abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    dnes 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    5.5. 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    5.5. 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.5. 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 547 hlasů
     Komentářů: 24, poslední dnes 17:10
    Rozcestník

    Připravujeme rozhovor s ministrem informatiky

    4. 11. 2004 | Robert Krátký | Rozhovory | 4081×

    Současný šéf Ministerstva Informatiky ČR, pan Vladimír Mlynář, bude 15. 11. od 11:00 odpovídat on-line na otázky čtenářů.

    Partner rozhovoru:
    avnet

    Vladimir Mlynar Zajímá vás, jak se ministr Mlynář a jeho resort staví k GNU/Linuxu, Free Software a Open Source? Rádi byste znali odpověď na otázky týkající se nasazení svobodného software ve státní správě? Je něco takového v současném politickém a ekonomickém podnebí v České republice vůbec možné? Proč nepoužívají instituce státní správy otevřené formáty, které nediskriminují uživatele non-MS prohlížečů a kancelářského software? Má vůbec ministerstvo pana Mlynáře pravomoc podobné věci prosazovat? A pokud ne, co v tom může udělat?

    Přijďte se ho na to 15. 11. zeptat osobně. Od 11:00 do 12:00 bude pan ministr Mlynář odpovídat na vaše dotazy. Na našich stránkách bude připraven formulář pro snadné odesílání otázek.

    Součástí celé akce bude několik otázek, které již s předstihem položili členové redakce AbcLinuxu. Tyto otázky už budou předem panem ministrem zodpovězeny. Můžete se tedy inspirovat, rozvést jednotlivá témata apod.

    Pozn.: Všechny dotazy budou procházet rukama redaktora. Ten odstraní (jen a pouze) urážlivé, sprosté nebo duplicitní dotazy.

           

    Hodnocení: 42 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    4.11.2004 00:07 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše sice jsem asi z těch posledních co by se páně ministra na něco ptali..
    Nicméně, chápu to správně tak, že možnost položit otázku budu mít jenom ve stanovený termín? To mě zcela vyřadí ze hry ;-)
    Copak toho není dost?
    4.11.2004 19:34 spoof
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sice jsem asi z těch posledních co by se páně ministra na něco ptali..
    Pokud to tak bude, muzete nekoho pozadat, aby za vas vase dotazy v danou dobu poslal. A pozdeji si precist odpovedi. :)
    4.11.2004 08:31 Linear
    Rozbalit Rozbalit vše Rozhovor
    Ze zkusenosti z iDnes si myslim ze by bylo mnohem lepsi kdyby pan Mlynar udelal rozhovor s zivym clovekem ktery by se mel cas pripravit otazky a materialy (tabulky ADSL zaostalosti, penetrace MSOffice na uradech, ...). Nabizim se jako Ministruv nejvetsi kritik vsech dob, ze samotny rozhovor udelam. Pokud bude panovat souhlas, zacnu tady od ctenaru sbirat doterne otazky a pripravovat se na (zname) uhybne manevry p. Mlynare. Pokud ne, prosim o zruseni cenzury vulgarnych a urazlivych otazek ;-)
    4.11.2004 08:34 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor
    Ze zkusenosti z iDnes si myslim ze by bylo mnohem lepsi kdyby pan Mlynar udelal rozhovor s zivym clovekem ktery by se mel cas pripravit otazky a materialy
    Součástí bude již předem zodpovězená sada otázek. Viz článek. Budeme mít tedy od každého něco.
    4.11.2004 08:56 Linear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor
    Nezapomen ze mluvime o Mlynarovi ne o Torvaldsovi. Nez by odpovidal vecne, kazdou otazku snadno (jako politik) zahraje do autu pokud tazajici nema sanci pak na pod-otazku. Priklad: Q: Slibil jste jednotne otevrene formaty dokumentu statni spravy, zatim ale porad prevlada MS Office. A: Jedna se o koncepci ktera je pripravena do vlady a mi ji urcite budeme podporovat. Na druhou stranu, ministerstvo nikomu nemuze a nechce narizovat jaky software bude pouzivat. ------------- Q: Jsme nejvic zaostaly stat v evrope co do sirokopasmoveho internetu. A: Pripravili jsme system danovych ulev ktery by mel tuto situaci resit. Nicmene Ministerstvo nema kompetence regulovat ceny na telekomunikacnim trhu, bla bla bla... ------------

    Cili, tento rozhovor bude na prd.
    4.11.2004 09:33 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor
    Souhlasím s tím, že takhle může ministr Mlynář zahrát nepříjemné dotazy "do autu". Takže jsou dvě možnosti - udělat "živý rozhovor" jak navrhuje Linear, nebo si opravdu dát tu práci a připravit dotazy tak, aby je nešlo kopnout do autu. Jenže to je docela těžké.

    Nedávno byl online rozhovor s Mlynářem na technet.idnes.cz (tuším), ale na rozhovor na ABC se těším, protože si myslím že otázky budou více zaměřené na to co mě zajímá a taky půjde určitě o kvalitní dotazy - úroven přispěvovatelů je tu nejvyšší ze všech mnou sledovaných diskusí.
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    4.11.2004 09:57 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor
    Jak říkám, budeme mít obojí. Jak předpřipravené (a již předem zodpovězené dotazy - na zahřátí), tak živou diskuzi. Během živé diskuze budete moci pokládat jakékoliv dotazy.
    4.11.2004 10:12 Linear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor
    Takove otazky neexistuji. Muzes mi zkusmo tady polozit jakoukoliv otazku a ja ti odpovim tak ze nereknu nic ale zaroven to bude vypadat jako tzv. "odpoved". Teprve konverzace 2 lidi odhali ze kral (nebo v tomto pripade spise Sasek) je nahy.
    4.11.2004 09:56 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Hmm..
    Zdravim

    Vzhledem k jeho nazorum na SW patenty by myslim bylo rozumejsi provest neodkladnou defenestraci. Nic jinyho si podle me nezaslouzi.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    4.11.2004 10:03 Linear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm..
    Nazorum? Ja si to jeho prohlaseni precetl 2x a nazor jsem z toho zadny nevydedukoval. Co ostatne cekat od ministra s odbornym rozhledem televizni rosnicky.
    elviin avatar 4.11.2004 10:27 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm..
    Náhodou jsem viděl, jak rosničky na ČT připravují předpovědi a jevily se jako lidi, kteří tomu rozumí. Něco jinýho by bylo, kdybys tou rosničkou myslel žábu ve sklenici.
    4.11.2004 21:56 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm..
    Rosnicky na verejnopravni TV jako treba Zakopcanik, Mikova, Zarybnicka jsou skutecne na urovni a povazuji je za velmi seriozni lidi. Horsi je to na komercnich TV - tam jde spis o ty zabicky ve sklenici. Znalosti pana Mlynare z oboru ktery patri do jeho resortu se blizi spise tem komercnim rosnickam. Je to politik, takze necekejme, ze se cokoliv konkretniho dozvime. Bude to opet jen spousta zbytecnych slov, klickovani a odvadeni pozornosti od neprijemnych otazek. Bohuzel, tito lide maji moc rozhodovat (pod tlakem lobbistu) napr. o patentovatelnosti softwaru :-( Je to samozrejme obecnejsi jev - nikde v Evrope to nebude v tomto smeru lepsi a v USA samozrejme take ne...
    5.11.2004 11:45 Filip Korbel | skóre: 19 | blog: Orwell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm..
    aniz bych chtel nekoho obhajovat, tak kvalita vysokeho manazera se neridi jeho detailni znalosti oboru, ale schopnosti ridit a umet kvalitne rozhodovat. pozice ministra je na urovni TOP managementu. plati zde uplne jina meritka nez na odborne pozice nebo produktove managery. funguje zde metodika hodnoceni dle tzv. competence gap filling a dulezity je smer vektoru znalosti do oblasti rizeni nez do stability jadra linuxu ci vykonu veritas volume managera na nfs2 :-)
    5.11.2004 12:55 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm..
    No a aniž bych zase já chtěl někomu křivdit tak u top-managera Eurotelu se taky předpokládá že ví, jakým způsobem zhruba mobilní komunikace funguje, že?;-) Na druhou stranu je fakt, že ve vládě kde není vyjímkou ani člověk, který stačil vystřídat čtyři ministerstva, už mě nic nepřekvapí. Jenže pan ministr Mlynář je (AFAIK) ministrem informatiky už od vzniku tohoto ministerstva, takže přehled by mít mohl. Anebo přinejmenším pár nezávislých a odborných poradců. Jenže někdy to vypadá, že je nemá:(
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    10.11.2004 16:40 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm..
    Ja prece nepozaduji nejake detailni znalosti, ale pouze zakladni prehled. Pan ministr jej, IMHO, nema. Nema jej v technickych zalezitostech (bajt ma 1000 bitu, ci jak to rekl), coz by se dalo prezit - horsi je, ze jej asi nema ani ve vecech kolem patentovatelnosti softwaru - tedy ve vecech, ktere muze ovlivnovat. Chapu, ze nekdo neni v dane oblasti odbornikem, ale od toho je prece pozice poradce, do ktere by si mel vybrat nekoho, kdo ty znalosti ma. Jak se to mne - subjektivne - jevi, ti poradci tam moc nefunguji :( .
    4.11.2004 10:27 Filip Korbel | skóre: 19 | blog: Orwell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm..
    Ja bych v tom spise videl prilezitost se zeptat na opravdu smysluplne tema. Ceny ADSL a danova uleva na PC je urcite zajimava a kazdy u ni rad plivne. Ale vidim sanci se dotazat na skutecny stav testu a implementace suse na ceske poste, firewally cnb, vstup redhat do cr, doporuceni nato pro linux od roku 2007 a pod. kdyz jsme s panem ministrem mluvili o tematech a segmentech dotazu, doufali jsme, ze se povzneseme nad uroven free adsl a indose. toho jsou plne noviny okolo nas :-)
    4.11.2004 10:38 Linear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm..
    Ja se nechci povznaset -> plivat se mi zda celkem adekvatni. Tato vlada zpusobila ze jsme internetove na dne (ne ze bych cekal od pristi vlady neco jineho). Otazky na RadHat a SUSE budou znit jako predvolebni mitink (Ministr bude vitat vstup RH do CR a tvarit se u toho jako by je on sem prived. To same Linux v NATO apod.). Ten clovek je uplne mimo a zacal bych otazkou: Proc jste na ministerstvu Informatiky a ne treba ministerstvu.... co vy vlastne umite mimo politiku?
    4.11.2004 10:49 Filip Korbel | skóre: 19 | blog: Orwell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm..
    myslim si, ze byva praktictejsi zacit vzdy u sebe a mala sebereflexe a zjisteni, zda nedelam neco sam spatne je nekdy take dobra :-) treba jakou barvu urny ve volebni mistnosti mam pred sebou. ve stickfish se to snazim u sebe praktikovat a pomaha to. pokud clovek s necim nesouhlasi, mel by pro to neco udelat, pokud to chce zmenit nebo zlepsit. je nekdy lepsi jen kritizovat a mame to vsichni tak trochu v genech :-) reagoval jsem, protoze jsem nepritel bezbrehe kritiky, ktera nic neresi.
    4.11.2004 10:58 Linear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm..
    Abych rek pravdu, ja jsem zase nepritelem "konstruktivni kritiky", zajistujici "klid na praci". Napriklad pokud je nejaky nahodny novinar, ktery neumi nic jineho nez jednou za tyden vypotit komentar z deni v poslanecke snemovny, najednou jmenovan ministrem IT(?!). Za tri roky nas privede na predposledni misto v penetraci Broadbandu a na prvni v obemu zakazek MS na hlavu urednika. Tezko se pak spokojim s otazkou "Co si myslite Pane Ministre o vstupu RedHat do CR?"
    4.11.2004 12:11 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm..
    skutecna zasvecena a chytra kritika (byt konstruktivni) nezajistuje klid na praci. klid na praci zajistuji pejorativni narazky, ktere je snadno mozne smesti ze stolu coby vylev nejakeho "aktivisty" ci dokonce "nezraleho adolescenta" (a sazim boty, ze zkuseny politik si najde jeste hanlivejsi nalepky). musime zvazit, jestli nam jde o to vyventilovat vztek (byt opravneny), nebo radeji drzet emoce na uzde, a zkusit neco aspon trosinku ovlivnit.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    4.11.2004 12:28 Linear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm..
    Tak muzeme tady hlasovat ja jsem proto vyventilovat (byt opravneny) vztek.
    4.11.2004 12:45 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm..
    cim vic budes TED ventilovat vztek, tim vic Mlynarovi usnadnis, aby ti i v budoucnosti zavdaval dalsi i dalsi nove priciny ke vzteku.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    4.11.2004 12:48 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm..
    nakonec te trefi slak... tu radost Mlynarovi prece neudelas;-)
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    zager avatar 4.11.2004 10:56 zager | skóre: 23 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm..
    Ano, cesky narod je tak trosku parta lidi co si jen stezuji, ale skutek utek. Takze hanlive narazky v podstate muzeme ocekavat.

    Myslim, ze tim ze internet v CR je na dne myslel pan kolega to, ze jeste nema Gigabit doma na stole sponzorovany statem ;-)
    Webdesign a grafika, to je můj život na vitavalka.cz
    4.11.2004 11:02 Linear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm..
    Jak jsem uz psal na Lupe, v tomto state je nejlepsi byt ministrem informatiky. Nikdo si nanic nestezuje, hlavne kdyz mame ten dial-up a ePodpis. Co vedi Danove a Finove? Oni jeste ani Portal nemaji! phe...
    4.11.2004 11:13 Linear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm..
    Ano, cesky narod je tak trosku parta lidi co si jen stezuji,
    Nebo spise parta lidi co drzi zobak a krok
    4.11.2004 12:34 eve
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm..
    Tak to je FAKT PEKNE
    4.11.2004 11:16 h.xman
    Rozbalit Rozbalit vše software patents
    poprosil bych nejakeho odbornika, aby se zkusil zeptat Mlynare na jeho vyjadreni k software patentum - a to tak chytre, aby se z toho nemohl jen tak vykroutit. Pripada mi, ze v "Odpověďi ministra Mlynáře signatářům výzvy k stažení hlasování o Návrhu směrnice o patentovatelnosti vynálezů implementovaných počítačem" (viz http://www.micr.cz/scripts/detail.php?id=1825) Mlynar jednoduse popira fakta, kdyz tvrdi, ze "účelem navrhované směrnice není zavést patentování software jako takového, ani umožnit patentovou ochranu pro řešení, která dříve patentovatelná nebyla". Proti takevehle argumentaci - imho spise jen nepodlozenemu tvrzeni - se velmi tezko brani, pokud clovek neni schopen predlozit konkretni tvrzeni, ktere by dolozilo, proc jsou software patenty takovym trikem, ktery se jako "nepatentovatelnost" jenom tvari, jak jejich odpurci tvrdi. Nerozumim tomu natolik, abych byl schopen mu predlozit neco jako "tak tady a tady v tomto oficialnim dokumentu EU (uvest konkretni zdroj) je to a to, coz odporuje vasemu tvrzeni. Chcete to jeste poprit, pane Mlynari?" Dokaze to nekdo z vas?
    4.11.2004 11:25 Linear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: software patents
    Prislusnou dokumentaci najdes na:

    http://swpat.ffii.org/index.cs.html

    Konkretni zakon s vysvetlenim vyplivajicich hrozeb:

    http://swpat.ffii.org/papri/europarl0309/cons0401/tab/index.en.html
    4.11.2004 11:46 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: software patents
    jo diky, neco uz jsem si o sw patents precet a tohle taky prectu - zajimave. Problem je v tom, ze nejsem informatik, a proste tomu nerozumim tolik, abych si byl jisty, ze mu nepolozim otazku, ze ktere zas bude moct utect stylem "no jooo, ale to neznamena, ze sw je patentovatelny, bla bla" software patenty me zajimaji coby budouciho sociologa, ale co se mych znalosti informytiky tyce, tak to obcas bruslim na tenkem lede. uprimne receno, zatim je pro me dost obtizne i jen naprosto presne pochopit, jaky je rozdil mezi patentovatelnosti programu a patentovatelnosti algoritmu (i kdyz urcitou predstavu mam - abych nevypadal jako uplny pitomec;-)).
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    4.11.2004 12:33 Linear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: software patents
    To mas jedno, v teto diskusi 1:100 stejne ti pan ministr muze odpovedet cokoliv (lez) a ty nemaz moznost ho z toho usvedcit protoze tam bude dalsich milion dotazu. Je to z principu hopeless snaha cokoliv zjistit/zmenit a ja se ji ani nehodlam, v teto forme, by the way, zucastnit.
    4.11.2004 11:32 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: software patents
    zajimave je taky tohle http://www.micr.cz/scripts/detail.php?id=1826 - Odpověď ministra Mlynáře předsedovi podvýboru pro tělovýchovu PSP ČR Ing. Petru Bratskému na téma SW patenty
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    4.11.2004 11:43 Linear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: software patents
    Líbi se mi:
    Návrh směrnice o vynálezech implementovaných počítačem nezavádí patentovatelnost řešení, která jsou v současnosti nepatentovatelná, ani nezavádí patentovatelnost softwaru jako takového.
    Ten člověk lže dost i na řadového politika. Je to politicko/lidská nula ve vleku svého gaming-partnera Deváteho. Po přečtení tohohle se nedivím že jeho náměstek zadarmo letěl na 5 dni do Seatle kde mu Bill G. vysvětlil jak to s těma patentama je...
    4.11.2004 12:06 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: software patents
    chapu ze jsi asi nastvany - ale to tvoje tvrzeni by melo jeste vetsi vahu, kdyby bylo podepreno konkretnim odkazem na verohodny zdroj, potvrzujici treba neco, co zpochybnuje Mlynarovu nezavislost. mozna pro vsechny tady je to stara vesta, ze Mlynar je "pohunek v zoldu MS", ale ja si myslim, ze kdyz nekdo nekam jede na skoleni, jeste to nutne neznamena, ze bude podporovat prave jeho - koneckoncu, jsou ruzna skoleni. ne ze bych se ted Mlynare zastaval, ale chapej, pokud chci nekomu realne a ucelne oponovat a ne jen nadavat v diskusich, musim mit v ruce "tvrda fakta". Pokud chceme neco ovlivnit, nestaci "o nem vedet, ze je nula" - musime mu to dokazat. ze jses jeho nejvetsi oponent je sice pekne, ale pejorativnimi nekonkretnimi tvrzenimi mu jen prospivas. a mimochodem, ten tvuj napad, ze diskusi by mel vest jeden clovek, se mi zda zajimavy. pokud si vazne pripravis podklady, jsem samozrejme ochotny neplest se to do diskuse svymi stupidnimi otazkami, kterymi bych Mlynarovi umoznil menit tema, pripadne klidne polozim pod svym nickem tvou doplnujici otazku, aby ti neunikl nejakym politickym trikem... vubec by mozna nebylo spatne, kdybychom pri tom rozhovoru trosku vsichni koordinovali, at muto lavirovani ztizime.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    4.11.2004 15:58 Tomáš Bláha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: software patents
    Takže co třeba se zeptat takhle:

    Dobrý den, prosím o vysvětlení rozporu mezi Vaším výrokem:
    Návrh směrnice o vynálezech implementovaných počítačem nezavádí patentovatelnost řešení, která jsou v současnosti nepatentovatelná, ani nezavádí patentovatelnost softwaru jako takového.
    a článkem 2a navrhované směrnice o patentech ve verzi navrhované evropskou komisí
    Article 2a (a) "computer-implemented invention" means any invention the performance of which involves the use of a computer, computer network or other programmable apparatus, the invention having one or more features which are realised wholly or partly by means of a computer program or computer programs;
    čímž se zásadně liší od verze schválené evropským parlamentem.
    4.11.2004 23:47 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: software patents
    hmm, diky za dobry tip. tak na tohle bych se ho zeptal - pokud se nebudes chtit ptat sam.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    Pavel Beníšek avatar 4.11.2004 11:37 Pavel Beníšek | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Navrhuji otazku:
    1/ Kdyz mate zdarma jako poradce pany z Microsoftu, kolik mate poradcu z OpenSource komunity?
    2/ Nepripada Vam to nefer, kdyz Vas defacto Microsoft takto sponzoruje? (Netvrdte prosim, ze je to jeho soukrome rozhodnuti, protoze temer kazdy ze sve vlastni vule prosazuje sveho zamestnavatele)
    3/ Budete mit [ironie](jiste opravnenou)[/ironie] snahu to Microsoftu vratit napr. koupi dalsich mutli mega licenci nejlepe pro celou CR a nejlepe pro vsechny MS produkty?
    checking for chicken... must have egg first
    4.11.2004 17:26 Pinky | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrhuji otazku:
    malinko doladit, z toho se vykrouti jdena dve, ona opravdu neni tak dulezita prvni otazka ale spis nase reakce na jeho reakce, to chce pripravu, a hlavne ne emoce, uz mam fackovaciho panaka...
    No já si myslím, že pana Mlynáře nějakej Linux vůbec nezajímá a že si myslí, že tohle pozvání nějak přežije. Už jsem pár rozhovorů s ním slyšel a přesně jak zde bylo již několikrát řečeno, nikdy jsem se od něho nic konkretního nedozvěděl. 30 minut tam omlýval to stejný dokola a o elektronickém podpisu, akorát to vždycky znělo jinak. Prostě tam neměli koho dat a tak udělali kozla zahradníkem. Pořád se chvástá, co všechno dokázal a přitom to jsou samý blbosti. Pochybuju, že ho zajímá nějakej náš Linux a komunita Open source, když si nemůže přijít na jméno gen. řediteli Telecomu.
    Yin avatar 4.11.2004 19:15 Yin | skóre: 39 | blog: Yinotopia | Slovesnko, Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Vela stastia
    Ja som za SR, ale ak by sa v CR Linux presadil, v SR by stacilo zopar "aktivistov", ktory by sa na Vas odkazovali. Ako tak citam, ten vas minister je dobry.... a zelam Vam vela stastia, aby ste ho zakopali podzem.
    Nikdy nie je tak zle, aby to jeden poharik nemohol ešte zhorsiť.
    4.11.2004 21:10 JanVar
    Rozbalit Rozbalit vše je to k nicemu
    ne adrese 'vladimir dot mlynar at micr dot cz' muzete p. Mlynarovi polozit i soukromy dotaz.. on vam na nej i odpovi... tu odpoved sem radeji davat nebudu (nemam k tomu jeho souhlas), ale jednalo se o dotaz na zakon o spamu.. tak dlouho jsem se nezasmal, nenas***... ( doplnte si dle vlastniho vkusu) s pranim pekneho vecera JaV
    5.11.2004 15:50 Jirka Wolny
    Rozbalit Rozbalit vše Patenty a nepatenty na software
    Návrh směrnice o vynálezech implementovaných počítačem nezavádí patentovatelnost řešení, která jsou v současnosti nepatentovatelná, ani nezavádí patentovatelnost softwaru jako takového.

    Tento výrok mi připadá jako "podporuji softwarové polopatenty". Tak mě napadá následující strategie:
    Zeptat se Mlynáře na jeho postoj k patentům. Vyžadovat po něm, aby odpověděl buď "podporuji softwarové patenty", "nepodporuji softwarové patenty", "podporuji softwarové patenty", "podporuji softwarové polopatenty", "softwarové patenty jsou mi ukradené".
    Pokud odpoví jednoznačně ano nebo ne, tak přece musí být proti směrnici zavádějící polopatenty (podle jeho slov, viz výše).
    Pokud se přikloní k polopatentům, pak by mě zajímalo, kdo ještě mimo politiků polopatenty podporuje. Spousta lidí z branže tvrdě podporuje patenty, spousta je tvrdě proti. Neznám ale ani jednoho člověka z branže, který by byl pro nějaké polopatenty, ty chtějí jen někteří politici/úředníci.

    Vyhnul bych se nějakému prosazování jednoho názoru, nebo nějakému zideologizování problematiky. Tahle postupuje moderátor amatér. Naproti tomu moderátor profesionál položí otázku (zformuluje ji ideologicky neutrálně) a trvá na jejím jednoznačném zodpovězení.
    Byl bych nerad, aby rozhovor se jevil jako "banda radikálů se snaží vnutit ministrovi svůj názor". Chtělo by to, aby to vyznělo jako "řádní, naprosto nezradikalizovaní občané chtějí znát ministrův názor, ať je jakýkoli, ministr se buď snaží vykroutit nebo ne".
    7.11.2004 22:51 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše nula
    Vazeni panove,

    ja fakt nechapu, jak se tou nulou - nejen politickou, ale i co se tyce vzdelani, muzete tak vzrusovat. Drtiva vetsina z Vas toho vi o informatice obecne mnohonasobne vice nez on.

    On se na jednu stranu ve svem zivotopise dychti svymi vlasteneckymi cinnostmi, ale co udelal ted, kdyz, socialisti s komunisty chteji zabranit privatizaci nemocnic? Je to srab, stejne jako jeho kolegove z US, co se snazi jeste na chvili nahrabat nejaky ten peniz.

    Nechte ho dozit a shnit, socialisti jdou za par mesicu do haje a s nima i Mlynar.

    S pozdravem Zdenek
    7.11.2004 23:11 aaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nula
    Nic ve zlém, ale běžte s tímhle politickým myšlenkovým odpadem někam jinam.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.