Byla vydána (𝕏) nová verze 24.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 24.7 je Thriving Tiger. Přehled novinek v příspěvku na fóru.
Binarly REsearch upozorňuje na bezpečnostní problém PKFail (YouTube) v ekosystému UEFI. Stovky modelů zařízení používají pro Secure Boot testovací Platform Key vygenerovaný American Megatrends International (AMI) a jeho privátní část byla při úniku dat prozrazena. Do milionů zařízení (seznam v pdf) po celém světě tak útočníci mohou do Secure Bootu vložit podepsaný malware. Otestovat firmware si lze na stránce pk.fail. Ukázka PoC na Linuxu na Windows na YouTube.
Mobilní operační systém /e/OS (Wikipedie) založený na Androidu / LineageOS, ale bez aplikací a služeb od Googlu, byl vydán ve verzi 2.2 (Mastodon, 𝕏). Přehled novinek na GitLabu. Vypíchnuta je rodičovská kontrola.
Společnost OpenAI představila vyhledávač SearchGPT propojující OpenAI modely umělé inteligence a informace z webů v reálném čase. Zatím jako prototyp pro vybrané uživatele. Zapsat se lze do pořadníku čekatelů.
Distribuce Linux Mint 22 „Wilma“ byla vydána. Je založená na Ubuntu 24.04 LTS, ale s desktopovým prostředím Cinnamon (aktuálně verze 6.2), příp. MATE nebo Xfce, balíkem aplikací XApp, integrací balíčků Flatpak a dalšími změnami. Více v přehledu novinek a poznámkách k vydání.
Příspěvek na blogu Truffle Security: Kdokoli může přistupovat ke smazaným a privátním repozitářům na GitHubu.
Byla vydána nová verze 14 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v cgitu. Vypíchnout lze podporu rozšíření v Lua.
Byla vydána verze 1.80.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Apple oznámil, že v beta verzi spustil své Apple Maps na webu. Podporován je také webový prohlížeč Chrome. Ne však na Linuxu.
Portál Stack Overflow po roce opět vyzpovídal své uživatele, jedná se především o vývojáře softwaru, a zveřejnil detailní výsledky průzkumu. Průzkumu se letos zúčastnilo více než 65 tisíc vývojářů. Z Česka jich bylo 710. Ze Slovenska 246.
fgl_glxgears X Error of failed request: BadLength (poly request too large or internal Xlib length error) Major opcode of failed request: 16 (X_InternAtom) Serial number of failed request: 36 Current serial number in output stream: 38moduly fglrx intel_agp agpgart natiahnute
v X.org.log nevidim ziadne chybove spravy
ked som prehladaval dmesg objavil som jednu chybovu hlasku
{dmesg}
mtrr: 0xe8000000,0x2000000 overlaps existing 0xe8000000,0x1000000 [fglrx:firegl_addmap] *ERROR* mtrr allocation failed (-22) [fglrx] AGP detected, AgpState = 0x1f000217 (hardware caps of chipset){dmesg}
vystup od glxinfo | grep direct
direct rendering: No
som vlastnikom nb dell d600
glxinfo | grep direct
, ten ti napíše jestli je nebo není podporovaná 3D akcelerace.
tomas@darkstar:~$ glxinfo |grep direct name of display: :0.0 display: :0 screen: 0 direct rendering: Yestak nevim jo a vzpominam si, ze fglxconfig mi nastavil v xorg.conf BusID: x:x:x ktery mi X server nesezral a nespustil, tak jsem ho prepsal na BusID "PCI:1:0:0" , ktery jsem tam vzdy mival, ale nevim jestli to ted ma nejakej vliv na tento problem.
(II) fglrx(0): DRI initialization successfull! (II) fglrx(0): FBADPhys: 0xe8000000 FBMappedSize: 0x00501000 (II) fglrx(0): FBMM initialized for area (0,0)-(1024,1281) (II) fglrx(0): FBMM auto alloc for area (0,0)-(1024,768) (front color buffer - assumption) (==) fglrx(0): Backing store disabled (==) fglrx(0): Silken mouse enabled (II) fglrx(0): Using hardware cursor (scanline 768) (II) fglrx(0): Largest offscreen area available: 1024 x 505 (**) Option "dpms" (**) fglrx(0): DPMS enabled (II) fglrx(0): Using XFree86 Acceleration Architecture (XAA) Screen to screen bit blits Solid filled rectangles 8x8 mono pattern filled rectangles Solid Lines Dashed Lines Offscreen Pixmaps Setting up tile and stipple cache: 24 128x128 slots (II) fglrx(0): Acceleration enabled (II) fglrx(0): X context handle = 0x00000001 (II) fglrx(0): [DRI] installation complete (II) fglrx(0): Direct rendering enabled (II) Loading extension FGLRXEXTENSION (II) Loading extension ATITVOUTnevravi toto ze by DRI mala fungovat? btw skusal som to aj s kernelom kompilovanym +DRI manager aj s -DRI manager
fglrxinfo display: :0.0 screen: 0 OpenGL vendor string: Mesa project: www.mesa3d.org OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect OpenGL version string: 1.2 (1.5 Mesa 6.1)
OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc.
OpenGL renderer string: Mesa DRI Radeon 20030328 AGP 4x x86/MMX/SSE2 TCL
OpenGL version string: 1.2 Mesa 6.1
Podle tvého výpisu to vypadá, jako by vše jelo přes Mesa knihovnu a její SW akceleraci, proto to je tak pomalé.
Zítra (nebo mam říct dnes? (WW) Open APM failed (/dev/apm_bios) (No such file or directory) (WW) fglrx: No matching Device section for instance (BusID PCI:1:0:1) found (WW) fglrx(0): Bad V_BIOS checksum (WW) fglrx(0): board is an unknown third party board, chipset is supported (WW) fglrx(0): could not detect XFree86 version (query_status=-3)No nektery hlasky znej podivne. A jak jsem psal tak c xorg.conf mam BusID "PCI:1:0:0" Dik za dalsi postrehy
opengl-update ati, ale bojim se, ze jina distra tento skript nemaji
Rady tohodle typu (ATI je na prd, mam NVIDII a jsem v happy) si prosím nech pro sebe, nikdo na ně není zvědavý.Tak som to nemyslel ja som porovnaval ovladace a nie graficke karty ;)
radeon
pro Xka a karta fungovala bez problémů (hraju na tom ET a kreslím ve VariCADu).
Dnes, pokud můžu, se fglrx driveru vyhýbám.
S3 Virge: viete ju zohnat? :)Umim, mam ji v serveru, ale nedam.
ldd /usr/X11R6/bin/glxgears
a ldd nevimkdeje/fgl_glxgears
OpenGL vendor string: Mesa project: www.mesa3d.org OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect OpenGL version string: 1.2 (1.5 Mesa 6.1)\a musi tam byt neco jako toto
OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc. OpenGL renderer string: Mesa DRI R200 20020827 AGP 1x x86/MMX/3DNow!/SSE TCL OpenGL version string: 1.2 Mesa 4.0.4a pak prikladam jednu otazku ...jak donutim aby mi AGP jelo 4x ?
glxinfo name of display: :0.0 display: :0 screen: 0 direct rendering: Yes server glx vendor string: SGI server glx version string: 1.2 server glx extensions: GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig client glx vendor string: ATI client glx version string: 1.3 client glx extensions: GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_ATI_pixel_format_float, GLX_ATI_render_texture GLX extensions: GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_ARB_multisample OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc. OpenGL renderer string: MOBILITY FIREGL T2 Pentium 4 (SSE2) (FireGL) (GNU_ICD) OpenGL version string: 1.3.4769 (X4.3.0-8.8.25) OpenGL extensions: GL_ARB_multitexture, GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_S3_s3tc, GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_fragment_program, GL_ARB_fragment_program_shadow, GL_ARB_fragment_shader, GL_ARB_imaging, GL_ARB_multisample, GL_ARB_occlusion_query, GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_shader_objects, GL_ARB_shading_language_100, GL_ARB_shadow, GL_ARB_shadow_ambient, GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression, GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar, GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat, GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_blend, GL_ARB_vertex_buffer_object, GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_vertex_shader, GL_ARB_window_pos, GL_ATI_draw_buffers, GL_ATI_element_array, GL_ATI_envmap_bumpmap, GL_ATI_fragment_shader, GL_ATI_map_object_buffer, GL_ATI_separate_stencil, GL_ATI_texture_env_combine3, GL_ATI_texture_float, GL_ATI_texture_mirror_once, GL_ATI_vertex_array_object, GL_ATI_vertex_attrib_array_object, GL_ATI_vertex_streams, GL_ATIX_texture_env_combine3, GL_ATIX_texture_env_route, GL_ATIX_vertex_shader_output_point_size, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint, GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_multi_draw_arrays, GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color, GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_texgen_reflection, GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_compression_s3tc, GL_EXT_texture_cube_map, GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_mirror_clamp, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_vertex_array, GL_EXT_vertex_shader, GL_HP_occlusion_test, GL_NV_texgen_reflection, GL_NV_blend_square, GL_NV_occlusion_query, GL_SGI_color_matrix, GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_border_clamp, GL_SGIS_texture_lod, GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SUN_multi_draw_arrays glu version: 1.3 glu extensions: GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat ---------------------------------------------------------------------- 0x23 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None 0x24 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None 0x25 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None 0x26 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None 0x27 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 1 0 None 0x28 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 1 0 None 0x29 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 1 0 None 0x2a 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 1 0 None 0x2b 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None 0x2c 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None 0x2d 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None 0x2e 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None 0x2f 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 1 0 None 0x30 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 1 0 None 0x31 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 1 0 None 0x32 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 1 0 NoneA tady jsou vysledky FPS:
hodnoty pro glxgears, kolecka bezi jen v malem ramecku 6335 frames in 5.0 seconds = 1267.000 FPS 6902 frames in 5.0 seconds = 1380.400 FPS 6044 frames in 5.0 seconds = 1208.800 FPS 6591 frames in 5.0 seconds = 1318.200 FPS 6571 frames in 5.0 seconds = 1314.200 FPS 6430 frames in 5.0 seconds = 1286.000 FPS hodnoty pro glxgears, kolecka pres celou obrazovku, rozliseni 1600 x 1200 338 frames in 5.0 seconds = 67.600 FPS 335 frames in 5.0 seconds = 67.000 FPS 338 frames in 5.0 seconds = 67.600 FPS
Tiskni
Sdílej: