abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 577 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    David Watzke avatar 28.4.2009 00:05 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    Vážně skvělý. Můj sen se splnil a teď zjistím, že nemám šanci se tam dostat. Situace: Teď jsem ve třeťáku a nezůčastňuju se letošního ročníku soutěže v programování (už je pozdě), což je moje jediná šance, protože z matiky nemám na střední dost dobrý známky. Za rok je poslední šance, ale i kdybych tu soutěž dal, tak už bude zase pozdě, protože finále je někdy v červnu a to už je pokud vím po všem. Takže sbohem FIT, asi budu nucen holt zkusit FEL :-(
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.4.2009 00:24 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    IMHO jestli to bude se SCIO testy jako třeba na FIT VUT v Brně tak to uděláš bez problémů (já je nedělal, ale znám spoustu lidí, co ano a ti vypadají mnohem méně inteligentně než ty). A nebo můžeš (jako já) na matfyz bez přijímaček. Zatím je to fakt super, i když asi ne pro každého (ne tak náročností, jako hlavně zaměřením a stylem a tak) :)

    kozzi avatar 28.4.2009 10:30 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    JJ al-Quaknaa má pravdu, zná spoustu lidí co se dostali přes SCIO na FIT, a nevypadají inteligentně :-D. Takže se toho neboj, přes SCIO testy se tam určitě dostaneš. Já jsem rád, že tato fakulta vznikla až teď. Kdyby vznikla dřív, tak bych měl rozhodování o tom kam jít težší, a určitě bych si vybral špatně ;-).
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    28.4.2009 10:40 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    No ty sice na první pohled nevypadáš inteligentně, ale narozdíl od těch dalších, o kterých jsem mluvil, inteligentní jsi. To třeba jistý spolužák menšího vzrůstu a stejného křestního jména jako já mě svou přítomností na FIT VUT poměrně fascinuje. Ještě tam pořád je?

    kozzi avatar 28.4.2009 10:51 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    JJ je, dokonce když sem sním v neděli jel, tak říkal že se mu to tu začíná zdát docela lehké :-D. No každopádně mě taky překvapil, že vydržel tak dlouho. Ale celkově ten systém tu je nastavenej tak, že pokud vyloženě nechceš tak tě nevyhoděj. Akorát prostě nedáš spoutu předmětu na poprvé, takže se ti to postupně nabaluje, ale můžeš to studovat až šest let, takže to jde zvládnout :-D.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    28.4.2009 13:02 -vasek-
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    Neznám VŠ, z které by někoho vyhodili přestože se snažil. Lidi spíš odejdou sami...

    15.5.2009 15:32 quido.speedy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    Otazka zni co je to pak za VS... Snazit se bohudik(zel) neznamena ze na no clovek ma, ackoli fakult kde se davaji za snahu diplomy s obrazkem vyrusta hafo. Obory typu Informatiko-Ekonomo-Manager produkujici tupe "takyprogramatory" vetsinou s velkou hubou a nulovymi zkusenostmi jsou uplne k nicemu. Myslim ze tu nemaji vubec co delat. Co se skolou kde se "programuje" v Excelu, VisualBasicu a OO se kresli na papir pomoci vztahu Auto-Skoda, Auto-Ford...

    Pral bych prazske informatice aby byla vyjimkou... ale mela se JMENOVAT JINAK, protoze Brnenska FIT jednou z tech dobrych rozhodne je.
    28.4.2009 00:25 8an | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    Můžeš na Matfyz, tam nejsou přijímačky vůbec :o)

    If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
    28.4.2009 09:46 Vasek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    A vyleti v prvnim semestru... To ze na matfyzu nejsou prijimacky neznamena, ze to je leharna. Urednictvo pocita s 30% ztratama jen za prvni pulrok, bc statnic se nedoziji 2/3 studentu. Pokud ma strach, ze neudela prijimacky na cvut, tak ani nema cenu to zkouset.

     

    28.4.2009 10:17 jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    Ani matfyz uz neni to, co byval. Stoupa tlak na pocet absolventu VS, ale pocet lidi prihodneho veku se snizuje.

    28.4.2009 13:04 -vasek-
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    Souhlas. Z mff se uz taky nevyhazuje jako to byvalo za starych casu...

    28.4.2009 16:12 Vasek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    Ze mff neni co byvala, souhlasim, ale presto se nas pres bakalarske statnice loni dostala cca 1/3 puvodniho poctu z prvaku.

    Tlak na pocet absolventu je velice smutny, pani nahore si asi neuvedomuji, ze tim snizuji kvalitu skol.

    28.4.2009 16:25 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    Ale uvědomují, říká se tomu znalostní ekonomika :-D
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    28.4.2009 22:40 nukleon | blog: nukleonov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

     30% stratu za prvy semester mame aj u nas na FIT VUT   a to minuly rok co sa tyka prijimacok sme boli najvyberovejsia technicka fakulta v CR[dodam link ak niekto neveri]

    s matfyzom to fakt ide dole....

    28.4.2009 00:26 JeanVEGA | skóre: 17 | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    Nebuď v strese. Na FEL sa bežne študuje na Bc. aj 5 rokov. Pôjdeš na výpočetku na FEL a po roku skúsiš zas FIT :) aké jednoduché, že ?
    ČVUT FEL, sometimes hell, ČVUT FIT, almost always sh*t :)
    steky avatar 28.4.2009 06:52 steky | skóre: 4 | blog: Zápisníček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    SCIO jsou temre jistota snad pro kazdeho :) staci relativne zaklady, selsky rozum a chladna hlava :) ja jsem treba na matice uz tri roky vubec nedaval pozor, nejsem zadnej matematickej genius, ani nahodou, a dal jsem to dostatecne vysoko na prijeti :) Proc bys to nedal?

    pushkin avatar 28.4.2009 07:29 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    Pojď do Plzně na FAV :)
    28.4.2009 10:02 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    Nemuzes proste zkusit delat prijimacky? Fakt je, ze asi bude dost zajem, ale tak co? Spousta lidi si podava prihlasky na vic skol, spousta lidi taky po roce bakalare odejde jinam, a tak podobne.

    A premyslej jestli nechces jit studovat neco humanitniho, kde je spousta studentek a stravit cely zivot necim jinym nez byt zavreny ve sklepe pred pocitacem, heh. Dost lidi na FELu toho ve tretaku lituje.
    David Watzke avatar 28.4.2009 10:38 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    Přijímačky můžu zkusit, ale zatím ta možnost ani není, pokud tomu dobře rozumím.

    Jinak to, že někdo chodí na FEL, ještě neznamená, že stráví život ve sklepě před počítačem... Doli je teď na FELu a kalíme spolu furt :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.4.2009 10:53 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    Jinak to, že někdo chodí na FEL, ještě neznamená, že stráví život ve sklepě před počítačem... Doli je teď na FELu a kalíme spolu furt :-D
    Pod furt bych si představoval něco jinýho než že jsme se viděli třikrát za 8 měsíců :-D

    Nicméně z lidí z FEL STM mohou být i manažeři a vystudovaná škola nedefinuje, čím se budete přesně živit. Je to jen na vás.
    Fluttershy, yay! avatar 28.4.2009 15:21 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    Pod furt bych si představoval něco jinýho než že jsme se viděli třikrát za 8 měsíců :-D

    Asi se z toho vždycky skoro tři měsíce vzpamatovával. ^_^

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    kozzi avatar 28.4.2009 11:01 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    Sakra ty se nezdáš, takovej kalič :-D. Jinak jasný je v podstatě jedno jakou školu člověk vystuduje. Je sice pravda že některá škola ti dá víc jiná zase míň, ale ve výsledku zákeží na tobě co budeš umět. Třeba tady na FIT v Brně je výuka dost náročná a hodně praktická, takže pokud to člověk neojebe tak se naučí opravdu hodně. Ale nadruhou stranu se to dá i různě ojebat, takže to že někdo vystuduje neznamená že něco umí.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    28.4.2009 11:28 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    Řek bych, že to, že člověk stráví život zavřený ve sklepě před počítačem a má kolem sebe málo holek, je způsoben něčím zcela jiný než výběrem  školy. Myslím, že zameňuješ příčinu a následek.

    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    28.4.2009 11:47 danfis | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    Muzu se jenom zeptat, z jakeho duvodu bys daval prednost FIT pred FELem?

    Ja na FELu studuju a vznik FIT na me pusobi spis jako takove trucovani, misto nejakeho konstruktivniho jednani v ramci FEL. Ty programy napriklad vypdaji, ze je to v podstate prevedene STM, mozna trochu osekane o nejake zaklady elektrotechniky a fyziky. Nebo se pletu? Nebo jde prave o to, ze tam je mene elektrotechniky? Mne totiz prijde alespon to minimum, ktere se na FELu dela, podstatne (ja teda nestuduju STM ale EaI, ale stejne). Nebo jde o to, ze ma fakulta v nazvu 'informatika'?

    Ptam se ciste proto, ze me zajima postoj cloveka, ktery se zrovna rozhoduje, jakou skolu si vybere, a co je pro nej podstatne.

    David Watzke avatar 28.4.2009 14:40 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    mozna trochu osekane o nejake zaklady elektrotechniky a fyziky. Nebo se pletu? Nebo jde prave o to, ze tam je mene elektrotechniky?
    Jde právě o to elektro a fyziku. Ale jestli je to kromě toho fakt stejný, tak by to taková tragédie asi nebyla.
    Nebo jde o to, ze ma fakulta v nazvu 'informatika'?
    O to taky :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.4.2009 20:20 danfis | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

     

    Jde právě o to elektro a fyziku. Ale jestli je to kromě toho fakt stejný, tak by to taková tragédie asi nebyla.

    Tak to pak asi jo. Osobne si ale myslim, ze pro pochopeni vnitrnosti pocitace je dobre nejaky ten elektro zaklad mit. Ale kazdemu podle chuti :).

    Nebo jde o to, ze ma fakulta v nazvu 'informatika'?
    O to taky :-D

    Kdyz byly ty debaty na FELu ohledne zrizeni nove fakulty, tak existovaly takove navrhy, ze by se jako kompromis prejmenoval FEL na neco jako Fakulta elektrotechnicka a informaticka nebo tak neco. A byly dokonce takovy, kterym vadila nova fakulta prave proto, ze by mela v nazvu 'informatika', protoze to pry je dobre jmeno pro marketing. Vypada to, ze na tom prece jenom neco bude :).

     

    28.4.2009 17:54 jasomsef
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    Nieje ta FIT nieco ako FIIT na STU? Nova fakulta ktora vznikla samoucelne len aby bola nova fakulta. Je pravda ze kedze som na FEI mozem byt len rad lebo sa nam precistil ucitelsky zbor. Kedze ma zo zaciatku ucili aj ludia z FIIT tak viem ze je to s nimi prevazne biedne (aj ked je pravda ze sa tam najdu kvalitny odbornici ale tych je tam malo). Kazdopadne by nam mohli prestat okupovat 2 poschodia a najst si vlastne prestory (slubuju to odkedy vznikli)

    29.4.2009 20:13 vlkodlak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    Zase raz niekto jatri stare rany z delenia FEI na FEI a FIIT STU. Aj na Slovensku to bolo vtedy emotivne - obdobne ako teraz na CVUT. Je to celkom prirodzene, ze niektore zmeny sa stretavaju s odporom. U niektorych vysoko postavenych akademikoch pretrvavaju dodnes, co je zial na skodu, obom fakultam. Koncim Ing. na tej FIIT o ktorej vravis, ze vznikla samoucelne a po 5 rokoch som takyto pocit nenabudol. A ako kazda skola (aj FEI) ma tiez aj lepsich a horsich ucitelov. Zato by som ju vsak nezatracoval do pekiel. Apropo, nechapem ludi, ktori sa vyjadruju o nejakom okupovani priestorov FIITkou. Vsak info a elektro su pribuzne odbory a je iba dobre, ze su tak blizko aj fyzicky :-). Takymito recami sa iba podporuju zbytocne vasne, co sa mi nepaci.

    Drzim palce FIT na CVUTke. Bude to mat v zaciatkoch tazke a chaoticke. Isto by sa mala poucit zo vzniku FIIT STU.
    28.4.2009 01:26 Radek | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    Díky za dobrý článek. Je to snad první text o oddělení FIT, který je vyvážený, bez zbytečných emocí a planoucího ohně v očích pisatele. ;-)

    steky avatar 28.4.2009 06:51 steky | skóre: 4 | blog: Zápisníček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    +1

    Akorat mi stale neni jasne, kdy bude FIT otevreno pro normalni nabor. Jestli se prvni rocnik otevira uz letos nebo az za rok. Letos jsem dal prihlasku na FEL, na tu Otevrenou informatiku, tak snad nakonec pujde prejit, jak uvadi autor :)

    28.4.2009 19:16 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    pokud vim, tak prijmaci rizeni bude vyhlaseno v nejblizsi dobe. tzn, ze se pujde prihlasit primo na FIT, a to uz do akademickeho roku 2009/2010. dalsi info bude nejspis na jejich webu fit.cvut.cz
    29.4.2009 11:03 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    Dovolim si nesouhlasit. Veta "ČVUT má dostatek stávajících prostor a podělí se o ně" proste pravdiva neni, ale musi se pronest, aby to vypadalo, ze bude vznik bezproblemovy.

    28.4.2009 07:23 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    Snažil jsem se někde najít, jak to je s dálkovým studiem na této fakultně, ale nic moc jsem nenašel. Jen jeden odkaz do fóra, kde se někdo vyjadřoval v tom smyslu, že akreditovat dálkové studium je hrozný opruz (administrativní), a tudíž letos nebude. Neví někdo něco víc?
    28.4.2009 12:48 zufik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    Tento rok sa dialkove studium na fite, afaik neotvara. Zaujimal som sa o to este ked sa o vzniku fakulty len hovorilo a predpokladam ze sa nic nezmenilo, pretoze nielen ze je to administrativna pruda, ale pravdepodobne by sa pocet zaujemcov bezpecne zmestil do 4bitoveho intu

    28.4.2009 08:40 librucha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    Tak super, čím víc fakult informatiky, tím snad kvalitnější výuka na všech. Jenom by to mohli pojmenovat jinak než FIT, ta už je v Brně, třeba ČUFIT nebo FITČA nebo tak nějak podobně :D

    28.4.2009 08:52 multi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    na tu uzkou spolupraci jsem zvedam, jinak si myslim ze to dopadne dobre

    28.4.2009 09:11 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    Osobně jsem ke vzniku nové fakulty skeptický. Zdá se mi že je za tím spíš uražená ješitnost, než skutečná potřeba. V ČR je v současné době 3x3 studijních oborů na téma informatika, ale že by to nějak vedlo ke zvýšení počtu schopných informatiků se mi moc nezdá. Spíš mám pocit, že pomalu ale jistě kvalita výuky devalvuje na úroveň středoškolské výuky, resp. že někteří absolventi středních škol toho umí více než absloventi VŠ s IT zaměřením.
    28.4.2009 09:33 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    znalosti nejsou o skole ale o lidech. Skola te musi nakopnout a dal pokracujes sam. Vem si treba programovani: nauci te techniky a zaklady, ale vypracovat se musis sam.
    28.4.2009 10:11 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    ano, hodne zalezi na kazdem, jak s tim jak ho nakopli bude dal pokracovat. Ale v nemale mire taky zalezi na tom samotnem nakopnuti, ktere zas do znacne miry zavisi na ostatnich studentech. Tj. kdyz je ucitel neschopny a sam veci prilis nerozumi, tak te asi moc nenakopne. I kdyz veci rozumi a nakopnout by umel, ale vetsina ostatnich studentu by to nakopnuti nebyla schopna pobrat, tak se "nakovapa" o jeden dva levely niz... Coz se imho deje na vetsine nasich vysokych skol - snizuji se naroky na studenty, protoze jinak by museli vetsinu studentu vyhazet a pak by nemeli penize.
    28.4.2009 10:25 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    Myslím, že mě na MU nakopli docela obstojně, když mě místo politiky živí IT ;-) ( pro vysvětlení - Liška byl studentem stejné kombinace co já ).
    28.4.2009 11:06 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

     

     Skola te musi nakopnout a dal pokracujes sam.

     

    S tím naprosto souhlasím. A právě u tohoto počinu mám pocit, že míří přesně tím opačným směrem – zdá se mi, že nejde o to, dát studentům co nejlepší základy a nechat na nich, ať si pak informovaně vyberou nějakou technologie a rozvíjí ji i sebe. Připadá mi to naopak jako soutěž „Jak špatný absolvent je schopný ještě jakž-takž nakódovat web v php“.

    Díval jsem na ty návrhy studijních plánů a bylo mi z toho trošku smutno – pamatuji se, že na našich časů bylo matematiky 8 semestrů a stejně se nestihlo probrat nic než úplné základy, takže jsem ještě chodili na přednášky MFF UK. Copak jsou dnešní studenti vážně tak dobří, že jim stačí polovina času? To samé fyzika, tak se jak se zdá vytratila úplně… Vážně chceme mít absolventy tech. univerzity, kteří nerozumí alespoň základním principům přírody? Já vím, zbastlit jednu třídu v Javě jde i bez toho, ale to jde i bez studia na VŠ...  

    kozzi avatar 28.4.2009 11:18 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    Já si zase myslím, že fyziky by mohlo být méně :-D. A co se týče matiky, tak je pravda že je naní hodně málo hodin. Takže se musí probrat velké množství látky, ale nestihne se to probrat pořádně a je to spíš takovej systém letem světe. Což mě mrzí docela rád bych tomu rozuměl pořádně. Ale nedá se to v tak krátké chvíli zvládat. Problém je ten, že je prostě hodně oblastí a na úkor některých se matematika a fyzika vytrácí.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    28.4.2009 13:00 dracula
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    Já vím, zbastlit jednu třídu v Javě jde i bez toho, ale to jde i bez studia na VŠ... 

    kdyz chces byt zamestnan u statu/velke firmy tak tu tridu bez VS napises, ale za malo:)

    28.4.2009 13:03 c
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    V tomhle s tebou nesouhlasim, bud chceme vychovavat "silene" vedce nebo techniky. Pokud to druhe, tak ej treba aby se specializovali na svuj obor. Pokud v tom oboru netreba matika, pak netreba a pokud treba, tak se ji sam douci. Co ja si z FELu pamatuju, tak napr prave ta matika byla z 99% samostatnym a naprosto nepotrebnym studiem, protoze ve vsech ostatnich predmetech stacila bud ta stredoskolska nebo max 1-2 semestr. A co si budem rikat, ve svem pracovnim zivote nepotrebuju ani zdaleka ani tu stredoskolskou => taky sem to vsechno uz davno zapomel.

    Zato potrebuju spoustu odbornych zalosti, z nihz nektere jsem horko tezko ziakaval metodou pokus omyl, nebot v dobach meho studia se nic takoveho na skolach neucilo.

    Co se fyziky tejce, to byla jen takova trapna epizodka, kterou pouzivali jako sito, ale knicemu jinemu to nebylo. Nehlede na to, ze pokud nekoho zajima fyzika, asi by mel jit napr na matfyz a ne na FEL/FIT.

    2.5.2009 14:04 Wentasah | skóre: 6 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    Ja zase nesouhlasim s tebou. Obor vypocetni technika se hodne rychle meni, takze pokud se na skole naucis pouze psat tridy v Jave, za deset let ti to muze byt k nicemu. Navic si myslim, ze matematiku se muze naucit sam jen opravdovy genius. Vsichni ostatni k tomu potrebuji ucitele. Duvod je asi ten, ze k beznemu zivotu clovek matematiku opravdu nepotrebuje, takze nema motivaci se ji ucit, ale pokud se ji nauci, hodne to rozsiri jeho obzory.

    Temer vzdy, kdyz jsem spolupracoval s clovekem, co mel solidni vzdelani v matice a fyzice, tak nebyl problem, aby sam naucil konkretni programovaci jazyk a uspesne vyresil problem, ktery mel resit. Naproti tomu hodne lidi co vystudovali "jen" IT melo problem pochopit sirsi souvislosti reseneho problemu a prace s nima byla tezsi.

    28.4.2009 10:09 jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    Jste na FEL moc kratce, abyste mel alespon sanci to pochopit. Spinave pradlo se pere doma, pokud vas to zajima, zeptejte se na FELu nekoho nezaujateho (haha). Neco se taky da pochopit z narazek na foru... Pokud Vam vznik FIT neprijde pozitivni, tak se zamyslete nat tim, ze kdyby nevznikala nova fakulta, tak by nove informaticke programy nejspis nevypadaly, jak vypadaji dnes.

     

    28.4.2009 10:40 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    Jelikož jsem zaměstnanec, který zajišťuje servis pro vyučující, tak mě tahle přetahovaná moc nezajímá. Dívám se na věc spíše z praktického hlediska a poměřuji svými zkušenostmi odjinud. Měl jsem totiž tu pochybnou čest studovat FF MU v Brně, kdy se z podobných důvodů odštěpila FSS a kdy FI MU profitovala z toho že rektorem byl Zlatuška, kterého popularita nakonec vynesla až do senátu.

    Katedra politologie FSS tehdy soustředila z mého pohledu opravdu velmi kvalitní obsazení, tudíž nevidím důvod proč by se to nemělo podařit i FIT. Ovšem jsou tady jisté rozdíly ve financování.
    28.4.2009 09:37 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    Návrh na vznik nové fakulty se objevil ještě před posledními volbami do senátu
    A ještě před nimi lidé z katedry počítačů tvrdili, že ve skutečnosti svoji faktultu nechtějí, že to byl informační šum. A ejhle, jen co bylo po volbách a oni měli křesla, už zase byla vlastní fakulta aktuální. Krásný příklad férového jednání.
    Navíc lze očekávat, že mezi FEL a FIT bude probíhat úzká spolupráce.
    Možná se to změnilo, ale poslední informace, které mám, jsou takové, že FIT má zájem o spolupráci (chce učit to, co doteď studenty FELu učila katedra počítačů), ale FEL o tuto spolupráci zájem nemá a hodlá si výuku zajistit sám.
    Quando omni flunkus moritati
    28.4.2009 09:53 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    No pokud tam pobiha sebek, tak je jasny ze spoluprace nebude.

    Jinak, souvisi to s financovanim. KP mela dle sveho nazoru malo penez, a kdyz si na to stezovali, byl udelan novy plan ktery jim da jeste mene penez a odvolan vedouci katedry. Zrejme jim dosla trpelivost.
    28.4.2009 10:12 jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

     

    Možná se to změnilo, ale poslední informace, které mám, jsou takové, že FIT má zájem o spolupráci (chce učit to, co doteď studenty FELu učila katedra počítačů), ale FEL o tuto spolupráci zájem nemá a hodlá si výuku zajistit sám.

    Todle si mysli snad uz jen ti nejvetsi naivove, ktery si veri, ze dokazi pres prazdniny sehnat lidi schopne vest, prednaset a cvicit to mnozstvi predmetu, ktere KP ucila. Vsem ostatnim je uz jasne, ze se to do zacatku pristiho semestru stihnout neda.

     

    28.4.2009 12:31 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    Todle si mysli snad uz jen ti nejvetsi naivove, ktery si veri, ze dokazi pres prazdniny sehnat lidi schopne vest, prednaset a cvicit to mnozstvi predmetu, ktere KP ucila.
    Až na ten detail, že KP na to lidi neměla už předtím a jejich předměty cvičili lidé ze všech možných kateder.
    Quando omni flunkus moritati
    28.4.2009 12:54 zufik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    mno..stravil som na kp peknych par predmetov a nepametam si zeby ma predmet x36blabla ucil niekto mimo kp. Zacina sa to tu zvrhavat na poriadny flame war. Let's them burn all!

    28.4.2009 13:11 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    Pokud vím, tak v současnosti lidé z jiných kateder hodně zajišťují například Algoritmizaci, Programování v Javě (nebo jak se to jmenuje, prostě druhý semestr), Úvod do počítačových systémů - tedy předměty pro největší počty lidí
    Quando omni flunkus moritati
    28.4.2009 13:22 jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    Predmety pouze cvici. Tyto predmety nejsou nijak specilne zamereny, proto je to muze cvicit vpodstate kdokoliv (ve smyslu, ze jejich obsah by mel umet kazdy, kdo neco na fel dela). O vedeni cviceni meli lide z techto kateder zajem sami, hlavne z financnich duvodu.

    28.4.2009 14:55 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    To je možný (na druhou stranu pochybuju, že by se na KP našlo dost lidí, ale to je jedno.) Podstatné je, že tito lidé na FELu zůstávají a co učili, můžou učit dál. A tím se snižuje počet lidí, které je potřeba sehnat.
    Quando omni flunkus moritati
    28.4.2009 15:08 jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    Rekl bych, ze si to predstavujete moc snadne. Na cviceni predmetu muzu najmout kohokoliv. Na garantovani a prednaseni predmetu musim najmout nekoho, u koho je mozne prokazat odbornost. Dale je nutne tyto materialy pripravit a pockat, az se to schvali.

    Muzeme se o tom pobavit v rijnu, kdy se uvidi, jestli FEL opravdu tu nahradu sehnal.

     

    28.4.2009 16:08 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    Je smyslem vzniku FIT sabotovat výuku na FEL, nebo rozšířit možnosti studia? Mám z vašich příspěvků nepříjemný pocit, že spíš jde o to první.
    28.4.2009 18:05 jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    Vzdyt ja nepisu, ze lide odchazejici na FIT odmitaji zajistovat FEL predmety, ktere zajistovali na KP. Pisu, ze predstava trekker.dk, ze se FEL bez nich od pristiho semestru obejde, je naivni.

    28.4.2009 17:35 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    Možná se to změnilo, ale poslední informace, které mám, jsou takové, že FIT má zájem o spolupráci (chce učit to, co doteď studenty FELu učila katedra počítačů), ale FEL o tuto spolupráci zájem nemá a hodlá si výuku zajistit sám.
    Nemůžu se zbavit dojmu, že FITE tady tahá za kratší konec. FEL si to asi nějak zařídí, zatímco FITE chodí žebrat na FJFI jestli by jim neučili matematiku (a asi i fyziku, ale konkrétní informace mám jen o matematice).

    Měli se nejdřív pořádně porozhlédnout a akci pak provést podle plzeňského vzoru. To jest vzít s sebou katedru matematiky.
    15.5.2009 00:41 kolemjdouci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

     

    Nemůžu se zbavit dojmu, že FITE tady tahá za kratší konec. FEL si to asi nějak zařídí, zatímco FITE chodí žebrat na FJFI jestli by jim neučili matematiku (a asi i fyziku, ale konkrétní informace mám jen o matematice).

    To nastalo, když děkan FEL ve snaze všemi prostředky zabránit vzniku FITu zakázal katedrám matiky a ekonomiky garantovat a učit pro FIT. Tak se přípravný tým FITu musel poohlédnout jinde. Těch zcela cíleně vyvolávaných komplikací bylo hodně a stále se objevují další...

     

    28.4.2009 11:27 Future
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    No konecne bylo na case.  Pokud se chce nekdy CVUT stat necim jinym nez zkostnatelym kolosem.  Drzim palce nove fakulte a doufam, ze lide z FELu konecne pochopi, ze se kdyz se chteji srovnavat s jinymi univerzitami musi reflektovat na zmeny. 

     

    Fluttershy, yay! avatar 28.4.2009 16:13 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    Jelikož se na VŠ nechci věnovat fyzice (jen matematice a "informatice") a ČVUT je jednou z možných variant, vítám tento krok. Na druhou stranu, jak sleduji ty zkazky o byrokracii na FEL a rivalitě mezi FIT a FEL, zdá se mi, že matfyz bude jasnou volbou.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    28.4.2009 22:31 nukleon | blog: nukleonov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

     to ze clovek studuje IT a ma jednu fyziku povinnu tak sa to nerovna studiu fyziky ale je to iba ziskanie lepsieho prehladu napriec predmetom

    podla mojho skromneho nazoru fyzika da do zivota viac nez ucenie sa mat. dokazov[teraz ma tu tlupa matfyzakov bude zabijat]
    fyziku nemam moc v laske, vyhybam sa jej ale vidim jej prinos

    samozrejme uvediem priklad

    ak budes programatorom a nebudes robit cisto kancelarsky SW tak sa dostanes aj do nejakej priemyselnej firmy  ktora okrem sucheho uctovnickeho a ineho SW bude chciet aj nieco co sa jej vyroby tyka   a tam sa fyzika zide    je sice pravda ze to uz zabieha k automatizacii a podobnym veciam    no stale je to posobisko IT

    Fluttershy, yay! avatar 29.4.2009 04:24 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    Samozřejmě to nijak zvláště nevím (nezjišťoval jsem v poslední době), ale fyzika se prý (na informatických oborech na FEL ČVUT apod.) probírá (a) letem světem v podstatě středoškolská (před maturitou mám rozšířenou výuku fyziky), nebo (b) dosti specializovaná, třeba elektrotechnika, což je možná zajímavé, ale zkoušku z toho dělat nechci (stejně jako mi na SŠ přijde zajímavá chemie, ale co do písemek je to můj nejneoblíbenější předmět).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    30.4.2009 08:58 ozu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    No nevím, možná se za posledních pár let něco změnilo, ale např. elektromagnetika a navazující teorie pole mi nepřipadá ani středoškolská ani dosti specializovaná.

    30.4.2009 18:35 gorgo | skóre: 11 | blog: denicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    Souhlas. Pocitam, ze maloktery i znaly stredoskolak by spocital, jake elektromagneticke pole na povrchu zeme vytvari elektron letici po obezne draze rychlosti blizici se rychlosti svetla=) Tohle jsem opradvu tehdy mel v testu z fyziky 2 (a dokonce i vypocital=). Teroie elmag. pole byl jeste mnohem vetsi vopruz...

    1.5.2009 14:56 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    Tam asi bude hrát roli ta rychlost co? Ne-relativisticky bych to spočítal (čtvrťák gymplu, matematická třída), specielní teorii relativity jsme se taky učili, ale její vliv na náboj nebo elmag. pole fakt neznám...
    28.4.2009 23:34 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    jestli se chces na VS venovat jen matice a informatice, tak nechapu, jak te vubec mohl napadnout CVUT, a to vcetne FIT (za 4 semestry se matiky zas tak moc nenaucis). Jedine z CVUT, o cem by asi melo smysl uvazovat, je FJFI, ale tam se imho asi zas nevyhnes fyzice (btw: nevim, jak na informatice, ale mam dojem, ze jeden cas byl, nebo jeste je(?), jeden semestr fyziky i na MFF na odbodny matice:-)
    Fluttershy, yay! avatar 29.4.2009 04:18 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    Na té FIT by fyziky mělo být minimum a přeci jen je ČVUT nedaleko matfyzu a není to špatná škola --- byla by to nejlepší alternativa --- beru totiž, že pokud bych náááhodou vypadl z MFF UK, šel bych někam vedle... na FEL, nebo na VŠE... fuj!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    29.4.2009 09:08 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    ja nerikam, ze je CVUT (i kdyz asi by bylo zahodno rozlisovat jednotlive fakulty) je spatna skola. Jen tolik, ze s vyjimkou FJFI se tam matika moc neuci. Pokud ti fyzika neni odporna a jen se bojis toho, ze se bere letem svetem, jak pises vyse, pak je naopak FJFI dobra volba, protoze se tam neprobita letem svetem a specializovane fyzikalni predmety jsou bud volitelne nebo ve vyssich rocnicich na fyzikalnich oborech (alternativou, rekl bych lepsi, ale asi taky narocnejsi, pochopitelne je delat na MFF informatiku a zaroven fyziku)
    28.4.2009 17:13 Carlos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT

    Bože to trvalo XD

    28.4.2009 18:29 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    Hm tak já už jsem přihlášenej na FEL na otevřenou informatiku.
    Snad by nebyl případně velkej problém tam přejít, až bude FIT tak nějak zaběhnutá v provozu ne?
    28.4.2009 19:41 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuálně: FIT na ČVUT
    FIT ted bude brzo zahajovat prijmaci rizeni, takze se budes moct prihlasit rovnou tam.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.