abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | IT novinky

    Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:33 | Nová verze

    LibreOffice 24.8 bude vydán jako finální v srpnu 2024, přičemž LibreOffice 24.8 Alpha1 je první předběžnou verzí od začátku vývoje verze 24.8 v prosinci 2023. Od té doby bylo do úložiště kódu odesláno 4448 commitů a více než 667 chyb bylo v Bugzille nastaveno jako opravené. Nové funkce obsažené v této verzi LibreOffice najdete v poznámkách k vydání.

    ZCR | Komentářů: 0
    21.5. 23:33 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 141 (pdf) a HackSpace 78 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.5. 21:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 2.0.0 programovacího jazyka Kotlin (Wikipedie, GitHub). Oficiálně bude představena ve čtvrtek na konferenci KotlinConf 2024 v Kodani. Livestream bude možné sledovat na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    21.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 27.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.5. 01:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.8.0 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi video formátů HandBrake (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.5. 21:55 | IT novinky

    Microsoft představil nové označení počítačů Copilot+. Dle oznámení se jedná se o počítače poskytující funkce umělé inteligence. Vedle CPU a GPU mají také NPU (Neural Processing Unit). Uvnitř představených Copilot+ notebooků běží ARM čipy Qualcomm Snapdragon X Elite nebo X Plus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (82%)
     (4%)
     (7%)
     (7%)
    Celkem 497 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Komiks xkcd 918: Google+

    11. 7. 2011 | Redakce | Různé | 13374×

    XKCD česky.
    xkcd logo

    Google+

    xkcd 918, czech, česky

    Překlady xkcd vycházejí se svolením původního autora. © Randall Munroe.
    Překlad: Robert Krátký, písmo: Martin Stiborský

    Creative Commons License
    Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně 2.5

           

    Hodnocení: 94 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.7.2011 01:06 Honza | skóre: 28 | blog: Duna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Trefné. :-)
    11.7.2011 02:41 RobS | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    no jasne, protoze google je mi daleko sympatictejsi nez zuckerberg a jeho pravnicke podely.
    11.7.2011 08:18 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    To je otázka, google se narozdíl od cukrberga rozlez všude možně okolo a až mu nakonec hrábne, tak to bude stát za to :)
    11.7.2011 10:58 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    To spis hrabne cukrbergovi
    11.7.2011 12:40 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Jo, ale ten má jenom nějaký xichtbůk kam lidi píšou, co měli k obědu a kde se s kym vožrali... zatimco googlu lidi dobrovolně cpou svoje maily, kontakty, kalendář, umístění kde zrovna jsou...
    mess avatar 11.7.2011 22:02 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Jj, jsem se podíval na Google dashboard, abych viděl, co všechno o mě Google ví. Nebyl to moc příjemný pocit, je tam dokonce i číslo mojí debetní karty :-) (kvůli nákupům přes Android Market). Až to někdo zneužije, bude sranda.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    12.7.2011 10:20 Tomek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    no hlavně ta historie vyhledávání mě překvapila... to je hodně zlé...
    12.7.2011 10:24 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Tak proč jste si to zapínal?
    12.7.2011 11:58 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    To si člověk nemusí zapnout, to má po vytvoření účtu zapnuté automaticky.
    12.7.2011 12:54 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Jenže aby se to mohlo zaznamenávat, musí se z vyhledávače k tomu účtu přihlásit. Přičemž tím přihlášením získá snad právě jen tu historii vyhledávání. Takže moc nechápu, proč se někdo ve vyhledávači k účtu přihlásil, když historii vyhledávání zaznamenávat nechce.
    12.7.2011 14:16 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Přičemž tím přihlášením získá snad právě jen tu historii vyhledávání.
    Cože? Přihlášením získá přístup prakticky ke všem službám Googlu, a těch je mnohem víc než jen historie vyhledávání.
    12.7.2011 14:24 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Google používá k přihlášení jeden účet, ale ke každé službě se přihlašujete zvlášť. Takže jste přihlášen třeba ke GMailu, přepnete se na druhou záložku s vyhledávačem, a tam přihlášen nejste. Pokud chcete ukládat historii vyhledávání, musíte se tam znova přihlásit – a pak se podivovat nad tím, že se historie ukládá, když jste o to explicitně přihlášením požádal.
    Jendа avatar 12.7.2011 14:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Já když se přihlásím na mail.google.com a pak jdu na vyhledávací stránku (encrypted.google.com), stejně se mi zobrazí nahoře lišta s mým přihlášením.
    12.7.2011 15:00 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Protože jste trvale přihlášen do obojího.
    12.7.2011 16:27 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Nemusí, stačí se přihlásit do gmailu a pak je přihlášen i ten vyhledávač...
    12.7.2011 16:31 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Zvláštní, že po mně chce heslo každá aplikace od Google znova – pokud při přihlášení nezaškrtnu, že si mne má pamatovat.
    12.7.2011 17:53 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    pokud při přihlášení nezaškrtnu, že si mne má pamatovat.
    Hmm, to bude asi ono... ono kdyby to pamatování fungovalo v rámci té jedné aplikace, tak je to celkem ok, takhle zase aby člověk vyplňoval login pokaždé když zavře tab...
    12.7.2011 18:10 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Jedině že by to pro vyhledávač fungovalo jinak. Jdu do GMailu, zadám heslo a zapamatování. Kliknu na kalendář, a zeptá se mne na heslo znova. Vzhledem k tomu, že to prvotní přihlášení a zapamatování proběhne u více aplikací ve stejné době, vyprší pak podobně i to zapamatování, takže se pak zase do více aplikací musím přihlásit znova. Opravdu si nepamatuju, zda zrovna vyhledávání je výjimkou a nikdo po mně v téhle sérii heslo znovu nechtělo.

    Každopádně ale ukládání historie vyhledávání je možné v uživatelském profilu vypnout, a když si vytvoříte nový profil, ptá se Google, zda má tuhle funkci zapnout.
    12.7.2011 18:51 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Hmm, zajímavý... jsem to teď vyzkoušel - vyhledávač nelognutý, gmail taky ne. Lognul jsem se na gmail, otevřel vyhledávač a tam jsem byl už tak přihlášený. A co je víc zarážející - zkusil jsem si otevřít i ten kalendář (snad poprvé v životě, nic v něm nemám) a přihlášen jsem byl taky... mě napadá, jestli v tom profilu nejde nastavit nějaké sdílení té přihlášené session anebo jestli je to nějaká spešl fíčura chromia... jinak ad historie - vypnout jo, diskuze vznikla tim, že defaultně je to zapnuté a zřejmě to ani není na první pohled moc vidět...
    13.7.2011 08:07 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Nehodlám si kvůli zkoušení zakládat nový účet, ale pokud si dobře pamatuju, tu funkci ukládání historie jsem si kdysi zapínal. V nápovědě Google také píše: „Při vytvoření účtu Google … vám je nabídnuta možnost aktivovat Webovou historii“. Takže o tom defaultním zapnutí dost pochybuju.

    Jinak teď zrovna jsem byl přihlášen na GMailu a vyhledávání, a při kliknutí na odkaz Webová historie jsem se dostal na přihlašovací stránku s možností zvolit: „Pamatuj si mě na tomto počítači pro Webová historie.“
    Steppenwolf avatar 13.7.2011 00:20 Steppenwolf | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    to je dalsi zrada, myslel jsem, ze vysledky z Google SSL beta vyhledavani se do historie neukladaji a ono...
    Ekosystem nezna pojem rovnovahy, jen dynamicke stability.
    13.7.2011 02:37 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Mně to nepřipadá jako zrada, naopak: v Googlu si člověk ty data může zobrazit a sám procházet, jsou tam nejen pro Google, ale i pro uživatele. A taky to jde vypnout. Mohlo by to být i tak, že se ty data zaznamenávaly, ale uživatel by o tom vůbec nic nevěděl a nemohl se na ně podívat ani to vypnout. Shromažďovat data o uživatelích může kterýkoliv server a je jenom na něm, jestli jim to řekne. Google je naopak spíš výjimka v tom, že do toho dává uživateli přístup (zčásti, nejspíš).
    13.7.2011 08:19 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    No, jenom jestli to neloguje i po vypnutí, akorát už to nenabízí uživateli :)
    14.7.2011 23:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Já jsem to rozhodně taky nezapínal, ani jsem se nepřihlašoval do vyhledávače. Přihlašoval jsem se jen a pouze na gmail a youtube. Přesto si vyhledávací historii pamatuje.
    Bedňa avatar 15.7.2011 10:07 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Tak, tak, ukladá si ju do cookies aj bez prihlásenia.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    12.7.2011 15:04 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Já se tedy nechci hádat, ale IMO každou službu Googlu si aktivujete zvlášť při jejím prvním použití.
    12.7.2011 17:40 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    To jo, ale když se přihlásím někde, tak jsem přihlášený i ve vyhledávači. Kdybych neměl být přihlášený ve vyhledávači, nebyl bych přihlášený ani jinde. Leda že bych nezaškrtl zapamatování přihlášení. To ale hodně lidí dělá, protože se jim nechce na svojem počítači pořád dokola vyplňovat heslo. Takže si je to pamatuje, nemusí vyplňovat heslo a jsou trvale přihlášení ve všech službách Googlu, které používají.
    13.7.2011 10:03 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Ale služba historie ve vyhledávání je oddělena od samotného vyhledávače. Dokud ji poprvé nepoužijete, tak se dotazy (alespoň ne oficiálně) nezaznamenávají.
    13.7.2011 10:47 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Google samozřejmě uchovává logy vyhledávání a není na tom nic neoficiálního. Nějaké starší info jsem tak v rychlosti našel tady: http://googleblog.blogspot.com/2007/03/taking-steps-to-further-improve-our.html, jestli se od té doby něco změnilo nevím.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    13.7.2011 11:42 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Jo, ale určitě nebudou spárovány s konkrétním uživatelem (tedy alespoň by neměly být).
    13.7.2011 11:55 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Unless we're legally required to retain log data for longer, we will anonymize our server logs after a limited period of time.
    we will continue to keep server log data […]—but will make this data much more anonymous, so that it can no longer be identified with individual users
    Z trochu novějšího zápisku http://googleblog.blogspot.com/2008/09/another-step-to-protect-user-privacy.html:
    we'll anonymize IP addresses on our server logs after 9 months
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    13.7.2011 12:28 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Lépe bych to nenapsal.

    A když chci používat službu historie webu, tak si ji musím aktivovat, takže nechápu nářky lidí, kteří si tu historii zapli a teď se "děsí" co to o nich google všechno ví. :-)
    13.7.2011 13:47 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Ne, nemusím si ji zapnout. Je zapnutá automaticky.
    13.7.2011 13:57 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Vaše tvrzení je v rozporu s mou zkušeností i s tím, co píše Google.
    13.7.2011 14:07 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    A vaše tvrzení je v rozporu s mojí zkušeností.
    13.7.2011 14:14 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Takže mám věřit tomu, že dříve a nyní se na zapnutí téhle funkce Google ptal, ale existovalo nějaké období, kdy to zapnul automaticky aniž by se uživatele zeptal? A vy jste si zakládal účet zrovna v tomhle období? To mi jako daleko pravděpodobnější připadá, že si prostě nepamatujete, co jste odklikl.
    14.7.2011 06:09 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Jo, je možné, že jsem to zapomněl. V každém případě si to nepamatuju.
    14.7.2011 10:55 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Podle mne má pravdu, já se se službou "webová historie" seznámil také až v okamžiku, kdy mne google už několik týdnů logoval :) Roznodně jsem si nic takového nezapnul dobrovolně, ani jsem nevěděl že to existuje. Dnes už se asi Google ptá.
    14.7.2011 12:44 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Takže na začátku se ptal, pak se neptal a teď se zase ptá. To mi nepřipadá zrovna pravděpodobné.
    14.7.2011 21:35 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Vy máte zkušenost s nějakým prvním obdobím, kdy se ptal? Ale na vaši otázku "proč by se někdo přihlašoval když logovat historii nechce", tak já si účet vytvořil kvůli youtube, rozhodně ne kvůli logování webové historie.
    15.7.2011 07:52 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Ano, mám. Když Google tuhle službu oznámil, po několika dnech nebo týdnech jsem si ji zapnul.
    16.7.2011 10:45 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Tím by se to vysvětlovalo, v tom případě jste se připravil o možnost, že vám ji Google později proaktivně zapne. Já se o služby či účty Google nezajímal, jen jsem si jednou musel vytvořit Google účet kvůli youtube, a posléze zjistil, že jsem ve vyhledávači přihlášen, a mám tu úžasnou možnost zavzpomínat nad dávnými queries :D
    16.7.2011 11:17 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Takže jste ve skutečnosti při vytváření účtu nejspíš tu aktivaci odsouhlasil (protože tahle služba začala fungovat dávno před tím, než Google získal YouTube), akorát si to už nepamatujete.
    16.7.2011 12:13 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Já jsem si účet zakládal, ještě když gmail byl na pozvánky a ty ostatní služby, jako pamět hledání, ani neexistovaly. Tak jaktože jsem to měl teď zaplý?

    (P.S. Jsem svéprávný a nedostávám nějaké záchvaty, při kterých bych si to mohl omylem zapnout.)
    16.7.2011 14:53 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Protože jste si to někdy v průběhu let zapnul. Google občas nabízí zapnutí nové služby, požaduje odsouhlasení nových podmínek atd., a jeden z těchhle souhlasů se týkal i webové historie. Nebo vy si snad u všech webů pamatujete, co přesně jste kdy odsouhlasil?
    16.7.2011 16:36 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Protože jste si to někdy v průběhu let zapnul.
    Nezapnul.
    Google občas nabízí zapnutí nové služby, požaduje odsouhlasení nových podmínek atd., a jeden z těchhle souhlasů se týkal i webové historie.
    U mě se teda nic takovýho nestalo.
    Nebo vy si snad u všech webů pamatujete, co přesně jste kdy odsouhlasil?
    Ano. Nehledě na to, že v e-mail schránce nemám žádný takový e-mail od googlu.
    16.7.2011 16:49 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Nebo vy si snad u všech webů pamatujete, co přesně jste kdy odsouhlasil?
    Ano.
    Tak to si rád nechám vyjmenovat. Třeba u toho Googlu.
    Nehledě na to, že v e-mail schránce nemám žádný takový e-mail od googlu.
    Tady se nebavíme o žádných e-mailech. Pokud po vás nějaký web chce souhlas s podmínkami používání a nabídne vám zapnutí nějakých služeb, dělá to v drtivé většině případů tak, že vám to zobrazí jako webový formulář.
    16.7.2011 17:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Pokud po vás nějaký web chce souhlas s podmínkami používání a nabídne vám zapnutí nějakých služeb, dělá to v drtivé většině případů tak, že vám to zobrazí jako webový formulář.
    Jo, však ono se to párkrát u teho googlu skutečně stalo. Vzpomínám si, že se ptal na všelijaký věci jako např. telefonní číslo apod.

    Každopádně, na tu historii vyhledávání se buďto neptal, anebo ptal, ale nějak to zakamufloval. Jako např. schoval někde v 10 stránkách textu podmínek. Což ale považuju za stejně špatný, jako kdyby se vůbec neptal. Normálně lidsky slušně se neptal určitě, protože nic takového jsem nezapnul, tím jsem si naprosto jist.
    16.7.2011 17:14 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Na stránce Create an Account je momentálně položka „Enable Web History“ s odkazem Learn More. Dá se předpokládat, že nějak podobně to bylo řešeno i dříve.
    16.7.2011 19:23 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Když jsem si zakládal účet, nic takovýho tam nebylo.
    17.7.2011 00:22 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Nesnažte se mi podsouvat něco, co se nestalo. Žádnou takovou službu jsem si neaktivoval, ani jsem neodsouhlasil nabídku její aktivace. Google asi nemá vše tak dokonalé a bezchybné, jak si myslíte.
    17.7.2011 09:42 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Když máte takový přehled, tak nám vyjmenujte, které služby jste si aktivoval. Je to snadný způsob, jak ukázat, že vaše paměť je bezchybná a chyba bude spíš na straně Googlu.
    17.7.2011 13:21 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    U Google jsem si neaktivoval žádné služby, účet mám výhradně kvůli youtube (to už se ale opakuji). V mapách jsem si aktivoval ukazatel polohy (šířka délka), nevím jestli to považujete za službu :)
    17.7.2011 14:12 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Takže když jste si ten účet zakládal, zaškrtnutí aktivace webové historie jste zrušil?
    17.7.2011 22:11 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Když jsem po čase zjistil, že se mi historie ukládá, tak jsem tu službu zrušil (tedy nevím jestli jde zrušit, je teď "pozastavená" a vypadá to, že se nic neukládá, tak jsem to nechal tak).
    17.7.2011 13:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Když máte takový přehled, tak nám vyjmenujte, které služby jste si aktivoval. Je to snadný způsob, jak ukázat, že vaše paměť je bezchybná a chyba bude spíš na straně Googlu.
    Když se tě zeptám, jestli jsi někdy skákal s padákem, nejspíš mi řekneš, že ne. Když ti řeknu, jestli mi můžeš vyjmenovat úplně všechny sporty, který si kdy dělal, nejspíš řekneš, že ne. Chápeš, že neschopnost vyjmenovat všechny služby, který si člověk aktivoval, nijak nezpochybňuje tvrzení, že historii hledání si neaktivoval?

    Ale tTy z nás radši budeš dělat nesvéprávný blbce. Já na ty tvoje logický klamy už opravdu nemam nervy, vítej v seznamu blokovaných...
    17.7.2011 14:14 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Pokud si nepamatuje všechny aktivované služby, musela by webová historie být něčím výjimečná, aby si mohl být jist, že její aktivaci by si pamatoval. Čím je tedy tak výjimečná?
    17.7.2011 14:25 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Tak ta historie je výjimečná tím, že je extra velkobratrská, ale i kdyby nebyla, tak ono to je jedno, protože jsou dvě naprosto různé věci být schopen vyjmenovat všechny aktivované služby a být schopen o určité konkrétní službě říct, jestli jsem si ji aktivoval, nebo ne.

    To máš jako trička ve skříni, vyjmenovat úplně všechny svoje trička asi neumíš, ale když se na nějaký konkrétní podíváš, umíš říct, jestli je tvoje, nebo ne.

    17.7.2011 14:43 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Pokud si nepamatuju všechny služby, které jsem si aktivoval, ta dotazovaná může být právě mezi těmi, které si nepamatuju. U těch triček taky dokážete jenom říct, které je bezpečně vaše, ale u ostatních ne jspíš (pokud budou sedět velikostí, stylem a materiálem) nedokážete vyloučit, že nějaké bylo vaše a jenom bylo někde pár let zapadlé a nenosil jste ho, takže si ho nepamatujete. Zkrátka když si mám vybrat mezi variantou, že Google čachruje s aktivací a deaktivací webové historie, a variantou, že si někdo nepamatuje, že před několika lety nechal při vytváření účtu zaškrtnutou volbu „web history“, jako nesrovnatelně pravděpodobnější vidím to druhé.
    17.7.2011 14:59 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    U těch triček taky dokážete jenom říct, které je bezpečně vaše, ale u ostatních nejspíš (pokud budou sedět velikostí, stylem a materiálem) nedokážete vyloučit, že nějaké bylo vaše a jenom bylo někde pár let zapadlé a nenosil jste ho, takže si ho nepamatujete.
    Nevim, co to máš za paměť, ale já tohle dokážu.
    Jinak když jsem si vytvářel účet, žádná taková volba tam nebyla, protože tehdy ani taková služba neexistovala, ani později jsem žádnou takovou službu neodsouhlasil...

    No ale tohle asi nemá cenu, ty máš prostě svoji "pravdu", že velké organizace a vlády jsou dobré a že místní uživatel je nesvéprávný blbec. Hádkou s někým s takovým postojem nebudu dále plítvat čas, končím s komentáři. Kdybys měl někdy nějakou hodně nutkavou potřebu mi něco sdělit, tak na mail, blokované se mi nezobrazují...
    17.7.2011 15:02 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Nevim, co to máš za paměť, ale já tohle dokážu.
    Tak to gratuluju.
    No ale tohle asi nemá cenu, ty máš prostě svoji "pravdu", že velké organizace a vlády jsou dobré a že místní uživatel je nesvéprávný blbec.
    Ale o výše uvedeném začínám pochybovat, když máte problém i zapamatovat si, co jsem napsal v této diskusi. Nebo si to pamatujete a záměrně mi vkládáte do úst něco, co jsem neřekl?
    18.7.2011 17:48 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Zkuste si představit vybavování si v paměti jako funkci zobrazení:

    f: A -> B

    f(x) = y

    (x patří do A, y do B)

    kde x je podnět (služba Googlu) a y je určitým způsobem s ním asociovaný záznam (informace, jestli jsem si ji aktivoval). Když znám x, dokážu určit y, ale opačně to jít nemusí. Počítač by s tím měl taky problém: kdyby A byla množina adres a B množina dat, tak nemá problém pro kterékoliv x z A určit odpovídající y z B; opačně to ale nezvládne. Tohle prostě není stejné, ať už je to paměť člověka, nebo stroje. Chtěl bych vidět, jak by asi tak fungovala paměť, kde by to stejné bylo.
    18.7.2011 22:40 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    To je sice hezké, ale lidská paměť má ještě jedu vlastnost, a to zapomínání. Takže z f(x) = y ještě neplyne, že ¬y = ¬f(x).Takže když pro f(x) nemám asociováno nic, znamená to, že jsem si nic neaktivoval, nebo že jsem to zapomněl? Pokud by si někdo pamatoval aktivace všech ostatních služeb, považoval bych za pravděpodobné, že na tuhle jednu jen nezapomněl, ale že ji opravdu neaktivoval. Pokud to vyznělo, že podmínkou pro vybavení si jednoho je to, že dokážu vyjmenovat všechny, pak se omlouvám za přílišnou zkratku – myslel jsem tím, že je to asi jediný způsob jak „vyloučit“ možnost zapomenutí.
    18.7.2011 23:37 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Na to by mělo stačit zjistit, jestli si aktivaci pamatuje pro několik konkrétních (např. náhodně vybraných). Nejspíš bude u každé vědět, jestli si ji aktivoval, ale seznam všech, které si aktivoval, si nevybaví.

    A tak nějak nevím, proč předpokládáte, že tady všichni, co tvrdí, že si to neaktivovali, si to ve skutečnosti aktivovali a zapomněli na to. Zvlášť když jsou to lidé, kterým se to nelíbí, dá se předpokládat, že by si to vědomě neaktivovali ani dřív. V podstatě tvrdíte, že tihle všichni si aktivovali službu, která jim vadí, pak na to zapomněli a teď je to překvapuje a na nic si nevzpomínají. To mi pravděpodobné vůbec nepřipadá. Nevím, proč se nám to jednoduché a nejpravděpodobnější vysvětlení snažíte vyvrátit, v rozporu s vaší zkušeností, jak jste ji popsal, to není.
    19.7.2011 08:09 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Bude to vědět u těch, u kterých byla ta aktivace něčím výjimečná (třeba to byla pro něj zajímavá služba). Ale nemusí si to pamatovat u služeb, které aktivoval jen tak mimochodem („ale jo, proč si to neaktivovat“), nebo které aktivoval třeba omylem nebo nevědomky.

    Předpokládám to proto, že je to úplně normální chování. Já nepředpokládám, že si vědomě aktivovali službu, která jim tehdy vadila – předpokládám, že se tím spíš nezabývali. To, že někdo v internetové diskusi říká, že se mu něco nelíbí, ještě neříká vůbec nic o tom, jak pečlivě studuje podmínky, které odsouhlasuje, atd. Zrovna dneska jsem byl svědkem něčeho podobného v autobuse – od začátku července je v Praze dost nových zastávek na znamení. Dnes poprvé v jedné z nich autobus opravdu nezastavil, což se lidem, kteří tam chtěli vystupovat, nelíbilo, a tvrdili, že to není zastávka na znamení, a že kdyby měl řidič aspoň puštěné hlášení. O tom, že to není zastávka na znamení, byly dotyčné přesvědčeny nejspíš až do té doby, než se na tu zastávku vrátily a přečetly si to – a to to na té zastávce je napsané už asi měsíc, a každé ráno to slyší v hlášení té zastávky (včetně dneška). Lidský mozek je holt hodně vybíravý a získat jeho pozornost není úplně snadné.
    19.7.2011 09:46 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Ty zastávky na znamení tam ale dřív nebyly. Podobně jako zaškrtávátko na souhlas s webovou historií při vytváření účtu u Googlu dřív nebylo. Podle mě to tam prostě přidali až později a dřív (v období mezi zprovozněním té služby a přidáním toho zaškrtávátka) to bylo aktivované automaticky. Zkušenosti moje a několika dalších lidí to potvrzují (i když já si to teda nepamatuju jistě) a vaše to nevyvracejí.
    19.7.2011 10:19 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Zvláštní je, že o té automatické aktivaci není nikde na internetu ani slovo – tedy kromě případů „zjistil jsem, že si Google pamatuje historii mého vyhledávání … aha, už jsem si vzpomněl, že jsem si to kdysi asi aktivoval“. Pořád nevidím nic, co by ukazovalo, že ve vašem a několika dalších případech nejde o to samé, jen to zatím nedospělo do té druhé fáze.
    19.7.2011 12:09 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    A proč bych si to aktivoval, když o to nestojím, případně mi to vyloženě vadí? Jediná možnost je aktivovat si to omylem, jinak to nedává smysl.

    Google neustále zlepšuje své služby, tahle funguje jako součást vyhledávání, nemusí o tom nutně informovat. Pořád mi připadá nejpravděpodobnější, že to prostě bývalo v nově vytvořeném účtu automaticky aktivované. Co je na tom tak nepředstavitelného?
    19.7.2011 12:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    "Search History is automatically activated when a Google Account is created, but those who do not want Search History can remove it from their accounts." [zdroj]
    19.7.2011 12:19 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Díky, konečně je na to jasná odpověď (máme pravdu my, FJ ne) a můžeme se přestat dohadovat.
    19.7.2011 12:45 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    „Automaticky“ může znamenat jak „bez vědomí uživatele“, tak „pokud uživatel nezmění výchozí volbu“. O tom, že zapnutí webové historie někdy byla výchozí volba není sporu, stačí se podívat na aktuální stránku vytvoření účtu…
    If you create a Google account and turn on the search history function… [zdroj]
    19.7.2011 13:14 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Takže se vlastně hádáme o to, jestli tam to zaškrtávátko dřív bylo, nebo nebylo? Já myslím, že nebylo, protože jsem si ho nevšiml. Pokud chcete dokázat, že se všichni pleteme a vždycky tam ta volba byla a byla zaškrtnutá, akorát si jí nikdo z nás nevšiml, tak by to taky chtělo tenhle názor nějak podložit. Vy to prostě nevíte, protože jste si v tom období účet nezakládal.

    Tahle interpretace slova „automaticky“ mi nepřipadá správná. Když uživatel vyplňuje formulář, jsou to jeho volby, i když je třeba něco předvyplněno. Kdyby bylo možné to ještě před vytvořením účtu odškrtnout a tím zabránit aktivaci, tak by pak neplatila pro všechny případy věta: „Search History is automatically activated when a Google Account is created“.
    19.7.2011 13:56 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Ano, hádáme se jenom o to, zda si všichni tři nepamatujete, že taková volba byla při založení účtu nebo jeho aktualizaci; nebo zda Google tuhle volbu náhodně skrývá a odkrývá a ze všech uživatelů Googlu jste to zrovna vy tři, na koho vyšla ta volba skrytá. Já nechci dokazovat, že se pletete, jenom jste mne zatím nepřesvědčili, že není možné, abyste tuhle volbu přehlédli nebo na ní zapomněli.
    19.7.2011 14:48 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Ne jenom my tři, určitě mnohem víc lidí. Co říkáte, možné teoreticky je, ale nemám žádný důvod si to myslet, vše nasvědčuje opaku.
    19.7.2011 17:38 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Zvláštní je, že nikdo z těch mnohem víc lidí si na to nestěžoval – nebo stěžoval, a pak zjistil, že je problém na jeho straně. Vše nasvědčuje tomu, že vy tři jste ještě nedošli k té druhé fázi.
    19.7.2011 21:47 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    A proč by si měl někdo stěžovat? Nikdo ani netvrdil, že to tak není. To tvrdíte vy a je to čirá spekulace, ničím nepodložená.

    Vše nasvědčuje tomu, že se nedokážete smířit s tím, že nemáte pravdu. Vymyslel jste si jakousi spekulaci a i když jste dostal podložené nejen našimi zkušenostmi, ale i dokumentem Googlu, že není pravdivá, dál si na ní nesmyslně trváte.
    19.7.2011 22:02 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Vše nasvědčuje tomu, že se nedokážete smířit s tím, že nemáte pravdu.
    Zcela mimo téma: Ještě ses nikdy nehádal s Jirsákem? :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    19.7.2011 22:28 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Ještě ne, ale vím, jak to asi vypadá a že je to na dlouhý lokte. Zvlášť kdyby šlo o nějaký netriviální víceméně abstraktní problém s ideologickým podtextem. To naštěstí není tenhle případ.
    19.7.2011 22:30 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Vaše zkušenosti nedokazují, že není možné, abyste si něčeho nevšimli nebo si to nezapamatovali. Všechny dokumenty Googlu píšou o tom, že ta služba je volitelná – nikde není nic o tom, že je nebo někdy byla zapnuta automaticky, bez vědomí uživatele.

    Google se na to při založení účtu ptá už pět let (ke změně došlo na přelomu let 2005/2006), předtím to bylo „jen“ součástí podmínek – a tenkrát zase pokud vím nefungovalo automatické sdílení účtu s vyhledáváním, ale musel se do vyhledávání člověk explicitně přihlásit (to se změnilo až tak dva tři roky zpátky, ne-li později). Zdá se, že internet má přeci jen lepší paměť, než vy tři.
    19.7.2011 23:09 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Google se na to při založení účtu ptá už pět let (ke změně došlo na přelomu let 2005/2006).
    To máte odkud?
    20.7.2011 07:55 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    web.archive.org
    20.7.2011 10:04 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Aha, tak to máte pravdu. Bylo to tam, zaškrtnuté, a zapomněli jsme na to.
    20.7.2011 11:29 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Google se na to při založení účtu ptá už pět let (ke změně došlo na přelomu let 2005/2006).
    To máte odkud?
    Ať už má odkudkoli, můj gmail účet je starší. Takovej ten e-mail "Welcome to gmail" mam někdy z průběhu roku 2005.
    20.7.2011 11:34 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    GMail účet byl původně samostatný, na Google Account se to pak později převádělo, a součástí převodu byl určitě souhlas s nějakými podmínkami (pokud si dobře pamatuju, bylo toho tenkrát docela dost). Předpokládám, že souhlas s ukládáním vyhledávání byl součástí tohoto převodu účtů.
    20.7.2011 12:26 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Což ovšem taky asi není úplně košér, aktivovat velkobratrské služby tím stylem, že se to zahrne do 10MB právnického textu, který člověk přečte snad jen ve velmi krajních případech nudy...
    20.7.2011 12:55 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    V těch 10 MB textu není nic jiného, než to, co vy nazýváte velkobratrské služby. Vždycky jsem si myslel, že ty texty čtou hlavně krajní případy paranoiků, pokud to nedělají, jsou poněkud nedůslední.
    20.7.2011 19:07 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Většině paranoikům to stačí stručně a jasně napsat co to dělá... zašifrovat to pomocí steganografie snad nevyhovuje nikomu...
    20.7.2011 14:31 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    +1, když to uvedou někde v tunách textu, považuju to za podobně špatné, jako kdyby to neuvedli vůbec. Opravdu nemám čas studovat kilobajty právničtiny kdykoli, když na mě vybafne hláška při čtení mailu.
    20.7.2011 16:17 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    To si ale musíte rozmyslet, jestli chcete být paranoidní, nebo ne. Když paranoici vyžadují podrobně popsat způsob nakládání s daty v tunách textu, navíc právničtinou, aby se tím mohli ohánět u soudu, nemůžou se pak divit, že je způsob nakládání s daty popsán právničtinou v tunách textu. Pro nikoho jiného ty informace nejsou. Že když někomu pošlou požadavek na hledání může dotyčný s tím požadavkem pracovat nebo si jej uložit, k tomu ostatní lidé dospějí pouhým selským rozumem a nepotřebují k tomu žádný vysvětlující text.
    20.7.2011 19:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Já jsem nikde nepsal, že jsem paranoidní nebo že vyžaduju tuny právnickýho textu. Já prostě jenom nemám nejmenší zájem o službu "Search/Web History" a ani jsem nikdy neměl.

    A ocenil bych, kdybys radši dělal blbce z někoho jinýho, když už si to nemůžeš odpustit...

    pushkin avatar 20.7.2011 20:51 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Příloha:
    Pánové, jste si doufám vědomi toho, že Vaše diskuse už začíná zacházet za hranice rozlišení mého monitoru?

    :-D
    20.7.2011 22:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Příloha:
    To chce vylepšený css ;-)
    12.8.2011 14:36 Tomek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Vtipné je, že jsem to začal já... případně ten, na koho jsem reagoval :D ale 1366pix šířka už mi taky přestává stačit
    19.7.2011 12:35 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Proč byste si to nemohl aktivovat omylem?
    15.7.2011 19:51 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Já jsem si ji zapnul v den uvedení této služby a jako každou službu jsem musel její aktivaci potvrdit.
    11.7.2011 06:35 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Facebook sem neměl, nemám a mít nebudu, no a bez tohodle snad taky neumřu :-)
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    pushkin avatar 11.7.2011 07:11 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    +1
    11.7.2011 11:24 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Hmm, zrovna v tomto kontextu působí "+1" poněkud úsměvně... asi tak, jako by pod komixem o FB na stejném místě působilo "Like it" :-)
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    pushkin avatar 11.7.2011 12:05 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Mno, pokud tedy stojíš o plnou verzi, pak zde je:
    "Souhlasím, také se mne podobné záležitosti nedotkly."
    13.7.2011 20:29 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    pod to sa podpisem aj ja .. (a)socialne siete mi teda ozaj nechybaju ..

    a vyrazy ako "lite it" a "+1" predsa nevymyslel facebook ..
    13.7.2011 20:50 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    "+1" se používá normálně, a "Like it" jsem před fb nikde neviděl, takže možná že to je facebookovina...
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    11.7.2011 07:40 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Není to škoda? Tyhle věci se občas hodí.
    clayman avatar 11.7.2011 08:01 clayman | skóre: 13 | Praha 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Jak říkává můj otec -- škoda je dobrýho člověka a panny, která umřela... Takže asi tak. :-)
    11.7.2011 08:26 perdy | skóre: 5 | blog: stdout
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Moj mi vzdy vravel, ze skoda je posrat sa do novych gati*.

    *gate = kalhoty
    ln -s vim emacs
    11.7.2011 09:03 sidik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    S tím by se dalo i souhlasit :))
    11.7.2011 11:01 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Já na FB taky nejsem a nebudu, nevyhovují mi podmínky služby, vůbec přístup FB k soukromí, nemožnost rozumné správy kruhů atd. G+ jsem tedy zkusil a zjistil jsem, že mi vlastně nevyhovuje ani to. Nějak nemám potřebu troubit světu/lidem neúčastnícím se daných akcí co právě dělám, kde jsem byl na dovolené, ... a když se něco domlouvá, vždy to je s konkrétním člověkem/lidmi, kteří prakticky nikdy neodpovídají nějakému kruhu, protože to je pokaždé trochu jiná skupinka. Zrovna tak když už mám fotky z akce, účastníci nikdy přesně nezapadají do nějakého kruhu, dost lidí je v kruhu navíc (např. kruh MTB) a dost lidí nic jako G+/FB nepoužívá, takže je nejrychlejší a nejbezproblémovější to dát klasicky na Picasu a poslat odkaz IM/mailem. Uvidíme jak se to vyvine, ale zatím nemám pocit, že by mi G+ něco v tomto mohl přinést. Kdybych si např. zavedl kruh bývalých spolužáků (nehrozí, z FB nikdo nepřejde), tak by tam stejně psali kraviny a mě zajímá jen info o případném srazu, které bych v tom balastu přehlédl, takže by mi stejně někdo musel poslat mail. Asi jsem asociál :)
    12.7.2011 09:13 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    No, existence v jednom kruhu se IMO nevylučuje s existencí stejného kontaktu v jiném kruhu a pokud tam něco dáš a daný člověk nemá G+, tak se mu prostě jen odešle e-mail.

    Kromě toho, docela se vyplatí na G+ sledovat třeba zaměstnance Googlu, protože tak člověk narazí na dobré články a zajímavosti, které by se jinak ani nedozvěděl. A ani není třeba tam roztrubovat číslo karty, že jsem zrovna byl na záchod, nebo kam teď zrovna půjdu.
    13.7.2011 11:14 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Jasně, mám lidi obsažené ve více kruzích. Ale ani tak ty kruhy často neodpovídají skupině lidí, kterou chci zrovna obeslat. Což o to, nějaké přidat ručně je lehké, ale nejde některé z kruhu nezahrnout, takže nakonec musím vyzobávat ručně všechny, což není o nic rychlejší, než jim to hodit do mailu. Že si do kruhu mohu dát lidi co na G+ (vlastně ani G) vůbec nejsou a pošle se jim mail mě nějak nenapadlo, testnu.

    Sledování zajímavých lidí používám, ale to už jsem měl možnost s Twitterem. Vůbec netvrdím, že je G+ špatný, docela ho teď používám, vlastně nic ani nepíšu a přesto je mi přínosem. Byl to jen povzdech nad tím, že počáteční nadšení jak si hezky rozdělím lidi do kruhů vystřídalo vystřízlivění, že buď budu publikovat věci více lidem, než jsem byl zvyklý, nebo budu lidi vybírat ručně jako u posílání mailu, protože takový kruh jaký bych potřeboval (a to jen pro daný případ, pak už zase ne) nemám.
    12.7.2011 21:11 pes rek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    a k cemu?
    11.7.2011 09:29 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Like :-)
    11.7.2011 09:38 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Facebook sem neměl, nemám a mít nebudu, ...
    no tak já myslím, že vlastnit Facebook by vůbec nebylo špatné ...
    11.7.2011 09:43 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Dobře, pro rejpaly který berou za každý slovo edit:
    Profil na Facebooku jsem neměl, nemám a mít nebudu, no a bez profilu na Google+ snad taky neumřu
    už je to dobře? :-D jinak ano, být majitel (nebo podílník), možná bych ho začal mít rád....
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    11.7.2011 09:46 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    No u Googlu tu možnost máš už teď a u Facebooku to asi brzo příjde... :)
    11.7.2011 10:07 vlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    bez profilu na Google+ snad taky neumřu
    Ale umries .. Ci uz s Googlom alebo bez.
    Smrt je totiz jedna z mala istot, co nam este zostala ...
    11.7.2011 10:09 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    zapomnel jsi na dane...
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    AsciiWolf avatar 11.7.2011 11:57 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    :-D
    11.7.2011 14:58 rybnix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    <rejp>"Profil na Facebooku jsem neměl, nemám a mít nebudu" ... to ani ti, jež jsou na FB registrovaní :-P Majitelem všeho je FB... i profilů, fotek, apod.</rejp>
    11.7.2011 10:59 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    http://en.wikipedia.org/wiki/Metonymy - používáno ve všech jazycích včetně češtiny ;-)
    11.7.2011 11:33 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    a co tím chtěl básník říci?
    Petr Tomášek avatar 11.7.2011 17:54 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Metonymie „mít FB“ ⇒ „mít účet na FB“.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    12.7.2011 15:40 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    no, já bych řekl, že je to spíše synekdocha, nicméně nevysvětluje to, proč má někdo potřebu odkazovat na popis užitých jazykových jevů ... ledaže ...

    http://en.wikipedia.org/wiki/Sarcasm - používáno (snad?) ve všech jazycích včetně češtiny
    egg avatar 12.7.2011 23:46 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Facebook sem neměl, nemám a mít nebudu, no a bez tohodle snad taky neumřu :-)
    Já naopak doufám, že bez toho umřu. Nerad bych umřel s tím.
    11.7.2011 08:16 picca | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    S prekladem nesouhlasim. V originale je druha otazka spis nevo jako: "jake to je".

    Google+ se zatim snazi chovat jako fb (plus neco navic/jinak), ale ze by umel to co fb? Nemyslim si, zatim urcite ne.
    11.7.2011 08:54 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    To jako že tam není Farmville ? :-)
    11.7.2011 08:58 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    V něčem toho už teď umí víc. Například:
    1. mít víc kruhů přátel
    2. uložené fotek v albech na Picase - narozdíl od Facebooku se s nima pak dá normálně pracovat a stáhnout je (u Facebooku už teď jdou stáhnout všechny data z účtu ale je to těžkopádné; v tomhle myslím Google+ s podporou Data Liberation bude mít výhodu)
    3. kometáře je možné upravovat
    4. rozhraní je přehledné, nezprasené, propojené s ostatními službami Googlu
    5. umí vkládat do statusů i moji polohu
    6. ...a určitě by se našly další věci
    Já zatím na Google+ nejsem, protože mi Facebook stačí a na Facebooku jsou zatím všichni a na Google+ skoro nikdo. To ale nic nemění na tom, že Google+ je a bude lepší. Zatím mu ale chybí na Facebooku všudypřítomná věc: hry. Ty ale určitě časem taky na Google+ budou.
    11.7.2011 10:19 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Picassa má ale obrovskou nevýhodu - jakmile zaplníte 1 GB, tak si musíte zaplatit za další prostor. Na FB je to neomezené.

    Na druhou stranu se dají fotky na Picassu nahrát v libovolné kvalitě.
    11.7.2011 10:36 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    To není pravda, fotky do 2048x2048 (na FB bývala možnost fotek max 720x720, nevím jak teď, takže proti G+ dost málo) se do limitu nepočítají, takže tam můžete mít co chcete. Víc než 2048 stejně nemá pro ukazování lidem smysl. Pokud to chcete na archivaci svých origo 24mpixů, tak si samozřejmě budete muset po přetažení limitu zaplatit.
    11.7.2011 10:37 Jakub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    To už taky není pravda, prostor se zvětšuje, fotky v menším rozlišení pro G+ se do toho nepočítají - dá se jich nahrát neomezeně.
    m1c4a1 avatar 11.7.2011 10:23 m1c4a1 | skóre: 2 | Kobylnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    1. FB umí seznamy přátel
    2. S fotkama je to pravda, to má FB domrvené
    3. Komentáře lze upravovat také, než uplyne určitý čas. Upravovat to kdykoliv může být zrádné a zneužitelné, takže v tomto se mi FB řešení líbí víc.
    4. Rozhraní je věc zvyku, ale myslím, že s přibývajícími funkcemi se to "znepřehlední" stejně. Reklamy a hry přijdou časem. Propojení s ostatními službami Google jsou plus, to rozhodně.
    5. Check-iny + komentář jde přidávat také
    6. U FB by se našlo taky pár věcí, které Google+ nemá, třeba lepší filtrování, jakému seznamu poslat jakou zprávu.
    11.7.2011 14:24 Der Teufel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Videokonference, funkčnost „přátel“ spíš jako na twitteru - já někoho mít přidaného můžu (a pak vidím jeho globální stream), on mě mít přidaného nemusí (k čemu by mě měl Notch v kruhu, když se zajímám o jeho novinky z minecraftu a on mě ani nezná?)
    11.7.2011 09:00 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Jo a ten rozměr, na který Facebook zmenšuje všechny fotky, to je výsměch.
    11.7.2011 10:54 Senior Database Programmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Chalani asi mate ten facebook pokazeny, mne sa fotky v FB ukladaju v max. rozmere 2048 px.
    11.7.2011 13:27 pacholik | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    to jako 64×32?
    printf 'čapí' | tee /dev/stdin
    Petr Tomášek avatar 11.7.2011 17:52 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+

    LOL

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Jendа avatar 11.7.2011 22:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    11.7.2011 22:41 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Pěkný :-D napřed sem to nepochopil a na druhej pohled mi to došlo :-D
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    12.7.2011 12:09 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    To nejsou žádné megapixely. Toto jsou megapixely.
    11.7.2011 09:19 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    S prekladem nesouhlasim. V originale je druha otazka spis nevo jako: "jake to je".
    Ano, ale to zní blbě. Proto jsem záměrně zvolil volnější překlad.
    11.7.2011 08:22 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Je to asi něco podobného jako mít "kraťasy", které jsou dlouhé až ke kotníkům...?
    11.7.2011 08:45 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Ne, to asi není. Proč by mělo být?
    11.7.2011 20:39 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Zalezi na tom, ako vysoko je horny okraj tych kratasov.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    11.7.2011 11:32 Lempl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Google+ je náhodou pěkné rozšíření pro picasu :)
    11.7.2011 11:39 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    To ano, jediná škoda je, že se mi nepovedlo z desktop klienta přihlásit do webového alba.... :( Vypadá to na nějaký, pravidelně se objevující, bug.
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    13.7.2011 10:24 Lempl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Aha... tak není. On ten link na galerii se generuje jako přístup přes plusko a ne přímo link na galerii s authkey :( Taky by se hodilo odesílat linky nějak hromadně.
    Jiří Němec avatar 11.7.2011 13:21 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    To jsem jediný, který v Google+ vidí spíš twitter, než fb? Picasa je zase více konkurence Flickru a ne fotkám v fb. Už se těším na google music, to zas bude srovnatelné s last.fm.

    Fb není první sociální síť na světě, nepřišli s ničím revolučním, jen našli kombinaci toho co zákazník v té době potřebuje a zvládli mu to dodat v přehledném uživatelském rozhraní.

    Jinak je fb trapárna, nemají nic dostatečně propracované, nemají peníze, železo, technologii ani lidi aby to dostali na úroveň Flickru nebo Googlu. Stále jen předělávají celé gui, zatímco google piluje, dělá malé změny, pořádně je testuje v laboratoři a proto je tak skvěle použitelný.

    Už se ani nesnažím něco provádět ve fb, nedávno jsem tam potřeboval vývojářský účet a nestačil jsem se divit co ten jejich nevyladěný ajax umí. Jakým způsobem funguje ten jejich connect nemá smysl zmiňovat, naštěstí jsem sehnal odladěný plugin, psat bych to opravdu nechtěl.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    11.7.2011 13:36 pacholik | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Nejsi jediný.

    Taky bych chtěl nemít takové peníze, železo, technologii a lidi jako Facebook.
    printf 'čapí' | tee /dev/stdin
    11.7.2011 14:21 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    a sledovali jste někdy traffic s přihlášeným fb? když se mladá přihlásila tak jsem se nestačil divit jak rozežraná může být jedna webovka...
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    13.7.2011 09:16 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    >> v přehledném uživatelském rozhraní.

    Tohle myslis vazne??? (Jestli je to mysleno ironicky, tak sorry, po ranu :-) )

    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    22.7.2011 12:28 polymorf | skóre: 14 | blog: tar_zxpf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 918: Google+
    Zrejme myslel v porovnani s myspace (rip)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.