abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.1. 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    7.1. 06:11 | Nová verze

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,58 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,32 %. Procesor AMD používá 67,43 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    7.1. 05:55 | IT novinky

    V Las Vegas probíhá veletrh CES (Consumer Electronics Show, Wikipedie). Firmy představují své novinky. Například LEGO představilo systém LEGO SMART Play: chytré kostky SMART Brick, dlaždičky SMART Tagy a SMART minifigurky. Kostka SMART Brick dokáže rozpoznat přítomnost SMART Tagů a SMART minifigurek, které se nacházejí v její blízkosti. Ty kostku SMART Brick aktivují a určí, co má dělat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.1. 18:33 | Bezpečnostní upozornění

    Vládní CERT (GovCERT.CZ) upozorňuje (𝕏) na kritickou zranitelnost v jsPDF, CVE-2025-68428. Tato zranitelnost umožňuje neautentizovaným vzdáleným útočníkům číst libovolné soubory z lokálního souborového systému serveru při použití jsPDF v prostředí Node.js. Problém vzniká kvůli nedostatečné validaci vstupu u cest k souborům předávaných několika metodám jsPDF. Útočník může zneužít tuto chybu k exfiltraci citlivých

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (1%)
     (4%)
     (0%)
     (10%)
     (21%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (54%)
    Celkem 298 hlasů
     Komentářů: 7, poslední včera 15:35
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    3.8.2006 02:21 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    Pokud bude zájem, rád bych se rozepsal podrobněji například o věcech jako je route-mapa, quagga vty shell, zabezpečení komunikace, propojení se snmp včetně posílání trapů a složitějších topologiích a situacích, včetně různých úskalí přechodu od statického routování k dynamickému.
    Per to do nás ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    3.8.2006 10:13 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    3.8.2006 10:22 Qaxi | skóre: 14 | blog: Qaxi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    +400 uživatelů -- www.Bezdrev.Net, právě to řešíme ...
    6.8.2006 10:24 MartinT | skóre: 12 | blog: MT blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    Taky se přidám. Zájem je o nabídnuté route-mapa, quagga vty shell, zabezpečení komunikace, propojení se snmp včetně posílání trapů a dále o load balancing, equal cost multipath a hinty pro ladění guaggy via vty shell. A pokud byste měl, tak i nějaké doporučení na timeouty pro wifi spoje. Díky.
    hwsoft avatar 3.8.2006 08:25 hwsoft | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    No me zajima spoluprace a ladeni ruznych verzi Quaggy. OSPF jsem museli globalne vypnout a nechat jen na mensich castech, protoze treba StarOS se nedokazal domluvit s normalnimi Linuxy (mam hlasen ten samy problem i s Mikrotikem) a pak se obcas v routovacich tabulkach objevovala hrozna zverstva :(.
    3.8.2006 13:17 Led Astray
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    StarOS se nedokaze domluvit ani s druhym StarOS. Resenim je smazat StarOS a nainstalovat neco rozumnejsiho, napr. Voyage.

    ast
    Drom avatar 4.8.2006 02:09 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    Souhlas :)
    21.8.2006 00:19 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    Mam uplne vsude 0.9.56 (identicky balicek) a nemam s timhle absolutne zadne problemy. Tak si na starosu zkompiluj stejnou verzi.
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    3.8.2006 08:43 jkcinik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    Jo, OSPF :) prave mi vypadl jeden router na trase a rozesralo to router o dva skoky bliz k internetu. A to tak, ze mi trvalo hodinu to dat do kupy. Quagga proste odmitla predavat routy i kdyz se tvarila FULL/DR. I kdyz to dost usnadnuje praci, tak premejslim, ze kdybych delal staticky routy tak mam klid :(
    3.8.2006 09:50 kolemjdoucí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    pěkný článek.
    3.8.2006 20:10 b42
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    jj ... tesim se na dalsi dily
    3.8.2006 10:40 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    Par pripominek:

    A) Neni od veci to, co se zada jako router ID pridelit jako IP/32(pripadne /128) adresu dummy rozhrani a samozrejme to pak distribuovat dal, jelikoz pak lze velmi snadno overovat, kudyma prave data tecou.

    B) Taky pouzivani area 0 timhle zpusobem neni zrovna idealni, protoze ma jisty vysadni postaveni => v nejakym dalsim clanecku rozebrat pouzivani vice oblasti a vzajemnou komunikaci.

    C) Ty konfiguraky by vypadaly lip okomentovany po jednotlivych radcich.

    D) Uplne mi chybi nastaveni FW aby si routery spolu vubec povidaly. Je treba povolit komunikaci z prislusne IP souseda na multicastovou adresu(224.0.0.5). V pripade IPv6 neni jako zdrojova IP pouzita globalni ale linkova, cil je opet multicast(ff02::5). Taky je treba mit povoleny ICMP/ICMPv6.

    E) vypis routovaci tabulky vypada IMO srozumitelnejs za pouziti ip ro ls. Je tam taky hned videt, co je ziskano pres zebru a co staticky.

    F) na hranicnim routeru by melo byt v zebra.conf neco takoveho:
    ip route 10.0.0.0/8 reject
    ip route 192.168.0.0/16 reject
    ip route 172.16.0.0/12 reject
    Pouzivani OSPF je dobry uz jen proto, ze po kazdy zmene nemusi clovek rikat vsem smerovacum cestou, ze pribyl dalsi rozsah a kam mu maj posilat pakety, je uplne fuk ze trebas neexistuje zadna alternativni cesta.

    BTW: Me osobne by zajimalo, jestli se nekomu povedlo rozchodit Router Advertisement (http://www.quagga.net/docs/docs-info.php#SEC140). Pokud dobre chapu, melo by to delat totez, co radvd, ale me to proste nefunguje.

    2redakce: spravte si web, nefuguje vam to bez cookies.
    3.8.2006 15:03 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    Ad F) Nebral bych to jako dogma. Např. CZFree.Net běži na privátních adresách a takhle, jestli se nepletu, by do zebry neprošly žádný routy ze sousedních AS.
    4.8.2006 11:38 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    Proto tam pisu ze to ma prijit na hranicni router => tam kde se nejspis provadi nejaky NAT => zakazeme smerovani privatnich rozsahu na default routu. Je jasny ze to nebudu zakazovat tam, kde je naopak smerovani tehto rozsahu zadouci.

    Pro jistotu je lepsi to pridat jeste do nastaveni FW.
    4.8.2006 20:17 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    No ono právě v CZFree.Net jsou mezi jednotlivejma AS hraniční routery (NAT se tam ale neprovádí a v některejch případech tam neni ani default route, protože tam internetová konektivita neteče), proto jsem psal, že to nemůže fungovat jako dogma.
    3.8.2006 22:21 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    No router advertisement funguje takle:
    interface eth0
      ipv6 address 2001:1508:1710:0007::2/64
      no ipv6 nd suppress-ra
      ipv6 nd prefix 2001:1508:1710:0007::/64
      ipv6 nd ra-interval 60
    
    v zebra.conf a potom vidite
    gateji:~ # radvdump
    Router advertisement from fe80::20d:b9ff:fe02:8710 (hoplimit 255)
    Received by interface eth0
            # Note: {Min,Max}RtrAdvInterval cannot be obtained with radvdump
            AdvCurHopLimit: 64
            AdvManagedFlag: off
            AdvOtherConfigFlag: off
            AdvHomeAgentFlag: off
            AdvReachableTime: 0
            AdvRetransTimer: 0
            Prefix 2001:1508:1710:7::/64
                    AdvValidLifetime: 2592000
                    AdvPreferredLifetime: 604800
                    AdvOnLink: on
                    AdvAutonomous: on
                    AdvRouterAddr: off
            AdvSourceLLAddress: 00 0D B9 02 87 10
    
    Ma to jednu zasadni chybu, tady totiz chybi adresa routeru, cehoz lze dosahnout teoreticky zadanim prikazu
    ipv6 nd prefix 2001:1508:1710:0004::/64 router-address
    
    ale to mi quagga ze stable debianu nesezere.

    ale situace speje k dhcp6, protoze takle lidem nedate furu informaci, ktere celkem potrebuji, hlavne DNS. Moje zakladni zkusenost je takova, ze zebra nevidi adresy, ktere sama nenastavila, takze kompletni konfiguraci IPv6 rozhrani delam ze zebra.conf.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    4.8.2006 11:47 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    Nj, ja to zhruba takhle zkousel, ale router se mi bohuzel nehlasi.

    Adresu routeru si to IMO veme primo z adresy prislusnyho rozhrani, netreba mu ji vnucovat. Me zebra bez problemu prevezme nastaveni IP.
    4.8.2006 16:55 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    To je prave ten problem, ja ji vubec nenastavuju na rozhrani, necham to na zebre a potom to chodi. Kdyz ji nastavim ja, tak to nechodi.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    6.8.2006 13:24 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    2redakce: spravte si web, nefuguje vam to bez cookies.
    Co nefunguje?
    7.8.2006 13:47 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    Bez povolenych cookies nejde odeslat prispevek, vrati se to vzdy jen na moznost nahled.
    David Watzke avatar 3.8.2006 11:36 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    Překlep?
    s/dopracoval/dopracovat/
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 3.8.2006 16:52 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    Aha, tak ne ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    3.8.2006 12:39 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    K cemu OSPF? Vsude nam bezi full BGP ;-)
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    3.8.2006 15:43 Led Astray
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    Ty routovaci tabulky jsou ale ponekud obludne, ne? Tam musi byt nekolik set tisic rout. A je to stabilni? Na jakem HW to provozujete? ast
    7.8.2006 09:54 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    256MB. Stabilnější než OSPF. Cisco.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    7.8.2006 12:08 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    Hmm, ne vsichni si muzou dovolit cisco. Ne vsichni chteji pouzivat routovaci protokol urceny pro vymenu routovacich informaci mezi AS. OSPF je protokol pro interni routovani uvnitr AS. Clanek je urcen prave pro ctenare, kteri resi routovani uvnitr sveho AS. Az budu psat o BGP a nebudu si vedet s necim rady... Koukam, ze jste odbornik, ktery na chytani mouchy pouziva buldozer :-)
    3.8.2006 22:23 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    To je samozrejme cool, hlavne musi byt fakt zabavne vyjmenovavat do konfiguraku vsechny sousedy pro kazdy BGP router.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    7.8.2006 09:50 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    Ano, vyjmenovat OBA DVA route reflektory je fakt problem.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    13.8.2006 00:37 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    No jo, jenze potom v casti site, ktera ztrati spojeni na oba RR nastane chaos. To se u ospf nestane, tam jen zmizi defaultrouta, ale zbytek zijicich uzlu dokaze komunikovat kazdy s kazdym.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    8.8.2006 01:07 zed | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
    Autor rozhrani (za hranice ospfd site) kde se nevysilaji multicasty quaggy resi takhle:

    ! Prvni sitovka zakomentovana, do internetu nebudeme vysilat OSPF !interface eth0

    ja se domnivam ze je lepe vsechny rozhrani vypsat, tak jako by mely byt v ospfd aktivni a k rozhrani a tam kde se ospfd routery nepotkavaji pouzit:

    passive-interface eth0
    24.3.2007 22:59 jw
    Rozbalit Rozbalit vše OT: routování/router -> směrování/směrovač
    Vadí někomu, že zřejmě velká část lidí používá anglické názvy či jejich patvary (router/routování) místo českých ekvivalentů směrovač/směrování?
    houska avatar 29.8.2007 15:03 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: routování/router -> směrování/směrovač
    me ne
    Max avatar 1.10.2008 19:50 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: routování/router -> směrování/směrovač
    Rozhodně ne. Ba naopak, myslím si, že je to dobře.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.