Portál AbcLinuxu, 7. května 2025 14:53

Clementine: Původní Amarok pro Qt4

29. 3. 2010 | David Kolibáč
Články - Clementine: Původní Amarok pro Qt4  

Clementine je port Amaroku 1.4 na knihovnu Qt4, jelikož Amarok 2 spoustě lidí nevyhovuje. S verzí 0.2 se z Clementine stává už docela dobře použitelný přehrávač a správce kolekce hudby, ačkoliv celá řada funkcí zatím chybí.

Obsah

V současné době jsou z webu stažitelné zdrojové kódy, balíčky pro Ubuntu 9.10 a Fedoru 12 (v 32 i 64bitové verzi) i pro MS Windows XP a Mac OS X. Já jsem testoval na 64bitovém Kubuntu. Clementine závisí přímo na Xine, Phonon nepoužívá. Závislost na Qt4 je pochopitelná.

Jak vypadá Clementine

link

Vzhled je na první pohled opravdu velice podobný starému Amaroku. Hlavní část okna tvoří seznam skladeb a ve spodní části je lišta s ovládacími prvky a animací (k dispozici je několik stylů, lze ji ale i vypnout). Ovšem postranní panel se skládá ze tří karet, které lze (díky Qt4) přesouvat po okně i z okna osamostatnit. Mezi těmito kartami je prohlížeč kolekce, přehled internetových vysílání a prohlížeč souborů – kontextové informace chybí. Ikony ovládacích prvků jsou do programu zadrátovány napevno, nerespektují nastavení prostředí.

Kolekce

link

Kolekce je realizována jako databáze SQLite. S menšími sbírkami (jako je ta má dvoutisícová) si poradí bez potíží. Nicméně u desetitisícových kolosů zpomaluje, externí MySQL databáze by byla pro tyto účely vhodnější. Mass storage zařízení nejsou nikterak zvláště podporována, jde si leda tak do kolekce přidat adresář, do něhož se připojují. Jinak je pohled na kolekci docela minimalistický… a rychlý. Umělci jsou v něm seřazeni podle abecedy (nadpisová písmena jako ve slovníku nejde vypnout), třeba žánry do nejvyšší úrovně přesunout nejde. Jednoduché vyhledávání možné je.

Playlist

link

Seznamy skladeb není možné ukládat, pouze promíchávat nebo nechat opakovat. Zobrazovat se v nich mohou všelijaké metainformace, jde podle nich položky v seznamu řadit, nikoliv však filtrovat. Přítomna je užitečná funkce „Zastavit po skladbě“. Označené skladby si můžete přes kontextové menu nechat očíslovat, jak jdou po sobě. Na pozadí plochy seznamu skladeb je jakýsi citrusový plod… není to pomeranč, je to mandarinka klementinka.

clementine playlist 1 clementine playlist 2 clementine playlist 3 clementine playlist 4

Editor metadat je jednoduchý, ale funkční. I jednorázové úpravy metainformací velkého množství skladeb jsou velice rychlé. Bohužel není přítomna funkce stahování a zobrazování textů písní. Zásuvné moduly a skripty vůbec chybí. Ani ekvalizér není přítomen. Jediné, co z této řady vybočuje, je správce obalů alb, ten je prakticky stejný jako v Amaroku.

clementine meta clementine albums

Clementine umožňuje scrobblování na last.fm, platící mohou také poslouchat last.fm rádio. Skladby můžete označovat jako (ne)oblíbené. Podporovány jsou také internetové streamy.

Ovládání odjinud

link

Minimalistické okénko přehrávače známé z Amaroku 1.4 chybí stejně jako v Amaroku 2. Ovšem celkově je program výrazně méně náročný na plochu displeje než nový Amarok. Ovládání je možné přes ikonku v systémové části panelu, případně prý přes D-Bus, nicméně integrace do KDE4 vázne – komunikace s plasmoidem „Nyní se hraje“ žádná, globální zkratky v rámci KDE se také nekonají. Pouze informace o změně skladby či hlasitosti se mohou zobrazovat jako nativní zprávy v prostředí (nebo se mohou zobrazovat u ikonky v systémové oblasti – ta mimochodem mění svou barvu podle toho, v jaké fázi je přehrávání aktuální skladby).

clementine notification 1

clementine notification 2

clementine configuration

Nároky

link

Paměťová náročnost (30 MB) se mi nezdá nikterak hrozná; minimalizovaný Clementine si na mém systému vezme asi procento výkonu procesoru, ovšem když běží v okně, kvůli animaci zabere až pětinu výkonu jednoho jádra. Start programu je velice rychlý, stejně tak reakce uživatelského rozhraní. Alespoň ve srovnání se současným Amarokem. Na stabilitu si stěžovat příliš nemůžu, ačkoliv mi Clementine spadl v průměru jednou za odpoledne zcela znenadání.

Závěr

link

Tentokrát to byl v podstatě výčet chybějících funkcí. Přesto Clementine není špatný. Jistě, zatím postrádá spoustu funkcí zpříjemňujících používání, ale je rychlý a pokud toho od přehrávače mnoho neočekáváte (Amarok 2 nevyužijete), může být zajímavou volbou – kolekce se v něm spravuje výrazně intuitivněji než třeba v obdobně cíleném přehrávači JuK.

clementine finished

Související články

Amarok 2.3 (Clear Light) – zlepšení?
Amarok 2.2 – o krok blíže k dokonalosti
amaroK - přehrávač hudby nové generace
Amarok 2.0 - are you ready to amarok?
Amarok 2.1: Budiž světlo
Seriál: VLC
Hudební přehrávače pro Qt a KDE
Přehrávače hudby pro GTK+ a GNOME
Internetová rádia
EasyTag
Ripovanie a práca zo zvukom
Extra multimediální systém XMMS
Na co se často ptáme: MPlayer
Na co se často ptáme: ALSA
Textové hudební přehrávače
Textové hudební přehrávače - II

Odkazy a zdroje

clementine-player

Další články z této rubriky

Týden na ITBiz: Svět IT a burzy, umělá inteligence, Nvidia a outsourcing
Linuxové foto novinky: pozvolná evoluce
PCLinuxOS 2017.2 MATE - tak trochu zvláštní linuxová distribuce
Krátký pohled na Fedoru 25, Wayland a GNOME 3.22
Naprosto ničím nezajímavé Lubuntu 16.10

Diskuse k tomuto článku

29.3.2010 07:35 stepo | skóre: 3 | blog: stepo_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na stabilitu si stěžovat příliš nemůžu, ačkoliv mi Clementine spadl v průměru jednou za odpoledne zcela znenadání.

Tak to já bych si teda na stabilitu stěžoval ;) Připomíná mi to, jak tady jednou někdo v diskuzi popsal absolutně bezproblémový uprade z KDE 4.3 na 4.4, akorát musel smazat adresář ~/.kde ...

Václav 29.3.2010 08:49 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Ale no tak, problém byl jen v jednom konfiguráku, cílem přesunu adresáře ~/.kde bylo zjistit, jestli je tento opravdu příčinou. Většina konfigurace přechod přežila (ehm, to jsem tomu moc nepomohl, že? :D)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Fluttershy, yay! avatar 29.3.2010 08:53 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
V mém případě upgrade proběhl v pohodě, akorát mi některá uložená nastavení zmizela.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Václav 29.3.2010 08:55 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Mně se některé části KDE strašně zpomalily, pročištění konfigurace pomohlo...
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
29.3.2010 09:11 stepo | skóre: 3 | blog: stepo_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
...proběhl v pohodě, akorát mi některá uložená nastavení zmizela.

A je to tady zas ;)

29.3.2010 09:15 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
akorát mi některá uložená nastavení zmizela.
Mně ani to ne.
29.3.2010 09:30 stepo | skóre: 3 | blog: stepo_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4

Každopádně abych jenom nehnojil: po někajakém odlehčeném qt4 přehrávači s podporou kolekce jsem se díval už delší dobu. Dokonce jsem vážně uvažoval, že bych se něco podobného pokusil napsat sám. Takže Clementine rozhodně vítám.

Fluttershy, yay! avatar 29.3.2010 10:02 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Co JuK?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
29.3.2010 10:19 stepo | skóre: 3 | blog: stepo_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4

V JuK mi chybí podpora last.fm a způsob práce s kolekcí, kdy aktuální playlist je to, co si v kolekci vyfiltruju. Sice tam je i fronta přehrávání, ale pak nemůžu zároveň prohlížet frontu i playlist a musím překlikávat.

Stromový pohled na kolekci taky nic moc, protože nabízí jenom pohled o hloubce 1 (album nebo umělec nebo žánr), ale ne třeba žánr -> umělec -> rok-album.

Nakonec za ideální kombinaci považuju mpd+qmpdclient

Fluttershy, yay! avatar 29.3.2010 10:01 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Jsem zvyklý na horší věci. Třeba jedna z prvních verzí Amaroku 2 z SVN mi padala při každé akci...
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
29.3.2010 09:15 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dost dobře nechápu motivaci toho, že někdo přepisuje program z jednoho toolkitu do druhého. Chápal bych kdyby tím docílili toho, že to pak bude fungovat někde, kde to nejelo, ale takhle je to mrhání časem i silami...
Later --- Lukáš Zapletal
29.3.2010 09:31 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Knihovny KDE3 a Qt3, na kterých starý Amarok závisí, již dlouho v distrech nebudou.
Václav 29.3.2010 09:43 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Navíc je přece jen lepší mít jeden toolkit kvůli vzhledu a chování aplikací.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
belisarivs avatar 29.3.2010 10:23 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
bude fungovat někde, kde to nejelo, ale takhle je to mrhání časem i silami...
Taky ze ano. Qt4 je narozdil od Qt3 multiplatformni.
IRC is just multiplayer notepad.
29.3.2010 23:09 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
multiplatformni bylo jak QT3 tak i daleko starsi verze , jen byl mensi problemek s licencemi :)
USE="-gnome -kde";turris
29.3.2010 09:55 Nicco | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Divny Amarok 2.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A ja som si myslel, ze iba mne pride Amarok 2.0 ako strasne neprakticky. Zjavne je nas viac...
Milan Lajtoš avatar 29.3.2010 10:12 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Keď som uvidel cover Black Earth, chvíľu som rozmýšľal ako sa tam mohol dostať môj screenshot. ;)
“Every great achievement was once considered impossible.”
29.3.2010 10:33 Bill Gates
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nechci zadne funkce, zadnou databazi CD, kolekce hudby.. nic z toho me nezajima. Chci si kliknout na shoutcast streamy, vybrat si radio a cely den hrat jedno radio, popripade pokud nepojede net, nahradit to necim offline z disku. Posloucham drummec a techno a house a co je mi po obalech.. Vsechno je to stejne na cernych deskach :). Amarok 1.4 ideal.. Uz jsem dokonce prisel na to jak ho udelat mene tuhnouci - sice ne uplne ale mene. Nastavit mensi timeout na xine pokud vytuhne stream. Mensi zlo. Amarok 2 je proste treba pro me nepouzitelny. Doted jsem nepochopil jak si ve 2jce vybrat shoutcast stream jinak nez ho otevrit jako URL.
Fluttershy, yay! avatar 29.3.2010 13:02 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
MPlayer?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
29.3.2010 17:09 koso
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
V starsich verziach Amaroku 2 bol shoutcast medzi ostatnimi sluzbami z Internetu, avsak kvoli nejakym problemom so stabilitou ho odstranili .. a nejak stale nevratili :(
30.3.2010 00:02 JirkaH
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4

streamtuner + audacious

let the bass kick

1.4.2010 14:40 Bill Gates
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
to vypada zajimave .. winampovinka .. dik za tip.. Driv jsem byl winampovy ale bmp player nejak nebyl chvili stabilni, tak jsem presel na amarok.
otula avatar 30.3.2010 07:55 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Posloucham drummec a techno a house
A nestačilo by pustit ve smyčce tuc tuc a přihodit k tomu náhodně generované tóny? Ve finále by to bylo možná i poslouchatelnější :-)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
30.3.2010 15:55 Jir
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
prominte jestli jsem to nepochopil, ale radeji se zeptam... slo o vtip?
otula avatar 30.3.2010 16:27 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Ne, myslel jsem to smrtelně vážně.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
1.4.2010 01:30 Bill Gates
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
hodne slaby for. Ne kazdy musi zrovna poslouchat to co se libi vam. Bez urazky.

Fluttershy, yay! avatar 1.4.2010 09:58 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Lidé mají různé úchylky.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
otula avatar 1.4.2010 10:39 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
2.4.2010 03:33 Bill Gates
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Hele otulo .. me to neda ... Je tohle tuctuc ? Tahle kapela jinak hraje drum and bass... Je tohle nejake tuctuc s nahodnymi tony?
2.4.2010 03:41 Bill Gates
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
a pak totez ale v DNB verzi. Proste otulo me se libi obe verze.. Wiš ? :)
Marián Kyral avatar 2.4.2010 05:33 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Jedna písnička se ještě dá přežít, ale když si pustím další, tak je po všechno pořád na jedno brdo. Ale když se ti to líbí, tak si to klidně poslouchej.
2.4.2010 07:20 GEDIK | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
http://www.letitroll.cz/flyer.php

Jdeme povinně, áááno? ;-)
2.4.2010 08:42 Bill Gates
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
London Elektricity Live ? Tyve.. tak to se tam asi ukazu .. dik za tip.. :) pisu si do kalendare...
1.4.2010 20:07 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Poslouchám varhanní skladby Johanna Sebastiana Bacha a písničky Karla Gotta; kromě jiného. :-)
29.3.2010 12:14 peterix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vyzkoušel jsem, a teda nic moc. Nezvládalo to přehrávání bez mezer (gapless playback).

Takže jsem se vrátil k ověřené kombinaci mpd+qmpdclient :)
1.4.2010 11:42 benzin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Presne tak, jedine co tomu chybi jsou globalni klavesove zkratky, ale jinak bych rekl ze lepsi nez amarok a to mam jako amarok rad. Ale skutecne k tomu k cemu ho pouzivam je to zbytecny zrout pameti. A hlavne bezi to i kdyz zuchne zrovna Xserver :D
Václav 2.4.2010 07:10 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Globální zkratky se dají nadefinovat přes mpc :)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
20.6.2010 12:48 iki | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Co je to mpc? V KDE verzi Sabayonu je Clementine výchozí přehrávač a globální zkratky fungují automaticky ... ale nevím, kde se nastavují, narozdíl od amaroku2 to není v systemsettings/keyboard/global
29.3.2010 12:30 alfonz-mucha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Když už jsem tam opět viděl porovnání sqlite a MySQL tak jsem si vzpomenul na nádherné demonstrační video viz http://www.youtube.com/watch?v=WboqHisYJWo
29.3.2010 12:31 alfonz-mucha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
multi avatar 29.3.2010 12:51 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
jak tak ctu tak uz je to oproti amaroku2 pozadu:

- amarok2 pada to stejne

- bez klavesovych zkratek si ovladani nedovenu predstavit

- mysql umi amarok2

- prehravac usi ukazovat "nyni se hraje"
Fitness ajťák: kutilův web; bezdrátová čidla teploty vývoj softwaru linux server
belisarivs avatar 29.3.2010 16:33 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Blesk:

Odhaleni!!!!!

Lightweight prehravac Clementine toho umi mene nez Amarok, ktery toho chce umet co nejvic.

Prekvapko, co?
IRC is just multiplayer notepad.
Fluttershy, yay! avatar 29.3.2010 17:08 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pročpak je v článku mandarinka klementinka, ačkoliv botanický název je mandarinka klementina (Citrus clementina) a klementinka je označení (lidové) na úrovni mandarinky?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
29.3.2010 19:30 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Protože jsem to uznal za vhodné ("klementinka" se běžně používá, na rozdíl od "klementina").
Fluttershy, yay! avatar 29.3.2010 19:32 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Pak tam ovšem nepatří slovo mandarinka.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
belisarivs avatar 29.3.2010 17:14 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jenom dodam, ze jsem dneska tvurcum odeslal cesky preklad. Snad to nebude uplne blbe.
IRC is just multiplayer notepad.
Fluttershy, yay! avatar 29.3.2010 17:17 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Uááá, já ho zrovna včera začal dělat. Takže se na to mám vybodnout...
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
29.3.2010 18:52 fri
Rozbalit Rozbalit vše Mandarinka kudrlinka
Snaha se taky počítá. :-) Sám bych jej udělal, kdybych ve zdrojácích našel něco k přeložení. Jinak si myslím, že náš fanoušek velice pozdní antiky, tedy jak kde :-), s tím neměl velkou práci a má to úroveň. :-)
Fluttershy, yay! avatar 29.3.2010 18:54 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandarinka kudrlinka
Ve zdrojácích (src/) jsou soubory cosi.ts.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
29.3.2010 21:49 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mandarinka kudrlinka
Jo, hned jsem jej teď uviděl. Překlad mi zabral něco pod 50 minut + jeden vtip navíc. :-) Jen z výpisu souborů v ovládacím centru Mandrivy nevidím, kam .qm zkopírovat, abych to viděl v činnosti. :-)
belisarivs avatar 30.3.2010 10:54 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
To jsem te nasral, co? ;-)

To je tak kdyz nejsi v kontaktu s vyvojari.

Mne ten soubor k prekladu poslali oni.

Planuji, ze reklady prdnou na launchpad a bude to v gettextu, takze muzeme pouzit Lokalize. Zupa.
IRC is just multiplayer notepad.
30.3.2010 12:00 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: Clementine: Původní Amarok pro Qt4
Jak se říká tomu, když někoho baví být jednou první, a jindy druhý - vnímáno rovnocenně? :-) Účel stejný.

Jak dlouho sis tu práci užíval? Můj postup šel přes využití jedné .qph knihovny - jeden kus práce a slovenštiny - ale tady je spíš otázkou, jestli je lepší - rychlejší to, co zbyde pozorně sledovat a opravovat, nebo napsat rovnou, složitější věty se stejně často musí radši celé hned napsat znovu, než se s tím drbat. No a zbytek je běžná legrace - nic složitého. :-)

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.