Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.
Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.
Americký výrobce čipů AMD uzavřel s americkou společností OpenAI smlouvu na několikaleté dodávky vyspělých mikročipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí dohody je i předkupní právo OpenAI na přibližně desetiprocentní podíl v AMD.
Byla vydána nová verze 10.1 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Uživatel je nově varován, když se nepoužívá postkvantovou výměnu klíčů.
Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy z konference LinuxDays 2025.
Na konferenci LinuxDays 2025 byl oficiálně představen nový router Turris Omnia NG.
Přímý přenos (YouTube) z konference LinuxDays 2025, jež probíhá tento víkend v Praze v prostorách FIT ČVUT. Na programu je spousta zajímavých přednášek.
V únoru loňského roku Úřad pro ochranu osobních údajů pravomocně uložil společnosti Avast Software pokutu 351 mil. Kč za porušení GDPR. Městský soud v Praze tuto pokutu na úterním jednání zrušil. Potvrdil ale, že společnost Avast porušila zákon, když skrze svůj zdarma dostupný antivirový program sledovala, které weby jeho uživatelé navštěvují, a tyto informace předávala dceřiné společnosti Jumpshot. Úřad pro ochranu osobních údajů
… více »V katalogu distribuční platformy Steam lze nově jednoduše vybrat hry pro SteamOS a Linux. Aktuálně jich je nabízeno přesně 1500. [Softpedia]
Tiskni
Sdílej:
Ty máš ale problémy... a času.
V tomhle tě fakt nepochopím. V dnešní době několikaterabajtových disků (dobře, SSD ještě nejsou tak daleko, ale malý taky úplně nejsou) tu hořekuješ nad tím, že je třeba mít párset mega 32bit knihoven a o něco větší kernel. I kdyby byl Steam čistě 64bit, neznamená to, že i všechny hry pod ním budou, takže i kvůli jedné hře, kterou by si člověk chtěl zahrát, by ty knihovny potřeboval.
No nic, no...
I o Gridu jsem slysel jen same dobre veci.Ako to funguje? Keď si zoberieš že dnešné hry zožerú celé GPU a keď budú chcieť spraviť Cloud napr. pre 10000 hráčov, budú potrebovať 10000 GPU, nie? No a po roku zas to celé HW obnoviť, pretože už GPU nebudú stíhať nové hry. Je to vôbec rentabilné?