Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
/tmp
a ~/.cache
. (s tym, ze chromium-browser ma prikazane necacheovat viac nez 150 MB cize swap musi mat min. velkost RAMNemusí, protože se nepřenáší celá paměť. Zahazuje se například cache. Obraz běžného desktopu tak má 300-600 MB.
Nemusí, protože se nepřenáší celá paměť. Zahazuje se například cache. Obraz běžného desktopu tak má 300-600 MB.Tux On Ice ukládá i cache. A umí kompresi a ukládání do souboru.
Tux On Ice ukládá i cache.
K čemu je to dobré?
K čemu je to dobré?Jak bylo již řečeno, kvůli rychlejší odezvě systému po probuzení.
Moc smyslu v tom nevidím - ta data tak jako tak budete muset načíst z disku ...Načtení N gigabajtů v souvislém (popř. komprimovaném) bloku bude zpravidla mnohem rychlejší, než načítání milionu knihoven a spol. rozestrkaných po disku. Navíc subjektivně více toleruji, když si systém vyžádá nějakou tu sekundu navíc v jednom bloku, než když se mi to pak ještě 5 minut při každé akci škube.
... a navíc nemáte jistotu, že se při probouzení do cache načte opravdu to, co pak budete následně potřebovat.Jelikož se systém probudí do stejného stavu jako před hibernací, tak veškeré "co bude potřebovat" je shodné se stavem jako byste nehibernoval vůbec. Takže hibernace s cachí žádnou další "coby kdyby" vrstvu nevytváří.
…než když se mi to pak ještě 5 minut při každé akci škube.
Což se neděje, takže nemám potřebu tento neexistující problém řešit. Naopak, zbytečné ukládání (a následné načítání) postradatelných dat by mi vadilo mnohem víc.
intelovská grafika tu hibernaci nemá moc rádaTohle se dá nějak pořešit v hibernačních skriptech - můžete nechat před hibernací např. přepnout do textového režimu, nebo odebrat modul pro grafárnu a po probuzení ho tam vrátit atd. Nevím ale jestli to je specialita TOI nebo to umí i normální hibernace. (Já prakticky nic jiného než TOI nepoužívám.)
... není zpomalován souborovým systémem.Pokud narážíte na swap v souboru, tak ten IMHO není příliš zpomalován souborovým systémem. Ten "soubor" je jen odkaz na alokované místo na disku, kam si jádro leze samostatně.
Ono když někdo třeba v Huginu spojuje hafec HDR fotek, v GIMPu pracuje na velkym obrázku, otevírá ve Firefoxu 500 tabů.....a nebo dokonce dělá všechno najednou, tak jsou ty 4GB fakt málo, sice bych za stejnou cenu co před dvěma lety koupil 3x až 4x víc paměti, ale za blbost se platí, příště počkám až bude technologie dost zastaralá na to aby zlevnila a pak nakoupim
Další využití je samozřejmě ta hibernace, ono jestli netbook naskočí za pár vteřin z hibernace nebo za minutu od začátku je docela znát - u netbooku člověk čeká že když už ho nosí všude, tak že ho taky zapne a jede ;)
Já se vždycky "učil" že swap má mít velikost dvojnásobku paměti RAM. Co se týče rychlosti, tak mě to netrápí, když mi odešel disk, tak jsem koupil dva samsungy po tisícovce, sestavil SW RAID a jsem za vodou A že RAID je opravdu znát, můj první RAID byl SATA II disk se stařičkým 40GB PATA a zrychlení (proti samotný satě) bylo opravdu znát.
A jestli nechceš swap, tak nainstaluj "swapspace" - nebude tě to otravovat, ale když ti bude jako že opravdu docházet RAM, tak ti to vytvoří swap do souboru. Přestal jsem to používat jen protože mě okouzlila hibernace
…OOM killer zabije proces, o kterém si myslí, že za vyčerpání paměti může. Bohužel není neomylný a tak odstřelí třeba X.
Dá se mu napovědět pomocí /proc/$PID/oom_adj
, /proc/$PID/oom_score_adj
nebo v nových jádrech pomocí cgroups.
Tiskni
Sdílej: