abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    5.5. 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    5.5. 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 549 hlasů
     Komentářů: 25, poslední včera 20:12
    Rozcestník

    DiViDiX GNU/Linux je distribuce GNU/Linuxu spustitelná

    DiViDiX GNU/Linux je distribuce GNU/Linuxu spustitelná z DVD. Právě jsem vydal první veřejný release 0.2pre3. Mezi některé speciality patří např. podpora Reiser4, OpenMOSIX (experimentální!), podpora levných Wi-Fi karet a webkamer, Gtk-Qt pro vylepšení vzhledu Gtk aplikací atd. Stahujte, testujte, bugreportujte :-). Více viz dividix.czweb.org.

    13.2.2005 11:57 | Marex | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.2.2005 13:08 BP
    Rozbalit Rozbalit vše Vzhled
    Jak může něco tak odporného, jako je Qt, zlepšit příjemný vzhled GTK aplikací? Vždyť je to nesmysl
    13.2.2005 13:13 thingwath
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Je to divne formulovane. Autor chtel asi napsat '.. aby vsechny gtk aplikace vypadaly stejne hnusne jako ty qt' ;-)
    13.2.2005 13:13 Radek Podgorny | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    I second that. Qt je, nezlobte se prosim na mne, hnus, velebnosti...

    Zcela uprimne nenavidim kazdou qt aplikaci, kterou musim pouzivat... :-(
    13.2.2005 13:27 Jarek Čecho | skóre: 13 | blog: Jarcec_Zone | Koprivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    A smim se zeptat proc?
    14.2.2005 00:51 Radek Podgorny | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    ...smite, ale ja se radeji omluvim a neodpovim. Stejne by z toho byl jen flame a ten uz je nize...

    ...myslel jsem to spis jako ohrazeni se proti tvrzeni, ze qt "zlepsi" vzhled gtk. no to je stejne jedno... ...hlavne no flame, please...
    13.2.2005 13:28 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Není problém nastavit qt aplikace aby vypadaly podle tvých představ, to že se ti to nechce dělat je jenom tvůj problém :-)
    13.2.2005 13:36 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Dosahovat toho tím, že nejprve nastavím, aby Gtk+ aplikace vypadaly jako Qt, je poněkud zvláštní ;-)
    13.2.2005 14:21 thingwath
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Tohle slysim furt. Hele, vis ty co? Tady je muj GTK+ desktop, ukaz mi jak snadno a elegantne udelas ten samy vzhled v Qt...

    Aby to nebylo tak tezke, je to Gorilla tema (pouziva engine Industrial). Prijemnou zabavu!
    13.2.2005 14:29 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Mimochodem už jsem se o to pokoušel. Tady je výsledná oškubaná Qt slepice.
    Copak toho není dost?
    13.2.2005 14:33 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Na to by se asi už dalo zvyknout.
    13.2.2005 14:36 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Pokud někdy musím pustit něco Qt, tak s tím vyžiju, ale když prý Není problém nastavit qt aplikace aby vypadaly podle tvých představ
    Copak toho není dost?
    13.2.2005 23:45 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Koukám, člověj je půl dne offline a hned je tu flame kolem jedné věty co napsal :-)

    Moje Qt/KDE aplikace vypadají zhruba tahle. Nehodlám někomu vyrábět konfiguraci na míru, mě stačí jak jsem si přiohnul svoje věci a netvrdím, že to bylo bez práce :-)
    13.2.2005 23:47 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Moje Qt/KDE aplikace vypadají zhruba tahle
    No fuuuj, to je hnusny! :-D
    13.2.2005 23:53 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Teda nevim, nevim, ale na tohle mi stačí default vzhled Gtk+ a mám vystaráno, vypadá to stejně :-)
    Copak toho není dost?
    13.2.2005 16:42 aaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Ehm, jestli tohle je podle vas elegantne vypadajici desktop, tak uz chapu, proc se vzhled QT a KDE nelibi. Jinak, s prominutim, ten vas vypada docela hrozne...
    13.2.2005 16:48 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Tak prosím, já se klidně podívám jak se to dělá správně :-)
    Copak toho není dost?
    13.2.2005 17:00 aaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Nikdo nerikal, ze je to spatne, spatne je jenom vydavat sva osobni esteticka meritka za univerzalne platna. Podle me vypada mnohem hezci desktop treba takhle - www.kde-look.org.
    13.2.2005 17:13 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Zdržím se toho, abych komentoval alternativu, raději :-) Ale nic tady nevydávám za obecně platné.

    Ten screenshot je reakcí na tvrzení, že je možné nastavit Qt tak jak chci. Já reaguji svým desktopem a očekávám, že mi bude pravdivost toho tvrzení přímo takto dokázána. Nic neříkám o tom, co je obecně hezké a co ne. Chci důkaz tvrzení, že je možné nastavit Qt podle mých požadavků. Ty jsem předložil a nyní čekám až někdo dokáže nemožné.
    Copak toho není dost?
    13.2.2005 17:32 aaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    O. K., tohle tema nikde (pravdepodobne) neni, nicmene to neznamena, ze nejde vytvorit. Zrejme ale skutecnost, ze dosud neexistuje, nikoho netrapi. Proste maji uzivatele QT a KDE jina esteticka meritka. Ale pokud vas to tak trapi, zkuste si odpovidajici vlastni tema vytvorit. Pak mozna - az to nepujde - tvrdte, ze si nemuzete QT/KDE desktop prizpusobit k obrazu svemu.
    13.2.2005 17:39 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Pokud jsou estetická měřítka uživatelů Qt a KDE taková, jaká plynou z vašich odkazů, tak už vím, čeho opravdu nechci být uživatelem :-)

    Že něco neexistuje opravdu neznamená, že to nejde vytvořit. Ale stále to nedokazuje, že to jde. Jde pravděpodobně všechno, protože opak taky dost těžko dokážete.

    Vaše rada je dost k ničemu. Dokázal byste to za hodinu? Za dvě? Za týden? Nevyplatí se mi spíš nakonec přepsat si raději všechny Qt věci do Gtk+?
    Copak toho není dost?
    13.2.2005 18:28 aaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Myslite;-) Ze se o to jeste zadny GTK+/Gnome positive neudelal (co treba K3b, Scribus, Kile atd.?). Zas tak tezke to nebude, na www.kde-look.org najdete spoustu uzitecnych rad, jak na to. Nicmene, stejne mi nevymluvite, ze vasim zakladnim problemem neni samotne QT, ale proste to, ze se vam QT nelibi. Proc? Proste proto;-)
    13.2.2005 18:42 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Proč bych to měl komu vymlouvat? Nelíbí a nikomu to nevymlouvám. Prostě proto by pro mě sice byl dostačující důvod, nicméně fakt nevím, proč bych se trápil s nějakým Qt, když mi look and feel Gtk+ vyhovuje? Přijdu o vlastnosti, které se mi líbí a navíc nezískám nic.
    Copak toho není dost?
    13.2.2005 18:45 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    No, ja to plne chapu, ze se o to neudelal. Ono to o to jde samo o sobe dost blbe, a kdyz je to to navic hnusny, tak se neni cemu divit... :-D
    13.2.2005 19:01 aaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Toho, ze jsem se dopustil chyby, jsem si vsiml az pote, kdyz jsem svuj prispevek odeslal. Nicmene mi ta chyba nepripadala natolik vyznamna, abych s opravou zatezoval diskusi. Ale je videt, ze se nekdo dokaze saturovat i takovymi hloupostmi;-)
    13.2.2005 17:22 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Pámbů s námi a zlý pryč. Gradientní pozadí pod tlačítky.
    13.2.2005 18:48 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Me tam stale vylozene chybi transparentnost, teprve az to bude blikat, svitit, pruhovat a gradovat pruhledne, tak to bude to prave. :-D
    13.2.2005 21:49 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Tohle slysim furt. Hele, vis ty co? Tady je muj GTK+ desktop, ukaz mi jak snadno a elegantne udelas ten samy vzhled v Qt...
    Dyť to vypadá skoro stejně, jako (defaultní ?) téma KDE - Plastik, akorát je jiná dekorace oken, hodně podobná tomu z tématu "Web", a barvy jsou ztlumené směrem do okrovožlutozelené, "keramika (emerlad)" se zdá být nejpodobnější barevné schéma, ze ktrého by se dalo vyjít. Pak už to stačí jenom jemně poladit (pomocí klikání a tahání za slidery).
    13.2.2005 21:57 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    No jo, Plastik je už docela dobře obšlehlý Industrial a použít to tak nějak jde. Ale to řeší jenom část problémů, viz zbytek diskuse. A ani to ne úplně.
    Copak toho není dost?
    Mikos avatar 13.2.2005 14:13 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Kdyz nenavidis Qt aplikace, tak je nepouzivej a nestezuj si :-) Tohle je vrchol pokrytectvi ;-) Nic jako "musim" neexistuje, clovek musi jen zemrit...

    Ja Qt miluju a humus je podle me GTK :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 13.2.2005 14:12 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Nemuzu si pomoct a musim reagovat - konecne neco co zlepsi vzhled takoveho hnusu jako jsou GTK+ aplikace ;-) Ja uz to pouzivam davno ;-))
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 13.2.2005 14:16 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    A kdyby se nekdo divil, proc reaguju takhle premrstene, tak je to pro to ze jak se do lesa vola, tak se z lesa ozyva :-) Jinak tyhle flejmy GNOME vs. KDE respektive GTK vs. Qt fakt nemam rad... skodi to Linuxove komunite... Je jen a jen dobre ze je tu pro kazdeho moznost volby.

    (ale to nic nemeni na tom, ze stejne na Qt nic nema ;-))
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    13.2.2005 14:31 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Jak se do lesa volá? To je zajímavé, že takhle arumentuje příznivec Qt, když to celé začalo

    Gtk-Qt pro vylepšení vzhledu Gtk aplikací

    Prosím proto nepřekrucovat skutečnost a alespoň se naučit psát Gtk+, jak patří.
    13.2.2005 14:45 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Chytáš za slovo. Určitě víš, že to bylo myšleno tak, že Gtk+ aplikace jsou tím přizpůsobeny vzhledu Qt aplikací, a proto celý desktop vypadá jednotněji. Kdyby to bylo naopak, napsal by "zlepšení vzhledu Qt aplikací tím, že se budou podobat Gtk+".

    Útok na Gtk+ v tom nevidím. A pokud někdo ano, tak pouze proto, že ho tam vidět chce.
    13.2.2005 14:58 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Tak to si dovolím nesouhlasit. Je řada možností, jak se vyjádřit neutrálně, chci-li (pro začátek: Gtk-Qt pro sjednocení vzhledu aplikací). Pakliže napíši, že Gtk-Qt zlepšuje vzhled Gtk+ aplikací, tak to znamená, že bez něj je horší než s ním. A to, uvážíme-li, co Gtk-Qt dělá, znamená, že Qt vypadá lépe než Gtk+.
    13.2.2005 15:12 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Ano, dalo by se to vyjádřit lépe. Já však mluvím o tom, že účelem původní formulace nebyl zlý úmysl (totiž poškodit Gtk+).

    Není-li si člověk vědom toho, že se pohybuje na tenkém ledě, a že je nutné pečlivě volit slova, aby někomu nešlápl na kuří oko, pak jej myslím nelze obviňovat z nějakého úmyslného nactiutrhačství, jak se tu o to někteří snaží.
    13.2.2005 14:49 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Jak může něco tak odporného, jako je Qt, zlepšit příjemný vzhled GTK aplikací? Vždyť je to nesmysl
    Nesmysl je to, co sám říkáš. Qt, stejně jako Gtk+, lze změnit k nepoznání. Pro oba toolkity můžeš vytvořit naprosto jakýkoliv vzhled. Qt může vypadat jako WinXP, jako standardní Gtk+ nebo třeba jako Aqua z Mac OSX. Stejně tak Gtk+.

    Takže tvoje řeči o "odporném Qt" dokazují pouze to, že máš štvavou náladu a zachtělo se ti do někoho/něčeho navážet. Protože na žádném reálném základu se nezakládají.
    13.2.2005 14:59 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    K nepoznání: ano.

    Jakýkoli vzhled: ne.
    13.2.2005 15:08 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Nezbývá se než zeptat: Proč ne?

    Kvalifikovalo by se třeba tohle na vzhled, který by šlo označit za dostatečně odlišný od výchozího, aby šlo tvrdit, že Qt (i Gtk+) lze změnit jakkoliv?
    13.2.2005 16:44 tdx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Ano, jenze autor predchoziho prispevku chtel naznacit, ze tohle GTK+ nikdy nedokaze;-)
    13.2.2005 16:50 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Nechtěl jsem to původně komentovat, ale nebývá mi, než se bránit: co na tom screenshotu má vypadat tak jinak? Nějak mi to uniklo.
    13.2.2005 17:07 aaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Ukazte mi, prosim, funkcni tema pro GTK+, ktere dokaze totez, co tema Baghira pro KDE a QT (viz odkaz vyse). A to vcetne animovaneho progressbaru a posuvniku na kraji okna, menu s tlacitky presunutymi do stredu okna apod. A hlavne pritom netvrdte, ze jde o zbytecnosti zaplnujici pamet a zatezujici procesor.
    13.2.2005 17:21 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Zkus ho najít sám, proč bych to měl dělat já, když mně se líbí defaultní téma Gtk+.

    Progressbary jsou snad animované všechny, posuvníku na kraji okna nerozumím (to není totéž, jako že je zbytečný, prostě nechápu, evkvivalent čeho to vlastně chceš hledat), a menu s tlačítky ve středu okna tam nevidím. Takže asi tak.

    Co se týče toho ,jiné`, tak ne, nevypadá to jinak. Vypadá to úplně stejně jako tucty dalších témat. A kromě toho IMHO to nevypadá ani příliš pěkně, ale to je zase o něčem jiném.
    13.2.2005 17:30 aaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Je videt, ze jste KDE videl naposled tak nekdy pred peti lety. Animovany progressbar - ono se to nejen zvetsuje, ale prebihaji pres to animovane pruhy. To same plati pro posuvniky oken, kdyz na ne najedete mysi. Tlacitka (na obrazku Style, Effects...) se daji libovolne presouvat doleva, na stred atd. A takovych vychytavek ma QT mraky, na povrchu. O "podpovrchovych" vlastnostech se nema cenu ani bavit. Nechapu proto, proc se nekdo do QT soustavne navazi, kdyz ho ani nezna ani nepouziva. Ja GTK+ minimalne alespon pouzivam (gVim, GIMP aj.).
    13.2.2005 17:46 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Už zase. Nejenže si KDEčkaři začínají, ale ještě z toho obviňují nás.

    Kdepak jsem se tu navážel do Qt? Stále jsem v defensivě a ozývám se, když navážení se KDEčkařů do všech, co nemají stejné zvětšující se, blikající, nebo jaké jsou u nich dnes v módě věci, přesahuje rozumnou míru.
    13.2.2005 17:47 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Je videt, ze jste KDE videl naposled tak nekdy pred peti lety. Animovany progressbar - ono se to nejen zvetsuje, ale prebihaji pres to animovane pruhy. To same plati pro posuvniky oken, kdyz na ne najedete mysi.
    A to se fakt vyplati! Bez toho prece vubec nemuzu existovat, zvlast tak po tretim jointu bych bez animovanych pruhu na posuvniku asi spachal sebevrazdu... :-D
    13.2.2005 17:50 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Klid, když to být musí, tak to být musí. Že není jediné téma na které bych se já osobně vydržel koukat déle jak pět minut, na tom nesejde. Ale bliká to, animuje se to a posouvá se to, takže vlastně nechápu, proč vlastně to KDE nepoužívám…
    Copak toho není dost?
    13.2.2005 18:23 aaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Samozrejme, ze to jde vypnout. Vtip je v tom, ze to jde a ze to QT umi. Coz se o GTK+ rict neda.
    13.2.2005 18:44 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Vidím skvělou příležitost vrátit úder. To že to neexistuje, neznamená, že to nejde. V mailing listech jistě najdete mnoho skvělých rad a po dvou večerech vám může blikat první poslední.
    Copak toho není dost?
    13.2.2005 19:04 aaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Jasne, ale ja s tim u QT nemusim travit dva vecery. Proste si to v preferencich zapnu/vypnu podle potreby:-)
    13.2.2005 19:05 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Nápodobně, nápodobně.
    Copak toho není dost?
    13.2.2005 15:07 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Některé odlišnosti v chování napodobit nelze.

    Kupříkladu různé dialogy (fileselector), které na mě podle příležitosti vyskakují z Qt aplikací. Jakkoliv se je snaží autoři Gtk+ (soudě podle pokroku na novém fileselectoru v Gtk+) dohnat a předehnat, Qt v této oblasti stále vede s obrovským náskokem. Přesto není možnost jak i v Qt aplikacích nahradit dialogy.

    Co z toho plyne? Že možnost změny barviček to nespasí.
    Copak toho není dost?
    13.2.2005 15:19 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Mluvil jsem o vzhledu, ne o funkčnosti.

    Nicméně, i když se zaměříme na ten file selector, ty bys jej v Qt nazval odporným, kdežto v Gtk+ je pěkný? Není to trochu přehnané? Je to prostě dialogové okno, které se snaží plnit svoji funkci. Ještě před nedávnem nadávali svorně i uživatelé Gtk+ na file selector v Gtk+.

    ------

    Navíc - když už mluvíme o vzhledu... není trochu praštěné tvrdit, že něco je odporné a něco hezké, když každý člověk na to má pravděpodobně jiný názor? Kde se bere ta jistota, s níž jsou lidi ochotni tvrdit, že Qt nebo Gtk+ je odporné? Zcela zjevně se obojí určitým lidem líbí, ne? Jinak by to tu nebylo. Proč tedy někoho kritizovat za to, že o jednom či druhém tvrdí, že je to hezčí?
    13.2.2005 15:28 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Vzhled a funkčnost nelze tak docela oddělit.

    Fileselector v Qt se mi nelíbí. Považuju ho za odporný. Pracuje se mi s ním špatně. To je sice silně subjektivní, ale pokud mi tu někdo tvrdí, že Qt může vypadat přesně podle mých potřeb, jenom nesmím být líný, tak odpovídám, že bez nepřiměřeného množství vloženého úsílí nemůže. Že jsem dodnes nedokázal získat alespoň podobný vzhled jako chci, to dejme tomu nějak přetrpím.

    K čemu mi je, že si vyhraju s ikonkama a barvičkama, když na mě nakonec stejně skočí ta příšera?

    Ano, nový fileselector v Gtk+ je rovněž nic moc, ale stále je to věc, která se dá používat (až se do toho (snad) zase doplní hledání na klávesy, pokud to už tam není a já to jenom nemám).
    Copak toho není dost?
    13.2.2005 15:41 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Sorry, ale tohle je skutečně tak totálně subjektivní, že to můžeš těžko prezentovat jako argument.

    -----

    Nicméně, dovol, abych tvoji argumentaci obrátil proti tobě. Ve zprávičce se někdo opovážil naznačit, že Qt je hezčí než Gtk+ -- sice jsem přesvědčen, že neočekával, že si takhle někdo jeho slova vyloží, ale chápat to tak lze... OK. Spousta lidí se na něj sesypala, co že si to dovoluje. A přitom jedním dechem všichni dodáváte, jak je naopak hnusné Qt... Takže je v pořádku pomlouvat Qt, ale na Gtk+ se nesmí sáhnout? Není to trochu podivné?
    13.2.2005 16:02 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Nemyslím, že bych to byl právě já, kdo by tu nehlasitěji řval, že Qt je humus. Pravda, vyjádřil jsem se jednoznačně, ale útočil jsem především na tvrzení, že Qt může vypadat tak jak chci, že se mi Qt může líbit. (které prostě pravdivé není a přestaňte mi to už prosím cpát)

    Nezačínal bych s tím, že Qt je humus (můj první příspěvek byla nadsázka a jemné upozornění, že s tou formulací v žádném případě nemůžu souhlasit) a já nemůžu zodpovídat za to co říkají ostatní. Že se neozvu proti tvrzení se kterým v zásadě souhlasím? Hm, co se dá dělat.
    Copak toho není dost?
    13.2.2005 16:15 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    Končím... tohle nemá cenu ;-)
    13.2.2005 21:46 h.xman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzhled
    kdyby si tuhle vasi konstruktivni diskusi precetl Bill Gates, jiste by radostne povyskocil a mozna by vam obema poslal jednu krabici Windows XP zadarmo.

    ale musim vam podekovat i ja - pripomeli jste mi detstvi. "mamiii, on rika, ze muj obrazek je skaredy.... neee, ON rika ze MUJ je skaredy... neelziii... TY nelziii... beee... beee... zatraceni haranti, dnes nebude vecernicek!"
    13.2.2005 15:20 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Jedna k tématu
    Abych se aspoň na něco užitečného zeptal, dá se nějak (co možná nejsnadněji) ta příšera o které se tady flamuje v tom distru odstřelit? Pokud ani není výchozí a je třeba to nastavit, tak není co řešit.
    Copak toho není dost?
    13.2.2005 17:01 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jedna k tématu

    Ta "příšera" udělá jediné. Vygeneruje v uživatelském profilu soubor .gtkrc-2.0 s tímto obsahem :

    # This file was written by KDE
    # You can edit it in the KDE control center, under "GTK Styles and Fonts"
    
    include "/usr/share/themes/Qt/gtk-2.0/gtkrc"
    
    style "user-font"
    {
            font_name="helvetica 12"
    }
    widget_class "*" style "user-font"
    
    gtk-theme-name="Qt"
    gtk-font-name="helvetica 12"
    

    Takže předpokládám, že v tomto distru to nebude jinak -> stáhnout, přepsat soubor. A je po flamu...

    13.2.2005 17:15 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jedna k tématu
    .gtkrc was written by KDE… Tak to se nelze divit absolutně ničemu.
    Copak toho není dost?
    Mikos avatar 13.2.2005 23:54 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jedna k tématu
    Ty radky v .gtkrc-2.0 by ti byly k nicemu, kdybys nemel nainstalovany gtk-qt-engine
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    13.2.2005 23:55 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jedna k tématu
    Ještě tak blbý snad nejsme :-)
    Copak toho není dost?
    14.2.2005 19:59 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jedna k tématu
    To bylo absolutně irelevantní a narosto mimo. Otázka byla, jak se toho zbavit, ne co to potřebuje ke svému běhu.
    Ondroid avatar 13.2.2005 18:37 Ondroid | skóre: 32 | blog: Hombre
    Rozbalit Rozbalit vše To je zase flejm :o)
    Pokud na jednom desktopu aplikace napsané na různých knihovnách v rámci možností těch knihoven vypadají stejně (barvy, skiny, ikony, bitmapy, přechody ...), tak to vypadá mnohem lépe než když to je každá ves jinej pes :-) A tomu napomáhá Gtk-Qt engine. Nějaká jediná aplikace na Gtk+ mezi spostou KDE/Qt aplikací bude vypadat skoro vždycky "hnusně" pokud se bude od nich příliš lišit už na první pohled. Zrovna tak to bude i v postředí aplikací na Gtk+ s osamělou Qt nebo KDE aplikací. Já jsem asi jako jeden z mála tu větu ve zprávičce nepochopil tak jako že : Gtk+ vypadá samo o sobě špatně a proto je potřeba aby napodobilo Qt. :@))
    13.2.2005 18:39 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To je zase flejm :o)
    Já jsem asi jako jeden z mála tu větu ve zprávičce nepochopil tak jako že : Gtk+ vypadá samo o sobě špatně a proto je potřeba aby napodobilo Qt. :@))
    Díky.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.