OpenSearch (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Jedná se o fork projektů Elasticsearch a Kibana.
PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.
Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.
Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.
sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.
Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).
Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.
Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller (rev 0c)
(řádek výpisu z lspci)
Glxgears mi ukazuje přes 1100 snímků za sekundu.
Vím že je to grafika od Intelu a něměly by s ní být potíže, ale chová se nějak divně.
1)Nefunguje mi compiz (instalováno podle wiki na ubuntu.cz)
2)tím pádem mi nefunguje Emerald
3)Některé hry(jmenujme třeba Planeshift, nebo Sauerbraten se mi nezapnou, nebo při přihlašování spadnou (vypíší něco jako core dumped)
4)Když s v KDE4 pustím nějakou hru s OpenGL a potom jí vypnu tak mi to schodí Kwin.
Nemáte prosím pro mě nějakou radu?
Také by mě zajímalo jestli někdo neví jak zjistit, popř. nastavit množství paměti kterou má karta k použití. Mám ntb Lenovo Thinkpad R61i.
Předem díky za jakýkoliv postřeh.
Používám Kubuntu GG
Množství paměti si určuje karta sama, max. tuším 256MB. Jaký ovladač používáš ? xf86-video-i810 nebo xf86-video-intel ? Použij xf86-video-intel 2.2.0 (a nebo novější) na čipsetu GM965 se ještě trochu pracuje,ale brzo má vyjít xf86-video-intel 2.3.0.
Jinak glgears NENI zadny 3D benchmark, má jen ukázat zda jede/nejede 3D akcelerace, tedy počet snímků je irelevantní.
tedy počet snímků je irelevantní.
Reagoval jsem na tohle.
Množství paměti si určuje karta sama, max. tuším 256MB.
Netušíš podle čeho, příp. kde se o tom dá něco přečíst?
VideoRam 8192
, kde 8192 je velikost v kB, tedy 8MB.
Zajímavý informace (mimojiné i o tom kolik se použilo videopaměti) jsou v /var/log/Xorg.0.log
Množství paměti se dá nastavit v xorg.conf v sekci device zadáním VideoRam 8192
, kde 8192 je velikost v kB, tedy 8MB.
Ked som minule prezeral log tak som narazil na par zaujimavych riadkov (driver "i810"
):
(WW) intel(0): VideoRam configuration found, which is no longer recommended. (II) intel(0): Continuing with default 131072kB VideoRam instead of 65536 kB.Mat starsi stroj s mensim mnozstvom pamate, tak by to mozno aj stvalo.
# xorg.conf (xorg X Window System server configuration file) # # This file was generated by dexconf, the Debian X Configuration tool, using # values from the debconf database. # # Edit this file with caution, and see the xorg.conf manual page. # (Type "man xorg.conf" at the shell prompt.) # # This file is automatically updated on xserver-xorg package upgrades *only* # if it has not been modified since the last upgrade of the xserver-xorg # package. # # If you have edited this file but would like it to be automatically updated # again, run the following command: # sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg Section "Files" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Generic Keyboard" Driver "kbd" Option "CoreKeyboard" Option "XkbRules" "xorg" Option "XkbModel" "pc105" Option "XkbLayout" "cz" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Configured Mouse" Driver "mouse" Option "CorePointer" Option "Device" "/dev/input/mice" Option "Protocol" "ImPS/2" Option "ZAxisMapping" "4 5" Option "Emulate3Buttons" "true" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Synaptics Touchpad" Driver "synaptics" Option "SendCoreEvents" "true" Option "Device" "/dev/psaux" Option "Protocol" "auto-dev" Option "HorizEdgeScroll" "0" EndSection Section "InputDevice" Driver "wacom" Identifier "stylus" Option "Device" "/dev/input/wacom" Option "Type" "stylus" Option "ForceDevice" "ISDV4" # Tablet PC ONLY EndSection Section "InputDevice" Driver "wacom" Identifier "eraser" Option "Device" "/dev/input/wacom" Option "Type" "eraser" Option "ForceDevice" "ISDV4" # Tablet PC ONLY EndSection Section "InputDevice" Driver "wacom" Identifier "cursor" Option "Device" "/dev/input/wacom" Option "Type" "cursor" Option "ForceDevice" "ISDV4" # Tablet PC ONLY EndSection Section "Device" Identifier "Intel Corporation Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller" Driver "intel" BusID "PCI:0:2:0" VideoRam 32000 Option "UseFBDev" "true" EndSection Section "Monitor" Identifier "Obecný monitor" Option "DPMS" EndSection Section "Screen" Identifier "Default Screen" Device "Intel Corporation Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller" Monitor "Obecný monitor" DefaultDepth 24 SubSection "Display" Modes "1280x800" EndSubSection EndSection Section "ServerLayout" Identifier "Default Layout" Screen "Default Screen" InputDevice "Generic Keyboard" InputDevice "Configured Mouse" # Uncomment if you have a wacom tablet # InputDevice "stylus" "SendCoreEvents" # InputDevice "cursor" "SendCoreEvents" # InputDevice "eraser" "SendCoreEvents" InputDevice "Synaptics Touchpad" EndSectionTady to je... jak mám prosím nainstalovat ty ovladače? Na linuxu už jedu tak rok, ale dřív jsem měl NVidiu a ta měla nesvobodné ovladače...
Podle toho xorg.conf
nahoře je klidně možný, že vůbec nemáš povolenou 3D akceleraci. Nevidim tam totiž žádnou sekci "Module"
. Obvykle je potřeba mít v xorg.conf
něco jako:
Section "Module" Load "glx" Load "dri" EndSection Section "DRI" Mode 0666 EndSection
Teoreticky je sice možný, že v novejch verzích Xorg jsou tyto moduly načítány automaticky, ale moc bych si tim nebyl jistej... Jestli ti 3D akcelerace funguje zjistíš z výpisu glxinfo
.
jakub@honorguard:~$ glxinfo
name of display: :0.0
display: :0 screen: 0
direct rendering: Yes
server glx vendor string: SGI
server glx version string: 1.2
server glx extensions:
GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap,
GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer,
GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control,
GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group
client glx vendor string: SGI
client glx version string: 1.4
client glx extensions:
GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory,
GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control,
GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control,
GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync,
GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer,
GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap
GLX version: 1.2
GLX extensions:
GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer,
GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method,
GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync,
GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group
OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) 965GM 4.1.3002 x86/MMX/SSE2
OpenGL version string: 1.4 Mesa 7.0.1
OpenGL extensions:
GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_fragment_program, GL_ARB_imaging,
GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture, GL_ARB_point_parameters,
GL_ARB_shadow, GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression,
GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add,
GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar,
GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat,
GL_ARB_texture_non_power_of_two, GL_ARB_texture_rectangle,
GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_buffer_object,
GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_window_pos, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra,
GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_equation_separate,
GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_blend_logic_op, GL_EXT_blend_minmax,
GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint, GL_EXT_cull_vertex,
GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_convolution, GL_EXT_copy_texture,
GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_histogram,
GL_EXT_multi_draw_arrays, GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_point_parameters,
GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color,
GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs, GL_EXT_stencil_wrap,
GL_EXT_subtexture, GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D,
GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_add,
GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3,
GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod_bias,
GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_vertex_array,
GL_3DFX_texture_compression_FXT1, GL_APPLE_client_storage,
GL_APPLE_packed_pixels, GL_ATI_blend_equation_separate,
GL_IBM_rasterpos_clip, GL_IBM_texture_mirrored_repeat,
GL_INGR_blend_func_separate, GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_ycbcr_texture,
GL_MESA_window_pos, GL_NV_blend_square, GL_NV_light_max_exponent,
GL_NV_texture_rectangle, GL_NV_texgen_reflection, GL_OES_read_format,
GL_SGI_color_matrix, GL_SGI_color_table, GL_SGIS_generate_mipmap,
GL_SGIS_texture_border_clamp, GL_SGIS_texture_edge_clamp,
GL_SGIS_texture_lod, GL_SGIX_depth_texture, GL_SUN_multi_draw_arrays
visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav
id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat
----------------------------------------------------------------------
0x23 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None
0x24 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None
0x25 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None
0x26 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None
0x27 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 0 0 16 16 16 16 0 0 Slow
0x28 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 16 16 16 16 0 0 Slow
0x29 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow
0x2a 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow
0x2b 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None
0x2c 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None
0x2d 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None
0x2e 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None
0x2f 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 0 0 16 16 16 16 0 0 Slow
0x30 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 16 16 16 16 0 0 Slow
0x31 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow
0x32 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow
0x65 32 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 Ncon
Tohle je výpis z glxinfo. Popravdě jsem ho moc nepochopil... Je to v pořádku nebo ne?
Díkes
name of display: :0.0 display: :0 screen: 0 direct rendering: Yes server glx vendor string: SGI server glx version string: 1.2 server glx extensions: GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group client glx vendor string: SGI client glx version string: 1.4 client glx extensions: GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory, GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap GLX version: 1.2 GLX extensions: GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) 965GM 4.1.3002 x86/MMX/SSE2 OpenGL version string: 1.4 Mesa 7.0.1 OpenGL extensions: GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_fragment_program, GL_ARB_imaging, GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture, GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_shadow, GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression, GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar, GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat, GL_ARB_texture_non_power_of_two, GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_buffer_object, GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_window_pos, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_equation_separate, GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_blend_logic_op, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint, GL_EXT_cull_vertex, GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_convolution, GL_EXT_copy_texture, GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_histogram, GL_EXT_multi_draw_arrays, GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color, GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_subtexture, GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_vertex_array, GL_3DFX_texture_compression_FXT1, GL_APPLE_client_storage, GL_APPLE_packed_pixels, GL_ATI_blend_equation_separate, GL_IBM_rasterpos_clip, GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_INGR_blend_func_separate, GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_ycbcr_texture, GL_MESA_window_pos, GL_NV_blend_square, GL_NV_light_max_exponent, GL_NV_texture_rectangle, GL_NV_texgen_reflection, GL_OES_read_format, GL_SGI_color_matrix, GL_SGI_color_table, GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_border_clamp, GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod, GL_SGIX_depth_texture, GL_SUN_multi_draw_arrays visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat ---------------------------------------------------------------------- 0x23 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None 0x24 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None 0x25 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None 0x26 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None 0x27 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 0 0 16 16 16 16 0 0 Slow 0x28 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 16 16 16 16 0 0 Slow 0x29 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow 0x2a 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow 0x2b 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None 0x2c 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None 0x2d 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None 0x2e 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None 0x2f 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 0 0 16 16 16 16 0 0 Slow 0x30 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 16 16 16 16 0 0 Slow 0x31 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow 0x32 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow 0x65 32 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 NconOmlouvám se, moje chyba a díky za radu... Takže nikoho nenapadá jak to řešit?
OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) 965GM 4.1.3002 x86/MMX/SSE2ten říká, že máš HW akceleraci. Jinak zkus nové ovladače 2.2.1, co vyšly před pár dny, jsou na tom co se týče stability mnohem líp, než 2.2.0.
xserver-xorg-video-intel
, podle packages.ubuntu.com
je v Gutsy pouze verze 2.1.1, nová 2.2.1 je až v Hardy. Problém je taky v tom, že v Gutsy je stará verze Xserveru, takže by se nemusela snášet s novými ovladači.
Takže řešením by byl buď upgrade (alespoň částečný) na Hardy, nebo o něco komplikovanější kompilace ze zdrojových balíků xserver-xorg-video-intel a xserver-xorg.
fixme:winsock:WSAIoctl unsupported WS_IOCTL cmd (c8000014) wine: Unhandled page fault on read access to 0x00000010 at address 0x7e1d36f5 (thread 0009), starting debugger... Unhandled exception: page fault on read access to 0x00000010 in 32-bit code (0x7e1d36f5). Register dump: CS:0073 SS:007b DS:007b ES:007b FS:0033 GS:003b EIP:7e1d36f5 ESP:0034f3b8 EBP:0034f3bc EFLAGS:00210206( - 00 - RIP1) EAX:00000000 EBX:7c22bf98 ECX:7c40da00 EDX:00000005 ESI:0034f464 EDI:7ee36eef Stack dump: 0x0034f3b8: 7ee548bc 0034f6ac 7edb7353 7c22bf98 0x0034f3c8: 00008620 7c40da00 7ee36e7c 7ee554cc 0x0034f3d8: b7e128ac 00000320 00000021 00000001 0x0034f3e8: 7e3994c0 b7e11541 7c256698 7c22bf98 0x0034f3f8: 79800000 0034f42c 7e1ae906 7e3994c0 0x0034f408: b7e128ac b7e11541 0034f584 0000036c Backtrace: =>1 0x7e1d36f5 in i965_dri.so (+0x856f5) (0x0034f3bc) 2 0x7edb7353 IWineD3DImpl_FillGLCaps+0x8115() in wined3d (0x0034f6ac) 3 0x7edbf3a1 InitAdapters+0x1f16() in wined3d (0x0034faec) 4 0x7ee2bdc6 WineDirect3DCreate+0x22() in wined3d (0x0034fb1c) 5 0x7ee6cec1 Direct3DCreate9+0x77() in d3d9 (0x0034fb4c) 6 0x00407c0c in speed (+0x7c0c) (0x0034ff08) 7 0x7b86eb3d in kernel32 (+0x4eb3d) (0x0034ffe8) 8 0xb7e3c2cf wine_switch_to_stack+0x17() in libwine.so.1 (0x00000000) 0x7e1d36f5: movl 0x10(%eax),%eax Threads: process tid prio (all id:s are in hex) 00000014 00000016 0 00000015 0 0000000c 0000000f 0 0000000e 0 0000000d 0 0000000a 0000000b 0 00000008 (D) Z:\home\jakub\hry-install\Need For Speed Underground [PC GAME] [Extract and Play)\Need For Speed Underground\Speed.exe 00000013 2 00000012 1 00000011 15 00000010 2 00000009 0 <== Backtrace: =>1 0x7e1d36f5 in i965_dri.so (+0x856f5) (0x0034f3bc) 2 0x7edb7353 IWineD3DImpl_FillGLCaps+0x8115() in wined3d (0x0034f6ac) 3 0x7edbf3a1 InitAdapters+0x1f16() in wined3d (0x0034faec) 4 0x7ee2bdc6 WineDirect3DCreate+0x22() in wined3d (0x0034fb1c) 5 0x7ee6cec1 Direct3DCreate9+0x77() in d3d9 (0x0034fb4c) 6 0x00407c0c in speed (+0x7c0c) (0x0034ff08) 7 0x7b86eb3d in kernel32 (+0x4eb3d) (0x0034ffe8) 8 0xb7e3c2cf wine_switch_to_stack+0x17() in libwine.so.1 (0x00000000)BTW, tohle mi píše každá OpenGL hra přes Wine, pokud to někomu pomůže (myslím akcelerovaná, ne OpenGL). CCA uprostřed tohoto hlášení jsem část vystřihl, protože tam bylo snad 1000x E L F (dohromady) a forum mi to nechtělo uložit
Tiskni
Sdílej: