abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    včera 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | Pozvánky

    Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 540 hlasů
     Komentářů: 22, poslední včera 10:06
    Rozcestník

    Bezplatné vafle společenským problémem

    Nedávná aktivita švédských Mladých pirátů poukazuje na to, jak je ve společnosti vnímáno, když je něco dáváno zdarma. Mladí piráti na festivalu, kde jinak byly vafle prodávány za nějakých 70 korun, začali rozdávat vafle zdarma. Ostatní prodejci, namísto toho, aby přehodnotili svůj obchodní plán a nabídli lepší produkt, povolali na piráty bezpečnostní agenturu, která se je jala vystěhovat z festivalu. Až hrozba policií situaci zvrátila.

    23.7.2012 10:31 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Rezza avatar 23.7.2012 10:45 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Nevim jak je to na festivalech ve Svedsku - ale pokud by to bylo jako u nas, tak za to muze poradatel festivalu. Proste kazdy prodejte musi zaplatit celkem slusnou vatu, za to ze tam vubec muze byt, bez naroku na vraceni penez, kdyz neco nevyjde, bude blbe pocasi atd. Takze pokud prodejce zaplatil za moznost prodeje wafli a zaroven poradatel umoznil jinym je rozdavat zdarma, tak to neni slusne. Ano, kdyby nasadili realnou cenu, tak by to mohlo vest k snizeni cen predrazenych ostatnich veci. Ale proste bojim se, ze s tim, kolik si festaky uctuji, to jen tak nejde. Ted jsem se bavil s jednim clovekem, na pidi festacku se muze jednat klidne o desitky tisic korun, na to musi vydelat... A cestou mu jeste kleklo auto, tak dojel bez koruny... Ale to je zivot.
    Bedňa avatar 23.7.2012 10:49 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Čistá pravda, bol som sa pýtať čo chcú za stánok na Pohode a chceli 2000€.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    vain avatar 23.7.2012 11:54 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    To si měli ale vyřídit s pořadatelem, ne přímo s oním stánkem, který ty vafle rozdává ne?
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Rezza avatar 23.7.2012 15:00 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    No to jsem psal - nezvladl to organizator. My jsme na LinuxTagu taky rozdavali zadarmo Beefy Miracle a ze jsme chteli delat vic, ale proste pravidla dane akce byla nastavena nejak (organizatorem), tak jsme je respektovali. A vsichni byli spokojeni, az jsme se dostali na Phoronix - i ja na stanku :)))
    vain avatar 23.7.2012 16:33 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Jo psal, mám zjevně problém se čtením =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    23.7.2012 11:55 qw11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Ako chces zabranit niekomu aby nieco daval zadarmo. Hlavne ak je to legalny produkt a nie nieco nelegalne.
    pavlix avatar 23.7.2012 17:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Velmi jednoduše. Pokud někdo nechce respektovat pravidla akce, tak ať si svoji činnost provozuje mimo její prostor.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.7.2012 11:59 Pitel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    NJ, ale zas na druhou stranu - je snad rozdavani propagacnich a jinych predmetu trestna cinnost? Mozna to neni moc moralni chovani vuci prodejcum, kteri meli radne pronajata prodejni mista, ale zas tim potesili spousty navstevniku festivalu..
    pavlix avatar 23.7.2012 17:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Nejsem si jist, že si na každé akci můžeš stoupnout třeba před dveře s hromadou letáků a rozdávat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 24.7.2012 16:27 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Třeba místní mafie má zakázáno
    provozovat obchodní, reklamní a výdělečnou činnost (např. nabídka tiskovin či jiných věcí nebo vylepování reklamních nebo jiných materiálů na dveře, okna nebo stěny) ve vozidlech a v přepravním prostoru
    23.7.2012 14:10 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Kolik je reálná cena a kdo o tom bude rozhodovat?

    Tohle je riziko prodejců, ať si platí kolik uznají za vhodné, ale pořadatel jim určitě negarantuje nějaké minimální množství prodaných kusů, takže to je jejich problém. Pokud vím, tak je rozdíl mezi prodejem a rozdáváním, to rozdávání ti nemůže nikdo zakázat, ani za to vyžadovat nějaký poplatek.
    23.7.2012 14:40 jos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    pořadatel negarantuje výdělek, ale může všem diktovat cenu
    Jendа avatar 24.7.2012 16:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Pořadatel může na akci třeba garantovat monopol.
    23.7.2012 11:59 cita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    no hlavne ze se vsichni pozastavuji nad pravou podstatou tohoto postu.. : (
    23.7.2012 12:22 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Jako že se tady nikdo automaticky nepohoršuje nad tím, že hnusní kapitalističtí stánkaři si dovolují zakročit, když nebozí mladí piráti šíří lásku, pravdu a spravedlnost pro všechny?

    Podle mě to jen ukazuje, jací jsou někteří piráti rozmazlení a nevzdělaní ignorantští frackové. Jak psal výše Rezza, stánkaři měli nejspíš s pořadatelem festivalu nasmlouvané nějaké podmínky. To by bylo řevu o pokřivování trhu, dumpingu a někalé hospodářské soutěži, kdyby podobnou sviňárnu udělala nějaká velká zlá korporace. Pokud chtěli piráti rozdávat vafle zdarma, mohli to dělat třeba mimo prostory festivalu, kde neměli co dělat. (Na druhou stranu - drakonická opatření jako v případě sportovních reklamních akcí jako OH, ME/MS v kopané apod. jsou mi také proti srsti. Divím se, že si to návštěvníci nechají líbit. Zákaz přinést si vlastní pití, pokud není od sponzora akce apod.? WTF)
    23.7.2012 12:35 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Srovnáme-li
    ...prostory festivalu, kde neměli co dělat.
    s
    They were targeted with eviction from the festival, not because they weren’t allowed to make food or give things away (they were), ...
    nabízí se otázka, zda tušíš, o čem píšeš, nebo jen tak standardně protipirátsky blábolíš.
    23.7.2012 14:08 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Tak to se švédským pirátům omlouvám, to na začátku jsem přehlédl. V tom případě jim tleskám, jací jsou to borci a mistři rozruchu. Když těm zkostnatělým kapitalistům vyčítají, že nepřišli s žádnou jinou konkurenční výhodou, s čím vlastně přišli ti piráti? OK, tak si udělají svůj malý sociální experiment a způsobí rozruch, přeci jen zaplatit těsto na vafle na nějakou víkendovou akci zvládnou ti mladší i z kapesného, které jim dává papínek kapitalista, ale nějaké dlouhodobější podnikatelské záměry? Až bude příští festival, budou taky dávat vafle za dumpingové ceny/zadarmo? Dá se čekat, že prodejci vaflí se tedy na takovou akci vykašlou. A pak se všichni svorně vezmou kolem ramen a zapějí si (švédsky):
    Když všichni všechno všechněm dáme
    tak budou všichni lidi všechno mít dohromady
    i širší ulice
    a tvrdší podkovy
    kuřata, slepice,
    pečivo, cukroví
    Když ten dá to a ta zas tohle
    tak všichni dohromady budeme mít dost
    A všem nám bude hej! ;)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.7.2012 16:40 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Jedním z důležitých aspektů experimentu je i to, že ostatní prodejci se začali čertit, aniž by už k nějaké jasné škodě došlo. Při pohledu na ten pirátský stánek si nejsem jist, jestli bych k nim zrovna šel "nakupovat" a jestli ti, co tam šli, by za vafle jinak zaplatili.

    To je přesně situace s pirátstvím filmů. MPAA kope jak šílená, ale já bych si jejich Blu-Raye stejně nekoupil (protože bych je ani neměl jak přehrát a protože prostě stojí moc).
    Rezza avatar 23.7.2012 17:36 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Ale jak vis, ze k te skode nedoslo? Ja nemam rad tu situaci kolem filmu, ale taky nerozumim tomu, ze upiratenim filmu se skoda nestala. Asi jako tady - pokud meli tech wafli dost pro kazdeho, tak nikdo nekupoval u tech prodejcu. Ti meli domluvene, ze za urcitych podminek mohou prodavat a maji tam prvotni investici - za stanek, suroviny atd. Ano, je to risk podnikani, ale tady trosku nefer podvod (umoznit konkurenci za nefer podminek - chapal bych, kdyby zaplatili za stanek a prodavali levnej, kvalitnejsi, vetsi, lepsi wafle bez dumpingu). To same film - kdyz se natoci film, prvni screening nekdo nahraje a uz nikdo neprijde do kina, nikdo si nekoupi medium, bude nejaka skoda nebo ne? Proste ja nemam rad extremisty ani z jedne strany - a ze jsou.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.7.2012 17:52 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    umoznit konkurenci za nefer podminek
    Podle tvého modelu je pak open source také nefér konkurence. Protože jako OSS vývojář, co to dělá pro zábavu, mám také jiné náklady než jako podnikatel.
    To same film - kdyz se natoci film, prvni screening nekdo nahraje a uz nikdo neprijde do kina, nikdo si nekoupi medium, bude nejaka skoda nebo ne?
    Jenže to je přesně ten velký filmový omyl. Filmy stahuju hodně, a přesto chodím do kina hodně. Čím to? Přidaná hodnota. A kdyby mi MPAA nabídla flat-rate nebo rozumnou cenu za kus, tak si budu filmy brát od nich. Nenabízí ani jedno, mají smůlu.
    24.7.2012 10:06 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    kdyz se natoci film, prvni screening nekdo nahraje a uz nikdo neprijde do kina
    Hályvůd si holt musí zvyknout na to, že film už není zajíc v pytli a tak má produkovat věci, na který se do kina bude chodit...
    Heron avatar 25.7.2012 12:22 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    To same film - kdyz se natoci film, prvni screening nekdo nahraje a uz nikdo neprijde do kina, nikdo si nekoupi medium, bude nejaka skoda nebo ne?

    To je prostě evoluce. Do kina si zajdu pokud chci větší plátno, lepší zvuk, 3D pohled a servis kolem. Je to prostě společenská akce. Jestliže mi ale kvalita snímků za tohle nestojí, tak tam prostě nejdu (a na ten film se podívám třeba na monitoru doma). "Pirátské" kopie totiž působí jako reklama. Je nemálo hudby, o které jsem se dozvěděl z nakopírovaných mp3. Skupin, o které bych třeba ani nezavadil. Potom jsem si koupil jejich album (což bylo asi tak to nejhrorší, co jsem mohl udělat, protože z té placky nedostanou vůbec nic). Je lepší chodit na koncerty a kapely podporovat přímo, bez zmrdů přeprodejců.

    Jestli je ten film tam mizerný, že na něj nikdo (po shlédnutí screenu doma), tak je to chyba jeho produkce, nikoliv zákazníků.

    Totéž ty wafle. Tahle akce jasně ukazuje, že dneska na místo vývoje, servisu pro zákazníky apod. (prostě evoluce produktu, nebo vývoj zcela nového a převratného -- způsob jak utéci konkurenci). Dneska se vydělává na něčem, co je pomalu public domain (všeobecná znalost, jako ty wafle, ti ostatní tam mohli dát třeba zajímavou kombinaci koření a útéct tak kvalitou "prirátským" waflím zdarm) a potom se vydělá na patentech a soudech.

    23.7.2012 13:50 Ondřej Profant | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Podle mě je rozmazlený ten, kdo si kupuje drahé a nekvalitní jídlo na podobných akcích. Čest výjimkám, ale kvalita stánků je hrozná a ceny nepřiměřené.

    Co mám zkušenost třeba s hrady.cz, tak tam protočí neuvěřitelné prachy. A mají i na velmi slušné zaplacení brigádníků. Čili pohádka o tom, jak jsou sedření na kůži nebude ono (majitel stánku tam ani obvykle není). Samozřejmě je to různé.
    23.7.2012 14:18 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Kdo si kupuje drahé a nekvalitní jídlo mi nepřijde rozmazlený, spíš hloupý.
    23.7.2012 14:45 jos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    v kontextu festivalu je předně nejspíš opilej, rozmazlenej může bejt taky; ne všechny festivaly se pořádají v centru města, kde je to do nebližší hospody (kde si sedneš) pod pět minut
    Rezza avatar 23.7.2012 14:56 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Jednu cast ceny delaji nadstrelene pozadavky poradatelu - a tak se zase financuje to, ze listek nestoji dva litry, ale litr (a clovek si to stejne doplati). Druha vec - da se konkurovat a dobre, kdyz clovek vi, na jaky festak jede. Na MS napriklad ti co delaji takove festaky vicemene vytesnili ty klasicke prodejce - delali catering zamereny na dane publikum - meli netradicni jidla, tradicni maso jidla nabizeli ve vegan verzi atd. Proste jde to.
    Rezza avatar 23.7.2012 15:01 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Asi tak, na oboje.
    Ruža Becelin avatar 23.7.2012 13:01 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Co to docist do konce?

    Namitka byla, ze nesmeji davat waffle zdarma priliz blizko stanku, kde waffle prodavali jini. Vyresilo se to tim, ze jim bylo nabidnuto jine misto, kde mohli waffle rozdavat zdarma...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.7.2012 16:18 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Což přesně odpovídá situaci kolem open source ve státní správě. Open source si klidně dělejte, ale ne tady, kde se nabízí software za prachy.
    vain avatar 23.7.2012 16:39 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Dost dobré přirovnání. +1
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    24.7.2012 03:46 Delaunay | skóre: 17 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    + 1
    Ruža Becelin avatar 24.7.2012 07:47 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    -2

    Co ma spolecneho _ceska_ statni sprava se _svedskym_ festivalem nechapu.

    Kdyby se s organizatory dopredu domluvili, tak si mohli usetrit zbytecne problemy. Na druhou stranu nikdo tady nevi, co se tam stalo, jestli organizatori zbytecne hystercili, nebo se piratpartiet nehodlala pres upozorneni hnout.

    Kazdopadne se to vyresilo, takze 90% komentaru tady je uplne mimo...
    24.7.2012 17:04 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Takže když Microsoft dává zadarmo svůjk prohlížeč do OS tak je to taky v pohodě ne?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.7.2012 19:26 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Cožpak ty vafle bundlovali k placenému produktu?
    26.7.2012 14:44 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    To je přece jedno, dávali zadarmo něco co někdo jiný prodával (opera tenkrát byla placená), jestli to k něčemu přibalovali nebo dávali jen tak na věci nic nemění.
    26.7.2012 18:53 jos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    není to jedno, m případě IE to nebyla jednorázová sranda akce, která nemá šanci ani malinko hejbnout s trhem
    27.7.2012 13:07 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Jde jenom o proporce, místním trhem na té akci to mohlo zahýbat docela dost.
    Heron avatar 25.7.2012 12:24 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    +1

    (Neplánuje se tady něco jako "To se mi líbí" tlačítko u komentáře?)
    Ruža Becelin avatar 25.7.2012 13:03 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    To by muselo mit vic levelu (pozitivni: libi se mi +1, zeru to +100, jsem z toho na sracku +ꝏ; negativni: nelibi se mi -1, nelibi se mi to vubec -100; povesit autora -ꝏ), nebo implementovat radiobutton ke kazdemu komentari...
    23.7.2012 13:05 r4in
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Tož to je jednoduché. Jestli zaplatili pořadateli poplatek, jako ostatní prodejci, tak ať si ti vafle (pro)dávají za kolik chtějí. Jinak tam nemají co dělat.
    23.7.2012 13:16 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Jenze oni vafle neprodavali. Kdyz jdete na festak, tak u nas v navstevnim radu byva napsano, ze nesmite vyvijet komerecni aktivity, coz rozdavanim vafli neporusujete.
    23.7.2012 13:44 r4in
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Jenže i ono organizované rozdávání se dá chápat jako komerční aktivita.
    23.7.2012 13:46 Ondřej Profant | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    To dýchání zajisté také.
    23.7.2012 13:59 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    LOL a jak?
    23.7.2012 14:05 r4in
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Marketing, či v tomto konkrétním případě politická kampaň.
    23.7.2012 14:23 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Politicka kampan ale pravdepodobne nebyla v navstevnim radu zakazana.
    23.7.2012 14:27 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Jenže i ono organizované rozdávání se dá chápat jako komerční aktivita.
    V pripade podpory politicke strany nejde (alespon u nas) o komerecni aktivitu, protoze prostrednictvim politicke strany nejde generovat zisk (tedy ne oficialne).
    23.7.2012 13:46 Ondřej Profant | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Když sem na akci, tak se běžně dělím s dalšími. Rozhodně mi za míň stojí chleba, než mrzutý výraz lidí okolo. A běžně jsem na akcích, kde se dělím s každým.

    Ale je pravda, že akce, které mají bezpečnostní agenturu se snažím nenavštěvovat - na akci chci relaxovat.
    23.7.2012 14:21 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Já se s přáteli také rád rozdělím, ale tohle je něco trochu jiného, ne?
    23.7.2012 15:31 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    chudák ježíš, dneska by šel za bezplatnou proměnu vody ve víno sedět. Kazil by kšefty.
    23.7.2012 15:43 jos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    no a voni ho ale rovnou ukřižovali
    23.7.2012 16:02 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    +1000 ...
    24.7.2012 08:02 omg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    a za danovy unik vymerili penale, ze uz by radsi ani z te hrobky nevylezl, aby ho nendohnal bernak.
    24.7.2012 11:43 Delaunay | skóre: 17 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    ... a stejně jim nakonec vzal čáru ... na Ježíše si jen tak nikdo nepřijde :-)
    23.7.2012 18:34 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    No, pokud by z toho nezaplatil DPH a pripadne spotrebni dane, tak by asi dopadl stejne jako ti, kteri menili lehke topne oleje na motorovou naftu.
    23.7.2012 19:39 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Jako že by ovládal vrcholnou politiku? Ale to už dělá :-)
    23.7.2012 20:44 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    U nás tuhle taktiku při předvolební kampani používala ČSSD.
    24.7.2012 01:03 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Guláš zdarma? Dobrej postřeh.
    24.7.2012 10:19 coffeemonk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Tohle je hovadina. Nemůžete na trhu prodávat něco pod výrobními náklady, to je tuším ošetřeno zákonem. V opačném případě vám stačí dost velký kapitál a zničíte konkurenci.
    24.7.2012 13:26 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Presne tak. I u nas by to bylo nelegalni(teoreticky). Smyslem komercnich instutici je generovat zisk. Pokud by nejaka spolecnost(akciovka anebo sro-cko)cilene neco prodavala pod cenou tak na ni vlitne Antimonopolni urad ( v idealnim pripade). Firma, ktera je cilene ve ztrate, neplati dane, poskozuje konkurenci a dost tezko muze nabizet nejakou perspektivu svym zamestnancum. Docela by me zajimalo jak to maji osetrene treba benzinky, ze ma kazda pumpa od te same znacky jiny ceny.
    Jendа avatar 24.7.2012 16:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Pokud by nejaka spolecnost(akciovka anebo sro-cko)cilene neco prodavala pod cenou tak na ni vlitne Antimonopolni urad ( v idealnim pripade).
    A ti rozdavači vaflí byli sro nebo as? Podle mě byli spíš něco jako ftp.debian.org.

    Nejde o to, že něco nesmí rozdávat. Jen ne na soukromém pozemku, kde to neměli povolené (nemluvím o tomto konkrétním případě).
    25.7.2012 01:29 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    24.7.2012 13:33 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    A oni neco prodavali?
    Ruža Becelin avatar 24.7.2012 13:54 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Davali zdarma neco, co vedle (po dohode s poradateli) prodavali...
    24.7.2012 16:06 Delaunay | skóre: 17 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Když si na vlastní náklady doma upeču 100 bochníků chleba a začnu ho "rozdávat chudině" před Kauflandem, tak mě jako přijdou sebrat či co?
    Ruža Becelin avatar 24.7.2012 22:00 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Ne, ale kdybys je rozdaval v Kafulandu, tak by te vyrazili...
    24.7.2012 23:38 Delaunay | skóre: 17 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    ... a samozřejmě zcela oprávněně.

    Nicméně mimo Kaufland bych stejně jako Piráti na festivalu neporušoval žádná pravidla. Pravděpodobně by se mě snažila zastrašit nějaká "Kaufland Schutzstaffel" bezpečnostní agentura, ale to by bylo asi všechno. Zde proti Pirátům zakročili nespokojení konkurenti, nejspíš tamější silná vaflová lobby za podpory jednotek Wafflen-SS :-D
    they got were almost evicted from the festival not for breaking any rules -- but for annoying the existing waffle-sellers by disrupting their business models
    Ruža Becelin avatar 25.7.2012 07:45 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Hmm, disrupting business model...

    Takze MS tim, ze nuti k vetsine notebooku Widle, vlastne narusuje obchodni model ostatnich OS.Hmmm...
    25.7.2012 10:01 Delaunay | skóre: 17 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Na zjevně klamnou analogii nebudu odpovídat.
    Jendа avatar 24.7.2012 16:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    To se na ftp.kernel.org dává taky.
    24.7.2012 20:48 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    +1 Přesné.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    Ruža Becelin avatar 24.7.2012 21:59 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Jo, a co se na ftp.kernel.org prodava?
    Jendа avatar 24.7.2012 23:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    A co se prodávalo v tom stánku pirátů?

    ftp.kernel.org = stánek pirátů

    firma prodávající VxWorks = stánek s prodejem vaflí
    Ruža Becelin avatar 24.7.2012 23:33 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    To prirovnani je mimo.

    ISP = organizator festivalu
    Firma prodavaji VxWorks = maji dohodu s ISP
    ftp.kernel.org = pod zaminkou navstevy ISP nainstaluji server a dovoluji stahovat produkty VxWorks zdarma

    ISP x ftp.kernel.org -> konflikt -> ftp.kernel.org dostane jiny server kde muzou zdarma nabizet VxWorks...
    24.7.2012 23:34 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Piráti ukradli ostatním prodejcům recept na jejich vafle?
    Ruža Becelin avatar 25.7.2012 07:46 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Ne, oni davaji zadarmo to, co ostatni prodavaji. Vzhledem k nenulovym nakladum na vyrobu wafli je tohle cisty dumping....
    Jendа avatar 25.7.2012 07:53 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Vývojáři Debianu davaji zadarmo to, co ostatni prodavaji. Vzhledem k nenulovym nakladum na vyrobu OS je tohle cisty dumping....

    //Wafflen-SS jsou úúúúžasné! :-D
    Ruža Becelin avatar 25.7.2012 08:20 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Ono mezi jidlem a softwarem je trochu rozdil, bacha, komu timhle argumentem nahravas ;-)

    Tuhle diskuzi bych ukoncil s tim, ze mladeznici z piratpartiet sli provokovat druhou partu na pisecek, a kdyz dostali kyblikem, tak se vybreceli do medii - vyresilo se to tim, ze jim tetka nabidla pisecek o kus dal, a je klid - tolik zhruba originalni clanek ;-)
    25.7.2012 10:10 jos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    za dumping se dá považovat situace, kdy chceš zlikvidovat konkurenci a ovládnout trh, což piráti určitě neměli v úmyslu, to by tu svojí legraci museli provozovat celostátně a ne na nějakým festu
    25.7.2012 17:34 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Pokud neukradli zdrojové kódy (recept) VxWorks, tak ho nemůžou rozdávat. Můžou maximálně tak nezávisle vyvinout podobný systém.
    25.7.2012 17:39 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Dumpingu by se to blížilo tak maximálně v situaci jako tady.
    Jendа avatar 25.7.2012 07:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Reagoval jsem na vlákno, které začalo Nemůžete na trhu prodávat něco pod výrobními náklady, to je tuším ošetřeno zákonem. Všimni si, že o tom, že se to mělo odehrávat na soukromém pozemku/soukromé akci, tam není ani slovo.
    Ruža Becelin avatar 25.7.2012 08:12 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Ok, sorry, ty vlakna se kolikrat zamotaji :P
    26.7.2012 00:07 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezplatné vafle společenským problémem
    Takto zajdi říct do IBM :) Oblíbeným sportem IBM je prodávání produktů pod výrobní cenou a v dalších aby získali account a až v dlouhodobém měřítku začít vydělávat na prodeji služeb s přidanou hodnotou.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.