abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 09:00 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2022-12 aneb Eclipse 4.26. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 08:00 | Nová verze

    Tor Browser verze 12.0 byl vydán. Tento webový prohlížeč, který také integruje klienta sítě Tor, je založen na Mozille Firefox nyní verze 102 ESR. Novinkou je možnost přepínání lokalizace uživatelského rozhraní. Ve variantě pro Android jsou nově výchozí režim HTTP-Only a upřednostňovány stránky .onion.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
    dnes 07:00 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 16 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 06:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.74 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.74 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 5.6 (aktuálně 5.6.2867.36) webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 108. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na social.vivaldi.net byla nedávno spuštěna instance Mastodonu. V desktopové verzi Vivaldi je nově v postranní liště integrován Mastodon klient.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:55 | IT novinky

    Novinky v Telegramu, cloudové službě pro instant messaging: registrace nevyžaduje SIM a telefonní číslo, uživatele lze přidat pomocí dočasného QR kódu, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.4 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek v oznámení o vydání a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2022.4 průběžně aktualizované linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení. Zdůraznit lze obrazy pro QEMU nebo Kali NetHunter Pro pro telefony PinePhone a PinePhone Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 07:00 | Pozvánky

    Licence Creative Commons slaví 20 let. Při této příležitosti proběhne v Brně v pondělí 12. prosince od 18:00 akce 20 let Creative Commons & vánoční večírek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.12. 22:33 | Pozvánky

    Virtuální Bastlírna opět na scéně! Viděli jste už 20W laserovou gravírku schopnou vyvolat velice jemný plošný spoj pod minutu? Nebo novou bastldesku s ESP32, kterou jde použít pro protokoly ZigBee, Thread, BLE a další? Nebo levnou čínskou termokameru s dobrým rozlišením? O nových fyzikálních prefixech jednotek jste už slyšeli? A co třeba kónické slicování pro tisk převisů na 3D tiskárnách bez podpor? AI, která vám umí lidsky říct, co máte

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    Už jste se osobně setkali s podvodem typu falešná technická podpora?
     (54%)
     (5%)
     (41%)
    Celkem 109 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 17:40
    Rozcestník


    Česká spořitelna - rozhovor

    8. 7. 2003 | Michal Semler | Různé | 23810×

    Na otázky ohledně podpory a přístupu České spořitelny k tzv. alternativním prohlížečům a operačním systémům odpovídal p. Milan Vodička z oddělení internetového bankovnictví.

    Setkání poslední - komunikace:

    V každém našem článku o internetovém bankovnictví dáváme prostor i zástupci právě recenzované banky k vyjádření. Kontaktoval jsem proto i mluvčí České spořitelny, paní Emilii Bačovskou, s žádostí o rozhovor. Přístup této banky byl zatím nejlepší, s jakým jsem se setkal. Odpověď na první e-mail přišla téměř okamžitě, jednání o podmínkách bylo rychlé a konstruktivní, navíc velice příjemné. Otázky jsem zaslal 5.6.2003 s termínem na zodpovězení 7 dní a opravdu jsem ve své schránce odpovědi 12.6.2003 nalezl. Narozdíl do některých jiných bank jsme neobdrželi žádná povýšenecké odpovědi, o vyžádání si otázek a nezaslání odpovědí ani nemluvě. Odpovědi na otázky jsou přímé, bez vytáček, s čímž se také mnohdy potýkáme. Otázky navíc nebyly jednoduché a termín byl opravdu šibeniční. Přístup této banky byl naprosto vzorný. Kéž by takto komunikovala každá banka na našem trhu. Odpovědi pro nás připravil pan Vodička, specialista oddělení Internetové bankovnictví.

    Celý rozhovor je následně přiložen, odpovědi nejsou nijak redakčně upravovány.

    Rozhovor

    Praha, 12. června 2003

    Obchodní otázky:

    1) Mohl byste nám představit vaši banku a její profil?

    Česká spořitelna je největší bankou pro drobnou klientelu v České republice. Poskytuje služby více než pěti milionům klientů. Česká spořitelna je primárně bankou pro drobnou klientelu, bankou pro malé a střední firmy a také bankou měst a obcí. Nezastupitelnou roli hraje Česká spořitelna ve financování velkých podniků a společností. Česká spořitelna a celá její finanční skupina nabízí komplexní nabídku produktů a služeb potřebných pro naplnění všech aspektů finančního života klientů; Česká spořitelna již vydala téměř 2,5 milionu platebních karet, disponuje sítí více než 670 poboček a provozuje přes 1000 bankomatů. Na českém kapitálovém trhu patří Česká spořitelna mezi významné obchodníky s cennými papíry.

    Od roku 2000 je Česká spořitelna členem nejsilnější středoevropské finanční skupiny Erste Bank. Od července 2000 do prosince 2001 prošla Česká spořitelna ambiciózní transformací, která se zaměřila na zlepšení všech klíčových součásti banky: od kvality služeb klientům, přes lidské zdroje a informační technologie, až po zavedení nového řízení úvěrových rizik. Přesto, že klíčová část transformace skončila, Česká spořitelna i nadále pokračuje v dynamických změnách tak, aby se co nejdříve změnila v banku špičkových evropských kvalit.

    Česká spořitelna je držitelem ocenění MasterCard Banka roku 2002, které získala na základě hodnocení více než 300 nezávislých odborníků v soutěži pořádané společností Fincentrum. V této soutěži zvítězila také v kategorii Hypotéka roku 2002 a umístila se jako druhá v hlasování veřejnosti na pozici Nejdůvěryhodnější banka roku 2002. Česká spořitelna je majitelem certifikátu Nejlepší úvěrová instituce v České republice, kterou jí v září 2002 udělila na zasedání Mezinárodního měnového fondu ve Washingtonu společnost Euromoney. Banka je již třetím rokem držitelem ocenění "Nejdůvěryhodnější značka v České republice". Toto ocenění získala opakovaně na základě výsledků mezinárodního výzkumu, který realizovala společnost Reader´s Digest na podzim roku 2000, 2001 a 2002 pod názvem European Trusted Brands v 18 evropských zemích. Česká spořitelna byla 15. května 2003 vyhodnocena jako jeden z deseti nejlepších zaměstnavatelů v České republice. V soutěži pořádané společností Fincentrum hlasovala více než stovka odborníků - personalistů, poradců, manažerů, ekonomických novinářů i široká veřejnost.

    V roce 2002 vykázala Česká spořitelna podle mezinárodních účetních standardů čistý konsolidovaný zisk ve výši 5,8 miliardy korun, je to významné nicméně očekávané meziroční zlepšení proti 1,8 miliardám v roce 2001. Ukazatel návratnosti kapitálu v roce 2002 (ROE) činil 21,4 procenta proti 7,6 procenta v roce 2001. Poměr provozních nákladů a výnosů (C/I Ratio) klesl v roce 2001 na 62,6 % ze 68,6 %. Pro rok 2003 banka očekává meziroční nárůst čistého konsolidovaného zisku v intervalu 15 % až 20 %, ROE nad 20 % na udržitelné bázi a Cost/Income Ratio mezi 60 % a 62 %.

    2) Které věkové skupiny obyvatelstva se snažíte především oslovit?

    Česká spořitelna a její finanční skupina má zájem o všechny věkové kategorie klientů. Tomu odpovídá i nabídka produktů, které jsou určeny jak pro mladé lidi (studentské účty, internetové bankovnictví), tak pro střední věkové kategorie (např. telefonní bankovnictví, různé druhy balíčků, terminovaných vkladů, podílové fondy, stavební spoření, penzijní připojištění, platební karty apod.) Nezapomínáme ani na seniory (zvýhodněné výběry na přepážkách, apod.). Službou Servis 24 (Internetbanking) oslovujeme především střední generaci a mladé lidi.

    3) Která vrstva vašich zákazníků převažuje (studenti, důchodci, podnikatelé, firmy popřípadě další)?

    Klienty České spořitelny jsou všechny věkové kategorie obyvatel, bližší specifikace je interní záležitostí banky. Typickými klienty internetového bankovnictví jsou klienti ve věku od 25 do 40 let.

    4) Vaše banka je ve společnosti vnímána především jako banka orientující se na takzvané "malé bankovnictví" a banka s největším počtem klientů v ČR. Ovlivnilo toto nějak vaše rozhodnutí podporovat i minoritní prohlížeče?

    Pokaždé, když v oblasti ADK připravujeme pro klienty České spořitelny nový produkt, nebo nějaký zdokonalujeme, je jedním z našich důležitých kritérií komfort a uspokojení co největšího počtu klientů. Přestože prohlížeč Internet Explorer od Microsoftu je jednoznačně dominantní na světovém i tuzemském trhu, nepovažovali jsem ostatní prohlížeče za bezvýznamné a jejich podpoře jsme věnovali potřebný čas a prostředky. V této souvislosti však musím upozornit, že plnohodnotnou podporu, včetně uživatelské podpory prostřednictvím specializovaných telefonních bankéřů garantujeme pouze pro uživatele MS IE verze 5.0 a vyšší.

    5) Jaké další alternativní metody přístupu krom internetového bankovnictví Vaše banka podporuje?

    Z oblasti ADK mohou klienti využít telefonní bankovnictví nebo GSM bankovnictví. (Pro firemní klienty máme připravenou aplikaci Homebanking). V současné době naši klienti používají některou z těchto služeb u zhruba 20 % všech účtů (z celkového počtu 2,7 mil. sporožirových účtů). Předpokládáme, že do dvou let to bude zhruba u 50 % účtů.

    6) Vedete si statistiky, kolik procent vašich zákazníků používá alternativní systémy a prohlížeče, a kolik z nich je opravdu využívá k přístupu k vašemu bankovnictví? Můžete tato čísla sdělit?

    Ano, takové statistiky si vedeme. V níže uvedeném přehledu můžete nalézt procentuelně vyjádřené přístupy do služby SERVIS 24 Internetbanking přes jednotlivé typy prohlížečů. Minoritní prohlížeče mají velice nízký podíl.

    IE98,13%
    Mozilla0,81%
    Netscape0,74%
    Opera0,32%

    7) Jak finančně náročné v porovnání s vývojem pouze pro IE bylo vyvinout aplikaci funkční i pod alternativními prohlížeči?

    Celkové náklady na vývoj aplikace byly nemalé a i v těchto nákladech je zahrnuta část nákladů přímo či nepřímo související s podporou alternativních prohlížečů. Je však složité zpětně identifikovat náklady související pouze s alternativními prohlížeči.

    8) Budete i nadále podporovat alternativní prohlížeče a je pro vás prioritou funkčnost vašeho bankovnictví v nich, jelikož toto dává vašim zákazníkům možnost přistupovat opravdu z jakéhokoliv počítače na zemi, ať je vybaven jakýmkoliv OS?

    Neplánujeme zásadnější změny v aplikaci, které by negativně ovlivnily podporu ostatních alternativních prohlížečů. Naopak se snažíme aplikaci vyvíjet a zdokonalovat, a nabízet tak našim klientům stále vyšší komfort. Proto věřím, že klienti využívající ostatní alternativní prohlížeče budou mít v aplikaci Internetbanking i nadále své místo.

    Technické otázky:

    1) Na jaké platformě vaše bankovnictví funguje?

    Internetové bankovnictví České spořitelny je vybudováno na platformě WebLogic 6.1 od společnosti BEA.

    2) V jakém jazyce je naprogramováno?

    Jako programovací jazyk byl vybrán jazyk JAVA od společnosti BEA verze 1.3.1.

    3) Máte zaměstnance majícího na starosti podporu alternativních prohlížečů?

    Principy, jakými je aplikace koncipována a naprogramována byly stanoveny tak, aby zohledňovaly i alternativní prohlížeče. Při zavádění nových funkčností do aplikace Internetbanking vycházíme z těchto principů. Zaměstnance, který by byl vyčleněn pouze na podporu alternativních prohlížečů nemáme.

    4) Na vašich stránkách je přehled kompatibility vašeho bankovnictví s několika prohlížeči. Testujete kompatibilitu i s nějakými dalšími, než které jsou uvedené? Vylepšujete nějakým způsobem podporu již stávajících prohlížečů?

    Z hlediska kompletního otestování byly otestovány uvedené prohlížeče. Penetrace používání prohlížečů ukazuje, že ostatní prohlížeče, než uvedené, nejsou příliš využívány. Během provozu nové aplikace Internetbanking jsme pracovali i na vylepšeních aplikace, které přímo souvisely s používáním alternativních prohlížečů.

    5) Poskytujete podporu pro alternativní prohlížeče na svých pobočkách a na své telefonické hotline?

    Hlavním zdrojem podpory pro klienty České spořitelny je Klientské centrum Prostějov, kde jsou kromě univerzálních telefonních bankéřů i specialisté na jednotlivé produkty v bance, potažmo jednotlivé produkty ADK. Společně dokáží pomoci klientům s problémy v drtivé většině případů. Jejich práce se soustřeďuje především na produkty "garantované" Česku spořitelnou, nicméně mají zkušenosti i s jinými produkty. Pracovníci poboček České spořitelny jsou pravidelně proškolováni a informováni o změnách a novinkách v oblasti ADK, a navíc úzce spolupracují právě s kolegy z Klientského centra Prostějov.

    6) Dle našich zjištění prohlížeče Mozilla a Konqueror fungují naprosto bez problémů s vaším bankovnictvím. Hodláte pro ně odstranit - po jejich otestování - onu obtěžující informaci o tom, že nejsou podporovány? V jakém časovém horizontu přibližně?

    Aplikaci internetového bankovnictví - službu SERVIS 24 Internetbankig - se snažíme neustále zdokonalovat a rozšiřovat o nové funkčnosti. I když změny realizujeme s ohledem na alternativní prohlížeče, naší prioritou i nadále zůstává IE od Microsoftu. Rozšíření plnohodnotné podpory ostatních alternativních prohlížečů prozatím v nejbližších dnech neplánujeme.

    7) Kolik klientu denně přistoupí k vašemu bankovnictví?

    V současné době při počtu cca 180 000 uživatelů služby SERVIS 24 Internetbanking přistoupí do aplikace denně přibližně 32 000 klientů.

    8) Zaznamenali jste někdy neautorizovanou transakci nad účtem za použití alternativních přístupů k účtu? (internet, sms...)?

    Neautorizovaná transakce přes ADK nebyla doposud zaznamenána.

    9) V poslední době je velice diskutována možnost útoku na šifru takzvanými vedlejšími kanály. Je vaše banka proti tomuto chráněna a prováděli jste nějaké analýzy věnující se tomuto problému?

    Standardní zabezpečení přímého bankovnictví a vůbec systémů České spořitelny je vysoce kvalitní a skládá se z celé řady prvků, které do sebe vzájemně zapadají a doplňují se. Klienti tak mohou kombinovat různé varianty zabezpečení podle vlastních potřeb.

    Česká spořitelna průběžně aktualizuje bezpečností nastavení a monitoruje situaci v IT bezpečnosti, drží tak krok s vývojem. Česká spořitelna má tým špičkových specialistů na IT bezpečnost a spolupracuje úzce také s celou finanční skupinou Erste Bank, což je cenné zejména pro výměnu zkušeností z různých zemí.

    Milan Vodička, specialista oddělení Internetové bankovnictví

    Co říci závěrem?

    Česká spořitelna má dle mého názoru nejlepší elektronické bankovnictví na trhu. Svého klienta neomezuje žádným způsobem v tom, jaký prohlížeč smí zvolit, dokonce oficiálně testuje všechny hlavní prohlížeče. Nás, jako uživatele unixových systémů, navíc může těšit, že zvolila řešení založené na HP-UX a Apache a ne řešení od MS jako jiné banky.

    Já jsem spokojeným zákazníkem a v žádném případě si nemohu stěžovat.

           

    Hodnocení: 39 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    8.7.2003 07:46 Dale Cooper
    Rozbalit Rozbalit vše Konqueror je OK
    Používám Konqueror (3.1.2) a vše funguje jak má. S ČS a.s. jsem také spokojen :-). Dale
    Ruža Becelin avatar 8.7.2003 08:16 Ruža Becelin | skóre: 39 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Konqueror je OK
    S ČS mám ty nehorší zkušenosti. Okrádání při výběru větších částek peněz je další hřebík do rakve téhle zombie. Nejlepší e-banking? HAHAHA!!!Zkuste eBanku a podívejte se, jak se to dělá...A navíc nemusím svoji Mozillu maskovat za IE5.5 (tedy do těch uvedených 98.xx%), aby mě to nejen pustilo dovnitř, ale aby tam všechno fungovalo...Podobné propagandistické kecy si můžu přečíst na pěkných letácích na křídovém papíře, ale na AbcLinuxu bych je nečekal...
    8.7.2003 08:40 Leos Literak
    Rozbalit Rozbalit vše Konqueror je OK
    jak jiz v minulem clanku psal Robert Kratky, mimochodem novy sefredaktor, clanek napsal Cijoml a vyjadruje jeho nazory, ktere se nemusi shodovat s nazory zbytku redakce.
    CIJOML avatar 8.7.2003 11:05 CIJOML | skóre: 58 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Konqueror je OK
    v clanku jsem prezentoval sve osobni nazory a pocity z jejich bankovnictvi. Mate-li nekdo jine k jejich prezentaci pouzijte diskuzi.
    8.7.2003 11:13 Tomáš Tichý | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Konqueror je OK
    Nojo, ale co nadelate, kdyz je opravdu nejlepsi :-)
    Koukam, ze nekteri chronicti diskuteri dokazi rozpoutat flamewar nejen o znackach mobilu, operacnich systemech, znacce piva, ale uz i o bankach ;-)
    Abych taky prispel svou trockou do mlyna: Drive jsem velice vazne uvazoval, ze presunu svuj hlavni ucet ze Sporky do eBanky a dnes jsem velice rad, ze jsem to neudelal. Sluzby jsou srovnatelne (Sporka malicko horsi, ale staci mi, ze si hraju s Linuxem, nemusim si hrat jeste se svym uctem :-) ), poplatky nesrovnatelne. A o penize jde prece az v prvni rade ;-)
    8.7.2003 12:59 Milan Vančura
    Rozbalit Rozbalit vše Konqueror je OK
    Bohužel musím ale konstatovat, že redakce je zodpovědná za to, co "pustí". Mně je jedno o jaké bance se píše, protože opakuji - žádnou nevlastním, ale vadí mi velmi dvě věci: 1. reklama je reklama a jen bulvární nebo velmi nekvalitní media je míchají neoznačené mezi normální články 2. téma obou článků se technické podstaty týká naprosto minimálně a tudíž se naprosto vymyká zaměření ABC Linuxu To, že je ta reklama navíc podle všech mých zkušeností lživá, jen přidalo oleje do ohně. Zajímavé je, že u každé chyby, blbosti a arogance se její autor ohání tím, že je to jeho vlastní názor. Čí jiný by měl být? To mu přeci nedává právo zamořit ABC Linuxu takovýmto svinstvem. A to by si měla pohlídat právě redakce, aby si nesnižovala kredit svého časopisu. Moc mě mrzí, že se jí to v tomto případě dvakrát za sebou nepodařilo.
    8.7.2003 13:06 Milan Vančura
    Rozbalit Rozbalit vše Konqueror je OK
    Krom toho mi teď můj příspěvek odputoval v threadu na naprosto nesmyslné místo a ne pod příspěvek, na který jsem psal odpověď. Takže až zase přijde CIJOML s nějakou reklamní slátaninou, můžete mu odpovědět, že si to má odpracovat vychytáním chyb v zobrazování diskusního fóra. A klidně o tom pak může napsat článek, jak na to šel. Obchodní strategii, profil firmy, které tento úkol zadal, a podobně ;-)
    8.7.2003 14:24 Leos
    Rozbalit Rozbalit vše reklama
    ahoj, reklama tohle rozhodne neni. od CS jsme nevideli ani neuvidime ani korunu. clanek patri do serie o elektronickem bankovnictvi pod linuxem. kdyz jsme jej zacinali, de facto byla znama jako funkcni jen eBanka. dnes je situace mnohem lepsi. ano, mate pravdu, je nasi odpovednosti, zda to pustime ci ne. dlouho jsme nad tim diskutovali a nakonec se rozhodli, ze i pres Cijomlovy ruzove bryle by byla skoda jej neuverejnit. chybne zarazovani clanku davno opraveno, behem prazdnin novou verzi dam na web. a je opravdu cool ;-)
    9.7.2003 17:05 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše reklama
    A ja si myslim, ze to tu ma byt. Proti clanku nic nemam a ma pro mne dobrou info. hodnotu, nebot ted vim, ze C.S. podporuje mozillu jedouci i na Linuxu .... nebo spise ze je skutecne int. bankovnictvi. Tedy nevazane na konkretni platformu (win32). Takze tady netlachejte o tom ci to tu ma byt nebo nema, ale tlachjte o vecnych pripominkach. Izak
    corwin78 avatar 8.7.2003 08:40 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Konqueror je OK
    Používám mozillu jak pod winama tak pod linuxem a internet banking od spořky chodí velmi pěkně (za nic se nemaskuju :-). Co se týče eBanky, není špatná, ale na ty pálky co chtějí na poplatcích bych potřeboval další plat.
    Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
    8.7.2003 08:59 Roman Vasicek
    Rozbalit Rozbalit vše Konqueror je OK
    Prave ty poplatky u eBanky pro mne byly duvodem k hledani jine alternativy a zda se, ze jsem konecne nasel. Nedavno jsem se zdesil kolik tisic ze jsem jim to vlastne zaplatil na poplatcich za cca dva a pul roku. U eBanky se to da spocitat velice jednoduse: prijmy - vydaje - zustatek = poplatky
    8.7.2003 09:03 otec_fura
    Rozbalit Rozbalit vše Konqueror je OK
    Ale ja Mozillu nemaskuju za IE, chodi to i bez toho a vyborne, clovece ty jsi to snad ani nezkousel...
    9.7.2003 05:07 ...... | skóre: 41 | blog: ...
    Rozbalit Rozbalit vše Konqueror je OK
    No já nic maskovat nemusím, že by to bylo rukama? :)))))))))))))))
    9.7.2003 05:11 ...... | skóre: 41 | blog: ...
    Rozbalit Rozbalit vše Konqueror je OK
    ať žije řazení komentářů....toto je snad po 20 co mi to provedlo......tohle patřilo k druhému příspěvku Zdeňka Sedláka.
    8.7.2003 22:46 truhlik | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše IE
    ja by som len chcel vediet,preco je podporovany najviac IE, ked v novych win, uz ziadny explorer nema byt.... hmmm
    9.7.2003 14:13 S. Kunc
    Rozbalit Rozbalit vše IE
    Pokud vim, novy Explorer bude, ale jenom jako soucast novych Windows. Cili prestane to byt samostatny program. S. Kunc
    9.7.2003 21:02 truhlik | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše IE
    dik za vyvedenie z omylu ;o)
    8.7.2003 09:18 Leo Hadacz
    Rozbalit Rozbalit vše nefunguje mi ukladani vypisu
    Jsem taky klientem CS a pouzivam Servis24, ale nefunguje mi ukladani vypisu transakci, ktere je ve formatu CSV (nebo tak nejak). Kdyz to udelam, prohlizec mi ohlasi neco ve smyslu, ze aplikace internetoveho bankovnictvi je momentalne nedostupna a spojeni je ukonceno, muzu se pak znovu prihlasit. Pouzivam Galeon 1.2.10 + Mozilla 1.3-0_rh8_xft na RH9. Problem jsem reportoval, dostal jsem obratem odezvu, ze je podporovan jen IE, po dalsim dopise mi bylo slibeno, ze problem bude postoupen programatorum. To bylo asi pred ctrnacti dny, od te doby jsem to netestoval.
    8.7.2003 10:46 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše nefunguje mi ukladani vypisu
    Stanislav Brabec avatar 8.7.2003 11:11 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše nefunguje mi ukladani vypisu
    Mě to chodí (Galeon 1.3.5 + mozilla-1.4rc2). Testováno před pěti minutami. Gnumeric-1.1.19 si se souborem sice neporadí, ale je to jeho problém - soubor je v pořádku. Myslím si, že chyba je v JavaScriptu v Mozille 1.3 - už jsem viděl víc stránek, které kvůli tomu nejedou dobře.
    8.7.2003 10:39 Daniel Smolik | skóre: 15 | blog: marvin
    Rozbalit Rozbalit vše draha Ebanka
    Zdravim, nevim komu pripada eBanka premrstene draha. Nerikam, ze je to zadarmo, ale za svoje penize dostavam spickove sluzby. Mam tam osobni i firemni ucet. Stoji me to kolen 200Kc mesicne, ale to jen pro to, ze jsem konzerva a mam mobilni i osobni klic.Zabezpeceni mi prijde naprosto nejlepsi ze vsech. Uroven chovani ke me jako ke klientovi je uzasna a v nasich podminkach spise neuveritelna.A co hlavne nijak me neobtezujou. A jak o tom premyslim Vam asi nejvice vadi poplatky za vyber z bankomatu. Vy neplatite karotou ? Vzdyt to je pro Vas zadarmo. Ma sporka zamykani pl. karty a autorizaci pinem u obchodnika. Asi ne co? A az jednou kartu ztratite to budete cumet co se Vam stane za tech par kacek to IMHO stoji. Kdyz to srovnam s poplatky me zeny co ma ucet u GE tak mi treba ta GE prijde snad i drazsi tam na vypise je porad nejaky poplatek a ani nezjistite za co.To je fakt tezky ja mam zubare kde platim za plombu tak 500Kc, ale dela se s ni tak hodinu a drzi mi porad. Narozdil do meho minuleho, kde to bylo sice zadarmo, ale za tyden byla pryc. Holt kazdy ma jine priority. Ja nemusm mit boty ADAIDAS, ale v hube a bance chci mit to nejlepsi :-)))
    8.7.2003 15:29 Roman Vasicek
    Rozbalit Rozbalit vše draha Ebanka

    No, uz se mi parkrat stalo, ze byl nejaky ten problem jen obtizne resitelny. Napriklad pozadavek na predcasne zruseni blokace, ktera byla neopravnene vyzadana z terminalu v obchodni siti ALBERT (ahold.cz). Ani eBanka, Ahold ci CS (jejiz terminal to byl) neuznala chybu. Ja jsem akorat provolal nejake ty 'drobne' nazlobil se ale stejne mi ta castka byl blokovana prakticky mesic!

    Dalsi vyhodou, platby kartou je, ze vam casto na pokladne reknou, ze proste kartou dnes platit nelze (ackoliv na kase je vyvesena informace opacna) - pry to neni jejich problem a mam si jit vybrat z bankomatu CS, ktery tam maji => nekolikanasobna zkusenost z prodejny Carrefour.

    Platbu kartou Vam napriklad nevezmou v zadne prodejne Kaufland - pry ani v budoucnu, ale kdyz vidim, co tam obcas je, tak si rikam, ze jinde je to casto za srovnatelnou cenu kvalitnejsi (alespon co se zeleniny a ovoce tyce).

    9.7.2003 17:42 PaJaSoft
    Rozbalit Rozbalit vše draha Ebanka
    Pokud mate Maestro kartu, tak nevim, ale pokud mate neco od EuroPay (EC/MC apod.), tak je Vam obchodnik (ktery pouziva vyhod patrinych log) POVINEN sam a automaticky nabidnout alternativni platebni kanal (treba zehlicku - souhlasit nemusite) na sve naklady - alternativni kanal neni nabidka na vyber hotovosti v konkurencnim bankomatu....!!! Takze pokud se Carrefour takto chova, za chvili by mohl ztratit veskerou moznost placeni kartami - a to vsech spolecnosti (ony si to povi vzajemne). Bohuzel lidi si nechaji neskutecne srat na hlavu... - ze do toho Carrefouru jeste lezete po takovem pristupu...:-0
    10.7.2003 11:12 Rudiik
    Rozbalit Rozbalit vše draha Ebanka
    Ja mam take ucet u eBanky a nemuzu si ji vynachvalit. Jednou se mi take stalo, ze mi byla neopravnene zablokovana castka za platbu v Hypernove - doslo k duplicite. Zavolal sem na infolinku, okamzite rekli, ze to daji do poradku a behem cca 2 hodin se tak opravdu stalo. Je to dle meho nazoru nejlepsi banka na ceskem trhu. Je prijemne, kdyz slovek prijde do banky, ze se mu venuji se zajmem a ne ze se pro ne neosobni kus masa, ze ktereho potrebuji vyzdimat prachy. Tak sem si pripadal jako klient CS. Ze drivejska mam jeste ucet u CSOB, ale tam je to taky katastrofa. Sice se take cloveku pomerne venuji, ale nic neumi. Kazda malickost, kterou jsem sel vyridit, jim vzdycky priserne trvala. Pripadal jsem si, ze jsem asi prvni, kdo po nich neco takoveho chce, protoze vzdycky se museli poradit, co ze s tim maji vlastne delat. Jestli banku, tak jedine eBanku.
    CIJOML avatar 8.7.2003 11:13 CIJOML | skóre: 58 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Nazory
    Rad bych upozornil ze tento clanek se tyka internetoveho bankovnictvi. Narky na ostatni aspekty prace tohoto bankovniho domu nemohu nijak komentovat, jelikoz zde popisovane negativni zkusenosti nemam a s internetovym bankovnictvym nemaji nic spolecneho.
    8.7.2003 11:20 Peter Cvanda | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Pouzivam eBanku i CS
    Pouzivam eBanku i CS. CS jsem chtel zrusit, zabranilo me v tom zvyseni poplatku eBanky v dubnu 2001 (nebo uz 2000?) Puvodni Internet Banking CS se snad ani nedal nazvat "bankingem": zobrazovani pouze elektronickych transakci, tezkopadny pristup, no hruza. Ale po nastupu sluzby Servis24 nemam nejmensi problem: slape jak z Windows (Mozilla), tak z Linuxu (Mozilla, Konqueror), ovladani jednoduche, intuitivni, nemuzu rict zda lepsi nebo horsi nez eBankovni. Ted pro zmenu chci zrusit eBanku - je zbytecne mit dva ucty a eBanka je o dost drazsi, jedinym duvodem proc ji drzim, jsou internetove nakupy, kde platba dojde prijemci behem nekolika minut.
    8.7.2003 12:32 Garrett
    Rozbalit Rozbalit vše Budete take testovat KB?
    Mam ucet u Komercni banky. Uvazuji o zrizeni inet bankovnictvi, ale nevim, jak moc dobre to chodi v linuxu. Na Win platforme s MSIE, co jsem se dozvedel, zadny problem, ale ja stejne pouzivam primarne Mozilu, obcas obstarozni, posledni sestkovou verzi Opery. Na linuxu je to obcas links, jinak hlavne opet mozila a parkrat Konqueror.
    Nemate s inet bankovnictvim teto banky nekdo bohatsi zkusenosti? Predem diky za odpovedi.
    8.7.2003 14:04 Martin Bajer
    Rozbalit Rozbalit vše Budete take testovat KB?
    Nefunguje a naprostý nezájem o alternativy. Totální vazba na M$ platformu.
    8.7.2003 14:09 jiri bank
    Rozbalit Rozbalit vše Budete take testovat KB?
    mojebanka - internetove bankovnictvi KB nepodporuje asi alternativní browsery, zkousel jsem netscape, mozilu, konquer v redhat 9 a vzdy naskoci pouze zelena obrazovka....
    8.7.2003 16:05 Radek Vybíral
    Rozbalit Rozbalit vše Budete take testovat KB?
    Pokud můžete, tak se tomu Inet bankovnictví vyhněte. Vím od bratra, že v případě problémů na WinXP, sice nevím jestli to byla chyba uživatele, dostanete pouze "rady" tipu přeinstalovat IE, přeinstalovat windows atd. Čili nic co nezvládne cvičená opice na helpdesku... Technicky je to řešeno jako smršť java appletů, která se nahrne do PC, klíč se natahuje z diskety atd. Běs a hrůza, toť slova bratra... Pod Linuxem bych si to netroufal ani zkoušet.
    8.7.2003 23:08 David
    Rozbalit Rozbalit vše Budete take testovat KB?
    Na muj dotaz ohledne podporovanych prohlizecu pracovnik KB odpovedel, ze "podporuji pouze IE, godzillu ci dalsi ne" :-))
    8.7.2003 12:45 David Olszyński
    Rozbalit Rozbalit vše Proc je teda k sakru nejlepsi?
    Mohl by uz autor konecne napsat, proc je to internetove bankovnictvi u cs nejlepsi? Ja to tam nikde porad nevidim. Je treba dat nejaky argument a ne jen dokola opakovat totez tvrzeni. Nebo fakt je to jen v te podpore konquerora?

    Chapu, ze je vzrusujici bojovat proti zazitym nazorum "novou pravdou", ale na nektere lidi to muze pusobit popudlive. Zvlast, kdyz z nich takto nekdo dela blbce, aniz by sva tvrzeni dolozil.

    8.7.2003 13:45 atok
    Rozbalit Rozbalit vše sporka
    konecne se sporka propracovala, k necemu co v nasich luzich a hajich existuje jiz nekolik let.fakt pokrok :)docela se bojim funkcnosti tohoto produktu.po predchozich zkusenostech treba ze sporotelem atd.s cs sporitelnou jsem definitivne skoncil, po zazitku kdy jsem 40 minut cekal ve fronte, abych si mohl ulozit penize na ucet, a hodna pani pokladi se me zeptala na obcansky prukaz.po mem usmevu mi rekla, ze bez op si nemohu na svuj vlastni ucet nic ulozit.v tu chvili jsem ocenil to , ze cs sporitelna je opravdu nejbezpecnejsi bankou na svete!!!!!tot vse.
    17.9.2003 08:14 tomas
    Rozbalit Rozbalit vše sporka
    Prosim Te, kdy jsi tam byl naposledy? :-D
    8.7.2003 16:02 root
    Rozbalit Rozbalit vše MS CS
    "I když změny realizujeme s ohledem na alternativní prohlížeče, naší prioritou i nadále zůstává IE od Microsoftu. Rozšíření plnohodnotné podpory ostatních alternativních prohlížečů prozatím v nejbližších dnech neplánujeme." ... Co říci závěrem? Česká spořitelna má dle mého názoru nejlepší elektronické bankovnictví na trhu. Svého klienta neomezuje žádným způsobem v tom, jaký prohlížeč smí zvolit, dokonce oficiálně testuje všechny hlavní prohlížeče. Tohle a asi nejaky for? Zastupce CS rika jedno a CIJOML neco jineho. By the way, mam dobre zkusenosti se CitiBank v Linuxu.
    9.7.2003 10:56 anonym
    Rozbalit Rozbalit vše konq
    neznam CS, ale pokud by na me vyskakovalo opruz okno, ze nejsem podporovanej, protoze nemam IE, tak bych nastavil browser tak, aby se hlasil jako IE. Mozna to je duvod, ze tam nikde nevidim konqueror ;o)
    9.7.2003 19:03 oldfrog
    Rozbalit Rozbalit vše cs mi vyhovuje
    Pro moje ucely cs bohate staci, funkcnost v Mozille 1.4 bez zasadnich problemu. Nevadi mi, ze CIJOML napsal nadseny clanek. Chapu ho, protoze i-banking cs bylo drive temer nepouzitelne,a to dokonce i pod windows s IE. Pak se cs vzpamatovala v vyvorila neco, co pusobi solidne a funguje. Proc by nemel byt nadseny? Vnimavy ctenar si preci osobni pohled dokaze odfiltrovat, zvlast, kdyz CIJOMLA trochu zna. Toz, to by mohlo stacit a hodne uspechu preji cs i CIJOMLOVI. PS: Tato serie o i-bankovnictvi na abclinuxu patri!
    10.7.2003 02:37 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše ibanking
    aj mne sa paci tato seria. fakt je ten, ze postoj zvnutra banky je pre linuxakov nepotesivy: "nie ste proste zaujimavi klienti" ;-) ale teraz vaznejsie: velmi tazko sa presadzuju postupy vyvoja aplikacii pre web, ktore by neboli akymsi sposobom v zlom slova zmysle novatorske. takze potom su ibankingove stranky _zbytocne_ zavisle na IE, pricom to aspon z mojho pohladu nutne nie je. Naozaj to ale chce mat trosku nadhlad nad slovom internetbanking. Bohuzial, statistiky pristupov k webovym strankam velmi klamu. Dnes som to prave diskutoval s kolegom, ze ak postavim stranku a sledujem kto na nu chodi, tak je jasne, ze vacsi pomer maju opakujuci sa navstevnici, no a ked je stranka necitatelna pre navstevnika s inym prehliadacom, tak ten pride iba raz. Statistika nic nehovori ani o tom, ci je pouzivatel spokojny alebo nie ;-) Takze spat k internetbankingu: banky su konzervativne spolocnosti a nemaju radi prilisne zmeny, ci technologie, v ktorych nevidia zmysel iba "nadpracu". Presvedcovat samotne banky nema velky zmysel, pretoze najma ibankingove aplikacie su dodavane ako "tovar". Problem je hlavne na strane dodavatela, ktoreho programatori si mozu ulahcovat pracu, nakolko na samotnej aplikacii maju prilis vela prace. Podstatny problem vsak vidim v samotnom internetbankingu - kazdy jeden je proprietarnou aplikaciou / strankou, vyrazne sa lisiacou od ostatnych. Neexistuju ziadne dohody/standardy ako stavat strukturu internetbankingu a ani neexistuju funkcie, ktore by napomahali rozpoznavaniu dat v strukture stranky, ci definovali rozne interface na vymenu dat medzi klientom a aplikacnym servrom banky. Takto je privelmi kladeny doraz na svojske chapanie designu stranok a vlastnu tvorbu formularov v kazdom jednom internetbankingu a je jasne, ze banky samotne ani nemaju velky zaujem "navzajom sa dohodnut" na jednotnejsich formach dokumentov (html,xhtml) ci formatoch dat. Taka doba zrejme este len dojde. ps: viem o com hovorim - som na tej druhej strane ;-)
    10.7.2003 09:45 michal_sjx
    Rozbalit Rozbalit vše IE browser
    Na clanku me zaujala veta, ktery jednoznacne davala IE na prvni misto. IMHO IE neni browser, ktery by splnoval RFC (narozdil od Mozilly). IE ma spoustu "vlastnich" fnci, ktere nejsou podporovany v dalsich prohlizecich (stinovane texty, barevne scroll-bary, ....). To je sice jen grafika, ale dale pak IE nedba na urceni dokumentu podle w3. Tim se spatne napsany kod v IE jevi jako napsany spravne, ale v "alternativnich" browserech se jevi jako spatny (nezobrazitelny). Chci tim pouze rict, ze by se kody HTML mely psat tak, aby splnovaly w3c a pak neni problem s alternativnimi prohlizeci (krome IE, tam bude problem asi stale).
    10.7.2003 12:04 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše IE browser
    jen poznamka... konqueror umi barevne scrollbary taky .
    14.7.2003 14:27 Vladimír Müller
    Rozbalit Rozbalit vše jazyk JAVA od společnosti BEA???
    Akceptuji, že odpovědi zástupce banky nejsou upravované. Tak jenom upozornění, že se velmi pravděpodobně jedná o java J2EE 1.3.1 od Sun Microsystems, bez ohledu na to, že je jako aplikační server použit Weblogic firmy BEA (mimochodem 6.1 je již dost zastaralá verze).
    17.7.2003 10:05 tomas
    Rozbalit Rozbalit vše prohlizece
    dobra hlaska :o) http://fog.jinak.cz/ostatni/cs-screenshot.jpg

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.