Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).
Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech
… více »Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.
Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.
Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »
Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.
Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.
Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.
Jo, tomu říkám magie.$ nohup sleep 200 & [1] 27701 nohup: vstup ignoruji a výstup připojuji k „nohup.out“ $ # po odhlášení a přihlášení: $ ps xa | grep sleep 28045 ? S 0:00 sleep 100
$ whereis nohup nohup: /usr/bin/nohup
nohup neprovede fork + exec, ale pouze exec (poté, co přesměruje výstup do souboru a zavře vstup), takže PID spuštěného příkazu se nezmění
screen -x. Tím se dá připojit na jednu screen z více míst současně. Pokud na těch více místech sedí i víc lidí, tak vidí, co dělají ostatní a můžou tak spolupracovat.
Já si zase pamatuju, že v distrech býval na podobnou věc příkaz "kibitz", v poslední době ale nějak vymizel.
bash$ ( prikaz >& log &)
&), takže v textu článku je „uvedením znaku & (ampersand)“ místo „uvedením znaku & (ampersand)“.
..uvedením znaku & amp; (ampersand)..
$ sleep 100 & [1] 26579 $ fg
Zásadní nevýhodou je, že výstup z programu je neustále přesměrovaný na výstup.a kam inam?
nemalo tam byt do suboru?
Jak s tímhle gibber-speakem můžete prosím vás pracovat? Vždyť tomu neni absolutně rozumět![1]+ Pozastaven sleep 100 $ bg [1]+ sleep 100 & $ [1]+ Dokonán sleep 100nohup: vstup ignoruji a výstup připojuji k „nohup.out“
V novější verzi bashe jsou tato slovesa již v ženském rodě. Původně jsem měl jako podmět „příkaz“, ale pak jsem se přiklonil k „úloze“, protože s ní operuje příkaz „jobs“.
Znáte lepší překlad? Rádi si ho přečteme (<translation-team-cs@lists.sourceforge.net> nebo <diskuze@lists.l10n.cz>).
OK. Je to jinak, ale výsledek je stejný. Cituji manuál bash:
The shell exits by default upon receipt of a SIGHUP. Before exiting, an interactive shell resends the SIGHUP to all jobs, running or stopped.
exit či CTRL-D žádný SIGHUP při tom tomu shellu na serveru zpravidla neposílám:).
hup.sh:
#!/bin/bash
function hup() {
echo hup
}
trap hup HUP
sleep 300
Nyní standardní odhlášení:
-bash$ ./hup.sh & -bash$ exit logout Connection to localhost closed.SIGHUP se neposlal, na rozdíl od:
-bash$ ./hup.sh & -bash$ kill -HUP <..pid..> -bash$ Hangup hup Connection to localhost closed.
bashe se zapnutým huponexit i při ukončení. Proto je často dobře své joby proti tomu ošetřit
Nastartoval lze i další screen, ale vhodnější je vytvoření další obrazovkyJak kdy. Pokud si například upravíte screen tak, že na spodní hraně zobrazuje spuštěné obrazovky (např. pomocí
hardstatus string '%{= kw}%-w%{= kG}%50>%n %t%{= kw}%+w %{= kW}%-=%Y/%m/%d %c:%s%{-}%<'), potom spuštění dalšího screenu vytvoří vlastně strom (jeho obrazovky se zobrazují nad obrazovkami nadřazeného screenu). Ve spojení s ssh STROJ -t screen (resp. mým upraveným obalem, který se automaticky znovu připojí při ztrátě spojení) velmi užitečná věc, pokud spravujete desítky strojů a chcete se v tom vyznat (a pokud použijete screen -x a připojujete se z několika míst najednou, např. notebooku a mobilu, tak je to ještě zajímavější)
lennycz@machina:~$ leafpad & [1] 2054 lennycz@machina:~$ lennycz@machina:~$ [1]+ Done leafpad lennycz@machina:~$Vysvětluji si to tak, že shell nechce přerušit jiný výstup, ale není přece podstatnější informace, že proces skončil a to v reálném čase? Nebo ještě lépe: je za "okamžitým" vypsáním hlášky i vážnější riziko než jen "optické rozhození" výstupu?
Vysvětluji si to tak, že shell nechce přerušit jiný výstup, ale není přece podstatnější informace, že proces skončil a to v reálném čase?Není :). Jinak byste určitě použil nějakou interaktivnější metodu, zvlášť v dnešní době. Zkus si představit třeba uživatele nějaké celoobrazovkové aplikace, jak se mu rozsype celý display kvůli výpisu ukončení jobu, se kterým navíc ještě celkem počítal, že někdy skončí.
To je vlastnost knihovny readline, ktrou bash používá. V okamžiku, kdy bash čeká na vstup od uživatele, tak běží smyčka z knihovny readline, která o nějakých úlohách nemá ani páru. Teprve až když uživatel odešle vstup (obvykle klávesa Enter), tak se řízení vrátí do bashe, který se přes waitpid(2) dozví o ukončení potomků.
Samozřejmě by se to dalo udělat i jinak, ale takto je to (pro mě) lepší, protože se mi nerozsype právě zadávaný příkaz.
(I to by se dalo ošetřit, ale zjevně to nikdo ještě nenaprogramoval.)
screen jsem nepoužíval, vždy jsem si udělal další příkazové okno. Ale pokud mám jen textový teminál a není to konsole s možnostmi přepínání tak se rozhodně velmi hodí.
Jde o to, že když třeba kiksne X server (příp. YaKuake nebo KDE), tak to screen nijak neovlivní a lze v klidu nahodit znova.Vida. Já to používám kvůli nestabilním linkám.
at now + 1 hour poweroff Ctrl-D2) cron ... pravidelne spousteni
man cron man crontabMik
Tiskni
Sdílej: