PixiEditor byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní univerzální all-in-one 2D grafický editor. Zvládne rastrovou i vektorovou grafiku, pixel art, k tomu animace a efekty pomocí uzlového grafu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GNU LGPL 3.0.
Byly představeny novinky v Raspberry Pi Connect for Organisations. Vylepšen byl protokol auditu pro lepší zabezpečení. Raspberry Pi Connect je oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče. Verze pro organizace je placená. Cena je 0,50 dolaru za zařízení za měsíc.
CISA (Cybersecurity and Infrastructure Security Agency) oznámila veřejnou dostupnost škálovatelné a distribuované platformy Thorium pro automatizovanou analýzu malwaru. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Ubuntu nově pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 3. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia Proton Authenticator. S otevřeným zdrojovým kódem a k dispozici na všech zařízeních. Snadno a bezpečně synchronizujte a zálohujte své 2FA kódy. K používání nepotřebujete Proton Account.
Argentinec, který byl náhodně zachycen Google Street View kamerou, jak se zcela nahý prochází po svém dvorku, vysoudil od internetového giganta odškodné. Soud uznal, že jeho soukromí bylo opravdu porušeno – Google mu má vyplatit v přepočtu asi 12 500 dolarů.
Eben Upton, CEO Raspberry Pi Holdings, informuje o RP2350 A4, RP2354 a nové hackerské výzvě. Nový mikrokontrolér RP2350 A4 řeší chyby, i bezpečnostní, předchozího RP2350 A2. RP2354 je varianta RP2350 s 2 MB paměti. Vyhlášena byla nová hackerská výzva. Vyhrát lze 20 000 dolarů.
Představen byl notebook TUXEDO InfinityBook Pro 15 Gen10 s procesorem AMD Ryzen AI 300, integrovanou grafikou AMD Radeon 800M, 15,3 palcovým displejem s rozlišením 2560x1600 pixelů. V konfiguraci si lze vybrat až 128 GB RAM. Koupit jej lze s nainstalovaným TUXEDO OS nebo Ubuntu 24.04 LTS.
Po půl roce od vydání verze 2.41 byla vydána nová verze 2.42 knihovny glibc (GNU C Library). Přehled novinek v poznámkách k vydání a v souboru NEWS. Vypíchnout lze například podporu SFrame. Opraveny jsou zranitelnosti CVE-2025-0395, CVE-2025-5702, CVE-2025-5745 a CVE-2025-8058.
Byla vydána nová verze 9.15 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Hra byla původně vyvinuta jako komerční pro platformu Windows, ale před nějakou dobou byly postupně uvolněny zdrojové kódy včetně grafiky. Nedlouho na to bylo možno hru zkompilovat a hrát nativně pod Linuxem. Nejedná se úplně o klasickou RTS, má na dobu vzniku některé převratné vlastnosti. Hra je plně ve 3D, lze rotovat kamerou, přibližovat. Zvláštní akční mód kamery také nabízí netradiční pohled na bitvy. Lze navrhovat bojové jednotky. Každá jednotka se skládá ze tří částí: podvozek, trup a zbraň nebo vybavení. To dává hráči možnost obrovského počtu kombinací. Lehké kolové jednotky mají větší manévrovatelnost než těžké pásové, ale zase nemohou mít tak silný pancíř.
Hra je jak pro jednoho hráče, tak podporuje i síťovou hru více hráčů. Základní a jedinou surovinou pro výstavbu je ropa. Ta se těží z ropných vrtů. Ropa je potřeba nejen pro výrobu, ale i pro výzkum. Postupem času lze získat nové technologie prostřednictvím nalezených artefaktů a ve výzkumných centrech tyto artefakty zkoumat. Od jednoduchých kulometných kolových transportérů se tak dopracujete až k těžkým obrněným tankům na pásech či samoopravovacím vznášedlům. Pro síťovou hru více hráčů je k dispozici velké množstí zajímavých map. Dostupný je také tutorial (návod) a možnost skirmish.
Při hře jednoho hráče začínáte s několika bojovými jednotkami a několika náklaďáky. Náklaďáky umožnují stavět a opravovat budovy a další pozemní stavby. V průběhu hry budete muset takřka neustále dohánět technologickou převahu protivníků a po dobytí jejich základen zkoumat získané artefakty a technologie. Pomocí nich pak budete moci navrhovat a vyrábět nové a lepší jednotky s odolnějším pancířem, dokonalejšími zbraňovými systémy a také vám to umožní budovat nové obranné stavby, případně vylepšovat stávající.
Jednou z prvních důležitých jednotek je mobilní radar, ten umožní navádění jednotek k palbě na konkrétní cíl, zlepšuje přesnost a umožňuje jednotkám větší dostřel. Pozemní radary zase navádějí k palbě na cíle různé pozemní stavby jako bunkry, věže či minometná hnízda. Radary v neposlední řadě hráči zobrazují pohyb jednotek po bojišti. Další velmi důležitou jednotkou je velitel, což je vlastně takové štábní vozidlo, k němuž navážete další jednotky, které pak tyto jednotky řídí. Velitel pak v boji podřízeným jednotkám určuje priority útoku a tím zvyšuje bojeschopnost a účinnost jednotek. V boji se vedení projeví tak, že jednotky soustřeďují palbu podle příkazů velitele a postupně ničí rychle jednu jednotku nepřítele za druhou, místo aby ničily všechny najednou ale výrazně pomaleji. Neméně důležitou jednotkou je pak také inženýr, který na bojišti opravuje poškozené jednotky. Jednotky se určitě vyplatí opravovat už jen proto, že s kazdým zničeným nepřítelem získávájí zkušenosti a zlepšují své bojové schopnosti.
Z jednotek lze tvořit různé úderné a speciálně zaměřené skupiny, například pro ničení staveb se hodí mobilní radar s minomety; tanková skupina lépe obstojí v boji proti nepřátelským jednotkám než kolové transportéry s kulometem. Kromě pozemních vozidel postupně získáte technologie pro stavbu bojových robotů, jejichž výroba je rychlá, levná, ale přece jen nemají už z principu výdrž jako obrněný tank. Tyto jednotky se hodí na útok ve větším množství, kdy mohou zaměstnat obránce a tím odvrátit palbu na hlavní útočící jednotky. Od okamžiku, kdy na vás poprvé zaútočí nepřítel ze vzduchu, co nejdříve ve výzkumném centru vyviňte protileteckou obranu a do každého uskupení začněte začleňovat i protiletecké jednotky. Jakmile získáte sami leteckou technologii, je vhodné vyrábět více druhů letadel, bombardéry jsou pomalé, stíhačky zase nemohou nést tak účinné zbraně.
Během hry se také vyskytne množství misí, kdy je potřeba dopravit jednotky do jiného sektoru za svým cílem. Při výběru jednotek je třeba uvážit vhodnost jednotlivých typů. Boje v některých sektorech jsou náročnější, proto bývá možnost opakovaně transportovat další a další jednotky. Nesmí ale dojít k obsazení přistávací plochy nepřítelem. Teprve po zničení nepřátel je možno obnovit přepravu. Do transportu bývá vhodné začleňovat i nákladáky a po přistání zabezpečit přistávací zónu obrannnými stavbami a radarem. Někdy se náklaďák vyplatí i tím, že může stavět různé střelecké věže nebo opravárenská zařízení. Dále bývá také výhodnější na vyvýšeném místě postavit radar a několik minometných hnízd, než přepravovat mobilní minomety s radarem, některé mapy k tomu přímo vybízí.
Hře se podle mého názoru nedá nic vytknout. Atmosféru apokalypsy pěkně dotvářejí pozůstatky měst, staveb, vraky aut. Ovládání hry je klasicky pomocí myši a je k dispozici množství klávesových zkratek. Ty využijete například při vybírání výše uvedených bojových skupin. Texty ve hře jsou lokalizovány do mnoha jazyků, k překladu se používá gettext. Český překlad na tom není špatně, ale určitě by zasloužil dokončit a vylepšit. Hru naleznete s největší pravděpodobností přímo v repozitáři své oblíbené distribuce, nebo stahujte přímo ze stránkek projektu. Příjemnou zábavu při hře!
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej:
pekne, to abych nasel diskety
Jo Fallout ... to bylo probdělých nocí u PC a když jsme ještě kdysi na střední pravidelně sledovali stav překladu od Score ... to byly časy ... každopádně Fallout a staré dobré Ufo (X-COM 1 a 2), to byli jedny z nejlepších her, které jsem kdy hrál a je mi úplně jedno, že na dnešek už je to hrozná grafika, ta hratelnost a příběh, to bylo prostě paráda
byla to prakticky prvni hratelna 3D strategie ... a na dobu vydani vypada vic nez good a stale se vyviji a zlepsuje ...
Program: /usr/games/warzone2100(warzone2100) Command line: "warzone2100" Version: Version 2.3.8 Distributor: Debian Compiled on: May 21 2011 10:17:35 Compiled by: GCC 4.6.1 20110507 (prerelease) Compiled mode: Release build Executed on: Tue Aug 9 17:56:22 2011 Operating system: Linux Node name: vesuv Release: 2.6.38-2-686-bigmem Version: #1 SMP Sun May 8 15:43:39 UTC 2011 Machine: i686 Pointers: 32bit Compiled against PhysicsFS version: 2.0.2 Running with PhysicsFS version: 2.0.2 Misc Data: [17:56:23]OpenGL Vendor : ATI Technologies Inc. [17:56:23]OpenGL Renderer : ATI Mobility Radeon HD 5400 Series [17:56:23]OpenGL Version : 4.1.10834 Compatibility Profile Context [17:56:23]OpenGL GLSL Version : 4.10 [17:56:23]Video Mode 1366 x 768 (32 bpp) (fullscreen) [17:56:23]OpenAL Vendor: OpenAL Community [17:56:23]OpenAL Version: 1.1 ALSOFT 1.13 [17:56:23]OpenAL Renderer: OpenAL Soft [17:56:23]OpenAL Extensions: AL_EXT_DOUBLE AL_EXT_EXPONENT_DISTANCE AL_EXT_FLOAT32 AL_EXT_IMA4 AL_EXT_LINEAR_DISTANCE AL_EXT_MCFORMATS AL_EXT_MULAW AL_EXT_MULAW_MCFORMATS AL_EXT_OFFSET AL_EXT_source_distance_model AL_LOKI_quadriphonic AL_SOFT_buffer_sub_data AL_SOF [17:56:23]Using language: Systémové místo Dump caused by signal: SIGSEGV: Invalid memory reference: Address not mapped to object GLIBC raw backtrace: warzone2100[0x81ff237] [0xb781b40c] /usr/lib/libGLC.so.0(__glcRenderCharTexture+0xaed)[0xb761918d] /usr/lib/libGLC.so.0(+0x118f9)[0xb76168f9] /usr/lib/libGLC.so.0(__glcProcessChar+0x97)[0xb760fe17] /usr/lib/libGLC.so.0(+0x11074)[0xb7616074] /usr/lib/libGLC.so.0(glcRenderString+0x6b)[0xb761627b] warzone2100(iV_DrawTextRotated+0x112)[0x81e6a62] No extended backtrace dumped: - GDB not availablePatrne nejaky problem s pameti..
*** NOTE: Don't use glxgears as a benchmark. OpenGL implementations are not optimized for frame rates >> 60fps, thus these numbers are meaningless when compared between vendors.je nějaký jiný bench?
Oblíbený je extremetuxracer
Díky za připomenutí, dalo mi 6 hodin než jsem ty 3 pc na medium umlátil .
Parádní hra