Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
lspci |grep VGA
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 82945G/GZ Integrated Graphics Controller (rev 02)
Problém se vyskytuje minimálně na jádrech 2.6.26-rc8 a 2.6.25.
Co jsem našel v lozích bylo:
v dmesg (a messages):
[ 9.761278] Linux agpgart interface v0.103
[ 9.801578] intel_rng: Firmware space is locked read-only. If you can't or
[ 9.801580] intel_rng: don't want to disable this in firmware setup, and if
[ 9.801582] intel_rng: you are certain that your system has a functional
[ 9.801583] intel_rng: RNG, try using the 'no_fwh_detect' option.
[ 9.854345] Error: Driver 'pcspkr' is already registered, aborting...
[ 9.916650] agpgart: Detected an Intel 945G Chipset.
[ 9.926793] agpgart: Detected 7932K stolen memory.
[ 9.952001] agpgart: AGP aperture is 256M @ 0xd0000000
Díky moc za tipy v hledání.
Section "Device"
Identifier ""Generic Video Card"
Driver "i810"
VendorName "Intel Corporation"
BoardName "945G Integrated Graphics Controller"
BusID "PCI:0:2:0"
EndSection
Section "Monitor"
Identifier "Generic Monitor"
VendorName "HWP"
ModelName "HP L1940T"
HorizSync 28-83
VertRefresh 43-76
Option "DPMS" EndSection
EndSection
Pripadne me napada pustit Xka z prikazovy radky a vystup taky nekam presmerovat (kdyby nahodou slitly a nestihly o tom nic napsat do logu).Moc se mi nechce upravovat rc skripty, pokud to bude blbnout dál, tak je asi upravím. Jinak máte pravdu, v Xorg logu je: dříve:
(==) intel(0): Backing store disabled
(==) intel(0): Silken mouse enabled
(II) intel(0): Initializing HW Cursor
(II) intel(0): [DRI] installation complete
(II) intel(0): xf86BindGARTMemory: bind key 0 at 0x00800000 (pgoffset 2048)
(II) intel(0): xf86BindGARTMemory: bind key 1 at 0x01000000 (pgoffset 4096)
(II) intel(0): xf86BindGARTMemory: bind key 2 at 0x02000000 (pgoffset 8192)
(II) intel(0): xf86BindGARTMemory: bind key 3 at 0x02800000 (pgoffset 10240)
(II) intel(0): xf86BindGARTMemory: bind key 4 at 0x03000000 (pgoffset 12288)
(II) intel(0): Fixed memory allocation layout:
(II) intel(0): 0x00000000-0x0001ffff: ring buffer (128 kB)
(II) intel(0): 0x00020000-0x00029fff: HW cursors (40 kB, 0x00000000cf820000 physical
)
(II) intel(0): 0x0002a000-0x00031fff: logical 3D context (32 kB)
(II) intel(0): 0x00032000-0x00032fff: overlay registers (4 kB, 0x00000000cf832000 physical
)
(II) intel(0): 0x007bf000: end of stolen memory
(II) intel(0): 0x00800000-0x00ffffff: front buffer (5120 kB) X tiled
(II) intel(0): 0x01000000-0x01efffff: exa offscreen (15360 kB)
(II) intel(0): 0x02000000-0x027fffff: back buffer (5120 kB) X tiled
(II) intel(0): 0x02800000-0x02ffffff: depth buffer (5120 kB) X tiled
(II) intel(0): 0x03000000-0x04ffffff: classic textures (32768 kB)
(II) intel(0): 0x10000000: end of aperture
(WW) intel(0): PRB0_CTL (0x0001f001) indicates ring buffer enabled
(WW) intel(0): PRB0_HEAD (0x56a0d26c) and PRB0_TAIL (0x0000d3c0) indicate ring buffer not flushed
(WW) intel(0): Existing errors found in hardware state.
dnes ráno:
(II) intel(0): [drm] Using the DRM lock SAREA also for drawables.
(II) intel(0): [drm] framebuffer mapped by ddx driver
(II) intel(0): [drm] added 1 reserved context for kernel
(II) intel(0): X context handle = 0x1
(II) intel(0): [drm] installed DRM signal handler
(**) intel(0): Framebuffer compression disabled
(**) intel(0): Tiling enabled
(==) intel(0): VideoRam: 262144 KB
(II) intel(0): Attempting memory allocation with tiled buffers.
(II) intel(0): Tiled allocation successful.
(II) intel(0): [drm] Registers = 0xe0400000
(II) intel(0): [drm] ring buffer = 0xd0000000
(II) intel(0): [drm] mapped front buffer at 0xd0800000, handle = 0xd0800000
(II) intel(0): [drm] mapped back buffer at 0xd2000000, handle = 0xd2000000
(II) intel(0): [drm] mapped depth buffer at 0xd2800000, handle = 0xd2800000
(II) intel(0): [drm] mapped classic textures at 0xd3000000, handle = 0xd3000000
(II) intel(0): [drm] Initialized kernel agp heap manager, 33554432
(II) intel(0): [dri] visual configs initialized
(II) intel(0): Page Flipping disabled
(==) intel(0): Write-combining range (0xd0000000,0x10000000)
(II) intel(0): vgaHWGetIOBase: hwp->IOBase is 0x03d0, hwp->PIOOffset is 0x0000
(II) EXA(0): Offscreen pixmap area of 15728640 bytes
(II) EXA(0): Driver registered support for the following operations:
(II) Solid
(II) Copy
(II) Composite (RENDER acceleration)
(==) intel(0): Backing store disabled
(==) intel(0): Silken mouse enabled
(II) intel(0): Initializing HW Cursor
(II) intel(0): [DRI] installation complete
(II) intel(0): xf86BindGARTMemory: bind key 0 at 0x00800000 (pgoffset 2048)
(II) intel(0): xf86BindGARTMemory: bind key 1 at 0x01000000 (pgoffset 4096)
(II) intel(0): xf86BindGARTMemory: bind key 2 at 0x02000000 (pgoffset 8192)
(II) intel(0): xf86BindGARTMemory: bind key 3 at 0x02800000 (pgoffset 10240)
(II) intel(0): xf86BindGARTMemory: bind key 4 at 0x03000000 (pgoffset 12288)
(II) intel(0): Fixed memory allocation layout:
(II) intel(0): 0x00000000-0x0001ffff: ring buffer (128 kB)
(II) intel(0): 0x00020000-0x00029fff: HW cursors (40 kB, 0x00000000cf820000 physical
)
(II) intel(0): 0x0002a000-0x00031fff: logical 3D context (32 kB)
(II) intel(0): 0x00032000-0x00032fff: overlay registers (4 kB, 0x00000000cf832000 physical
)
(II) intel(0): 0x007bf000: end of stolen memory
(II) intel(0): 0x00800000-0x00ffffff: front buffer (5120 kB) X tiled
(II) intel(0): 0x01000000-0x01efffff: exa offscreen (15360 kB)
(II) intel(0): 0x02000000-0x027fffff: back buffer (5120 kB) X tiled
(II) intel(0): 0x02800000-0x02ffffff: depth buffer (5120 kB) X tiled
(II) intel(0): 0x03000000-0x04ffffff: classic textures (32768 kB)
(II) intel(0): 0x10000000: end of aperture
(WW) intel(0): PRB0_CTL (0x0001f001) indicates ring buffer enabled
(WW) intel(0): PRB0_HEAD (0x14202d0c) and PRB0_TAIL (0x00002e60) indicate ring buffer not flushed
(WW) intel(0): Existing errors found in hardware state.
Škoda že v logu není žádný časový údaj.
Co tam asi znamená to "stolen memory" (je to i na začátku startu Xek)?
Dá se teda říct, že je to ovladačem integrované intelacké grafiky a že by to vyřešila jiná (neintegrovaná) grafika?
Tiskni
Sdílej: