Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
AMD uvolnilo kód potřebný pro 3D funkčnost u karet R600/700. Související dokumentace by měla být dostupná během následujícího měsíce. Zároveň byl zveřejněn mikrokód pro poslední GPU. Více na Phoronixu.
Tiskni
Sdílej:
Ale to nic nemeni na tom co sem napsal
Ale ja mam s cimkoliv co nebylo nVidia dost spatny zkusenosti, a s open source ovladacema nejvic. Ted vetsinu casu travim na intel 865GM a je to hruza a des, snad to aspon GEM a DRI2 zlepsi.
To je čiste môj názor niekto môže mať iný.
. Ale brzo to tam snad ti vývojáři dají.
Hm, koukám, že máš KDE4, tak to asi budeš mít GeForce 7 nebo starší, když píšeš, že drivery mají kompletní podporu a perfektní výkon. Sám mám 8800GT a nějak tam zpojeznit KDE4 je děs a hrůza...
Na 7600 je to lepší, ale i tam mám problémy s fullscreen aplikacemi, které se prostě ani zdaleka plynule nepřekreslují. Tak nevím, zda nový x.org odhalil něco shnilého v nvidia ovladači, nebo v kde nebo jak. :-/
abych si moh nechat zaplej kompozitor a treba pri tom hrat hry
Můžu se zeptat na důvod tohoto činění?
Spis me napada ze lepsi otazka by byla : proc ne ? jde tu o to abych se nemusel starat, kdy kompozitor chci a kdy ne, treba vista to ma vyreseny docela dobre (kdyz uz nic jinyho).
S tím souhlasím. Já osobně to řeším tak, že v nabídce mám u každé hry startx spustecka_hry -- :12 -br a nestarám se o to co se děje na hlavním desktopu.
Ale ohledne tvyho reseni, nebylo by lepsi spis pred tim pustit nejakej script (kwin4 a compiz maji dbus rozhrani) kterej by vypnul kompozitor a po skonceni hry ho zas stejnym zpusobem nahodil? Pripadne nastartoval dalsi Xka, hodil me na ne, ja bych hral a po ukonceni me zase hodil spatky - nevim jak funguje to tvoje (nezkousel jsem to). Uplne nejlepsi by bylo kdyby to nepouzivalo pevne :12 ale spoustelo si to treba od :8 a vys.
Pripadne nastartoval dalsi Xka, hodil me na ne, ja bych hral a po ukonceni me zase hodil spatky - nevim jak funguje to tvoje (nezkousel jsem to). Uplne nejlepsi by bylo kdyby to nepouzivalo pevne :12 ale spoustelo si to treba od :8 a vys.K tomu slouží Doliho prográmek QGameX.
nebo si koupit nVidii s kompletni podporou na linuxuUvidíme, jak kompletní ta podpora bude za nějakou dobu. Jsem totiž docela zvědav na to, jak si nVidia poradí s GEM.
No ja to vidim tak, ze si proste s GEM poradit ani nemusiAbych pravdu řekl, tak když si budu vybírat mezi ATI s GEM (xserver v uživatelském prostoru, jádro se stará o to, o co se má starat) a nVidií bez GEM (xserver beží pod rootem, aby mohl dělat věci, které přísluší jádru), pošlu nVidii do řiti.
radeonhd(4).
Prima, za 5 let se možná dočkáme i 3d akcelerace v radeonh, i když jen takové ubohé jako u starších modelů s OSS ovladači.
Kdybys to pořád nezdržoval, už to mohlo bejt. 
. Vidíš jen 3D akceleraci a až bude, tak budeš prskat, jak je pomalá atd. Zapomínáš ovšem na věci jako režimi spánku, více monitorů, výstupy, fungování hned po instalaci systému, bezproblémové upgrade atd. a věřím, že se to bude zlepšovat včetně UVD. A ano, koupil jsem si desktopovou desku s integrovaným radkem, protože už teď je to dost funkční.Fajn, jenže s opensource ovladačem intel mi jde více monitorů tak přes VGA a s HDMI si skoro neškrtne. Nehledě na to, že tím ještě k tomu nejde zvuk.
Tady se bavíme, za jak dlouho udělají pořádný ovladač a tohle s tím souvisí. A HDMI rozhodně novinka není, pár let tu již se s námi.
Myslím, že je to dost rozšířený, určitě mnohokrát víc než BD přehrávače