Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »Během tradiční ceremonie k oslavě Dne vzniku samostatného československého státu (28. října) byl vyznamenán medailí Za zásluhy (o stát v oblasti hospodářské) vývojář 3D tiskáren Josef Průša. Letos byly uděleny pouze dvě medaile Za zásluhy o stát v oblasti hospodářské, druhou dostal informatik a manažer Ondřej Felix, který se zabývá digitalizací státní správy.
Tor Browser, tj. fork webového prohlížeče Mozilla Firefox s integrovaným klientem sítě Tor přednastavený tak, aby přes tuto síť bezpečně komunikoval, byl vydán ve verzi 15.0. Postaven je na Firefoxu ESR 140.
Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 43. Ve finální verzi vychází šest oficiálních edic: Fedora Workstation a Fedora KDE Plasma Desktop pro desktopové, Fedora Server pro serverové, Fedora IoT pro internet věcí, Fedora Cloud pro cloudové nasazení a Fedora CoreOS pro ty, kteří preferují neměnné systémy. Vedle nich jsou k dispozici také další atomické desktopy, spiny a laby. Podrobný přehled novinek v samostatných článcích na stránkách Fedora Magazinu: Fedora Workstation, Fedora KDE Plasma Desktop, Fedora Silverblue a Fedora Atomic Desktops.
Elon Musk oznámil (𝕏) spuštění internetové encyklopedie Grokipedia (Wikipedia). Zatím ve verzi 0.1. Verze 1.0 prý bude 10x lepší, ale i ve verzi 0.1 je podle Elona Muska již lepší než Wikipedia.
PSF (Python Software Foundation) po mnoha měsících práce získala grant ve výši 1,5 milionu dolarů od americké vládní NSF (National Science Foundation) v rámci programu "Bezpečnost, ochrana a soukromí open source ekosystémů" na zvýšení bezpečnosti Pythonu a PyPI. PSF ale nesouhlasí s předloženou podmínkou grantu, že během trvání finanční podpory nebude žádným způsobem podporovat diverzitu, rovnost a inkluzi (DEI). PSF má diverzitu přímo ve svém poslání (Mission) a proto grant odmítla.
Balík nástrojů Rust Coreutils / uutils coreutils, tj. nástrojů z GNU Coreutils napsaných v programovacím jazyce Rust, byl vydán ve verzi 0.3.0. Z 634 testů kompatibility Rust Coreutils s GNU Coreutils bylo úspěšných 532, tj. 83,91 %. V Ubuntu 25.10 se již používá Rust Coreutils místo GNU Coreutils, což může přinášet problémy, viz například nefunkční automatická aktualizace.
Hra byla původně vyvinuta jako komerční pro platformu Windows, ale před nějakou dobou byly postupně uvolněny zdrojové kódy včetně grafiky. Nedlouho na to bylo možno hru zkompilovat a hrát nativně pod Linuxem. Nejedná se úplně o klasickou RTS, má na dobu vzniku některé převratné vlastnosti. Hra je plně ve 3D, lze rotovat kamerou, přibližovat. Zvláštní akční mód kamery také nabízí netradiční pohled na bitvy. Lze navrhovat bojové jednotky. Každá jednotka se skládá ze tří částí: podvozek, trup a zbraň nebo vybavení. To dává hráči možnost obrovského počtu kombinací. Lehké kolové jednotky mají větší manévrovatelnost než těžké pásové, ale zase nemohou mít tak silný pancíř.
Hra je jak pro jednoho hráče, tak podporuje i síťovou hru více hráčů. Základní a jedinou surovinou pro výstavbu je ropa. Ta se těží z ropných vrtů. Ropa je potřeba nejen pro výrobu, ale i pro výzkum. Postupem času lze získat nové technologie prostřednictvím nalezených artefaktů a ve výzkumných centrech tyto artefakty zkoumat. Od jednoduchých kulometných kolových transportérů se tak dopracujete až k těžkým obrněným tankům na pásech či samoopravovacím vznášedlům. Pro síťovou hru více hráčů je k dispozici velké množstí zajímavých map. Dostupný je také tutorial (návod) a možnost skirmish.
Při hře jednoho hráče začínáte s několika bojovými jednotkami a několika náklaďáky. Náklaďáky umožnují stavět a opravovat budovy a další pozemní stavby. V průběhu hry budete muset takřka neustále dohánět technologickou převahu protivníků a po dobytí jejich základen zkoumat získané artefakty a technologie. Pomocí nich pak budete moci navrhovat a vyrábět nové a lepší jednotky s odolnějším pancířem, dokonalejšími zbraňovými systémy a také vám to umožní budovat nové obranné stavby, případně vylepšovat stávající.
Jednou z prvních důležitých jednotek je mobilní radar, ten umožní navádění jednotek k palbě na konkrétní cíl, zlepšuje přesnost a umožňuje jednotkám větší dostřel. Pozemní radary zase navádějí k palbě na cíle různé pozemní stavby jako bunkry, věže či minometná hnízda. Radary v neposlední řadě hráči zobrazují pohyb jednotek po bojišti. Další velmi důležitou jednotkou je velitel, což je vlastně takové štábní vozidlo, k němuž navážete další jednotky, které pak tyto jednotky řídí. Velitel pak v boji podřízeným jednotkám určuje priority útoku a tím zvyšuje bojeschopnost a účinnost jednotek. V boji se vedení projeví tak, že jednotky soustřeďují palbu podle příkazů velitele a postupně ničí rychle jednu jednotku nepřítele za druhou, místo aby ničily všechny najednou ale výrazně pomaleji. Neméně důležitou jednotkou je pak také inženýr, který na bojišti opravuje poškozené jednotky. Jednotky se určitě vyplatí opravovat už jen proto, že s kazdým zničeným nepřítelem získávájí zkušenosti a zlepšují své bojové schopnosti.
Z jednotek lze tvořit různé úderné a speciálně zaměřené skupiny, například pro ničení staveb se hodí mobilní radar s minomety; tanková skupina lépe obstojí v boji proti nepřátelským jednotkám než kolové transportéry s kulometem. Kromě pozemních vozidel postupně získáte technologie pro stavbu bojových robotů, jejichž výroba je rychlá, levná, ale přece jen nemají už z principu výdrž jako obrněný tank. Tyto jednotky se hodí na útok ve větším množství, kdy mohou zaměstnat obránce a tím odvrátit palbu na hlavní útočící jednotky. Od okamžiku, kdy na vás poprvé zaútočí nepřítel ze vzduchu, co nejdříve ve výzkumném centru vyviňte protileteckou obranu a do každého uskupení začněte začleňovat i protiletecké jednotky. Jakmile získáte sami leteckou technologii, je vhodné vyrábět více druhů letadel, bombardéry jsou pomalé, stíhačky zase nemohou nést tak účinné zbraně.
Během hry se také vyskytne množství misí, kdy je potřeba dopravit jednotky do jiného sektoru za svým cílem. Při výběru jednotek je třeba uvážit vhodnost jednotlivých typů. Boje v některých sektorech jsou náročnější, proto bývá možnost opakovaně transportovat další a další jednotky. Nesmí ale dojít k obsazení přistávací plochy nepřítelem. Teprve po zničení nepřátel je možno obnovit přepravu. Do transportu bývá vhodné začleňovat i nákladáky a po přistání zabezpečit přistávací zónu obrannnými stavbami a radarem. Někdy se náklaďák vyplatí i tím, že může stavět různé střelecké věže nebo opravárenská zařízení. Dále bývá také výhodnější na vyvýšeném místě postavit radar a několik minometných hnízd, než přepravovat mobilní minomety s radarem, některé mapy k tomu přímo vybízí.
Hře se podle mého názoru nedá nic vytknout. Atmosféru apokalypsy pěkně dotvářejí pozůstatky měst, staveb, vraky aut. Ovládání hry je klasicky pomocí myši a je k dispozici množství klávesových zkratek. Ty využijete například při vybírání výše uvedených bojových skupin. Texty ve hře jsou lokalizovány do mnoha jazyků, k překladu se používá gettext. Český překlad na tom není špatně, ale určitě by zasloužil dokončit a vylepšit. Hru naleznete s největší pravděpodobností přímo v repozitáři své oblíbené distribuce, nebo stahujte přímo ze stránkek projektu. Příjemnou zábavu při hře!
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej:
. Snad ještě pár let...
))
pekne, to abych nasel diskety 
http://springrts.com/wiki/Games
Takovy C&C:TS vysel 1999 a graficky vypada absolutne bombasticky...
Jo Fallout ... to bylo probdělých nocí u PC a když jsme ještě kdysi na střední pravidelně sledovali stav překladu od Score ... to byly časy
... každopádně Fallout a staré dobré Ufo (X-COM 1 a 2), to byli jedny z nejlepších her, které jsem kdy hrál a je mi úplně jedno, že na dnešek už je to hrozná grafika, ta hratelnost a příběh, to bylo prostě paráda 
byla to prakticky prvni hratelna 3D strategie ... a na dobu vydani vypada vic nez good a stale se vyviji a zlepsuje ...
Program: /usr/games/warzone2100(warzone2100) Command line: "warzone2100" Version: Version 2.3.8 Distributor: Debian Compiled on: May 21 2011 10:17:35 Compiled by: GCC 4.6.1 20110507 (prerelease) Compiled mode: Release build Executed on: Tue Aug 9 17:56:22 2011 Operating system: Linux Node name: vesuv Release: 2.6.38-2-686-bigmem Version: #1 SMP Sun May 8 15:43:39 UTC 2011 Machine: i686 Pointers: 32bit Compiled against PhysicsFS version: 2.0.2 Running with PhysicsFS version: 2.0.2 Misc Data: [17:56:23]OpenGL Vendor : ATI Technologies Inc. [17:56:23]OpenGL Renderer : ATI Mobility Radeon HD 5400 Series [17:56:23]OpenGL Version : 4.1.10834 Compatibility Profile Context [17:56:23]OpenGL GLSL Version : 4.10 [17:56:23]Video Mode 1366 x 768 (32 bpp) (fullscreen) [17:56:23]OpenAL Vendor: OpenAL Community [17:56:23]OpenAL Version: 1.1 ALSOFT 1.13 [17:56:23]OpenAL Renderer: OpenAL Soft [17:56:23]OpenAL Extensions: AL_EXT_DOUBLE AL_EXT_EXPONENT_DISTANCE AL_EXT_FLOAT32 AL_EXT_IMA4 AL_EXT_LINEAR_DISTANCE AL_EXT_MCFORMATS AL_EXT_MULAW AL_EXT_MULAW_MCFORMATS AL_EXT_OFFSET AL_EXT_source_distance_model AL_LOKI_quadriphonic AL_SOFT_buffer_sub_data AL_SOF [17:56:23]Using language: Systémové místo Dump caused by signal: SIGSEGV: Invalid memory reference: Address not mapped to object GLIBC raw backtrace: warzone2100[0x81ff237] [0xb781b40c] /usr/lib/libGLC.so.0(__glcRenderCharTexture+0xaed)[0xb761918d] /usr/lib/libGLC.so.0(+0x118f9)[0xb76168f9] /usr/lib/libGLC.so.0(__glcProcessChar+0x97)[0xb760fe17] /usr/lib/libGLC.so.0(+0x11074)[0xb7616074] /usr/lib/libGLC.so.0(glcRenderString+0x6b)[0xb761627b] warzone2100(iV_DrawTextRotated+0x112)[0x81e6a62] No extended backtrace dumped: - GDB not availablePatrne nejaky problem s pameti..
Jinak grafikou je tahle RTS dost ubohá, ale někdy ji určitě vyzkouším. Připomnělo mi to mladé léta s Red Alert...
*** NOTE: Don't use glxgears as a benchmark.
OpenGL implementations are not optimized for frame rates >> 60fps,
thus these numbers are meaningless when compared between vendors.
je nějaký jiný bench?
Oblíbený je extremetuxracer 
.
, tak cg
.
(nemají moc velké nároky na grafiku) a nebo prostě hrát nezkoušej. Na vykreslení desktopu a nějaké mírné efekty prostředí + točící se kolečko to stačí, ale víc po tom nechtěj.
.
, ale třeba segra na to ze začátku dojela.
.
Díky za připomenutí, dalo mi 6 hodin než jsem ty 3 pc na medium umlátil
.
Parádní hra