Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si
… více »Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.
Správcovský tým repozitáře F-Droid pro Android sdílí doporučení, jak řešit žádosti o odstranění nelegálního obsahu. Základem je mít nastavené formální procesy, vyhrazenou e-mailovou adresu a být transparentní. Zdůrazňují také důležitost volby jurisdikce (F-Droid je v Nizozemsku).
Byly publikovány informace o další zranitelnosti v procesorech. Nejnovější zranitelnost byla pojmenována VMScape (CVE-2025-40300, GitHub) a v upstream Linuxech je již opravena. Jedná se o variantu Spectre. KVM host může číst data z uživatelského prostoru hypervizoru, např. QEMU.
V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.
Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.
Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
fgl_glxgears X Error of failed request: BadLength (poly request too large or internal Xlib length error) Major opcode of failed request: 16 (X_InternAtom) Serial number of failed request: 36 Current serial number in output stream: 38moduly fglrx intel_agp agpgart natiahnute
v X.org.log nevidim ziadne chybove spravy
ked som prehladaval dmesg objavil som jednu chybovu hlasku
{dmesg}
mtrr: 0xe8000000,0x2000000 overlaps existing 0xe8000000,0x1000000 [fglrx:firegl_addmap] *ERROR* mtrr allocation failed (-22) [fglrx] AGP detected, AgpState = 0x1f000217 (hardware caps of chipset){dmesg}
vystup od glxinfo | grep direct
direct rendering: No
som vlastnikom nb dell d600
glxinfo | grep direct
, ten ti napíše jestli je nebo není podporovaná 3D akcelerace.
tomas@darkstar:~$ glxinfo |grep direct name of display: :0.0 display: :0 screen: 0 direct rendering: Yestak nevim jo a vzpominam si, ze fglxconfig mi nastavil v xorg.conf BusID: x:x:x ktery mi X server nesezral a nespustil, tak jsem ho prepsal na BusID "PCI:1:0:0" , ktery jsem tam vzdy mival, ale nevim jestli to ted ma nejakej vliv na tento problem.
(II) fglrx(0): DRI initialization successfull! (II) fglrx(0): FBADPhys: 0xe8000000 FBMappedSize: 0x00501000 (II) fglrx(0): FBMM initialized for area (0,0)-(1024,1281) (II) fglrx(0): FBMM auto alloc for area (0,0)-(1024,768) (front color buffer - assumption) (==) fglrx(0): Backing store disabled (==) fglrx(0): Silken mouse enabled (II) fglrx(0): Using hardware cursor (scanline 768) (II) fglrx(0): Largest offscreen area available: 1024 x 505 (**) Option "dpms" (**) fglrx(0): DPMS enabled (II) fglrx(0): Using XFree86 Acceleration Architecture (XAA) Screen to screen bit blits Solid filled rectangles 8x8 mono pattern filled rectangles Solid Lines Dashed Lines Offscreen Pixmaps Setting up tile and stipple cache: 24 128x128 slots (II) fglrx(0): Acceleration enabled (II) fglrx(0): X context handle = 0x00000001 (II) fglrx(0): [DRI] installation complete (II) fglrx(0): Direct rendering enabled (II) Loading extension FGLRXEXTENSION (II) Loading extension ATITVOUTnevravi toto ze by DRI mala fungovat? btw skusal som to aj s kernelom kompilovanym +DRI manager aj s -DRI manager
fglrxinfo display: :0.0 screen: 0 OpenGL vendor string: Mesa project: www.mesa3d.org OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect OpenGL version string: 1.2 (1.5 Mesa 6.1)
OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc.
OpenGL renderer string: Mesa DRI Radeon 20030328 AGP 4x x86/MMX/SSE2 TCL
OpenGL version string: 1.2 Mesa 6.1
Podle tvého výpisu to vypadá, jako by vše jelo přes Mesa knihovnu a její SW akceleraci, proto to je tak pomalé.
Zítra (nebo mam říct dnes? (WW) Open APM failed (/dev/apm_bios) (No such file or directory) (WW) fglrx: No matching Device section for instance (BusID PCI:1:0:1) found (WW) fglrx(0): Bad V_BIOS checksum (WW) fglrx(0): board is an unknown third party board, chipset is supported (WW) fglrx(0): could not detect XFree86 version (query_status=-3)No nektery hlasky znej podivne. A jak jsem psal tak c xorg.conf mam BusID "PCI:1:0:0" Dik za dalsi postrehy
opengl-update ati, ale bojim se, ze jina distra tento skript nemaji
Rady tohodle typu (ATI je na prd, mam NVIDII a jsem v happy) si prosím nech pro sebe, nikdo na ně není zvědavý.Tak som to nemyslel ja som porovnaval ovladace a nie graficke karty ;)
radeon
pro Xka a karta fungovala bez problémů (hraju na tom ET a kreslím ve VariCADu).
Dnes, pokud můžu, se fglrx driveru vyhýbám.
S3 Virge: viete ju zohnat? :)Umim, mam ji v serveru, ale nedam.
ldd /usr/X11R6/bin/glxgears
a ldd nevimkdeje/fgl_glxgears
OpenGL vendor string: Mesa project: www.mesa3d.org OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect OpenGL version string: 1.2 (1.5 Mesa 6.1)\a musi tam byt neco jako toto
OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc. OpenGL renderer string: Mesa DRI R200 20020827 AGP 1x x86/MMX/3DNow!/SSE TCL OpenGL version string: 1.2 Mesa 4.0.4a pak prikladam jednu otazku ...jak donutim aby mi AGP jelo 4x ?
glxinfo name of display: :0.0 display: :0 screen: 0 direct rendering: Yes server glx vendor string: SGI server glx version string: 1.2 server glx extensions: GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig client glx vendor string: ATI client glx version string: 1.3 client glx extensions: GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_ATI_pixel_format_float, GLX_ATI_render_texture GLX extensions: GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_ARB_multisample OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc. OpenGL renderer string: MOBILITY FIREGL T2 Pentium 4 (SSE2) (FireGL) (GNU_ICD) OpenGL version string: 1.3.4769 (X4.3.0-8.8.25) OpenGL extensions: GL_ARB_multitexture, GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_S3_s3tc, GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_fragment_program, GL_ARB_fragment_program_shadow, GL_ARB_fragment_shader, GL_ARB_imaging, GL_ARB_multisample, GL_ARB_occlusion_query, GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_shader_objects, GL_ARB_shading_language_100, GL_ARB_shadow, GL_ARB_shadow_ambient, GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression, GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar, GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat, GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_blend, GL_ARB_vertex_buffer_object, GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_vertex_shader, GL_ARB_window_pos, GL_ATI_draw_buffers, GL_ATI_element_array, GL_ATI_envmap_bumpmap, GL_ATI_fragment_shader, GL_ATI_map_object_buffer, GL_ATI_separate_stencil, GL_ATI_texture_env_combine3, GL_ATI_texture_float, GL_ATI_texture_mirror_once, GL_ATI_vertex_array_object, GL_ATI_vertex_attrib_array_object, GL_ATI_vertex_streams, GL_ATIX_texture_env_combine3, GL_ATIX_texture_env_route, GL_ATIX_vertex_shader_output_point_size, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint, GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_multi_draw_arrays, GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color, GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_texgen_reflection, GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_compression_s3tc, GL_EXT_texture_cube_map, GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_mirror_clamp, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_vertex_array, GL_EXT_vertex_shader, GL_HP_occlusion_test, GL_NV_texgen_reflection, GL_NV_blend_square, GL_NV_occlusion_query, GL_SGI_color_matrix, GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_border_clamp, GL_SGIS_texture_lod, GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SUN_multi_draw_arrays glu version: 1.3 glu extensions: GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat ---------------------------------------------------------------------- 0x23 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None 0x24 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None 0x25 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None 0x26 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None 0x27 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 1 0 None 0x28 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 1 0 None 0x29 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 1 0 None 0x2a 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 1 0 None 0x2b 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None 0x2c 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None 0x2d 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None 0x2e 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None 0x2f 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 1 0 None 0x30 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 1 0 None 0x31 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 1 0 None 0x32 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 1 0 NoneA tady jsou vysledky FPS:
hodnoty pro glxgears, kolecka bezi jen v malem ramecku 6335 frames in 5.0 seconds = 1267.000 FPS 6902 frames in 5.0 seconds = 1380.400 FPS 6044 frames in 5.0 seconds = 1208.800 FPS 6591 frames in 5.0 seconds = 1318.200 FPS 6571 frames in 5.0 seconds = 1314.200 FPS 6430 frames in 5.0 seconds = 1286.000 FPS hodnoty pro glxgears, kolecka pres celou obrazovku, rozliseni 1600 x 1200 338 frames in 5.0 seconds = 67.600 FPS 335 frames in 5.0 seconds = 67.000 FPS 338 frames in 5.0 seconds = 67.600 FPS
Tiskni
Sdílej: