Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL
… více »GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.
Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.
Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.
Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.
Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.
Autor rozšíření Adblock Plus navrhl férové blokování reklam. Pokud nějaký web navštěvujete často a autor webu umístí do stránky speciální meta tag, zobrazil by se vám inline dialog, který navrhujete, zda nechcete blokování reklam na tomto webu zrušit. Zároveň by mělo být snadné začít zase blokovat, pokud jsou reklamy obtěžující.
Tiskni
Sdílej:
Autor AdBlocku je pro mě Bůh. Změnil mi život... :'-)
Jo, to zní rozumně... skvělý nápad.
Ja by som skor navrhoval ze by si clovek mohol zapnut/vypnut textovu verziu danej reklami. mne osobne totiz najviac vadi ten flash. pricom ta text verzia by sa zobrazovala presne tam kde flash reklama
Mám na to podobný názor - reklama mi vadí v podstatě jen ve formátu flash - takže ho mám defaultně vypnutý a žádný AdBlock nepotřebuji.
To si pak ale neužiješ „glittery“
http://www.glitterfy.com/
to je hnus, velebnosti!
mne by flash reklamy ani tak nevadili, ak su to prtave obdlznicky kdesi na kraji, ale animacia jak hovado cez celu stranku, a aby som cakal niekolko sekund na to, kym sa to schova do rohu, alebo nebodaj klikol aby sa to zavrelo - to ma neskutocne stve.
...zobrazil by se vám inline dialog, který navrhujete, zda nechcete blokování...
Tohle je IMHO docela zbytečný. Vždycky záleží na uživateli. Třeba já mám pro své oblíbené stránky, kam chodím často (abclinuxu, root, cdr, digit,…), Adblock vypnutý. Pokud někdo Adblock vypnout nechce, tak ho nevypne a žádná vyskakovací hláška ho o tom nepřesvědčí. Spíš mám strach z toho, že až budu hledat něco konkrétního a otevřu si do záložek pár desítek stránek, tak budu muset u každé potvrzovat, že tam ty reklamy skutečně nechci :-/
Mělo by se to týkat stránek, na které chodíš často – takže bych si to představoval tak, že se tě zeptá třeba až po desáté návštěvě toho webu.
K čemu je vlastně to blokování reklam? Já to považuji za nemorální. Pokud mi někdo poskytuje bezplatně nějakou službu, je jasné, že z něčeho její provoz financovat musí. Zdarma není prostě nic. Připomíná mi to používání nelegálního software nebo cestování městskou dopravou bez jízdenky.
Chápal bych něco takového v době, kdy měla většina z nás doma modem 56,6 kB/s. Jenže dnes už jsme přece jen o deset let dál. Ani v době pomalých modemů jsem reklamy nikdy neblokoval. Řeším to tak, že pokud má nějaký web příliš mnoho reklam (například lživě.cz), nenavštěvuji ho. Jak snadné.
A když je v televizi reklamní přestávka, zůstáváš sedět?
Ne, jdu pro lahváče.
Televizní reklama mě okrádá o čas a je velmi „invazivní“. Tím se liší od té internetové.
56.6 kilobajtu za sekundu? Kez by, ale vetsina mela modemy s 8x mensi maximalni propustnosti.
Ono i těch 56 Kb/s byla spíše marketingová záležitost. Jednak to bylo jen jedním směrem (upload byl stále 33.6 Kb/s), jednak skutečné hodnoty dosahovaly spíše 40-45 Kb/s a i to jen na slušných telefonních linkách.
Ale jinak máte samozřejmě pravdu, modem, který by zvládal po telefonní lince přenést 56 KB/s, by tehdy uživatelé vyvažovali zlatem…
Já jsem míval skutečné hodnoty kolem 46,6 kb/s, dokud nezačali zavádět ADSL. Na lince, která umožňovala ADSL, jsem míval vždy 53,3 kb/s. Upload byl samozřejmě o dost pomalejší.
Když jsem tenkrát telefonoval přes SIP, musel jsem si tam nastavit příšerný kodek GSM, který mě vrátil zpět do doby kamenné nebo do éry GSM telefonů, které jsou hnusnou kvalitou zvuku pověstné. O dnešní kvalitě (G711a) jsem si mohl nechat jen zdát.
(Pro úplnost doplním, že od doby zavedení ADSL v příslušné lokalitě do doby, kdy jsem ho mohl konečně používat, uplynulo 6 měsíců. To byl trest tehdejšího Českého telecomu za to, že jsem si vybral jiného operátora a že jsem dvakrát vykázal jejich agitátora, který mi vyhrožoval několikaměsíčním zpožděním, nepřistoupím-li na nabídku Českého telecomu. Ta hrozba se bohužel nakonec splnila. Proto jsem používal vytáčené připojení ještě dlouho poté, co místní ústředna ADSL uměla.)
No dobře, mělo tam být malé b. Spletl jsem se a nachytal jsi mě. Gratuluji.
Neexistuje žádná morální povinnost reklamy číst. Podle mne není nemorální odejít od televize během reklamní přestávky nebo ji přeskočit při sledování ze záznamu, přestože reklama pomáhá platit vysílání. Podle mne není nemorální vyhodit bez čtení reklamní sběr vložený do novin, přestože pomáhá ty noviny platit. Zadavatelé a reklamky těchto forem reklamy počítají s tím, že zdaleka ne každý jejich reklamu bude opravdu konzumovat. A stejně tak je to i u webu, neexistuje žádná morální povinnost nechat si reklamu zobrazovat, prohlížet si ji nebo na ni dokonce reagovat. Stejně jako u těch tradičních médii, i tady zadavatelé a reklamky vědí, jak se věci mají, a vědí, že jen (malá) část reklamy opravdu zasáhne cíl.
Osobně reklamu (až na agresivní extrémy) cíleně neblokuji, nepočítá-li se jako blokování prohlížeč bez flash pluginu a s vypnutou animací GIFů (resp. omezenou na jednu periodu). Ale jsem zcela zásadně proti tomu, aby někdo veřejnosti vnucoval představu, že na ignorování reklamy je něco nemorálního a zavrženíhodného.
Pěkně řečeno.
Souhlas.
Reklamy je na webu přehršel. Důvod? Prostě méně funguje. Proč? Protože je jí čím dál víc. Důsledek? Lidé reklamu blokují. Výsledek? Zadavatelé reklamy na to ještě nepřišli, ale reklama na webu není zdaleka tak účinná, jak se poskytovatelé reklamního prostoru snaží tvrdit.
Závěr? Můj monitor, moje rozhodnutí, co se na něm bude zobrazovat. Tedy pokud jsem schopen to ovlivnit.
Rád bych věděl, kde jsem psal, že ignorování reklamy je nemorální. Prosil bych citaci, pokud možno. Řeč byla o blokování reklamy.
Srovnání s televizní reklamou je podle mě nesmysl. Televizní reklama mě okrádá o čas. Proto od telky rád odejdu, třeba pro lahváče a podobně. Naopak internetová reklama (při dnešních deseti megabitech za sekundu) žádnou znatelnou ztrátu času nezpůsobuje.
Já necítím morální povinnost reklamy číst. To jsem nikde netvrdil. U spousty bannerů ovšem dostává provozovatel webu zaplaceno také na základě počtu zobrazení (stažení) toho banneru. Kdyby bylo možné ten banner zablokovat a zároveň přesvědčit příslušnou reklamní agenturu, že byl zobrazen, vůbec bych se za to nečervenal.
Rád bych věděl, kde jsem psal, že ignorování reklamy je nemorální. Prosil bych citaci, pokud možno. Řeč byla o blokování reklamy.
To je úplně jedno. Podstatné je, že ji nevidím. Když při sledování televize ze záznamu přeskakuji reklamní bloky, není v tom prakticky žádný rozdíl oproti blokování v prohlížeči. Na některé pořady se dokonce kvůli tomu dívám ze záznamu zcela záměrně…
při dnešních deseti megabitech za sekundu
Zdaleka ne každý má desetimegabit.
Kdyby bylo možné ten banner zablokovat a zároveň přesvědčit příslušnou reklamní agenturu, že byl zobrazen, vůbec bych se za to nečervenal.
Vidíte, mně by to přišlo nemorálnější než to blokování.
Naopak internetová reklama (při dnešních deseti megabitech za sekundu) žádnou znatelnou ztrátu času nezpůsobuje.To že ten čas nevidíš na první pohled, ještě neznamená, že tam není. U mých počítačů s mobilním Core 2 Duo je rozdíl mezi idle a zatíženým procesorem cca 20W, což třeba v řeči notebooků a provozu na baterie znamená doba běhu 1h vs 3h. Stačí pár stránek s větším množstvím odfláknutého flashe a není problém toho docílit.
U spousty bannerů ovšem dostává provozovatel webu zaplaceno také na základě počtu zobrazení (stažení) toho banneru. Kdyby bylo možné ten banner zablokovat a zároveň přesvědčit příslušnou reklamní agenturu, že byl zobrazen, vůbec bych se za to nečervenal.Když na určitém webu bude mít tatéž reklama procentuálně menší úspěšnost při srovnatelném počtu zhlédnutí, tak prostě inzerent půjde příště jinam. To je možná ještě větší zlo, než blokování jako takové.
reklamy typu flash nepovazujem len za otravne, ale aj ako potencialne nebezpecne - mozu obsahovat skodlivy kod zneuzivajuci chybu flash playerov
dalej mi vadi zhromazdovanie roznych log statistik z navstev roznych webov
takze preto je vhodne reklamy blokovat
AdBlock ide vyvijat antiAdblock na vlastny adBlock., ok, "i tak se da :) "
BTW: Jen doufám, že si tohle nepřečte nějaký zelený mimoň a neudělá z toho kampaň "Reklama na webu přispívá ke globálnímu oteplování"ale je to pravda.
S tou reklamou je to těžké, jako se vším, kde minimálně jedna strana na tom finančně závisí a podle toho se také chová, když se cítí na příjmech ohrožená. I diskuse o reklamě tady na Ábíčku jsou pak často dost ohnivé. Já to vím, ale kvůli tomu si nenechám vnutit nesmyslný názor jako morální povinnost koukat na reklamy.
Jak už tu bylo napsáno výše: v prvé řadě je to můj monitor, moje připojení k Internetu a můj počítač (a jeho strojový čas, u notebooku navíc jeho baterie). To je potřeba mít na paměti a více než 99% markeťáků tato fakta ignoruje. Ono by totiž bylo opravdu diskutabilní, jestli bych nechtěl podporovat nějaký server, ale jak, když jeho obchodní model naprosto ignoruje mne? Když se musím dennodenně ptát: "Co už je tady vlastně účelem - zobrazovat reklamu nebo původní obsah serveru?" tak je asi někde chyba, že. Reklama je tak agresivní, že nejen že nelze vydržet, omezuje mou osobní svobodu (např. mi zatuhne počítač nebo mi znatelně zkracuje výdrž notebooku na baterie) ale ještě popírá původní poslání těch stránek, na kterých je. Tím mám na mysli miniaturní prostor, který zbývá na původní články, velmi ztížená možnost se soustředit na text článku mezi blikajícími a vyskakujícími nesmysly, překrývání obsahu článku reklamou apod.
Jak jsem poznal lidi z branže marketingu, tak je to způsobené v první řadě tím, že v této sekci reklamního trhu neumějí najít lepší obchodní model. Znají jediný recept: "nefunguje to? Přitlačíme víc na pilu!". Dám jednoduchý příklad: když vidím plakát na nějakou kulturní akci, rád si prohlédnu dole umístěná, od vlastního plakátu graficky oddělená, loga sponzorů. Jsem sám zvědavý, kdo sponzoruje kulturu a jakou. A ty firmy si podle toho pak pamatuji a je to pro ně rozhodně fungující reklama. Ale když by mi nutili u vchodu na koncert (kde už jsem naladěný na kulturní zážitek) nějaké své propagační předměty, otravovali v hledišti o přestávkách, umístili svůj slogan v nevhodné velikosti na jeviště nebo dokonce nutili účinkující k nějakým reklamním prohlášením uprostřed představení, mají u mě tolik minusových bodů, že se s nimi budou moct jít bodnout.
A tento rozdíl, velmi důležitý, musí pochopit i na webu. Jak marketingové agentury, tak majitelé serverů, kteří nechtějí odradit své čtenáře. A ne jim vsugerovávat nesmysly jako že mají morální povinnost si nechat lézt po obrazovce reklamní červy a zkoušet mezi nimi hledat písmenka původního članku. Do té doby jakékoliv snahy o nové a růžovější whitelisty v Adblocku mají, alespon u mne, 100% smůlu. Není kde je použít.
Jak už tu bylo napsáno výše: v prvé řadě je to můj monitor, moje připojení k Internetu a můj počítač
Díval bych se na to prostě z pohledu protokolu HTTP. Posílám určité požadavky serveru a ten mi vrací určité odpovědi (stránky, obrázky…). Pošlu-li jeden požadavek na HTML text stránky, zavazuje mě to snad k tomu, abych poslal i jiný* HTTP požadavek a přijal jeho odpověď?
když vidím plakát na nějakou kulturní akci, rád si prohlédnu dole umístěná, od vlastního plakátu graficky oddělená, loga sponzorů. Jsem sám zvědavý, kdo sponzoruje kulturu a jakou. A ty firmy si podle toho pak pamatuji a je to pro ně rozhodně fungující reklama.
Přesně tak – mnohem radši mám, když si někdo na webu založí sekci „podporují nás“ nebo „sponzoři“ a tam si kliknu a podívám se klidně i na stránky sponzorů –takový přístup mám mnohem radši, než vloženou reklamu a inzeráty. Snad nejhorší je „kontextová“ reklama – ta je v 99% úplně mimo, nesouvisí s tématem článku. Myslím ta zvýrazněná slova v textu (např. zeleně podtržená), která vedou na stránku s reklamou. Vždyť stačí, aby se v článku vyskytovala předložka „o“ a už se vám tam nacpe reklama na firmu prodávající O-kroužky, no vážně Tohle si strčte někam, markeťáci :-P
*) např. na reklamu.
V praxi se to resi typicky dvema zpusoby
Tím si podle mě jen ještě víc rozházíš uživatele – na chvíli si vyplne AdBlock, stáhne si, pro co přišel (návod, obrázek, mp3…) a víckrát už k tobě nezavítá, protože ho obtěžuješ víc, než jiné weby.
"pome rychlo stahovat poslednu nesk....rvenu verziu adBlockPlus.xpi, kym sa este da" ::)))
+dalej neaktualizovat adBlock- vsak nic nove netreba pridavat ::), uz nemaju co robit, tak vymyslaju ho...diny :)
Snad se ta podpora tagu bude dát vypnout.
Reklamy blokuju jak to jde - stránka pak není jednak zplácaná, mnohdy nemístným obsahem, a pak je i více šetrná k baterii notebooku (javascript,flash).
Dialog je na pikaču.
Lepší by bylo, kdyby upravil AdBlock tak, aby reklamy normálně stahoval, ale stále nezobrazoval. Jednou za čas by na reklamu automatizovaně kliknul a novou stránku zobrazil také skrytě v pozadí.
Všichni by pak byli spokojení. Provozovatel webu by neměl šanci nic nekalého poznat a uživatelé by nebyli obtěžováni!