abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:11 | Zajímavý článek

    Ve funkci koordinátora k bitcoinové kauze skončil bývalý ústavní soudce David Uhlíř. Informaci, kterou zveřejnil Deník N, potvrdila Radiožurnálu ministryně spravedlnosti Eva Decriox (ODS). Uvedla, že odchod byl po vzájemné dohodě. „Jeho mise je ukončená, auditní procesy se už povedlo nastavit,“ řekla. Teď má podle ministryně další kroky podniknout policie a státní zastupitelství. Koordinátorem jmenovala ministryně Uhlíře 19. června.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.07.26 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:11 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.15 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.16. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    25.7. 19:55 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 34
    25.7. 17:33 | Komunita

    MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 14:55 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 13:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově se lze k síti Tor připojit pomocí mostu WebTunnel. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.5. Thunderbird na verzi 128.12.0. Další změny v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 14:33 | IT novinky

    Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.7. 14:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 13:33 | IT novinky

    Před 40 lety, 23. července 1985, společnost Commodore představila první počítač Amiga. Jednalo se o počítač "Amiga od Commodore", jenž byl později pojmenován Amiga 1000. Mělo se jednat o přímou konkurenci počítače Apple Macintosh uvedeného na trh v lednu 1984.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (28%)
     (28%)
     (6%)
     (5%)
     (4%)
     (1%)
     (3%)
     (25%)
    Celkem 151 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 26.7. 20:08
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    21.6.2011 00:53 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání: Mandriva Linux a jeho deriváty
    pěkný přehled, hledal jsem jestli je tam u KDE preferován dolphin nebo jiný nástroj pro práci se soubory...

    chyby v obsahu jsem si všiml jen náhodou
    21.6.2011 19:29 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání: Mandriva Linux a jeho deriváty
    a byl jsem jediný, ale prohlížečem to není, koukal jsem do zdrojáku a je vidět, že to UL/LI-ítlo
    29.6.2011 14:57 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání: Mandriva Linux a jeho deriváty
    redakce by měla začít papat mrkvičku, když neodhalí do očí bijící chybu ani přes dvojí upozornění, budiž tento šlendrián zachován i pro budoucí čitatele ;-)
    21.6.2011 06:15 ferri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání: Mandriva Linux a jeho deriváty
    Mne chodí Mandriva 2011 beta3 vo VMware Playeri bez problémov. Dokonca sa vo virtuále bez problémov pripojím aj do mobilného internetu.

    Zatiaľ to vyzerá, že nová Mandriva sa fakt snaží priniesť niečo nové. Prajem im v tomto smere veľa šťastia a čo najmenej chýb. Teším sa.
    21.6.2011 08:41 ras
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání: Mandriva Linux a jeho deriváty
    Nový ISO obraz PClinuxOS 2011.6 KDE test 2 je na zrkadlách :-)

    http://ftp.sh.cvut.cz/MIRRORS/pclinuxos/live-cd/
    21.6.2011 19:26 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání: Mandriva Linux a jeho deriváty
    Jak je to s kvalitou OOo/LibreOffice u PCLinuxu? Stale maji ten GUI skript, GUI manager na stahovani Office extra? To mi vzdycky pripadalo jako slabe misto.
    21.6.2011 08:47 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání: Mandriva Linux a jeho deriváty
    O uživatelském prostředí sice celkem hezká recenze, ale nic o driverech a přístupu na hw. A pro mne je to jedna z nejdůležitějších vlastností distribuce. Například přechod od open source na proprietální driver grafiky pokud chci výkonnou podporu 3D grafiky -- u některé distribuce stačilo pár kliknutí, jinde to byly hodiny a hodiny boje. Stejné platí s rozběhnutím wifi, s podporou spacího režimu, někdy i s podporou tiskáren, scaneru, podporou funkcionálních kláves na laptopech a dalším hw. Některé distribuce se podporu hw snaží maximalizovat jiné ne tak moc.

    Jinému grafickému prostředí se přizpůsobím a určitě nebude rozhodovat o výběru distribuce. Stejně pracuji hlavně v aplikací, a pokud ji distribuce nemá standardně v instalaci, větší distribuce ji má těměř vždy v repozitáři a pak je doinstalace otázka pár vteřin. Ale hw se mi buď zprovoznit podaří nebo ne a také kolik úsilí mne to bude stát.
    21.6.2011 12:45 lempl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání: Mandriva Linux a jeho deriváty
    konecne spravny a zaujmavy komentar

    pri citani vacsiny komentarov (nie len pri tomto clanku) mam dojem, ze uzivatelom linuxu ide iba o to aby v distribucii mali hned prednastaveny ten ich oblubeny software, ci tema WM obsahuje ich oblubenu temu a nedaj boze ak im zmenia pozadie , to sa cela distribucia pokazi a uz je nepouzitelna

    to ze vacsina inych beznych uzivatelov na pocitaci iba pracuje v neakej aplikacii a o ostatne sa nestara pretoze ho to bud nezaujma alebo to k praci vediet nepotrebuje , vacsina diskutujucich ignoruje

    tak isto zaraza obluba tvorcov distribucii vo forkovani , pretoze okrem zmenenej temy a par vymenenych aplikacii nema nijaky vacsi vyznamny rozdiel medzi distribuciami maegia ci mandriva , dokonca aj ten PClinuxOS je v podstate o tom istom

    aby to nebolo len offtopic > rozchodil by som jednu zo spominanych distribucii na strasne starom pocitaci s 800 MHz AMD Duronom; 768MB RAM ; nvidia TNT2 32MB grafika ? dokazali by podporovat a vyuzivat na maximum takyto HW ? a ako by to bolo s ovladacmi ?
    21.6.2011 14:38 Leinad | skóre: 18 | blog: spheniscidae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání: Mandriva Linux a jeho deriváty

    Když si nainstaluji openSUSE 11.4 a chci se připojit na mobil, tak ho odsoudím, když mi celé spadne. A přitom bys mohl říct, že stačí jen vyměnit knetworkmanager za něco jiného a už to bude fungovat. Ty výchozí aplikace a nastavení jsou docela významné. Distribuce by právě měla být hlavně o tom, že vybere to nejlepší, co v tu danou dobu je. Bohužel, u mnoha distribucí mám pocit, že jen stáhnou, co v danou dobu existuje a nezajímá je, že daná verze je třeba nefunkční.

    Takže je dobře, když Ubuntu ti dá Gnome, které je odladěnější, než KDE. Je špatně, když ti dá základní vzhled, který nezpůsobuje nečitelnost v menu mnoha aplikací.

    Tu podpora hw souhlasím, že je významná. Ale je to to samé, jaké jsou defaultní programy. Prostě ti dají do základu blbý kernel. Kernel, který je znám, že žere moc energie, kernel, který právě rozbil intel ovladače, atd.

    21.6.2011 15:32 lempl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání: Mandriva Linux a jeho deriváty
    ak pri pripojeni mobilu spadne cely system (teda ak som to spravne pochopil) tak je to chyba tvorcov distribucie ze vobec nieco take nestabilne davaju do svojho "produktu", ze kaslu na stabilitu a spravne fungovanie , ze ich ciel je najvacsie hype , to najnovsie najkrajsie atd. (zda sa mi ze vacsina distribucii ide do bleeding edge a stabilita ci kompatibilita postupne zaostava)

    ak chcu testovat novinky , davat do systemu nove nevyskusane veci alebo nedokoncene projekty , tak v poriadku ale bud nech neakym sposobom varuju uzivatelov ze to nie je najstabilnejsie a ze to potrebuju koli testom a hladaniu chyb , alebo nech to spravia ako samostatnu bleeding edge verziu tak isto s varovanim

    tiez neak nerozumiem preco by sa koli zmene grafickeho prostredia alebo zmeny temy mali tvorit dalsie a dalsie distribucie stacil by zaklad kernel+ balicek systemovych programov, a jedina aplikacia na stahovanie (napr synaptic) zvysneho software podla potreby uzivatela , kludne by to mohlo byt aj na live CD Do you want to install KDE , GNOME , XFce , LXDE or CLI ? naco vytvarat dalsiu distribuciu s tym istym co uz ponuka ina distribucia a kludne moze ponuknut rozne verzie KDE podla poziadaviek uzivatela , ci rozne verzie GNOME ak uzivatel chce to najnovsie tak si to stihane inac by Live CD ponukalo iba najnovsiu najstabilnejsiu verziu

    skratka ponuknut iba to stabilne a testovane, a ostatne moze ponuknut v neakom stiahnutelnom balicku ak uzivatel ma zaujem o testovanie noviniek

    to ze niekto vyda distribuciu kde sa nici menu alebo je necitelny text tak to nebude ani tak distribucia ako neaka nedokoncena zlepenina

    ak sa casom niektory programatori v maegia nezhodnu znova sa odrthnu a spravia dalsi fork toho isteho ? do kedy sa bude takto forkovat na ukor toho aby sa napr radsej vychytavali chyby a napredovali vo vyvoji ?
    21.6.2011 09:03 Konrad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání: Mandriva Linux a jeho deriváty
    To me vzdycky u Mandrivy stvalo, ze meli tendenci pokurvit vychozi vzhled KDE. Kdyz dneska clovek srovna vzhled Kubuntu A Mandrivy tak je to nebe a dudy...
    21.6.2011 19:25 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání: Mandriva Linux a jeho deriváty
    A on nejaky slusny vzhled KDE existuje? Ona je to vsude mensi nebo vetsi bida.

    Je fakt ze Mandriva theme lOra, nebo jak se to jmenuje, ja hned dvojnasobna bida.

    90% icon setu z kde-look je nepouzitelnych, protoze chybi ikony, nebo jsou chybne velikosti. I tech 10% zbylich je bida, i tam obcas chybi ikonka; vychozi Oxygen pusobi strasne plose a hur nez puvodni CrystalSVG (ktery nema jako mnoho jinych uplny port na KDE 4).

    Nejlepe vypadalo KDE 3.5 s QtCurve. Bohuzel QtCurve pro KDE 4 ma stale chybky, napriklad v Digikamu, ktery hodne pouzivam, takze jsem musel vratit do slabsiho Oxygenu (nebo QtCurve je OK a ty chybky ma KDE samotne, neprekvapilo by me to).

    Proc proboha, proc, vytvari nova temata, od ikon az po engine, kdyz existuje perfektni, plne kongiurovatelne tema.

    Na jednu stranu si stezuji, ze nejsou lidi a vyvoj kritickych komponent jako Desktop Search, Strigi & Nepomuk, v Ubuntu 11.04 a KDE 4.6 zcela nefunkcni! V Suse a KDE 4.4 jde ale ne moc spolehlive, Virtuoso dokaze efektivne zaseknout a zabrat 100% jednoho CPU.

    Na druhou stranu placaji usili na takove, stale nedodelane, zbytecne veci.

    Alokace pracovni sily v OSS a specialne desktopovem linuxu je tragedie :(
    21.6.2011 21:06 ferri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání: Mandriva Linux a jeho deriváty
    A mne sa zrovna na Mandrive pacilo to, ze z nepodareneho KDE dokazali urobit prehladne pouzitelne prostredie, ktore bolo pre mna omnoho pouzitelnejsie ako standardne KDE.

    A Mandriva Control Center je pre mna spicka. Bez problemov nastavim dokonca aj skener, co zatial nedokaze ani Ubuntu.

    Mimochodom, tento prispevok posielam z Mandriva 2011 beta3.
    21.6.2011 12:56 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání: Mandriva Linux a jeho deriváty
    Mageia je rozhodně použitelnější než beta Mandrivy 2011, což se zase do půl roku trvajícím vychytávání nezmění. Mageia má totiž mnohem lepší koncepci - zachovat z Mandrivy to dobré a vylepšit to horší. Ohledně PClinuxOS jen tolik, že rolling updates nemají při zastaralých balících v repozitářích jakýkoli smysl a uvádět analogový TVTime jako TV aplikaci je snad vtip... Osobně mám dobrou zkušenost s rolling Mintem XFce, zkoušení Mageiy nenaznačilo v ničem její výhody oproti Mintu... Závěrem bych řekl, že článek o tom, jak se liší grafika Mandriva-like distribucí, je tak trochu, však víte co...
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    21.6.2011 17:05 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání: Mandriva Linux a jeho deriváty
    > Ohledně PClinuxOS jen tolik, že rolling updates nemají při zastaralých balících v repozitářích jakýkoli smysl

    Ja pouzival PClinuxOS dost dlouhou dobu z cerstvosti hlavnich balicku nebyl problem, naopak, previsoval ostatni distribuce, specialne Ubuntu, v dobe nez se rozmohli PPA. Pravda, uz je to nejaka doba (1-2 roky?), treba se zhorsili, a navic mel jsem pridany i dev repozitare. V oblastech jako jadro a core balicky byli naopak konzervativni, za coz je chvalim. Navod na kvalitni distibuci - "cerstve aplikace na konzervativnim podlozi" :)

    Trochu vazne OOo/LO. Nemaji ji v repozitari ale dostahuje se pres skript - UI aplikace. Nestandardni, nekonzistentni, snad, na druhou stranu, vzdy se stahuje posledni verze, coz u LO je nyni tusim 3.3.3, takze jestli jim ten skript funguje, tak ji maji novejsi nez Mandriva nebo Mageo (3.3.2).

    U Manrivy byl problem se slabou podporou OOo, hlavne zastarale balicky, byli klidne o dve generace pozadu, coz u OOo znamenalo rok. Mrzi me ze na tohle se recenzenti nezameruji, pritom se jedna o jednu z klicovych aplikaci desktopu.

    Jinak porovnavani cerstvosti balicku v repozitarich mezi distribucemi je komplikovanejsi nez se zda. Pocitat nebo nepocitat vsechny ty PPA/extras/develop/unstable/user/factory repozitare, ano nebo ne? Zohlednit aktualnost ve stable repozitarich (coz je to co by koncovi uzivatele meli pouzivat)? jak zohlednit? plusove body za kvalitni downstream ;)

    > Mageia má totiž mnohem lepší koncepci - zachovat z Mandrivy to dobré a vylepšit to horší

    Nejaky konkretni priklad?
    21.6.2011 13:32 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání: Mandriva Linux a jeho deriváty
    Mně u screenshotů instalace Mandrivy a Mageiy zarazilo to licenční ujednání. Jak se říká, IANAL, ale není náhodou ten bod o nutnosti souhlasu s licencí jakožto podmínce možnosti distribuci nainstalovat v rozporu s GPL? Tuším, že GPL vyžaduje souhlas s licencí až při redisitribuci díla, ale nikoliv při jeho používání, a že současně navíc zakazuje jakákoliv z ní plynoucí práva při redistribuci omezovat. Mýlím se?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 21.6.2011 14:10 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání: Mandriva Linux a jeho deriváty
    GPL vyžaduje souhlas s licencí až při redisitribuci díla, ale nikoliv při jeho používání
    A na základě jaké licence byste ten software tedy používal?
    25.6.2011 14:08 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání: Mandriva Linux a jeho deriváty

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.