Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »S časem je v jednotkových testech maličko problém. (Co když chci otestovat například funkci, která parsuje data s ohledem na aktuální datum?) V dynamičtějších jazycích se to naštěstí dá vyřešit snadno:
use Test::More 'no_plan';
use Test::MockTime 'set_absolute_time';
set_absolute_time('27/08/2009', '%d/%m/%Y');
# A jedeme.
Základ Test::MockTime je přitom jednoduchý:
BEGIN {
*CORE::GLOBAL::time = \&Test::MockTime::time;
*CORE::GLOBAL::localtime = \&Test::MockTime::localtime;
*CORE::GLOBAL::gmtime = \&Test::MockTime::gmtime;
}
Tiskni
Sdílej:
Sorry, že si musím zasa rýpnuť, ale mne to práve ako z automatického prekladača pripadá. Vždy som unit testy bral tak, že slovo unit tam znamená najmenšia časť kódu, ktorá robí niečo užitočné v danom kontexte. Takže "testovanie častí" je podľa mňa oveľa lepší preklad. Jednotkový test znie skôr ako keby tam išlo o nejakú jednotku v zmysle čísla, alebo o fyzikálne jednotky. Málokto si slovo jednotka predstaví ako časť celku.
A btw, ten tvoj problém som absolútne nepochopil, zbytočne v blogu šetríš slovami. Mohol by si to vysvetliť trochu lepšie, že čo sa snažíš dosiahnuť, a prečo by to v iných jazykoch nefungovalo?
Ok, to znie vcelku rozumne. Ale ja, ak dovolíš, sa budem držať názvu unit test 
Jj, viem presne o čo ide v unit testoch, len som nepochopil ten tvoj problém kvôli tomu, že sám už pracujem prakticky výlučne v dynamických jazykoch a tam je to, ako hovoríš, triviálne, takže ani nemá cenu to rozoberať
A ešte jednoduchšie je to, ak človek pracuje vždy s REPLom a len si naťahuje skompilovaný kód (bežná práca s Lispom cez SLIME), a ešte oveľa viac v Squeaku, kde nič ako program ani neexistuje, ale všetok kód stále beží -- to je tá tvoja diagnostická konzola, len dotiahnutá ešte oveľa ďalej.
V statických jazykoch je to holt ťažké a človek si bez nejakých nadbytočných hookov a patternov asi neporadí. Samozrejme, záleží od toho, v ktorých statických jazykoch. Napríklad taký Haskell je čisto funkcionálny, takže pojem stav neexistuje a stačí kontrolovať len vstupy/výstupy každej funkcie -> ideálna situácia pre testera 
Já tohle řešil. Při analýze jsem vycházel ze zkušeností se špatně napsanou aplikací. Ta aplikace má totiž rozdělenou business logiku. Jedna část je v Javě a druhá — na jiném stroji — v databázi. Aplikace zahazuje čas; ukládá jen datum. To se jeví jako elegantní obejití problému s vyhledáváním (netřeba porovnávat na rozsahy). Co už ale hoši nedomysleli, je způsob práce této aplikace. Ta totiž největší práci dělá přes noc. A v noci se děje co? No láme se datum. 
Takže já ve svých komponentách zavedl pojem business date. Naprogramovat pro to provider je triviální. Na první pohled si člověk řekne, co že to je za hovadinu: obalovat SYSDATE. Ale těch providerů může být několik. Jeden vytáhne datum z aplikáče, druhý z databáze, třetí odněkud odjinud. Navíc to business date je konstantní pro všechny komponenty po celou doby noční dávky.
Ale ta hlavní výhoda spočívá právě v těch tvých jednotkových testech času (mimochodem — až z diskuze jsem pochopil, co ten termín skutečně znamená). Prostě napíšu Mock Provider, kterej to datum tahá z konfiguráku.
Klidně si ten Mock objekt můžeš předat pomocí IoC. 
Osobně si troufám tvrdit, že když nějaký proces potřebuje ke své činnosti datum, pak to datum má být parametrem. Takže je to spíš takový workaround na špatně navrženou (naimplementovanou) aplikaci.
Ale jinak je to všechno v pořádku. Občas potřebuješ otestovat něco, co prostě není úplně ready. Jako to tady děláme my pořád dokolečka s tou aplikací, kterou jsem popsal v úvodu. A jako že je to zábava udržovat testovací datum na několika strojích, když by stačil konfigurák. 