Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.
Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.
Americký výrobce čipů AMD uzavřel s americkou společností OpenAI smlouvu na několikaleté dodávky vyspělých mikročipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí dohody je i předkupní právo OpenAI na přibližně desetiprocentní podíl v AMD.
Byla vydána nová verze 10.1 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Uživatel je nově varován, když se nepoužívá postkvantovou výměnu klíčů.
Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy z konference LinuxDays 2025.
Na konferenci LinuxDays 2025 byl oficiálně představen nový router Turris Omnia NG.
Přímý přenos (YouTube) z konference LinuxDays 2025, jež probíhá tento víkend v Praze v prostorách FIT ČVUT. Na programu je spousta zajímavých přednášek.
V únoru loňského roku Úřad pro ochranu osobních údajů pravomocně uložil společnosti Avast Software pokutu 351 mil. Kč za porušení GDPR. Městský soud v Praze tuto pokutu na úterním jednání zrušil. Potvrdil ale, že společnost Avast porušila zákon, když skrze svůj zdarma dostupný antivirový program sledovala, které weby jeho uživatelé navštěvují, a tyto informace předávala dceřiné společnosti Jumpshot. Úřad pro ochranu osobních údajů
… více »Open source střílečka (FPS) Blood Frontier vyšla v druhé betaverzi. Podle oznámení je v nové verzi (0.85) zcela předělaná a výrazně vylepšená, takže se ani příliš nepodobá první betaverzi.
Tiskni
Sdílej:
+1 za geniálne hry, -1 za ďalšie netreba
Docela se tesim, az si BG II zahraju na 1680x1050.Existuje nějaký wide screen patch, ale jde aplikovat jedině na originální verzi hry, kterou (BG 2) se mi stále nedaří sehnat. Kdyby někdo věděl, kde koupit, šup se s odkazem
Veľmi zaujímavé. Asi by to stálo za hriech
Ja mám teóriu, že ide o to, koľko je v hre neprogramátorskej práce. V jednoduche FPS prakticky nie je nič okrem 3D enginu (pre začiatok pár textúr, modelov a máp -- všetko sa dá už na internete zohnať v ľubovoľnom množstve) a schopný programátor to má hotové za pár týždňov (alebo ak použije už existujúci engine, tak aj za pár dní). Nie tak adventúrky, alebo RPG, kde zaberie netriviálne veľa času vymyslieť príbeh, svet, predmety, interakcie, atď., takže na výrobu takejto hry už väčšinou nestačí jeden človek (=programátor), ale treba celý tým.