Nicméně si myslím, že s tématem této diskuse to moc nesouvisí - a už vůbec ne s mým chováním.Ono se to týká hlavně té diskuse s kralykem o BD vs MKV. Dle mého názoru se tím vysvětluje velká spousta jevů.
Dle mého ne. Abychom to pojali v aspoň trochu stylovém duchu - kralyk není ochoten pochopit, že kdyby nebylo "zlých" Blu-ray, nebude si moct užívat "hodných" MKV ripů. Takže kdo je tady "ošklivý"?Filmový distributoři. Je to banda nenažraných omezenců, protože dnešní kinematografie se točí v mnohem větších rozlišeních a kdyby to omezenci nebyli, tak se nenechají omezovat rozlišení nějakého fyzického média.
Že je to optické? Že je to HD? Že je to nosič?Proti Blu-Rayi jakožto optickému nosiči dat ani žblept. Ale v používání Blu-Ray jakožto nosiče multimediálního obsahu jsem s kralykem za jedno.
jen mi tak nějak není jasné, na čem by sis chtěl rozlišení vyšší než 1080p v tuhle chvíli doma přehrát...Moje grafárna se při přehrávání 1080p zahřeje na sotva měřitelná 2%
V názoru na distributory se víceméně shodneme, jen mi tak nějak není jasné, na čem by sis chtěl rozlišení vyšší než 1080p v tuhle chvíli doma přehrát..Ach jo. Ale budiž, třeba to jen neumím vhodně vysvětlit, takže se o to pokusím ještě jednou a přímo navážu:
Je to na co tady celou dobu narážím. HW každé doby je nějak omezen (donedávna existovaly jako média s nejvyšší možnou kapacitou CD což už si asi dnes nikdo ani neumí představit a donedávna (do dob MPEG-2 a pak hlavně MPEG-4…ty vznikly hlavně z tohoto důvodu) si zase nikdo ani neuměl představit jak by se na těchto médiích mohla distribuovat kinematografie) a existují dvě cesty jak tento problém řešit:
Navíc celý koncept 2D plochy je špatně. Jaké má tato plocha omezení? Levou stěnu mého pokoje a pravou stěnu mého pokoje (a to do toho nepočítám ještě něco v podobě kina). A v takovém případě je možné, že určitá část oka využije toho vysoké rozlišení 576Mpix, ale 90% informace na takové ploše bude naprosto zbytečné(stejně jako 99% informace je zbytečné pokud se nepoužije nějaký perceptuální kodek v případě uložení dat na médium), protože hustota fotoreceptorů jednak není po celé délce stejná (v oku jsou dokonce díry, které nevnímáme jenom protože mozek si obraz domýšlí) a jednak není na ploše jako je tomu třeba u CCD čipu, ale na kouli. Zatím nevím o žádné technologii, která by jenom tyto základní skutečnosti reflektovala. Ve skutečnosti existuje těchto psychovisuálních vlastností, které by se daly exploitovat mnohem více. A to jak pro dosažení menší vypočtení náročnosti, tak pro snížení datové náročnosti. A ano věřím, že při vhodné reprezentaci by něco podobného klidně mohla současná technologie v podobě nějakého ASICu zvládnout.
Z mého pohledu je HD technologie, která si nezasloužila ani značku, natož takový humbuk který kolem ní je. Chápu že asi jen děláte to co umíte nejlépe a to je získání v současné době nejpokročilejších technologií, jenomže je potřeba si uvědomit, že ti distributoři a výrobci pro změnu zase dělají také jenom to co umí nejlépe – získávání peněz. A dokud budou mít pocit, že lidé jsou schopni platit miliony i za takovou blbost jako je prosté přepnutí rozlišení, pak nemají jediný důvod aby se nějak usilovně snažili pokrok hnát nějak rychle kupředu. Ba naopak, spíše mají ještě prostředky na to aby ho záměrně brzdili (viz třeba proti-pirátské zákony).
kralyk není ochoten pochopit, že kdyby nebylo "zlých" Blu-ray, nebude si moct užívat "hodných" MKV ripů.Prosimtě co kecáš
byl jakýsi pomatený materialismus vštípený právě v období socialismuAj v tom to môže byť, ale nie je to jediný dôvod. Ja si kupujem DVD a BD aj kvôli množstvu jazykových verzií a titulkov. EN+CZ pri mkv ripoch mi nestačí. A nebudem si sťahovať ten film viac krát, pretože chcem viac jazykových verzií. A niektorých ľudí zaujímajú aj bonusy. Tie sa k mkv nepribaľujú.
Pokud by někdo vytvořil MKV rip se stejnou [podobnou] bitrate/quantizer jako Blu-Ray originál, kvalita se neztratí.Tak to je víc než diskutabilní, zvláště u H.264.
Ok, je to diskutabilní, ale kvalita se neztratí výrazně.Tak to je ještě diskutabilnější. Záleží na zvolených parametrech a asi na jednom tisíci různých proměnných (mezi kterými je i současné postavení planet sluneční soustavy vůči zemi).
Ano a přesně toto, je ta největší hrůza která může nastat. Sice neznám ani jméno, zato už vím kolik stálo domácí kino(mám snad až takový dojem, že si ho ani někdo nekupuje pro sebe, ale spíš proto aby o tom mohl dát vědět ostatním). Teda mně osobně je to naprosto šumák, ale horší je to, když to dotyčný začne nutit ostatním v podobě takovýchto keců. A naprosto největší katastrofa je, pokud tuto odezvu zaznamenají markeťáci. Je to pro ně znamení, že je o to zájem. K naprostému šestí chybí už jenom pokud o tématu pustí nějaké "odborné" média jež se specializují na tlačení takovýchto tlachů pod vysokým tlakem do hlavy (proto též má reakce pod uvedením HDmagu – naštěstí jsem zjistit, že jde jen o recenze děl a ne technologií). Pak vzniká podobné náboženství, které jenom omezuje svojí existencí ostatní. A to tak, že každý milimetr v pokroku je vykoupen obrovskými sumami peněz, čehož důvodem je, že zpomalí na největší možné minimum. Celý ten koncept rastrové rekonstrukce obrazu na ploše je špatně. Oko není CCD snímač. Navíc má spoustu vlastností, které by se daly exploitovat, tak aby v případě nějakých brýlí ala Sixth Day s výrobní cenou pár dolarů člověk nepoznal rozdíl mezi skutečností a ještě by se to dalo zpracovat i s běžným výkonem dnešní techniky. A co se týče zvuku, tak to je naprosto to samé. Už nějakou dobu je znám algoritmus pro exploitování určování směru zvuku, tak aby se dal rekonstruovat na dvou hrčácích za pár korun, ale ten se do praxe nesmí dostat, protože to by to kazilo kšefty společnosti Dolby (další skupina zmrdů, která by vydala tak na blog) s jejich systémy.Jsem tu jediný, kdo oceňuje především uměleckou stránku díla, a je mu jedno, když je to PAL s mono zvukem?
Jak u čeho. Podle mne není dobrý žádný extrém. Ani techničtí fetišisté, kterým je jedno, o čem to je, hlavně když to bude v super (technické) kvalitě, ani póza "na technice vůbec nezáleží, podstatná je jen umělecká hloubka". Není asi moc překvapivé, že tady bude rovnováha nakloněna spíš tím prvním směrem.
Vlastně je to dost podobné tomu, co jsem tu nedávno psal o focení: je snadné omílat klišé o tom, že fotku nedělá foťák, ale fotograf, jenže jsou prostě žánry, u kterých si sebelepší fotograf bez adekvátní techniky neškrtne. A u filmů je to dost podobné.
jsou prostě žánry, u kterých si sebelepší fotograf bez adekvátní techniky neškrtneObligátní +1. A mě zajímají u filmu hlavně žánry, u kterých na technice až tak moc nezáleží.
Co furt proti DRM?Nevadí ti, že když si něco koupíš, tak chce mít výrobce kontrolu nad tím, jak to používáš, co s tím děláš apod.? Mně například připadá zhovadilé, když si řádně koupené DVD nesmím přehrávat v Linuxu.
Podstatné je, že kriminalizují to tzv. obcházení ochran proti kopírování, které však představuje jediný způsob, jak ty DRM šmejdy přehrát.Kéž by jen to.
Třeba to, že kdykoli si chci řádně zakoupené DVD nebo BD pustit na oficiálně schváleném přehrávači, trvá několik minut, než se probojuju aspoň do hlavního menu. Třeba to, že mám několik DVD, která mi z nějakého záhadnho důvodu nedovolí během přehrávání přepnout zvukovou stopu nebo titulky (pouze z hlavního menu). Třeba to, že mám několik DVD, na kterých je sice anglická zvuková stopa i anglické titulky, ale není mi dovoleno použít tuto kombinaci (ani v menu ani při přehrávání). Třeba to, že ještě dnes, v době naprosté globalizace a celosvětově synchronizovaných premiér, když si budu chtít koupit film nebo seriál na DVD nebo BD, musím čekat, až producent usoudí, že je toho náš zaostalý region hoden.
A víte, co je na tom vůbec nejhorší? Že všechnu tuhle buzeraci musejí snášet jen ti, kdo jsou ochotni si film nebo seriál na DVD/BD poctivě zaplatit. Ti, kdo si ho prostě stáhnou (nebo půjčí) a vysmaží, jsou v klidu a v pohodě, protože ti si tam samozřejmě žádné výchovné klipy ani absurdní omezení nekopírují.
Bluray potazmo HD filmy jsou zbytecnost, kdyz prihledneme ke skutecnosti co se dnes toci a v jake kvalite.
Muzete mit spickovou TV a bluray player ... vsechno je to pro kocku.
Bluray medium je neperspektivni nosic dat. Se svoji smesnou kapacitou nekolika desitek GB nemuze nicemu konkurovat ani cenou natoz cimkoli jinym.
Je to stejne neperspektivni jako HDCD-DA. Mladi poslouchaj mp3 stazeny z netu zadara a tech par hifistu trh nedela.
Filmy z ulozto.cz co film to 700 - 1500 MB.
Je otazkou zda nekdo potrebuje neco vic.
Stoji o HD vubec nekdo ?
Priklad:
novy film rallye smrti. Tak mizerny obraz (resp jeho barevne podani u free HD traileru tohoto filmu, totez u screenshotu z filmu) sem hodne dlouho nevidel. Je to neco mezi cernobilym a barevnym filmem. Lidi maji ksichty do seda az modra.
O filmu avatar se radeji ani nezminuju.
Technika jak prase a obraz pod psa.
Zde HD zcela ztraci vyznam a 700 MB avi je jeste zbytecne kvalitni.
Stahnite si spickove HD demo od vyrobcu TV (na netu jich najdete spoustu) a prehrajte si je. Pak pomoci treba mencoderu zmensete rozliseni na polovic a velikost souboru padne i na min nez desetinu puvodni velikosti.
Nasledne se vyvalte na divan a pustte si snimky po sobe....... 90% dat chybi a informace neubyla takrka zadna.
Divaci jez vejraj na 127 cm plasmu ze vzdalenosti 1 - 2 m necht se laskave zdrzi jakychkoli komentaru.
Samozrejme HD film lze vyrobit i z 50 let staryho kinofilmu, ale je to neco jako oskenovat svatebni fotografii nasich prarodicu na spickovem skeneru jez dava vystupni soubor o velikosti nekolika desitek MB .... co z toho .... no nic ... vysledek bude stajny i pri kompresi do jpg na velikost 50 - 100 kB.
Keď pozeráte trailery na YouTube tak sa nie je čomu diviťPriklad:
novy film rallye smrti. Tak mizerny obraz (resp jeho barevne podani u free HD traileru tohoto filmu, totez u screenshotu z filmu) sem hodne dlouho nevidel. Je to neco mezi cernobilym a barevnym filmem. Lidi maji ksichty do seda az modra.
Úmyselná dezinformácia. Toto nie je pravda, vnucujete svoj názor nič netušiacim návštevníkom tohto webu.Nasledne se vyvalte na divan a pustte si snimky po sobe....... 90% dat chybi a informace neubyla takrka zadna.
Zase to je váš osobný názor... Ide o to, že demagógovia z každej strany barikády stále búšia do nerozhodných (alebo málo informácii majúcich) ľudí. Ide o to, že pokiaľ človek ma odpor voči kvalite, tak HD zavrhne tak či tak... Kto je aspoň trochu súdny a pozrie si nejaký film v HD rozlíšení (a nie tie propagačné "videá" porovnávajúce kvalitu - taktiež z oboch strán barikád) tak si s veľkou pravdepodobnosťou obľúbi HD filmy a tie klasické DVD už nikdy nebude chcieť pozerať... Iné však je coming soon Ultra HD - to už človek fakt nevyužije....... no nic ... vysledek bude stajny i pri kompresi do jpg na velikost 50 - 100 kB.
Ide o to, že pokiaľ človek ma odpor voči kvalite, tak HD zavrhne tak či tak...
Iné však je coming soon Ultra HD - to už človek fakt nevyužije...Tyto hlášky jsou adeptem na citaci týdne.
Kto je aspoň trochu súdny a pozrie si nejaký film v HD rozlíšení … tak si s veľkou pravdepodobnosťou obľúbi HD filmy a tie klasické DVD už nikdy nebude chcieť pozerať...
Až tak bych to nepřeháněl. Můj postoj je zatím takový, že u technicky náročnějších titulů si za BD připlatím, ale u většiny mi DVD kvalita bohatě stačí. Samozřejmě hraje roli i cenová politika - jestli se za deset let budou BD prodávat v trafice za (ekvivalent dnešních) 50 Kč, bude tato otázka bezpředmětná.
DVD kvalitaNechci být furt za toho rýpavého, ale DVD je nosič, Blu-Ray je nosič. Nic míň, nic víc (nějaké
formátyvytvořené za účelem vykázání činnosti nepočítám, protože ty si zápočet ani nezaslouží).
zvlášť v kontextu, ve kterém byl použit.Ani nemám. Byla to jen jediná možnost jak reagovat a neopakovat se.
Podľa ústavy máš právo nereagovať
.......vypadaj ty ripy co maj 640x... udesne.
Se ani nedivim, kdyz se na ten 700 MB film divate ze vzdalenosti z jake mate pred sebou monitor na pracovnim stole.
Na full HD TV 117 cm a pozorovaci vzdalenosti 4 - 5 m (z gauce) nepoznate rozdil mezi filmem 10 GB v matrosce a 700 MB DVD ripem.
FullHD video jsem ocenil jen u…Final Fantasy: Spirit Within.
Z mého pohledu je pro IT (information technology) Blu-ray mrtev. Vzhledem k nákladům a použitelnosti je to jako používat monitor počítače místo žárovky. Blu-ray je převálcován v IT externími disky.
Takže bych modifikoval anketu: nechci (externí disk mi stačí)
už buduji sbírkuTak v mém okolí budují sbírky videí (většinou jako ISO-obrazy) na úložištích NAS
často se mi na to kouká prostě špatně...Proč? Jako že kdyby to rozlišení bylo nižší, tak by se ti na to koukalo lépe?
Český jazyk? O tom som niečo počul. Nezačínajú sa v ňom vety veľkým písmenom?
Správne? Graféma q samotná AFAIK označuje fonému blízku k + w, takže q by úplne stačilo. To, že angličtina používa 5 písmen, tam kde stači 1, a naopak, je už vec iná
In Greek, this sign as Qoppa Ϙ probably came to represent several labialized velar plosives, among them /kʷ/ and /kʷʰ/. Ale inak som zistil, že máte pravdu, vo väčšine európskych jazykov sa q nevyskytuje inak ako qu (ak sa vôbec vyskytuje). To o tom kw som si musel nejak vsugerovať
Njn, francúzštinu som nepočítal, tá je úplne mimo Celkom by ma zaujímalo, kedy v priebehu vekov sa z relatívne slušnej výslovnosti latinčiny vyvinula extrémne divná výslovnosť francúzska. S ešte divnejším zápisom, ktorý keď francúz prvýkrát vidí v škole, tak na to čumí jak puk, že čo je to za jazyk
Tiskni
Sdílej: