Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
VKD3D-Proton byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se fork knihovny vkd3d z projektu Wine pro Proton. Knihovna slouží pro překlad volání Direct3D 12 na Vulkan. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora AMD FSR 4 (AMD FidelityFX Super Resolution 4).
Poštovní klient Thunderbird byl vydán v nové verzi 145.0. Podporuje DNS přes HTTPS nebo Microsoft Exchange skrze Exchange Web Services. Ukončena byla podpora 32bitového Thunderbirdu pro Linux.
U příležitosti státního svátku 17. listopadu probíhá na Steamu i GOG.com již šestý ročník Czech & Slovak Games Week aneb týdenní oslava a také slevová akce českých a slovenských počítačových her.
Byla vydána nová verze 9.19 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček BirdNET-Go, tj. AI řešení pro nepřetržité monitorování a identifikaci ptáků.
Byla vydána nová verze 3.38 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.10 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 28 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Byl vydán Debian 13.2, tj. druhá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
Google představil platformu Code Wiki pro rychlejší porozumění existujícímu kódu. Code Wiki pomocí AI Gemini udržuje průběžně aktualizovanou strukturovanou wiki pro softwarové repozitáře. Zatím jenom pro veřejné. V plánu je rozšíření Gemini CLI také pro soukromé a interní repozitáře.
Dneska ráno byla opravdu pěkná sklinka, nepomohla ani sůl, ani ten led narušit... musel jsem jen a jen čekat. Ale i tak byla cesta do Třebíče celkem zajímavá
Hezky napsáno 
Jen bych dodal, že v Rusku se dá jezdit i jinak, než na čtyřech kolech: http://www.youtube.com/watch?v=L3NGCL-efRM
mam BMW a zadny problemy nemam
jizda driftem je super pomocnik ... nejdulezitejsi jsou pneumatiky, hlavne ty zadni musi byt v dobrem stavu a spravne natlakovane.
... na pusté prázdné silnici ...vs
... běžného provozu na silnici ... [dnes 18:25 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha]LOL
... na pusté prázdné silnici ... vs ... běžného provozu na silnici ...ad b) když někdo šermuje tím co podle něj je a není běžný provoz, jediné odlišení se dá najít v zákoně (mea culpa, není to už vyhláška) č. 361/2000 Sb..
jediné odlišení se dá najít v zákoněProč se hned opírat o zákon? Ty fakt nevidíš rozdíl mezi tou stejnou pozemní komunikací (třeba Magistrálou) ve 4 odpoledne a ve 4 ráno? Budeš mít na té stejné komunikaci pokaždé jiný styl jízdy?
ad a) Tvrdíš že tohle je v rozporu,jenže já jsem původně nic o tom, že by to bylo obecně v rozporu, říkat nechtěl - já to pouze dávám ke srovnání s upozorněním na kontext prvního řečníka ano, i v Praze se najdou klidná místa, nicméně to asi příliš neodpovídá stavu pro Prahu typickému a typické představě o něm - aneb Jendou zmíněnou "magistrálu ve čtyři odpoledne" jsem "pustou prázdnou" fakt ještě neviděl jestli někdo na slova o "běžném provozu" reaguje "pusté prázdné", budí to ve mě mírné pobavení, neb "pustou prázdnou" silnici jsem "v běžném provozu" hodně dlouho nepotkal (podrobněji viz níže), no a toto pobavení se násobí v bouřlivý chechot při představě průjezdu Prahou ve všední den ...
já tvrdím že není,vycházíme-li z premisy, že většina obyvatel žije ve městech, pak situaci někde na zapadlé vsi rozhodně nemůžeme prohlásit za "běžnou" dále, vycházíme-li z toho, že většina obyvatel se na silnicích pohybuje ve dne, situaci v noci též nemůžeme označit za "běžnou" "běžné" je to, s čím se "obyčejný" (průměrný) člověk potkává často (častěji než s jinými možnostmi u jevu, který zkoumáme) vlastním pozorováním potom zjištuji, že ve dne se na silnicích ve městech a mezi nimi potkávám s relativně hustým provozem takže ano, máme zde spor, situace "pusto prázdno" rozhodně "běžnému provozu" neodpovídá
obojí je na veřejné komunikaci:to je ale naprosto irelevantní; "provoz" a "veřejnost" jsou dvě zcela různé věci
ad b) když někdo šermuje tím co podle něj je a není běžný provoz, jediné odlišení se dá najítnesmysl, příslušný předpis žádný "běžný provoz" ve smyslu jeho hustoty nedefinuje
v zákoně (mea culpa, není to už vyhláška) č. 361/2000 Sb..aha, hm a není vtipné, když se někdo snaží poučovat a ani nezná to, o čem poučuje?
"pusto prázdno"že by silnice někde na Sibiři nebo někde v Doupovských horách v VVP
Občas takovou silničku můžeš potkat někdy večer na venkově. Myslím tu co spojuje jednu zapadlou osadu s druhou... ale já jsem jich taky potkal hodně málo.
Tak to pozor panáčku, já se nesnažil poučovat,Přečti si vyhlášku a nesnaž se být vtipný za každou cenu. jo, jasně, to vůbec nezní jako mentorování
já se snažil vymezit vůči tvému nepatřičnému LOL.aha, takže mám prvně běžet do země krále Miroslava, a teprv tam můžu říct, že mě někdo pobavil? nepatřičné bylo především na "běžný provoz" reagovat "pusté prázdné", jak už jsem výše ukázal
Řidičák jsem dělal kdysi dávno když to opravdu ještě byla vyhláškano a co? - já taky
a skutečně se mi nehce někde v Hlavě I. hledat správné termity a slovíčkařit.no a já zase netoužím potkávat lidi, co jezdí ještě podle "vyhlášky", protože se toho aktualizovalo poněkud víc než jenom právní forma, a jestli si toho ještě za ty léta neráčili všimnout (neřeknu, kdyby to byl rok-dva-tři, ale třináct???), tak to je dost hloupý a můžou na silnici vytvářet hódně blbý situace (zvlášť s přihlédnutím k tomu, kolik toho od tý doby asi zapomněli, když si to pravidelně neosvěžujou, čímž by si té změny všimli a naučili se jí ...)
nasednout do svého auta a začít se klouzat směr domov.
Elektronika se zkoušela vypnout na nějaký jeho manuál a moc to nepomohlo. Ono během půl hodiny co jsem měl tu čest si s tím hrát se toho dá moc málo stihnout. A nastavit jeho palubák nebylo zase tak nic moc easy.
Tiskni
Sdílej: