Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.
Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.
Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Tiskni Sdílej:
nedodržovat nic, ani ten pud sebezáchovy a přesouvat zodpovědnost na řidiče motorových vozidel. Tak tyhle, ty teda fakt miluju.Z me zkusenosti se mnohem nebezpecneji chovaji ridici, kteri nedavaji cyklistum prednost. Velmi casto se mi stava, ze mi ridic automobilu neda prednost kdyz jedu na kole po hlavni a najede tam takovym stylem, ze musim naplno zabrzdit (ze 60km/h treba na 15km/h) pripadne prejet do protismeru/krajnice. U cyklistu pozoruji, ze casto nedavaji znameni o zmene smeru, coz mi prijde mnohem mene nebezpecne - staci pri predjizdeni prejet uplne do druheho pruhu.
Já vím že držet řídítka a ještě ukazovat rukou někdy nemusí být úplně jednoduché
A ještě třeba brzdit... Takže cyklista si musí dle situace vybrat, jestli nejdřív brzdit a potom (možná pozdě) ukázat, nebo nejdřív ukázat a potom brzdit.
můj příspěvek není promotoristický ani neuráží cyklisty obecně. Je to jen pouhý popis události. Pokud se tím někdo cítil dotčen, měl by se nad sebou zamyslet jestli se ho to náhodou netýká. Ten koho se to opravdu netýká, ten nemá důvod to na sebe vztahovat.Krásná ukázka manipulace. Čistokrevná.
Teď jezdím autem způsobilým k jízdě po špatném povrchu a náramně si to užívám.T69? :)
Ale nějaké to "všichni mi uhýbejte protože mi to drncá", to neberu.Nam, cyklistum (a to pisu jako cyklista uz silne obcasny) by mnohem stacilo zrusit soutez o to, kdo mine pumpickare ve vetsi rychlosti a mensi vzdalenosti. Nekdy mi prijde, ze pro spoustu ridicu je normalni mijet cyklistu ve vzdalenosti asi tak dvaceti cisel pri rozdilu rychlosti pres 60 km/h. Z toho take plyne obrana cyklistu jezdit dal od kraje. Zni to divne, ale funguje to.
Je pravda, ze na silnicich panuje dzungle.Je docela legrační, když tu tu někdo nazývá džunglí – tu si představuji spíš takhle. A zajímavé je, že to může fungovat lépe, než ten náš přeregulovaný systém.
Pochop, vždy jde o křižovatku, která je hůře přehledná a právě na ní jsem měl pár kolizí kdy cyklouš ignoroval svou! bezpečnost.To je mnohem lepší než ignorovat bezpečnost toho druhého, i když nepochybuju, že i to se může cyklistovi či chodci stát.
Co se bude dít dál?Dává kamion znamení o změně směru jízdy? Ano, vím, že vsadit bezpečnost na nějaký blinkr je nesmysl. Proto také na křižovatkách nepodjíždím. A btw. nechápu, k čemu jsou předsazená stání pro cyklisty. Mně to vždycky přišlo jenom jako místo, odkud je blbě vidět na semafor :).
Jen s tím rozdílem že se nedostanete pod kola ale zadek vozidla opisující větší oblouk vás poněkud vyhodí z rovnováhy a spadnete nejspíš pod další vozidlo.Tady se mi zdá, že soudruh udělal v geometrické úvaze chybu.
Teď se bude vyšetřovat jestli řidič mohl chodce vidět, jestli jel tak jak je třeba, jestli chodec nevstoupil někam kam neměl.To mu nezávidím. Dneska se zdaleka nejezdí idealisticky, tedy tak jak by se mělo, a je téměř nemožné jet tak, aby člověl na 100% obhájil, že nehoda není jeho vinou. Nehledě na to, že v době obhajoby bývá dotyčný už tak dost nešťastný z toho, že se to vůbec stalo. IMO je základem dobrého řízení tolerance. Na všech stranách. Předpisy jsou jenom rámec.