Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.
Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Hra byla původně vyvinuta jako komerční pro platformu Windows, ale před nějakou dobou byly postupně uvolněny zdrojové kódy včetně grafiky. Nedlouho na to bylo možno hru zkompilovat a hrát nativně pod Linuxem. Nejedná se úplně o klasickou RTS, má na dobu vzniku některé převratné vlastnosti. Hra je plně ve 3D, lze rotovat kamerou, přibližovat. Zvláštní akční mód kamery také nabízí netradiční pohled na bitvy. Lze navrhovat bojové jednotky. Každá jednotka se skládá ze tří částí: podvozek, trup a zbraň nebo vybavení. To dává hráči možnost obrovského počtu kombinací. Lehké kolové jednotky mají větší manévrovatelnost než těžké pásové, ale zase nemohou mít tak silný pancíř.
Hra je jak pro jednoho hráče, tak podporuje i síťovou hru více hráčů. Základní a jedinou surovinou pro výstavbu je ropa. Ta se těží z ropných vrtů. Ropa je potřeba nejen pro výrobu, ale i pro výzkum. Postupem času lze získat nové technologie prostřednictvím nalezených artefaktů a ve výzkumných centrech tyto artefakty zkoumat. Od jednoduchých kulometných kolových transportérů se tak dopracujete až k těžkým obrněným tankům na pásech či samoopravovacím vznášedlům. Pro síťovou hru více hráčů je k dispozici velké množstí zajímavých map. Dostupný je také tutorial (návod) a možnost skirmish.
Při hře jednoho hráče začínáte s několika bojovými jednotkami a několika náklaďáky. Náklaďáky umožnují stavět a opravovat budovy a další pozemní stavby. V průběhu hry budete muset takřka neustále dohánět technologickou převahu protivníků a po dobytí jejich základen zkoumat získané artefakty a technologie. Pomocí nich pak budete moci navrhovat a vyrábět nové a lepší jednotky s odolnějším pancířem, dokonalejšími zbraňovými systémy a také vám to umožní budovat nové obranné stavby, případně vylepšovat stávající.
Jednou z prvních důležitých jednotek je mobilní radar, ten umožní navádění jednotek k palbě na konkrétní cíl, zlepšuje přesnost a umožňuje jednotkám větší dostřel. Pozemní radary zase navádějí k palbě na cíle různé pozemní stavby jako bunkry, věže či minometná hnízda. Radary v neposlední řadě hráči zobrazují pohyb jednotek po bojišti. Další velmi důležitou jednotkou je velitel, což je vlastně takové štábní vozidlo, k němuž navážete další jednotky, které pak tyto jednotky řídí. Velitel pak v boji podřízeným jednotkám určuje priority útoku a tím zvyšuje bojeschopnost a účinnost jednotek. V boji se vedení projeví tak, že jednotky soustřeďují palbu podle příkazů velitele a postupně ničí rychle jednu jednotku nepřítele za druhou, místo aby ničily všechny najednou ale výrazně pomaleji. Neméně důležitou jednotkou je pak také inženýr, který na bojišti opravuje poškozené jednotky. Jednotky se určitě vyplatí opravovat už jen proto, že s kazdým zničeným nepřítelem získávájí zkušenosti a zlepšují své bojové schopnosti.
Z jednotek lze tvořit různé úderné a speciálně zaměřené skupiny, například pro ničení staveb se hodí mobilní radar s minomety; tanková skupina lépe obstojí v boji proti nepřátelským jednotkám než kolové transportéry s kulometem. Kromě pozemních vozidel postupně získáte technologie pro stavbu bojových robotů, jejichž výroba je rychlá, levná, ale přece jen nemají už z principu výdrž jako obrněný tank. Tyto jednotky se hodí na útok ve větším množství, kdy mohou zaměstnat obránce a tím odvrátit palbu na hlavní útočící jednotky. Od okamžiku, kdy na vás poprvé zaútočí nepřítel ze vzduchu, co nejdříve ve výzkumném centru vyviňte protileteckou obranu a do každého uskupení začněte začleňovat i protiletecké jednotky. Jakmile získáte sami leteckou technologii, je vhodné vyrábět více druhů letadel, bombardéry jsou pomalé, stíhačky zase nemohou nést tak účinné zbraně.
Během hry se také vyskytne množství misí, kdy je potřeba dopravit jednotky do jiného sektoru za svým cílem. Při výběru jednotek je třeba uvážit vhodnost jednotlivých typů. Boje v některých sektorech jsou náročnější, proto bývá možnost opakovaně transportovat další a další jednotky. Nesmí ale dojít k obsazení přistávací plochy nepřítelem. Teprve po zničení nepřátel je možno obnovit přepravu. Do transportu bývá vhodné začleňovat i nákladáky a po přistání zabezpečit přistávací zónu obrannnými stavbami a radarem. Někdy se náklaďák vyplatí i tím, že může stavět různé střelecké věže nebo opravárenská zařízení. Dále bývá také výhodnější na vyvýšeném místě postavit radar a několik minometných hnízd, než přepravovat mobilní minomety s radarem, některé mapy k tomu přímo vybízí.
Hře se podle mého názoru nedá nic vytknout. Atmosféru apokalypsy pěkně dotvářejí pozůstatky měst, staveb, vraky aut. Ovládání hry je klasicky pomocí myši a je k dispozici množství klávesových zkratek. Ty využijete například při vybírání výše uvedených bojových skupin. Texty ve hře jsou lokalizovány do mnoha jazyků, k překladu se používá gettext. Český překlad na tom není špatně, ale určitě by zasloužil dokončit a vylepšit. Hru naleznete s největší pravděpodobností přímo v repozitáři své oblíbené distribuce, nebo stahujte přímo ze stránkek projektu. Příjemnou zábavu při hře!
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej:
pekne, to abych nasel diskety
Jo Fallout ... to bylo probdělých nocí u PC a když jsme ještě kdysi na střední pravidelně sledovali stav překladu od Score ... to byly časy ... každopádně Fallout a staré dobré Ufo (X-COM 1 a 2), to byli jedny z nejlepších her, které jsem kdy hrál a je mi úplně jedno, že na dnešek už je to hrozná grafika, ta hratelnost a příběh, to bylo prostě paráda
byla to prakticky prvni hratelna 3D strategie ... a na dobu vydani vypada vic nez good a stale se vyviji a zlepsuje ...
Program: /usr/games/warzone2100(warzone2100) Command line: "warzone2100" Version: Version 2.3.8 Distributor: Debian Compiled on: May 21 2011 10:17:35 Compiled by: GCC 4.6.1 20110507 (prerelease) Compiled mode: Release build Executed on: Tue Aug 9 17:56:22 2011 Operating system: Linux Node name: vesuv Release: 2.6.38-2-686-bigmem Version: #1 SMP Sun May 8 15:43:39 UTC 2011 Machine: i686 Pointers: 32bit Compiled against PhysicsFS version: 2.0.2 Running with PhysicsFS version: 2.0.2 Misc Data: [17:56:23]OpenGL Vendor : ATI Technologies Inc. [17:56:23]OpenGL Renderer : ATI Mobility Radeon HD 5400 Series [17:56:23]OpenGL Version : 4.1.10834 Compatibility Profile Context [17:56:23]OpenGL GLSL Version : 4.10 [17:56:23]Video Mode 1366 x 768 (32 bpp) (fullscreen) [17:56:23]OpenAL Vendor: OpenAL Community [17:56:23]OpenAL Version: 1.1 ALSOFT 1.13 [17:56:23]OpenAL Renderer: OpenAL Soft [17:56:23]OpenAL Extensions: AL_EXT_DOUBLE AL_EXT_EXPONENT_DISTANCE AL_EXT_FLOAT32 AL_EXT_IMA4 AL_EXT_LINEAR_DISTANCE AL_EXT_MCFORMATS AL_EXT_MULAW AL_EXT_MULAW_MCFORMATS AL_EXT_OFFSET AL_EXT_source_distance_model AL_LOKI_quadriphonic AL_SOFT_buffer_sub_data AL_SOF [17:56:23]Using language: Systémové místo Dump caused by signal: SIGSEGV: Invalid memory reference: Address not mapped to object GLIBC raw backtrace: warzone2100[0x81ff237] [0xb781b40c] /usr/lib/libGLC.so.0(__glcRenderCharTexture+0xaed)[0xb761918d] /usr/lib/libGLC.so.0(+0x118f9)[0xb76168f9] /usr/lib/libGLC.so.0(__glcProcessChar+0x97)[0xb760fe17] /usr/lib/libGLC.so.0(+0x11074)[0xb7616074] /usr/lib/libGLC.so.0(glcRenderString+0x6b)[0xb761627b] warzone2100(iV_DrawTextRotated+0x112)[0x81e6a62] No extended backtrace dumped: - GDB not availablePatrne nejaky problem s pameti..
*** NOTE: Don't use glxgears as a benchmark. OpenGL implementations are not optimized for frame rates >> 60fps, thus these numbers are meaningless when compared between vendors.je nějaký jiný bench?
Oblíbený je extremetuxracer
Díky za připomenutí, dalo mi 6 hodin než jsem ty 3 pc na medium umlátil .
Parádní hra