abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Nová verze

    Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Nová verze

    OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 23:55 | Humor

    Spouštět webový prohlížeč jenom kvůli nákupu kávy? Nestačí ssh? Stačí: ssh terminal.shop (𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    30.4. 18:11 | Nová verze

    Yocto Project byl vydán ve verzi 5.0. Její kódové jméno je Scarthgap. Yocto Project usnadňuje vývoj vestavěných (embedded) linuxových systémů na míru konkrétním zařízením. Cílem projektu je nabídnou vývojářům vše potřebné. Jedná se o projekt Linux Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:56 | Nová verze

    Operační systém 9front, fork operačního systému Plan 9, byl vydán v nové verzi "do not install" (pdf). Více o 9front v FQA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 13:11 | Nová verze

    Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 6.1. Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení a na GitHubu. Řešeny jsou také 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (20%)
     (20%)
     (40%)
     (20%)
    Celkem 10 hlasů
     Komentářů: 1, poslední dnes 10:56
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    3.3.2011 07:58 Abcbca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Preco mi ide KDE4 tak pomaly a fluxbox tak rychlo? :-)
    3.3.2011 19:42 paralen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    No lebo v KDE je o nieco viac aplikacii jak len menu a panel
    3.3.2011 21:53 aaaaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    No lebo v KDE je o nieco viac ZBYTOCNYCH EYE CANDY aplikacii jak len menu a panel
    3.3.2011 22:29 marvn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    to je jako kritizovat ntb s cenou 60k ze je moc drahy, protoze v nem je zbytecne moc pameti, moc vykonej procak a zbytecne silne graficka karta...

    proto existuje vec, ktere se rika vyber...neznas?
    4.3.2011 18:23 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Počet aplikací nehraje roli, jde jen o to že to je blbě udělaný, nic jiného.
    pavlix avatar 4.3.2011 19:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Přesně tak, když triviální aplikace zabírá desítky megabajtů ramky, tak se dá celkem očekávat, že s ostatními parametry na tom nebude lépe a výsledek bude takový, jaký je v KDE.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.3.2011 15:13 Xjmeno363
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    konkrétně a nějaký důkaz, nebo jenom tak blbě plácáte? co považujete za triviální? Kolik jste toho sám naprogramoval?
    pavlix avatar 9.3.2011 16:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Musím na takový připitomělý ufňukaný komentář reagovat?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.3.2011 08:29 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Asynchronní KIO jobs

    V první ukázce se volá pouze KIO::copy() a hned na to KIO::move(). Z toho by člověk nabyl dojmu, že se jedná o blokující funkce (až se dokončí KIO::copy(), zahájí se KIO::move()).

    Jenže v následující ukázce MainWindow::copyDir() se volá KIO::copy() a teprve po té se registrují signály, dodělávají widgety a podobně. Tady to vypadá, že volání KIO::copy() pouze připraví objekt, ale nic se ještě nevykoná (kdyby ano, tak by celá úloha mohla skončit, ještě než se dotaneme k nastavení signálů). V dalším kódu se ale nikde objektu current_job neříká, aby zahájil činnost, ani se nikde nečeká na jeho ukončení.

    Jak to tedy je?

    progdan avatar 3.3.2011 20:44 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asynchronní KIO jobs
    Jedna se o neblokujici operace, KIO::neco() jen vytvori objekt KIO::Job a spusti na pozadi proces, ktery zacne provadet prislusnou operaci.

    V prvni ukazce jde pouze o demonstraci API, realne pouziti je az v naslednych ukazkach. V clanku to neni jasne uvedeno, za to se omlouvam.
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    5.3.2011 15:46 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asynchronní KIO jobs
    Nechybí pak v druhém příkladu registrace signálu pro dokončení operace? Pokud se KIO::Job spustí okamžitě při vytvoření, co se stane se signály, které úloha odešle, ještě než se původní vlákno dostane k jejich registraci?
    progdan avatar 5.3.2011 16:00 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asynchronní KIO jobs
    Nechybi: connect(current_job, SIGNAL(finished(KJob*)), this, SLOT(jobFinished(KJob*)));

    Prvni signal emituje KIO::Job 200ms po spusteni, takze hlavni proces ma dost casu se na signaly KIO Jobu povesit, a o nic neprisel.
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    5.3.2011 16:13 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asynchronní KIO jobs
    Přehlédl jsem. Jen spoléhat se, že se proces do 200 ms dopracuje k registraci, mi přijde nebezpečné. Když už se pracuje souběžně, mělo by se to řešit správně.
    mirec avatar 3.3.2011 09:21 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Síce to moc s témou nesúvisí, ale funguje niekomu kuiserver pre KDE 4? Som používateľ KDE, ale nemám ani plasmu ani kwin, chcel by som ale úlohy KIO zoskupené do jedného okna ako to bolo v KDE 3 a zo začiatku v KDE 4.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    3.3.2011 10:02 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Co je to kuiserver? Nepodařilo se mi to najít na webu KDE ani vygooglit.
    mirec avatar 3.3.2011 10:09 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Příloha:
    Dal som link (klik) na obrázok. Bol to program, ktorý zobrazoval joby zgrupované do jedného okna, nie ako kopu okien lietajúcich po monitore. Kuiserver som mal rád, hlavne keď porovnám s notifikáciami plasmy ku ktorým by som potreboval manuál a chvíľu pozerať na notifikáciu že čo to zas po mne chce. Asi už starnem, v každom prípade plasma je na mňa moc zložitá.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    3.3.2011 13:26 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Tak z tohohle obrázku už je mi jasné, co to dělá. Vypadá to jako dobrý nápad, škoda, že to nefunguje.
    progdan avatar 3.3.2011 20:47 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    kuiserver mi funguje, odhadem tak od verze KDE 4.4, 4.5 s nim nebyly zadne problemy. Ve starsich verzich KDE4 to blblo.
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    progdan avatar 3.3.2011 20:49 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Jeste doplnim, ze jinak, nez pres notifikacni panel v Plasme se to uz v KDE4 vytahnout neda, onen okenni zpusob z KDE3 uz neexistuje.
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    mirec avatar 4.3.2011 09:46 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    jinak, nez pres notifikacni panel v Plasme se to uz v KDE4 vytahnout neda

    Veď práve, do 4.5 mi to išlo ešte okenným spôsobom. Asi si budem musieť kuiserver opraviť sám.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    4.3.2011 12:39 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    V první ukázce je chybka, je tam „destination“ místo „link“:
    KIO::CopyJob *linkJob = KIO::link(source, link, HideProgressInfo);
    
    progdan avatar 4.3.2011 22:32 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci

    Diky, opraveno.

    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    LukynZ avatar 4.3.2011 14:07 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    kio je hlavne technologie, ktera si cas od casu zacne zrat 100% cpu a nikdo nevi proc
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.3.2011 14:54 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Ne, je to hlavně technologie, které najednou umře spojení a nedá se s tím nic dělat.
    Max avatar 5.3.2011 15:43 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Ne, je to hlavně technologie, která neumožňuje komunikaci mezi dvěma STEJNÝMI kio, tzn. kopírovat něco z fish:// na fish://, nebo ze smb:// na smb:// atd.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    progdan avatar 5.3.2011 16:17 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Zkousel jsem ted schvalne fish:// to fish:// a bez problemu to kopiruje. Zadnou sambu nemam po ruce, ale verim, ze to taky bude fungovat. KIO procesy mezi sebou navzajem umi komunikovat libovolne.
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    Max avatar 6.3.2011 13:47 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Mně to nefunguje a nejsem sám. I s čistýma konfigurákama KDE 4.6.0. Co ty máš za verzi KDE?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    progdan avatar 6.3.2011 13:49 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    4.6.41, neco mezi 4.6.0 a 4.6.1
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    Max avatar 6.3.2011 14:25 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Hmm, takže novější verze. Teď se dívám na repo archu,že už je k dispozici 4.6.1. Hmm, že bych zkusil upgrade, zda to opravili.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.3.2011 16:47 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Tohle mi na starším KDE taky nechodí, přitom v KDE3 to chodilo dobře. Já pořád nemám pocit, že jsem přechodem na KDE4 něco získal :-(
    progdan avatar 6.3.2011 16:54 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Porad je tady projekt Trinity, dokonce i s balicky pro Debian.
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    Max avatar 6.3.2011 17:11 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    V archlinuxu je k dispozici jen pro 32bit (od jednoho nadšence), navíc vývoj aplikací pro KDE3.5 se zastavil, takže tím si člověk začne také pěkně komplikovat život. Zachvíli to začne být nepoužitelné prostředí :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 6.3.2011 17:10 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Já ten pocit mám. Možnosti efektů přímo v kwinu jsou paráda. Dřív, když jsem potřeboval třeba průhlednost, nebo ty náhledy na všechny okna, tak jsem musel oželet kwin. Nyní mohu používat obojí.
    Dalším důvodem byly aplikace pro qt4, které se hodně šířily a poté i samotné aplikace pro KDE4. Dalo by se tedy říci, že jsem byl přinucen okolnostmi. Navíc s KDE4.6.0 + xrender se u mně smazal výkonnový rozdíl mezi KDE3 a KDE4, takže já jsem spokojen. Jen v tom jobu mně sejřila ta chybka se stejnými kio. Našlo by se ještě několik much, ale myslím, že celkově to mohu hodnotit velmi kladě.
    Další bonus, který jsem nikdy neřešil, bylo posílání zpráv z Netware klientům, který mi KDE4 automaticky zachycuje a ukazuje v systray. To mi KDE3.5 nedělalo (možná to šlo nějak nastavit, ale to nevím).
    Stejný informační panel pro všechny je velmi zajímavý nápad, známému třeba vyhovuje, ale já jsem stále na váškách, nicméně ho úplně nezavrhuji.
    A to jsem jen uživatel, z programátorského hlediska to má oproti KDE3 asi mnohem více výhod.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 7.3.2011 11:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Tak jsem v jobu upgradnul na KDE4.6.1 a nic. Stále mi to nejede. Další možností je ještě vyčistit konfiguráky, ale nato zatím dlabu. To kdyžtak vyzkouším na jiném PC.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Luboš Doležel (Doli) avatar 8.3.2011 10:52 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    export HOME=/tmp

    Takhle testuju.
    Max avatar 8.3.2011 12:54 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Hmm, pěkný. To mně nenapadlo. Je to lepší, než zálohovat konfiguráky a znovu je obnovovat. Díky :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    8.6.2013 13:27 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Omlouvám se, že oživuji 2 roky starou diskusi, ale nemůžu k tomu nikde nic najít. Nevíte někdo, jestli v současné době KIO podporuje IPv6? Nedaří se mi připojit na druhý počítač v mé síti na lokální IPv6 adresu fish://user@fe80:...%wlan0
    8.6.2013 15:14 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE pro programátory – KIO a jeho otroci
    Samozřejmě se s hranatýma závorkama jsem to zkoušel. Na ten počítač si přes IPv6 pingnu, připojím přes ssh a funguje mi i scp a sh v mc, ale v KDE mi to nejde. Bug?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.